• 5 Post By shiver

Wątek: Dubrownik i nie tylko - wakacje 2014

Domyślnie Dubrownik i nie tylko - wakacje 2014

Witajcie!

W sierpniu zeszłego roku sporo się w moim życiu zmieniło, mianowicie ożeniłem się Konsekwencją tego była przeprowadzka, mnóstwo nowości i zmiana wielu przyzwyczajeń. Stąd też od ponad roku nie odzywałem się z żadną relacją – jakoś nagle przestało starczać na to czasu. Ale myślę że czas to zmienić.

Nosiłem się z zamiarem napisania relacji z tegorocznych wakacji spędzonych na Islandii (i nie tylko). Ale w tej chwili rozkręca się ciekawa relacja z tego miejsca, więc się nie wtrącam. Zamiast tego cofnę się do czegoś co się miło z ożenkiem wiąże – podróży poślubnej

Niektórzy na podróż poślubną lecą w niezwykłe miejsca, na drugi koniec świata. My wybraliśmy się do Chorwacji, ale rzecz jasna – lotniczo. Lecieliśmy Austrianem na trasie KRK-VIE-DBV-VIE-KRK, a wyglądało to tak.

Gdy lecieliśmy na nasze wakacje, Austrian operował KRK-VIE 3 razy dziennie, głównie na Dashach, ale czasem też na Fokkerach 70 i 100. Do Wiednia miał nas wieźć Fokker 70, ale niestety się to zmieniło i nowości w moim rejestrze lotów pod tym względem nie było.

No to lecimy i wrzucamy zdjęcia zewnętrza i wnętrza naszego DH8D.

EDIT: Widzę że hosting zdjęć mi szwankuje, mam nadzieję, że będzie coś widać - w tym poście powinno być 5 zdjęć.
    tartal, elza030, Olson and 2 others like this.

Wrocław

Zarejestruj się na flickrze, możesz tam trzymać 1TB zdjęć za free i śmiga to wszystko bardzo dobrze

Awatar Gabec

KRK

Jest OK. 5 zdjęć
    no risk, no fun ;D

Nie powiem, żeby nasz plan podróży był jakiś szałowy - w obie strony obejmował około 4-godzinne przesiadki. Za mało, żeby skoczyć na kawę do Wiednia, ale wystarczająco żeby trochę się wynudzić. Na szczęście terminal VIE jest dość wygodny, jest też co fotografować. Niestety pogoda była niespecjalna. Wisienką na torcie tego mini-spottingu był Dreamliner z Kataru.

Nasz pierwotny plan lotu przewidywał kolejno następujący sprzęt: F70 / A321 / A321 / DH8D. Fajne maszyny, którymi rzadko mam okazję podróżować. Jak już wiecie Fokker odpadł na pierwszym odcinku. Na drugim również nastąpiła zmiana z 321 na 320, ale przynajmniej w specjalnym malowaniu.

Czas lotu do DBV to tylko godzinka. Catering jest słabiutki, to jeszcze jeden dowód na zacieranie się różnic między Legacy a LCC. Jest natomiast okazja do podziwiania Chorwacji i Dubrownika jeszcze z góry.

Przed samym lądowaniem znaleźliśmy się w chmurze, widać było że intensywnie pada. Nawet sądziłem, że przerywamy lądowanie bo na moment silniki weszły na wyższe obroty. Ziemię zobaczyliśmy tuż tuż nad pasem. Chorwacja przywitała nas mocno nieciekawą aurą, a dokładnie intensywną ulewą (chyba zapomniałem dodać - był 3 września). Poniższe zdjęcie - już nieco historyczne - może być tego dowodem.

otul72, jtf2, maciass and 7 others like this.

W trakcie naszego tygodniowego pobytu w Chorwacji mieszkaliśmy w przyjemnej willi w miasteczku Cavtat, które położone jest pomiędzy lotniskiem DBV znajdującym się w Cilipi a samym Dubrownikiem. Naszym zdaniem wybór okazał się trafny. Miejscowość oferowała całkiem przyjemne spektrum atrakcji, wśród których znalazły się dwie ładne zatoki, półwysep ze ścieżką spacerową i pięknymi widokami, miejsca do plażowania (kamieniste), marina, gdzie cumowały całkiem wypasione jachty, wzgórze z cmentarzem (i po raz kolejny – widokami na okolicę), a do tego infrastrukturę w postaci licznych knajpek, sklepów, wypożyczalni samochodów i biur turystycznych oferujących lokalne wycieczki.

Do tego, dla fanów lotnictwa, miejscowość znajduje się na ścieżce podejścia do pasa w DBV na często wykorzystywanym kierunku, w odległości ok. 2-3 km od progu. Fakt, było trochę hałasu (w nocy nie) ale były też widoki (kilka przykładów w kolejnym poście).

Tymczasem przedstawiam Cavtat, z róznych stron i o różnych porach dnia.

Z krańca półwyspu było również widać sam Dubrownik. W zoomie naszego aparatu wyglądało to tak:

elza030, mapa, otul72 and 6 others like this.

Jak wspomniałem w poprzednim poście, mając odpowiedni sprzęt, można wypoczynek w Cavtat połączyć z codziennym spottingiem. Fakt, uzyskuje się w ten sposób głównie dużo zdjęć brzuchów samolotów Jednak jeśli przemieścić się kawałek, możliwe będzie zrobienie znacznie lepszych ujęć. Mnie wyszły takie:

tartal, Wamo, elza030 and 1 others like this.

W relacji z podróży do Dubrownika nie powinno raczej zabraknąć Dubrownika - więc oto i on. Wybraliśmy się tam łodzią, podróż w jedną stronę trwała ok. pół godziny. Ceny niestety już nie pamiętam.

Liczyłem, że w Dubrowniku zobaczymy może filmowanie Gry o Tron, ale jedyne z czym się spotkałem to plakaty informujące o poszukiwaniu statystów. Zdjęcia faktycznie miały miejsce około miesiąc po naszej wizycie.

W mieście niestety panował szczyt sezonu, tłumy duże, w dodatku pogonił nas deszcz. Niemniej miasto ma świetny klimat i bardzo przyjemnie się je zwiedza. Zdecydowanie polecam (najlepiej poza sezonem). Z mojej strony kilka takich impresji fotograficznych:

tartal, Olson, elza030 and 5 others like this.

Chcieliśmy podczas naszego tygodniowego pobytu w Chorwacji wybrać się gdzieś jeszcze. Padło na Czarnogórę, gdyż granica przebiega zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od Dubrownika (w linii prostej nawet bliżej). Początkowo myśleliśmy o wynajęciu samochodu, ale ostatecznie padło na wycieczkę organizowaną przez lokalne chorwackie biuro w Cavtat. I tutaj nie jestem już pewny ceny, ale wydaje mi się, że po przeliczeniu wychodziło około 160zł za osobę za całodzienne zwiedzanie.

Trasa zwiedzania obejmowała objazd Zatoki Kotorskiej, zwiedzanie Kotoru, przejazd i zwiedzanie Budvy, rzut oka na półwysep Świętego Stefana oraz powrót, tym razem z przecięciem Zatoki Kotorskiej promem. Ponieważ dopisywała nam pogoda, a widoki okazały się rewelacyjne - mogę szczerze polecić taką wycieczkę. Dodatkowo, biorąc pod uwagę znacznie jednak niższe ceny w Czarnogórze, warto chyba zastanowić się nad tym krajem jako samodzielnym celem podróży.

No to jedziemy ze zdjęciami.

Zatoka Kotorska:

Kotor, zwany małym Dubrownikiem. Ze względu na swoje położenie - jak dla mnie nawet ciekawszy.

Budva:

Półwysep / wyspa Świętego Stefana. W całości zajęta przez ekskluzywny i bardzo drogi hotel.

Powrót:

KubaB, otul72, sornat and 5 others like this.

Ah, czytając relację moje wspomnienia ze Splitu wróciły, można byłoby się tam jeszcze kopsnąć, gdyby jeszcze w miarę komunikacja miejska funkcjonowała, bo ile razy do MXP można latać
    shiver and KubaB like this.

Na zakończenie relacji coś o powrocie do Polski. Trasa ta sama, tzn. DBV-VIE-KRK. Tym razem do Dubrownika rzeczywiście przyleciał po nas A321. Lotnisko jest pięknie położone, co jest okazją do zrobienia kilku ciekawych zdjęć.

Po nawrotce w powietrzu, położenie lotniska jest nam dane podziwiać jeszcze raz, z innej perspektywy.

Ostatnie widoki na Chorwację..

... i na tym koniec części zdjęciowej. W Wiedniu tym razem pogoda była jeszcze gorsza, a ostatni lot (ponownie na Dashu) odbył się już całkowicie po ciemku.

To był mój pierwszy pobyt w Chorwacji. Ten skrawek, który zobaczyliśmy bardzo nam się podobał, zdecydowanie pozytywne wrażenia przywieźliśmy też z Czarnogóry. Moja żona chwaliła jedzenie, mnie podobała się architektura i widoki.
    Co do Austriana, to linia jest w porządku, chociaż nasz plan podróży był mało optymalny jeśli chodzi o czasy przesiadek. Na minus zaliczam jedynie catering, ale widać to zbyt krótkie loty, by liczyć na coś więcej niż widać na zdjęciach.

Dziękuję za uwagę, a także za polubienia i komentarze
    otul72, KubaB, Marcos and 8 others like this.

Dzięki za relację, szkoda tylko że tak mało zdjęć samego Dubrovnika
    shiver likes this.

Lotnisko w Dubrovniku jest tak samo pięknie położone jak w Splicie Dobrze,że stronka lotniska ma kamerkę,bo miło jest powspominać Super zdjęcia Dzięki za relację

Cytat Zamieszczone przez maciass Zobacz posta
    Dzięki za relację, szkoda tylko że tak mało zdjęć samego Dubrovnika
    Może coś wynajdę jeszcze

Awatar mapa

WRO

Bardzo fajna relacja. Cavtat jest faktycznie mila miescina, a jesli chodzi o Kotor i w ogole Czarnogore to zdecydowanie sie z Toba zgadzam - warta popelnienia urlopu
    shiver and elza030 like this.

Jako bonus, na prośbę maciassa, jeszcze jedna porcja zdjęć z Dubrownika Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie relacją!

otul72, Machoni, Marcos and 4 others like this.

Wrocław

Podwójny lajk za zdjęcie kotów
    elza030 and shiver like this.

Dzięki,że dałeś się namówić na ,,bonusa''