Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree29Likes
  • 11 Post By jrk011
  • 1 Post By vader
  • 11 Post By jrk011
  • 6 Post By jrk011

Wątek: Troche Hawajow

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie Troche Hawajow


    Polecamy

    Hawaje juz tu byly lacznie ze zdjeciami, ale moze kogos zainteresuja. Konkretnie, lot z jednej wyspy (Oahu) na Wielka Wyspe (czyli Hawaii) tam i z powrotem, przy pomocy Hawaii Airlines. Tylko, psiakrew, szyby maja brudne w samolotach, wiec zdjecia takie sobie.

    Zaczynamy w Honolulu. Widok na plyte lotniska. Pogoda musi byc dobra caly rok, bo inaczej by chyba nie wymieniali silnika w 717 pod golym niebem?



    Podoba mi sie hawajskie malowanie:



    Kolujemy na start. Przed nami blizniak naszego 717, opozniony o godzine z przyczyn technicznych (ale w ogole to lataja, zdaje sie, calkiem punktualnie):



    Mijamy pieknie wymalowanego 767. Owe lataja na trasach do Azji, Australli albo na kontynent:



    A tu wlasnie laduje Fiji Airlines, zapewne z Fiji. Polecialbym tam, nie powiem, ale moze innym razem:



    Lotnisko w Honolulu dzieli pasy startowe z baza lotnicza Hickham AFB, wiec mozna sobie obejrzec np. tego C17:



    A pod tymi daszkami czaja sie F18:



    O, tutaj jeden taki koluje:



    Wystartowalismy. Widok na baze Fedexu, a takze na pole golfowe nalezace do Hickham AFB. Jak Hawaje, to Hawaje, golf musi byc. W glebi kanal prowadzacy do Pearl Harbor.



    A na lagunie obok pasow startowych szalenstwo sportow wodnych:



    Po krotkim, 40-minutowym locie juz jestesmy nad Wielka Wyspa. Pogoda taka sobie, Mauna Kea w chmurach. Piasku albo gleby praktycznie nie ma: dominuja olbrzymie zwaly lawy. Jedyna zielen do pole golfowe rzecz jasna. Za to woda przepiekna.



    Te budki co ponizej to terminal w Kona:


    W dawnych czasach (podobno) przybyszy witaly dziewczyny z kwiatami wpietymi we wlosy. Przy obecnym ruchu byloby to niepraktyczne, wiec zadowolic sie musimy rzezba z brazu (dosc okropna):



    Druga porcja zdjec na zyczenie, nieco pozniej. W drodze powrotnej byla lepsza pogoda, a i okna w samolocie byly czystsze.

    jrk
    tartal, Wamo, otul72 and 8 others like this.

  2. #2
    Awatar vader

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta
    O, tutaj jeden taki koluje:
    To F15
    QbaqBA likes this.
    N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, Intek AR-109, PlanePlotter: mo i vo

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta
    zapewne z Fiji. Polecialbym tam, nie powiem, ale moze innym razem:
    Bylem na Fiji, nurkowanie genialne ale same wyspy - Hawaje duzo ladniejsze i ciekawsze (tylko moja opinia).

  4. #4
    Awatar Davair

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Łomianki

    Domyślnie

    '' pod daszkiem'' stoi f22 Raptor
    Bardzo mi się podobało i czekam na więcej
    Synta 10 + Tele Vue 2x Powermate + EOS 500D

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Hawaje są przepiękne!

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Przed wszystkim dzieki za poprawki dotyczace mysliwcow na zdjeciach: pod daszkiem stoi istotnie F22 Raptor, a koluje F15 Eagle.

    A teraz druga czesc, czyli lot powrotny z Kona do Honolulu. Ladujemy sie do 717 Hawaiian Airlines:



    Zeby nie bylo watpliwosci, ze to 717 a nie DC9 czy MD88/90:



    Obok stoi Alaska Air. A moze by tak na Alaske? Brrr. Chyba nie. (Choc tak naprawde to oni raczej lataja na Zachodnie Wybrzeze.)



    Ten 757 United pewnie leci na kontynent:



    A obok wlasnie wyladowal blizniaczy 717 Hawaiian:



    Startujemy. Mauna Kea, najwyzsza gora na Hawajach, dzis dobrze widoczna. Te czarne smugi to zastygla lawa z uprzednich erupcji:



    To tez jest drzemiacy wulkan, jeden z pieciu na Wielkiej Wyspie, tylko nazwy nie mam pod reka:



    Nabieramy wysokosci. Widac mniejsze wyspy archipelagu: Maui i Lanai:











    Na Oahu gorsza widocznosc: spod chmur wylania sie Honolulu:




    Podchodzimy do ladowania. Waikiki w calej okazalosci:




    A tu jeden obrazek z Honolulu, jednego z najbardziej przyjaznych ze znanych mi (duzych) lotnisk. Az trudno uwierzyc, ze to jest wewnatrz "security zone".




    I to by bylo na tyle. Bedzie jeszcze trzeci odcinek, ze zdjeciami z Wielkiej Wyspy.

    jrk
    QbaqBA, kacper232, tygrysm and 8 others like this.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    I na koniec troche zdjec poza-lotniczych:

    Pierwszy wieczor po przylocie. Widok z hotelu na Waikiki Beach:




    Nastepnego dnia, dookola Oahu. tutaj poludniowo-wschodnie wybrzeze wyspy, ciagle niedaleko od Honolulu:



    Posuwajac sie dalej na polnoc. To sa chyba najladniejsze rejony Oahu:




    A tu juz Wielka Wyspa i nasza "baza wypadowa" na jej zachodnim wybrzezu:



    Pierwszy spacer po plazy i widzimy takich tubylcow:



    Zachod slonca na Wielkiej Wyspie, nieco kiczowaty, ale nic nie podkolorowany:




    Wycieczka do jedynego czynnego wulkanu (Kilauea). Halemaumau, jeden z dwoch aktywnych kraterow tego wulkanu (drugi o nazwie Pu'u O'o jest niedostepny):




    Wokol krateru mnostwo malych gejzerow parowych:



    Ka'u Desert, czyli przypominajacy pustynie obszar na pld-wschod od kraretu Hilemaumau. Te ciemne plamy do niedawne wylewy lawy, a dodatkowo zyciu nie sprzyjaja gazy z kraterum zawierajace duzo dwutlenku siarki.




    Na zastyglej, zasiarczonej lawie wraca mimo to zycie:



    Poludniowo-wschodnie wybrzeze Wielkiej Wyspy w rejonie splywu lawy do morza. Czasami daje sie to zaobserwowac na zywo (jest mnostwo filmow z tego kawalka wybrzeza), ale akurat w listopadzie nie.




    Znacznie przyjazniejsze wybrzeze poludnowo-zachodnie, Kealakekua Bay. Choc nie dla wszystkich historycznie bylo takie przyjazne: ten maly bialy oblisk na odleglym brzegu zatoki oznacza miejsce, w ktorym zginal z rak tubylcow kapitan James Cook.



    Fragment wybrzeza zatoki niedaleko od pomnika Cooka. Bardzo wygodne zejscie do morza, co nie zawsze ma miejsce:




    A w samej wodzie sporo ladnych ryb i innych stworow:












    Niestety urlop jest zawsze za krotki, wiec pora na ostatni zachod slonca nad Wielka Wyspa i jutro fruuuu...




    jrk
    kudak, Olson, tygrysm and 3 others like this.

  8. #8
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Jeżeli można wiedzieć, to w jaki sposób i jakim aparatem robiłeś te podwodne fotki?

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Finch Zobacz posta
    Jeżeli można wiedzieć, to w jaki sposób i jakim aparatem robiłeś te podwodne fotki?
    Casio EX-G1. Nic szczegolnego, ale wodoodporna do 3 metrow. W sam raz na rafy koralowe.

    jrk

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •