Wątek: Bangkok w lipcu

Domyślnie Bangkok w lipcu

Witam, będzie to moja pierwsza relacja z podróży więc proszę o wyrozumiałość. Jeśli się wam spodoba to będę pisał więcej relacji.

Pierwsze lipca trafiłem przypadkiem na tanie bilety Qatar Airways do Bangkoku i jakoś nie mogłem się oprzeć. Pierwszy plan zakładał prostą trasę WAW-DOH-BKK-DOH-WAW. Lecz drodze do Bangkoku wpadł mi pomysł żeby polecieć jeszcze do Singapuru, wybór padł na Air Asie a powrót SCOOTem. Relacja będzie prawie na żywo bo już jestem w Bangkoku dwa dni a jutro lecę do SIN.

No więc zaczynamy.
    Itts, tartal, Gosia and 7 others like this.

WAW-DOH by Qatar Airways

Na lotnisko dotarłem godzinę przed planowanym odlotem. Szybkie nadanie walizki, kontrola bezpieczeństwa i zakupy. Wyrobiłem się na styk i dotarłem na final call.

Na pokładzie jedna stewardessa była polką reszta załogi to mix narodowościowy. Szczęśliwie się okazało że mam cały rząd dla siebie, niestety leg room nie był zbyt okazały i A320 na 5 godzin lotu średnio się nadaje. Jedzenie było zdecydowanie najgorsze jakie jadłem na pokładzie. Przy wyborze beef or chicken sam steward powiedział żeby wybrać kurczaka bo wołowina jest niezjadliwa.
    Oferta rozrywki w czasie lotu jest całkiem bogata ale nie satysfakcjonująca, w Lufthansie jest zdecydowanie więcej ciekawych filmów ponieważ większość pochodzi z bollywood. Za to bardzo mi się spodobała funkcja która wskazuje kierunek do polskiej mekki lotnictwa czyli radomia.

Po 5 godzinach lotu wylądowałem na nowym lotnisku w DOH. Relacja z nowego terminala i z dalszych lotów w kolejnej części.
    Mateuszz, dak04, tartal and 7 others like this.

Hammad International Airport i DOH-BKK by QR w C B777

Nowe lotnisko w Doha jest całkiem dobrze zorganizowane ale nie urzeka jakoś bardziej designem. Deboarding naszego lotu odbywał się przez rękaw. Następnie spacer do kontroli bezpieczeństwa i można było się cieszyć zakupami w strefie wolnocłowej. Ceny na lotnisku są mniejsze od tych na Okęciu (chyba najdroższe lotnisko świata nie licząc Kopenhagi). Wybór jedzenia jest spory. Ja tradycyjnie zdecydowałem się na Burger Kinga.

Większość sklepów to luksusowe marki ale jest też dużo brytyjskich sklepów typu Boots, Virgin i WH Smith.

Boarding rozpoczął się o czasie. Ja tradycyjnie dotarłem do bramki jako jeden z ostatnich i spotkała mnie tam miła niespodzianka którą by upgrade do biznesu. Wszedłem na pokład omijając długą kolejkę do rękawa prowadzącego do ecomony class i poszedłem prosto do biznesu.

Samolot którym leciałem był wyposażony w kabinę sky interior znaną z Boeinga 787. Po zajęciu miejsca stewardessa zaproponowała powitalnego drinka.

Fotel był szeroki bardzo wygodny. Układ miejsc w kabinie to 2-2-2.

Niestety na początku nie było pushbacka dla nas a następnie straciliśmy slot i wystartowaliśmy 40 minut po czasie. Po zgaszeniu sygnalizacji zapiąć pasy do każdego podchodziła stewardessa witała się i zbierała zamówienia na jedzenie. Ja wybrałem na przystawkę arabskie mezze a na danie główne filet wołowy. Jedzenie było naprawdę świetne zdecydowanie najlepsze jakie jadłem do tej pory w samolocie a porcje były całkiem spore i można było się najeść. Niestety jedzenie LOTowskie jest daleko w tyle za tym z konkurencji blisko wschodniej.

Następnie obejrzałem American Hustle i poszedłem spać u wybrzeży Indii. Nad wschodnim Indyjskim wybrzeżu były bardzo duże turbulencje które mnie obudziły. Rzucało samolotem przez około godzinę. Następnie słońce zaczęło wychodzi zza horyzontu i Stewardessy zaczęły podawać śniadanie, składało się one z pieczywa, dżemu i talerza owoców.

Około 100 mil od lotniska rozpoczęło się zniżanie do lądowanie na lotnisku w Bangkoku. Wylądowaliśmy 25 minut po planowanym czasie. Po wyjściu z samolotu obsługa naziemna rozdawała kupony na skorzystanie z fast tracka, leżały też lokalne karty sim.
    Od razu po przejściu kontroli paszportowej skierowałem się do karuzeli z bagażami. Nie musiałem długo czekać ponieważ gdy podchodziłem akurat moja walizka wyjeżdżała z sortowni.

Podsumowując Qatar Airways przekonał mnie trochę do biznes klasy bo zawsze wychodziłem z założenia że kilka godzin można się przemęczyć a te pieniądze wydać na miejscu a teraz będę rozważał zakup droższego biletu. Bez problemu można wyczuć dlaczego też Qatar Airways ma 5* według Skytrax.

Następny lot to AirAsia do Singapuru a powrót do Bangkoku SCOOTem. Wrzucać też zdjęcia z Bangkoku?

Przepraszam też za kiepskiej jakości zdjęcia które są wykonane telefonem. Jeśli będziecie chcieli relacje z następnych podróży to postaram się wyposażyć w lepszy aparat.
    Gosia, agentF, Olson and 4 others like this.

Awatar kulbin

Jul 2012
    Koło Miedwia

Jak dla mnie OK,tylko za dużo o jedzeniu w szumach : .
    elza030 likes this.

Awatar avda

Wkręcam się dopiero w pisanie relacji. Postaram się robić lepsze zdjęcia i dopracuje też warstwę tekstową. Mój lot się składał głównie z jedzenia i spania więc też nie wiem co bym mógł napisać więcej.

ooo a ja przed chwilą podziwiałam w miesięczniku o podróżach Phuket

Awatar avda

Dodam też trochę zdjęć z Bangkoku:

I może jeszcze coś dla męskiej części forum:

Wamo, agentF, Mentos and 3 others like this.

Awatar avda

Wiele juz kart pokładowych widziałem ale ta mnie zaskoczyła. Następny etap relacji juz z Singapuru.

EPBA

Cytat Zamieszczone przez avda Zobacz posta
    Wiele juz kart pokładowych widziałem ale ta mnie zaskoczyła.
    Norma.

Rozważam kupno biletów na tą samą trasę na grudzień i dobrze mieć rozeznanie na temat QR.

Awatar avda

Dolecialem do Singapuru obsługa w AirAsia jest... Bardzo ładna. Legroom jest zdecydowanie lepszy od wizzaira czy ryanaira.

Teraz czas ruszać na miasto. Wieczorem powrót do Bangkoku a prawdopodobnie jutro polecę do Kuala Lumpur.
    Machoni and Mentos like this.

Domyślnie Bangkok w lipcu

Kilka zdjeć z Singapuru:

Mój odlot do Bangkoku planowo ma się odbyć o 17:35. Boeing 777-200 stoi juz pod gatem.

Mentos, agentF, Wamo and 4 others like this.

Awatar cart

Masz jakiś status w QR, że dostałeś upgrade?
    filkuz likes this.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com

Awatar avda

Nie, to był mój pierwszy lot z nimi. Założyłem tylko konto u nich.
    filkuz likes this.

Awatar avda

SCOOT okazał sie mało sympatyczna linią. Obsługa była jedną z gorszych jakie widziałem. Legroom tez pozostawiła sporo do życzenia.

Przez większość lotu były turbulencje spowodowane monsunami ale 777 dzielnie sobie z tym radził.

Obecnie czekam w Bangkoku DMK i czekam na odlot do KUL na pokładzie AirAsia. Samolot dolatuje juz z Kuala Lumpur.

Następna część relacji po wylądowaniu.
    Mentos and tartal like this.

Gratuluję upgrade'u - na pewno rewelacyjna niespodzianka jak na pierwszy lot linią. Pisz dalej, podróż bardzo ciekawa.

Cytat Zamieszczone przez avda Zobacz posta

...
    śniadanie, składało się one z pieczywa, dżemu i talerza owoców.
    tak zapytam czy porównujesz do biznesklasy LOTu czy do ekonomika ?

bo ja, gdy niedawno leciałem do PEK LOTem (było na Forum), to bardzo dobrze oceniłem jedzenie w LOT, jako lepsze niż w Lufie.
    O ile ze zdjęcia (kiepskiego) wołowina wygląda bardzo dobrze, to śniadanie raczej skromniutkie

Awatar avda

Pierwsze wrażenie z Kuala Lumpur to ze pachnie jak w saunie i jest jak w saunie. Muszę ochłonąć trochę przy frapuccino. Petronas towers robią wrażenie.

Rekacji z lotu niestety nie będzie bo cały przespałem. Poleciałem odpocząć ale narzucilem sobie zbyt intensywne tempo.

Po wczorajszym powrocie z Singapuru dojechałem do centrum Bangkoku i postanowiłem wziąć tuktuka zeby dojechać do hotelu. Niestety bezzębny drajwer tuktuka postanowił mnie wywieźć gdzieś na druga część miasta. Macie pomysł jak przemieszczać sie po Azji i nie być dymanym na każdym kroku?
    Mentos likes this.

Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    tak zapytam czy porównujesz do biznesklasy LOTu czy do ekonomika ?

Do biznesu ale z przed około trzech lat. Śniadanie jest skromne bo poprosiłem o coś małego. To byl dość krótki lot (6godzin) no ile można jeść

Awatar robjag

May 2008
    FRA

ustalaj cene za nim wsiadziesz (wydaje mi sie ze dzieki temu w stosunku do oficjalnego cennika taxi przeplacilem pare razy (kursow) bo z cennika wynikalo np. 80 THB a placielm 120) ale przynajmneij mnie nie wywiezli na inny koniec miasta..

Networking the world.

Awatar avda

Jestem obecnie w ich lokalnym modlinie i powiem wam ze robi większe wrażenie od naszego a tez sa głownie niewolnikami jedenej lini lotniczej.

Swoją droga do miasta jest strasznie dobry dojazd pociągiem ktory jedzie bezpośrednio z lotniska do malezyjskiego dworca centralnego. Wszystko kosztuje 35 ich lokalnej waluty.