Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Like Tree7Likes
  • 5 Post By PolishAir42
  • 1 Post By Wamo
  • 1 Post By shiver

Wątek: Daytrip FLL-ATL-FLL (AirTran/Southwest)

  1. #1
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie Daytrip FLL-ATL-FLL (AirTran/Southwest)


    Polecamy

    Dlugo nie pisalem trip report takze ide full spontan, chociaz krotki

    Urodzilem z kolega pomysl przelotu do ATL w ten piatek na przelot w sobote. Krotki day trip, 3 godziny w ATL wystarcza.

    Cel nie byl jeden lecz dwa. Pierwszy - Przeleciec sie AirTran bo kto wie ile jeszcze razy bedziemy mieli taka okazje zanim ten karawan odjedzie na zawsze. Drugi - Napic sie przyjemnej ilosci drinkow

    Tydzien temu NK wkoncu wlaczyl system elektronicznych E-ZEDow myidtravel (produkt LH Systems, konkurencja do naszego glownego systemy ID90T) i dodalismy do listy przewoznikow US Airways, Porter, Southwest, AirTran, Cayman Airways oraz JetBlue na start. Uff nareszcie nie musze prosic sie towarzystwa w SWA o buddy passes jako backup plan.

    Kolega wraz ze mna tworzy nie-maly klub Alumni bylych pracownikow AirTran. Ja oczywiscie pracowalem w Orlando, kolega natomiast zarzadzal administracja hubu w ATL. Brzmi to dosyc ogolnie bo i jest, pilnowal wszystkiego od SIDA badges po employee parking (a byl nie maly bo bylo ich 2 i mialy po tysiac miejsc). Wspominamy naszego dawnego pracodawce lekko mowiac pozytywnie takze pare miesiecy temu jak wyszlo na jaw ze ostatni lot FL ma sie toczyc z ATL do TPA 28 grudnia jako FL #1 oczywiscie wyjelismy po Amexie i odpalilismy sobie 2D/F w J. Bedzie to historyczny moment, i dodatkowe odpowiednie towarzystwo...w ekonomiku leci CEO SWA, a rzad przed nami w 1D CCO SWA oraz byly CEO FL ktory teraz siedzi na naszej radzie nadzorczej. Mam nadzieje ze uda mi sie cos nie cos urodzic w styczniu o tym zdazeniu.

    Wracamy jednak do day trip...zaczelo sie od musowego sprawdzianu czy sa miejsca. Sa rano na AirTran #22, samolot jest pol pusty 63 z 117 miejsc zajetych. Rozklad spowrotem w FL nam nie pasuje, dodatkowo jest wszystko prawie pelne. Sprawdzam jak u nas, tez pelne. Sprawdzam Southwest, ktory zostaje doszczetnie rozwalany przez Delta w ATL i okazuje sie ze w ta sobote Delta im tez kopniaka wali....114 wolnych miejsc z 143 na ATL-FLL o 1340, i na deser wieczorem zostalo 90 wolnych jako backup plan.

    Kupujemy ZEDy, $37 all in na odcinku FLL-ATL. Dodatkowo wystawiam od razu buddy pass listing na lot o 11:00 na tej samej trasie Southwest by miec TSA pre-check (AirTran nie ma pre-check). Wieczorem jeszcze puszczam SMSa do kolegi by sprawdzil czy jest miejsce w J, zostalo 7/12 takze ide spac trzymajac kciuki.

    Pobudka o 0645 na lot o 0920. Do FLL z centrum Miami gdzie mieszkam mam okolo 30 minut kiedy nie ma korkow, a to ze to Sobota rano + Miami gdzie wszyscy baluja do pozna najbardziej ruchliwa autostrada w USA I-95 jest stosunkowo pusta oprocz wypadku pare minut na poludnie od FLL.





    Rendez-vous z kolega i idziemy do check-in kiosk sprawdzic czy mozemy wykonac check in na FL ZED. Nie mozna. Za to buddy pass listing dziala wraz z pre-check. Marsz do podium Southwest gdzie agentce mowimy ze potrzebujemy zrobic check in na lot o 09:20 do ATL. Stuka raz, stuka dwa i mowi ze potrzebujemy papierowe bilety ZED. Jak to mowie, wszystko jest elektroniczne...panikujac z kolega odchodzimy na bok na chwile i patrzymy co pisze email z PNR az wkoncu mowie chodz podejdziemy do innej. Podchodzimy a ta nam wystawia security document bez problemu. Przyszla pierwotna agentka jak nasza zbawicielka juz konczyla i mowi "Oh, you didnt tell me you were flying AirTran..." Od razu mi kliknelo w glowie ze probowala nam wystawic security document na buddy pass SWA o 11:00 do ATL. Ten oczywiscie dalej zmusza do papierowego biletu. Odpowiadam do agentki "In all fairness, we did say we are on the 09:20 to ATL, not the 11:00" Ale faktycznie narobilem klopotu bo wystawilem sobie 2 rozne rezerwacje 2 roznych lini do tego samego miasta 1 poranka. Oh well, nie chce mi sie zdejmowac w security paska ani wyjmowac plynow. Stac i tak nie bede w kolejce z ID badge ale pre-check jest zawsze lepszy.

    Idziemy do bramki B1 bo boarding sie zaczyna za pare minut...kolega podchodzi do podium i pyta czy mogla by nas agentka, a wzasadzie bylo ich 4, dac nam miejsca. Oooopa jest upgrade do 1A/1C i wchodzimy na poklad 717 N923AT. Wnetrze jest naprawde zmeczone. SWA tak naprawde przez 3 lata juz sponiewiera flote AirTran ktora przechodzi konwersje. Ten 717, jak i reszta jego braci niedlugo dostanie full remont zafundowane przez Southwest by Delta sie zajela nim. No nic, FL nie lecialem od tego dnia przez 1 rok i 6 dni takze wycieczka ta niby "Spowrotem do Przyszlosci"



    Jest 0910 czyli czas na cos konkretnego, to cos zjawia sie w formie "screwdriver" czyli finlandia z sokiem pomaranczowym jako pre-departure drink. Saczymy z kolega drinka i opowiadamy sobie jak to bylo w starych dobrych czasach FL. Historia leci za historia az wreszcie odbijamy 10 minut po czasie z zachmurzonego FLL. Za oknami jeszcze lapiemy pare Silver Saab 340B+s, Allegiant MD80s, Delta 757 oraz UA A320.



    Lot do ATL to kwestia <2 godzin, tutaj zeszlo jakby trwalo to 15 minut bo oczywiscie drink po drinku sie wbijal w jelita kiedy stewka sie dowiedziala ze pracowalismy kiedy wraz z nia. Na koniec odpalilem sobie jeszcze browar Fat Tire, co jest dosyc nowym produktem sponsorowanym przez WN provisioning (FL mial tylko Budwesier, Bud Light, Amstel Light, Michelob Ultra i Becks).



    Ladowanie na "Super South Runway" czyli nowym, 5, pasie w ATL na samym poludniu lotniska i 15 minut kolowaniu do C7. Zanim doszlismy do "plane train" ktory sie znajduje parenascie bramek dalej zaczepilo chyba nas z 10 osob z ktorymi pracowalismy. 1-2 minuty spedzone na "catch up" i juz jedziemy do Concourse D gdzie sie udajemy do United Club. Obiekt zostal po Continental, jest dosc maly lecz wygodny. Minus to doslownie jedna lazienka i slabeuszowy wybor nawet przekasek. Ladujemy telefony przez 20 minut opijamy po 1 Gin+Tonic. Whatever, wraz z UA Club VISA moge wchodzic do UA Clubs (+2 guests) i do STAR Lounges (non-contract z +1 osoba) takze nic nas to nie kosztuje.



    Old: FL 717->NEW: DL 717



    Wychodzimy i udajemy sie znowu kolejka do F czyli nowego terminalu miedzynarodowego gdzie jest naprawde spory SkyClub na gornym pietrze. Tutaj jest juz duzo lepsza atmosfera a na dodatek jest to jeden z nielicznych skyclubs gdzie mozna sobie zjesc za darmo ciut wiecej niz ser z krakersem lub platki z mlekiem. Ze juz jest 12 nakladam sobie gore salatki, zupe w stylu "Italian Wedding" oraz 2 kanapki. Na deser rundke nastepna Gin+Tonic. Nastepna godzine z kwadransem spedzilismy na tarasie SkyClub gdzie nas prazylo bardzo przyjemna slonce w wydaniu Georgia. Temperatura okolo 27c, takze chlodno. Zostalismy tam goscia ktory do nas od razu zagadal i mowi na start "Its so hot here" po czym ja sie patrze na niego i mowie "We came here to cool off" Wytrzymal doslownie 15 minut bo sie tak biedak spocil kiedy zza chmury wyszlo slonce ze nie bylo jak sie z niego smiac. +35c nonstop z 90% wilgotnoscia jest 100x gorsze niz male sloneczko w polnocnych krajach gdzie palmy ledwo co rosna.













    Gin+Tonic x 3 oraz chyba z 3 miseczki wysmienitego popcornu na kanapie w stylu "Modern Hawaiian" gdzie nic nie robilismy tylko siedzielismy z Flightaware sprawdzajac z kad i dokad samoloty (Delty) leca ktore kolowaly miedzy E a F.









    O 1315 udajemy sie spowrotem na dol i do kolejki do naszej bramki, znowu w C ale tym razem w 14. Wykupilem sobie ZEDa doslownie na ruchomych schodach z kolejki do concourse C za $39 (PFC jest drozszy w ATL o 2 dolary niz w FLL z tad ta roznica ceny) i udajemy sie do Charlie 14. Miejsc nawet nie mialem co sprawdzac ponownie bo rano bylo dalej ich okolo 110. Jeszcze szybkie doladowanie telefonow przy bramce i wchodzimy na poklad 73W jako numer #32 i 33 z 34 paxow. WN Revenue Mgmt naprawde tutaj dal czadu...

    Siadamy 3 rzedy od konca i zagadujemy do stewki ktora sie okazalo tez pracowala w FL (wszystkie FAs z FL przechodza do WN), a teraz bazuje w BWI. Pyta sie z kad lecimy i odwala mega zdziwiona mine kiedy mowimy FLL. Po 10 minutach pogawedki o tym dlaczego nie pracuje juz w WN, i dlaczego nie lubi zarzadu tej lini, czyli temat ktory kochaja flight crews i zarzad nawzajem, odbijamy od C14 i zmeczeni startujemy po krotkiej kolejce zawierajacej DL 763 oraz garstke FL 717s. Lot tutaj standardowy, alkoholu juz nie pilismy bo wkoncu trzeba tez autem podjechac do domu....to jednak zdziwilo nasza stewke ktora zakonczyla serwis dajac mi goraca herbate, jednak ostro chlodza w tych 737s. SWA jako dodatek zafundowal nam 737 z miejscem kolegi ktore sie nie odchylalo, WiFi wogole nie dzialal oraz sie szlo do tylnej toalety gdzie po zamknieciu zamka panowal taki sam mrok jak z nim otwartym. No nic, prawie tak jak w NK tylko ze za Cole nie trzeba placic



    Ladujemy w FLL 15 minut przed czasem. Jest mokro, za oknem widac jak 500m na polnoc od lotniska trwa monsoon tropikalny chociaz kolo nas juz swieci slonce. Bramke C5 i jest gites. De-boarding trwa 5 minut przez to ze tylko 34 dusz wychodzi z kadluba i z buta idziemy do employee parking ktory sie znajduje na 3 najwyzszych poziomach short-lot przylegajacego do Terminal 1.

    Podsumowanie - Koszt samej wycieczki dosyc tani. Okolo $20 by dojechac autem z do lotniska. $76 za bilety i to bylo by na tyle.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  2. #2
    Awatar Wamo

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Fajna relacja, pomijając fakt że kilku słów totalnie nie kumam i 'ewrifingmadafaka; nic mi to nie mówi
    Machoni likes this.

  3. #3
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    No, duzo mebli w stylu nowoczesno-hawajskim nie ma na tym swiecie...
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  4. #4

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Pośmiałem się. Tylko pisz "z powrotem" (bez urazy).
    Tyle wypić i potem za kółko? Macie zdrowie...
    elza030 likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    ...w ekonomiku leci CEO SWA, a rzad przed nami w 1D CCO SWA oraz byly CEO FL ktory teraz siedzi na naszej radzie nadzorczej.
    lad korporacyjny pozwala wam na takie zageszczenie VIP-ow w tym samym samolocie?

  6. #6
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Tyle wypić i potem za kółko? Macie zdrowie...
    Nie biore szans, alkomat w schowku. Urzadzenie przymusowe wraz z rozsadkiem w krajnie 0,08.

    lad korporacyjny pozwala wam na takie zageszczenie VIP-ow w tym samym samolocie?
    CCO+CEO jednej lini w jednym samolocie? Nie mysle ze to jest jakis problem, szczegolnie ze ten lot nie leci w rejony nieprzyjazne gdzie nie ma podstawowej elektroniki naprowadzajacej...
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  7. #7

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    Mnie to bardziej dziwi, że CEO w ekonomiku leci

  8. #8
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Miejsca w J zostaly wykupione a decyzja padla podobnie pare dni po fakcie
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •