Zasadniczo proste jak budowa cepa... Tak sobie myślałem, że rzecz polega na oparciu maszynerii o łydkę i dostawieniu drugiej nóżki na stopień.
Ogólnie sprytne urządzenie.
Kuba, oczywiście mam banknot z Mongolii. Kupiłem na bazarze w Sajgonie:
Jak juz wiadomo, Monglia zniosła wizy całej EU i kilkunastu innym krajom. Szkoda, że jest tak mało lotów.
Z Europy lata MIAT 2 x w tyg z Berlina TXL oraz Hunnu Air lata między ULN a HKG.
Na fl24 można kliknąć na ikonkę lotniska ULN i widać, że są loty również z Moskwy, Seulu, Pekinu, itp.
W sobotę lecę i ja. Będę nad tym krajem:
Wycztytałem, że można dostac wizę bezproblemowo na granicy z Tadżykistanem i po prostu przejść pieszo.
Powrót z Kabulu różnymi liniami, np Flydubai.
Rozmawiałem z taksówkarzem z Pakistanu (tu w Anglii). Mówi, aby dostać wizę do Pakistanu to najlepiej mieć lokalnego przewodnika, sponsora,
opiekuna. On wystawi list, z którym idzie się do ambasady i wtedy na pewno nie będzie problemu. I dał mi swoją wizytówkę.
Zasadniczo proste jak budowa cepa... Tak sobie myślałem, że rzecz polega na oparciu maszynerii o łydkę i dostawieniu drugiej nóżki na stopień.
Ogólnie sprytne urządzenie.
Jeszcze jedna znana marka. W hotelowym zestawie znalazłem.
http://i217.photobucket.com/albums/c...ps9d8b0c07.jpg
Rzeczywiście patrząc na Twoje wcześniejsze relacje z PEK, wydaje się, że produkt Y+ w LO się jakby o klasę pogorszył, a zarazem ceny wyjściowe za Y+ poszybowały mocno do górę, w zasadzie zbliżając się do cen konkurencji w C na tej trasie.
Też sobie dziś obejrzałem moje relacje z Y+ z ostatniego roku
W Y+ pogorszyło się:
- jakość wina
- ilość dostępnych posiłków (jeden posiłek na 1 pasażera) i chyba jakość posiłku ciepłego (ale może tak trafiłem?)
- brak bułeczek piwnych
- brak dobrych słuchawek
- w ekonomiku brak szczoteczek do zębów i różyczek w WC
polepszyło się:
- IFE, choć nadal jest niedorobione
- check-in w Pekinie, tzn lokalizacja oraz roll-up'y jasno wskazujące gdzie C i Y+ a gdzie Y wraz z wizualizacją foteli C/Y+. Obsługa zawsze była dobra
- koordynacja w przypadku opóźnień w WAW (osobny autobus)
- wprowadzenie w PEK powitania przez Station Managera pasażerów wychodzących z samolotu
- deser, tzn ciastko lepsze niż było wcześniej
- kolorystyka serwetki papierowej wyściełającej tackę i obwolut sztućców (są pomarańczowe, co pozytywnie nastraja)
Generalnie nie jest źle, a nawet mimo tych niekorzystnych zmian nadal jest przyzwoicie (choć powinni jednak równać w górę a nie w dół), ale ceny za Y+ w standardowej ofercie są wg mnie nieakceptowalne. Na listopad/grudzień z Katowic do PEK koszt 6500 zł. Wg mnie o ok 2 tys za dużo i ja z pewnością tyle nie zapłacę.
Ciekawe jest porównanie cen do Pekinu (6500 zł) i do Nowego Jorku (4800 zł). Oba kierunki w Y+. Czyżby jednak ten PEK się tak dobrze sprzedawał?
Zastanawia mnie czy LOT sprzedaje miejsca do PEK w tej cenie, czy też wszyscy/większość upgrejdy kupują (online albo na lotnisku). Nie ma już opcji zakupu upgrejdu w samolocie.
Biznesklasa to osobna bajka, też są rzeczy na plus jak i na minus
Dla zainteresowanych: za chwilę o 21:45 na Phoenix HD będzie reportaż "Rowerem przez Chiny" z prowincji Yunnan, 22:30 reportaż o Hongkongu i 23:15 Dzieci z Karachi. Wszystko po niemiecku, ale w jakości HD i odkodowane
Aaahh... ciekawa i dobra wiadomość: Papua Nowa Gwinea zniosla wizy całej EU:
On 27 March 2014, the list was expanded with Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Hungary, Israel, Latvia, Lithuania, Philippines, Poland, Romania, Slovakia, Slovenia and Macao while Australia was removed on 1 March 2014.
..i przy okazji wprowadzili wizy Australijczykom
Kuba ma teraz problem: Mongolia czy Papua ?
Ja już spakowałem się, w piątek kończe pracę i pociągiem na Heathrow. Nocka gdzieś w terminalu 4 i rano odlot. Więcej szczegółów przed odlotem
Konkurencja z WAW ma C do PEK już nawet za 5,6-5,8 k (Aeroflot, który wbrew pozorom jest całkiem przyzwoity produktowo) i nieco drożej w granicach 6,5 k Finnair. Oczywiście to inne sojusze, można dyskutować też nad przewagą lotu bezpośredniego w LO itd., ale mimo wszystko C to C a Y+ to tylko +Y, cena za C podobna, albo nawet niższa.
ale chyba nie sądzicie że ktoś z Polski kupuję Y+ za 6 tys. , chyba tylko jakieś szalone firmy.... a reszta jedzie na upgrade na miejscu i to jest właściwa cena....
chyba że Y+ jest z innych miejsc w Europie w lepszej cenie, nie sprawdzałem ale pewnie tak jest....
W końcu udało mi się wygospodarować jakiś czas i przeczytać Twoją relację KubaB! Oczywiście świetna jak zawsze ;-) Przypomniała mi się część mojej wycieczki dookoła Chin z 2007 roku - też byłem w Guilin - może mi się uda odkopać jakieś zdjęcia i tu wrzucę kilka dla porównania
A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ
Zakładki