Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree64Likes

Wątek: WAW-FRA-HKG, czyli nowości premium Lufthansy

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie WAW-FRA-HKG, czyli nowości premium Lufthansy


    Polecamy



    Po bardzo fajnych relacjach z tego miasta wchodzę do konkurencji Moja relacja jednak będzie odrobinę inna, bo na zaproszenie Lufthansy lecimy na zapoznanie się z nowym produktem premium. Tak więc będzie bardziej lotniczo, produktowo, choć mam nadzieję że krótki pobyt w Hongkongu pozwoli mi się zarazić tym miastem.

    No więc od początku, czyli od odprawy. Lufthansa ma bardzo dobrą aplikację na iPada - są w niej wymienione wszystkie destynacje 748i, oraz informacje na temat miast docelowych. Znajdziemy tu najważniejsze punkty turystyczne, jak dojechać do miasta z lotniska, oraz oczywiście aktualną pogodę. Ciekawe jest, że wpisując swoje dane odnośnie podróży automatycznie uaktualniają się na wszystkich urządzeniach mobilnych. Do Frankfurtu mam miejsce 4A, a później spełnia się kolejne marzenie lotnicze, czyli górny pokład jumbo i miejsce 87K.







    Przygotowując się do podróży oprócz standardowych przewodników zawsze sobie oglądam odcinek 'The Layover' Anthony Bourdaina. Lubię jego poczucie humoru, a przede wszystkim łączy nas to, że przepadamy za ulicznym żarciem.

    The Layover Hong Kong

    Aktualnie nadaję z saloniku Elite, gdzie melduję uprzejmie są parówki z boczkiem i coś jeszcze na ciepło - reszta standardowa. Mało osób wciąż jeszcze zna ten wynalazek, więc jest w miarę pusto i spokojnie. Dzisiejszy gate to 26, samolot A319 D-AILT.



    cdn.
    maciek55, tom971, Adik_s and 16 others like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Relacji "nieturystycznej" chyba jeszcze nie bylo, zapowiada sie ciekawie
    +1 za Anthonego, tez bardzo go lubie
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    na zaproszenie Lufthansy lecimy na zapoznanie się z nowym produktem premium.

    (...) Do Frankfurtu mam miejsce 4A, a później spełnia się kolejne marzenie lotnicze, czyli górny pokład jumbo i miejsce 87K.
    Będę sobie o Tobie "ciepło" myślał kisząc się niedługo za własną kasę w tyle A340 Lufy.

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Przygotowując się do podróży oprócz standardowych przewodników zawsze sobie oglądam odcinek 'The Layover' Anthony Bourdaina. Lubię jego poczucie humoru, a przede wszystkim łączy nas to, że przepadamy za ulicznym żarciem.
    Obowiązkowo spróbuj świeżych hongkońskich egg tarts! Niby nie jest to oryginalna kantońska potrawa, ale nigdzie nie smakują tak, jak tam.
    egon.olsen and maciek55 like this.

  4. #4
    Awatar DawidZG

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra

    Domyślnie

    No, zapowiada się kolejna fajna relacja. Niesamowicie mi chrapki na Hongkong narobiliście...
    egon.olsen likes this.
    Teleskopy: Synta 8" DOB, SW 114/900 EQ1
    Lornetki: Celestron SkyMaster 15x70, USSR 8x30

    Pozdrawiam,
    Dawid

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Boarding rozpoczął się o czasie. To, co lubię w LH, to przestrzeganie kolejek 'premium' i normalnej - nie trzeba się przepychać, przepraszać. Po prostu wchodzi się na pokład bez kolejki. Dzisiejszy rejs jest full - 20 osób w C i praktycznie pełny tył. Towarzystwo 'doborowe' - Europosłowie Ziobro i Wojciechowski... To, czego brakuje w LH, to welcome drink i szafy na garnitur. Po starcie zaczyna się serwis - zimna taca, obsługa bez zarzutu i bardzo sprawna mimo sporego obłożenia. Jedzenie badzo smaczne, co bardzo lubię - herbata w dużym porcelanowym kubku. Lot zupełnie bezproblemowy, lądowanie o czasie.

    Po przylocie transfer do siedziby głównej i spotkanie z osobą odpowiedzialną za 'product excellence'. Lufthansa chce w 2015 roku zostać pierwszą w Europie linią 5* Skytrax. JUż od lipca na 748i zacznie obowiązywać nowy standard serwisu - 'Singature'. Z grubsza będzie przypominał on to, co jest w LOT czy Austrian, czyli serwis kelnerski i bardziej spersonalizowane podejście do pasażera. Jedna stewardesa będzie obsługiwała w klasie biznes max 15 osób. Co miesiąc personel pokładowy ma 'temat miesiąca', czyli szczegółowe omówienie danego zagadnienia - np. radzenie sobie z kłopotliwymi pasażerami, personalne podejście etc. Oprócz produktu pokładowego jest też nacisk na wszystkie punkty styku z linią od pojawienia się na lotnisku - czyli kontrola bezpieczeństwa, boarding, check-in etc. We wszystkim widać tradycyjne, systematyczne podejście do zagadnienia.

    Następnie udajemy się do A388 - z tego i z centrum szkolenia relację napiszę później, zaraz jak zgram zdjęcia. Z ciekawostek - już dwa samoloty mają nową klasę biznes. W porównaiu ze starą kabiną nowy biznes będzie miał o sześć foteli mniej.

    Prosto ze zwiedzania jedziemy do centrum szkoleniowego - stąd też zdjęcia i kilka słów będzie później.

    Aktualnie w saloniku czekamy na boarding naszego 748 do HKG - będziemy mieć możliwość wejść na pokład wcześniej i zobaczyć wnętrze. Jako że już jest ciemno, to pozwólcie, że wstawię kilka zdjęć zrobionych przeze mnie wcześniej.











    cdn.
    tom971, filkuz, Drzemi and 20 others like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    JUż od lipca na 748i zacznie obowiązywać nowy standard serwisu - 'Singature'. Z grubsza będzie przypominał on to, co jest w LOT czy Austrian, czyli serwis kelnerski i bardziej spersonalizowane podejście do pasażera. Jedna stewardesa będzie obsługiwała w klasie biznes max 15 osób.
    no, no Lufthansa idzie w ślady LOTu

    Co do ilości paxów na CC, to 15 osób na 1 CC to chyba za dużo (w biznesie). W 787 LOTu w C jest 18 foteli i OIDP są 3 osoby CC, czyli jedna na 6 pasażerów. Różnica w stosunku do Lufy jednak spora, na korzyść pasażerów LOTu

    udanej podróży, czekamy na dalsze szczegóły

  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Mijamy się we FRA, ja właśnie na samolota do FRA czekam :-)

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Egon, będzie ciąg dalszy?

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie WAW-FRA-HKG, czyli nowości premium Lufthansy

    Już sie robi - dzisiaj po przylocie obrabialem 8 giga zdjeć a na miejscu było tak dobrze, że nie było opcji żeby coś napisać
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 10-04-2014 o 19:51
    KubaB, Gosia, Tom_EPKK and 1 others like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    bardzo to miło z Twojej strony, że poczekałeś z wklejaniem tych 8 G zdjęć aż ja skończyłem moją relację, w przeciwnym wypadku bym miał za silną konkurencję

  11. #11
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    W saloniku przed wylotem jeszcze obowiązkowy prysznic i szybka przekąska. A propos przekąsek, to w takich rejsach właśnie jak wieczorna fala ‘azjatycka’ przydałaby się opcja ‘pre dine’, czyli kompletnego posiłku jeszcze przed wejściem do samolotu tak, aby po starcie móc od razu położyć się spać. Coś takiego wprowadziło niedawno w Nowym Jorku BA. Ale fakt że tam jest rejs zdecydowanie krótszy. Frankfurt jak to Frankfurt – trzeba z saloniku wyjść nieco wcześniej, bo gate Z69 jest na samym końcu pirsu i w sumie jest to jakieś 15 minut spokojnego spaceru.

    IMG_2439.JPG
    Po drodze odprawia się JoBurg, Singapur i w końcu jest nasz 748 – D-ABYK.

    Boarding rozpoczyna się o czasie, load factor w związku ze strajkami wynosi w związku z tym 101% (jumpseaty też zajęte). Po zajęciu miejsca na górnym pokładzie standardowy welcome drink i możliwość zapoznania się z nowym fotelem. W 748 na dolnym pokładzie konfiguracja klasy biznes to 2-2-2, na górnym 2-2, co daje poczucie nieco większej przytulności. Rząd 88 jest ostatnim – miejsca HK są przesunięte w stosunku do AH trochę do tyłu, więc siedzi się praktycznie na samym końcu autobusu. Za nami jest toaleta i kuchnia. Na szczęście odgłosy i jednego i drugiego nie przeszkadzają zbytnio.

    Fotele ustawione są w pozycji V – i tak jest w całym samolocie, ALE w A388 środkowy rząd jest ustawiony w literę H – odkryłem to przypadkiem w centrum szkoleniowym. Fantastyczną rzeczą, podobnie jak w 388 są schowki pod oknem – są bardzo pojemne i w zasadzie cały bagaż podręczny mieści się w nich spokojnie, dzięki czemu podczas lotu nie trzeba wstawać, żeby po coś sięgnąć. IFE jak to w LH – z najnowszych filmów Wilk z Wall Street, poza tym nieco starszych pozycji, ale każdy znajdzie coś dla siebie. Podobnie jak z muzyką. W standardzie są słuchawki Sennheiser, ale w stosunku do poprzednich foteli jest istotna zmiana – nie ma już dwóch bolców, tylko jeden standardowy ‘jack’, dzięki czemu można wpiąć bez najmniejszego problemu własne słuchawki. Sam samolot… no cóż… dalej jest to 747 co objawia się w dwóch aspektach – maleńkie okna dużo poniżej linii głowy i hałas. 388 na górnym pokładzie jest o wiele, wiele cichszy i nawet ząbkowane końcówki osłon silników za wiele nie pomagają.

    IMG_2449.JPG
    Po wypchnięciu z gate

    IMG_2445.JPG
    Nowy zestaw kosmetyczny

    Kabina to już oczywiście sky interior, jednak nawet w Lufthansie załogi mają kłopot z obsługą ‘mood lighting’ a szkoda, bo to naprawdę jest świetna opcja. Toalety w klasie biznes są dwie i wyglądają identycznie jak te w Dreamlinerze. Po zapoznaniu z samolotem czas na serwis. Na górnym pokładzie są 32 miejsca i obsługują nas trzy stewardesy. Serwis idzie dość sprawnie – na początek napoje.

    IMG_2455.JPG IMG_2456.JPG IMG_2457.JPG

    Wybór jak na obrazku, później przystawki i danie główne. Wszystko naprawdę bardzo smaczne i nareszcie na porcelanie. Dlaczego nareszcie – w pierwszej fazie projektów oszczędnościowych na trasach do Azji przystawki były podawane w plastikowych boxach, które czasem można spotkać w restauracjach z sushi. Teraz wszystko jest tak jak należy. Z dolewkami napojów nie ma najmniejszego problemu. Następnie deser, jak zawsze Bailey’s i można iść spać, czyli przetestować najważniejszą część samolotu – fotel. Najlepszą jego recenzją niech będzie to, że obudziłem się przy zniżaniu do lądowania w Hongkongu, jak już była włączona sygnalizacja zapięcia pasów. Fotel jest twardy, co dla mnie jest zaletą, opuszczany podłokietnik daje więcej miejsca – bez problemu mogłem się przerzucić z jednego boku na drugi, a przede wszystkim udało mi się naprawdę zasnąć. Początkowo bałem się nieco o ilość miejsca na stopy, ale w żadnym momencie nie poczułem że jest za ciasno. Honorowa rundka nad morzem i… lądujemy. Niskie chmury nad otaczającymi wzgórzami robią naprawdę fajny klimat. Bardzo sprawne immigration, bagaże już są na taśmie, wsiadamy do HKG Express i…

    Zrzut ekranu 2014-04-11 08.54.42.jpg

    Zrzut ekranu 2014-04-11 09.10.00.jpg

    PS. Przepraszam za zdjęcia z kalkulatora, ale po nocy lustrzanka też wiele by nie pomogła.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 11-04-2014 o 09:56
    Wamo, Gosia, tartal and 7 others like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    a to zbereźniki,że dali Wilka z Wall Street, tam są dwie ,,sceny'' podczas latania samolotem
    egon.olsen and otul72 like this.

  13. #13
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Orzeszki w torebce, posilek na tacy... a oni chca konkurowac o 5 gwiazdek....
    KubaB and michaelandro like this.

  14. #14

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    egon: czy po całkowitym rozłożeniu te nowe fotele są równoległe do podłogi czy tak jak w A380 dalej pod kątem co owocuje zsuwaniem podczas snu?

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Fotele są bardzo fajne - zjeżdżają do pozycji całkowicie płaskiej i jest składany podłokietnik co daje sporo więcej miejsca i poczucie większej przestrzeni.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Fotele są bardzo fajne - zjeżdżają do pozycji całkowicie płaskiej i jest składany podłokietnik co daje sporo więcej miejsca i poczucie większej przestrzeni.
    "czyli właściwie jak pierwsza klasa w innych liniach"?

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Może nie aż tak, ale są dość porządne - sam fotel jest dość sztywny (dla jednych zaleta, dla innych wada). Na początku może się wydawać, że 'trumienka' na stopy jest dość wąska, ale nie miałem z nią żadnego problemu.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez user4 Zobacz posta
    "czyli właściwie jak pierwsza klasa w innych liniach"?
    Dół stawki jeśli chodzi o nowożytną klasę biznes w innych liniach.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Dół stawki jeśli chodzi o nowożytną klasę biznes w innych liniach.
    Wychodzi na to że mało wybredny jestem
    tartal likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Wychodzi na to że mało wybredny jestem
    Ano, zaniżasz poziom :-). W Arbuzach mają ciut wygodniejszy konfig \\ i // przy oknie, większy schowek na nogi. Fotele dodatkowo pompowane, więc conieco pewnie twardość da się wyregulować.
    W dalszym ciągu jednak dość wąskie i spod okna trzeba przeskakiwać przez sąsiada.

    Są po prostu zupełnie nie poprawne, ale na tle bierzącej konkurencji w klasie wypadają najwyżej średnio, o F'ce już nie wspominając (no chyba, że jest się prezesem LO i swoją "Elite Club" tak traktuje)

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •