• 13 Post By EMB175

Jul 2010
    Kraków

Domyślnie 10.07 KRK-WAW-KRK by LO

Cześć, jest to moja pierwsza relacja na tym forum. Zbierałem się długo, żeby zmobilizować się do napisania w tym dziale i moja ostania podróż LO KRK-WAW-KRK jest chyba dobrą okazją by zacząć pisywać tu regularnie, bo wiem jak fajnie czyta się Wasze relacje. Z racji tego, że podróż raczej bez ciekawostek, nie planowałem zabrania aparatu z racji zaplanowanych spotkań w Warszawie.

Przeloty zaplanowałem z niespełna miesięcznym wyprzedzeniem, kupiłem więc bilety na LO 3910 (o. 5:50) i powrót LO 3911 (p. 23:40). Za bilet w każdą stronę zapłaciłem 149 zł, a więc o 23 złote więcej niż na PKP IC w 2 klasie. Nie odprawiałem się internetowo, postanowiłem zrobić to na lotnisku.

W dzień wylotu, wstałem o godzinie 4:00 i po rutynowych czynnościach, pojechałem samochodem na lotnisko - po drodze zgarnąłem, jeszcze kolegę który postanowił się przelecieć do Warszawy rekreacyjnie. O godzinie 5:00 przyjechaliśmy na lotnisko, po zostawieniu samochodu na parkingu wielopoziomowym, postanowiliśmy przespacerować się na Terminal T2, mimo że istnieje możliwość przejechania między terminalami bezpłatnym autobusem (kursuje co 30 minut i jest skomunikowany z odjazdami/przyjazdami autobusów miejskich). Około 5:10 przybywamy na Terminal T2, gdzie na jednym stanowisku (końcówka check-in) odprawiamy się na rejs do Warszawy. Niestety z powodu awarii systemu odpraw, nasze karty wystawiane są ręcznie, ale sprawnie. Następnie kolega puszcza dymka i przechodzimy do sali odlotowej. Wiemy już, że polecimy SP-EQD, a na pokładzie będzie 54 dusz. Boarding rozpoczyna się około 5:40, dość sprawnie udaje się skompletować wszystkich w jednym autobusie, który podwozi nas pod samolot. Wejście tylko z przodu, co znacznie spowalnia całą procedurę. W drzwiach wita nas uśmiechnięta Szefowa Pokładu, którą kojarzymy z kolegą z wcześniejszych rejsów. Ponieważ awaria systemu, uniemożliwiła przydział miejsc - na rejsie obowiązywał "free seating". Gdy już wszyscy zajęli swoje miejsca, zaczęło się oczekiwanie do odlotu. Kapitan poinformował nas, że oczekujemy jeszcze na dokumenty, które po paru minutach dostarczył na pokład koordynator. Wszystko gra, więc rozpoczęła się procedura odkołowania. Z racji ze "nasz" samolot zajmował stanowisko 8, konieczne było wypychanie, które również ukradło nam kilka minut. Kołowanie odbyło się drogami G i C, a następnie drogą startową z back-trakiem. Start z progu 25 nastąpił o o godzinie 6:15 (z bloków wyszliśmy o 6:03). Uwielbiam ten moment, gdy moje ciało (a jest go trochę) jest wginane w fotel samolotu Chwilę po starcie oglądamy okolice Krakowa, Kryspinów, Morawicę... a następnie wlatujemy w chmury, by tuż nad nimi ujrzeć piękne błękitne niebo wraz ze wschodzącym słońcem, którego na ziemi trochę ostatnio nam brakowało. Na przelotowej tradycyjny serwis: małe prince polo oraz woda niegazowana lub gazowana do wyboru. Kapitan odezwał się w trakcie przelotu, poinformował nas o pogodzie w Warszawie i poinformował, że za chwile zniżamy by wylądować w WAW do 20 minut. Lądujemy miękko na pasie 11 i kołujemy drogą A4 i A3 na stanowisko 9X (nie pamiętam które dokładnie, ale w tym rejonie). Dość szybko opuściliśmy przyloty i udaliśmy się do pociągu. W informacji lotniskowej o pociągi nic nie można się dowiedzieć, odsyłają do punktu miejskiego. Wybieramy pociąg SKM jadący przez Śródmieście. Co ciekawe, w tunelu prowadzącym na stację kolejową można znaleźć monitory z informacją o lotach, natomiast próżno szukać monitorów z odjazdami pociągów w terminalu.

Po załatwieniu spraw na mieście, udaliśmy się 2h wcześniej na Okęcie. Najpierw odprawa w self check-inie, sprawnie i bezproblemowo. Zmieniamy sobie miejsca, tak by siedzieć w obok siebie. Tym razem ja koło okna (dostaje 14A, a kolega 14B). Kontrola bezpieczeństwa, prowadzona na 5 punktach, sprawnie i bezproblemowo. Odlot zaplanowano nam z wyjścia 25. Im bliżej godziny odlotu, tym więcej komunikatów o opóźnionych rejsach do Gdańska, Rzeszowa i bodajże Bydgoszczy. Kolega rzuca, że pewnie nam odwołają lot. Pojawia się obsługa w gate, w osobie jednego pana, który dzwoniąc co chwile spogląda na monitor. Po chwili pokazuje się informacja "Delayed" - jak się później okaże, jedyna informacja którą będzie nam dane zobaczyć na monitorach. Jak nietrudno się domyślić, sporo ludzi rzuciło się z pytaniami co i jak, mimo że zapowiedziane zostało, że samolot opóźniony bez podania przewidywanej godziny odlotu. Jako, że znam takie akcje od drugiej strony - sprawdzam depesze i okazuje się, że nasz samolot miał problemy w GDN (hamulec i główne podwozie) i chwilowo tam przebywa. ED wystawione jest na 00:00 LT, ale cicho sza pasażerom. W gate awanturuje się Pan, którego nie zgodzili się przebookować na wcześniejszy LO 3921 do KRK. Po chwili aktualizacja... ale nie informacji dla pax... ale kolejna depesza. Podmianka na samolot SP-EQG który przyleci do WAW z POZ. Samolot ląduje, a my czekamy na boarding, który wciąż nie następuje. Telefon do przyjaciela wyjaśnia, że podmiana samolotu do połowa sukcesu, bo brak załogi, która by z nami poleciała. W gate siedzi kapitan eurolotu (pewnie wracał do domu) i słyszałem jak rozmawiał z kapitanem w GDN o sytuacji: "nie zawracam Ci głowy, bo słyszałem że coś tam macie na wierzchu ;-)". W międzyczasie dwa razy zmieniła się obsługa w gate, co absolutnie nie przełożyło się na jakąkolwiek informację dla pasażerów poza tym, że przecież PISZE ŻE OPÓŹNIONY! Do gate przychodzili kolejni zaciekawieni agenci pytając jak tam i słysząc "nieciekawie". W tym czasie kolejna depesza, spadło nam ED na 23:30 LT WOW! Jest załoga. Więc o 23:30 rozpoczął się boarding - zero informacji o opóźnieniu, że przepraszamy czy coś. Wszyscy zdyscyplinowani znaleźli się w parę minut w autobusie, który po kolejnych 10 minutach oczekiwania zawiózł nas pod samolot. Kapitan chwilę po zakończeniu boardingu, przywitał nas na pokładzie i przeprosił za opóźnienie, jednocześnie informując że postara się je zminimalizować. Faktycznie rejs trwał krócej (ale zawsze krócej trwa droga do domu) bo przespałem serwis i obudziłem się nad Krakowem. Lądowanie na pasie 25, szybkie zwolnienie drogi startowej w F i niemalże sprint na stanowisko nr 9L. Wylądowaliśmy o 00:22. Na pokładzie 56 pasażerów.

Mam nadzieję, że dotrwaliście do końca. Jeśli Wam przypadł mój styl do gustu - obiecuje więcej pisać, tym razem ze zdjęciami.
    kudak, tartal, MMB and 10 others like this.

Awatar maciek55

Nov 2010

A szczegolnie w Dashu!

Bardzo sympatycznie sie czyta, następnym razem na fotki liczę i będzie git
    Silesia Spotters

Pozdrawiam, Maciek

sympatyczna relacja. Ja tam nie liczę na monitory. Zawsze internet w komórce pomaga.

Awatar tygrysm

Jan 2012

Bardzo przyjemna relacja, dzięki! I tak, fotki są mile widziane
    EMB175 likes this.
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

Feb 2014

Fajna relacja Ale zdjecia to podstawa

Co do rozkladu jazdy pociagow z WAW - zaraz przy wyjsciach na poziomie przylotow na scianach porozklejane sa rozklady jazdy Kolei Mazowieckich i SKM.

Awatar EMB175

Jul 2010
    Kraków

Cytat Zamieszczone przez Istvan Zobacz posta
    Fajna relacja Ale zdjecia to podstawa

Dzięki, widziałem te "plakaty" aczkolwiek człowiek chciałby jakiegoś monitora z informacją o odjazdach "live".

Awatar american_eagle

Aug 2012
    EPKK

Fajnie się czytało I rzeczywiście brakuje selfie w dashu z kolegą, co lubi latać rekreacyjnie