A350 w biznesie, a przy okazji Kopenhaga, Helsinki i Malmö
Tak jak obiecałem w wątku o A350, postanowiłem napisać krótką relację z weekendowego tripu po krajach nordyckich (nie mylić ze Skandynawią, do której Finlandia się nie zalicza). Gwoździem programu był oczywiście lot nowiutkim Arbuzem - kiedy w kwietniu pojawiła się rozpiska promo tour Finnair po Finlandii i Europie nie zastanawiałem się długo, po przejrzeniu wszystkich możliwych opcji z racji ceny (109e RT) i weekendowego terminu wybrałem lot do Kopenhagi 18 października. Miałem nosa, że celowałem w terminy w drugiej połowie miesiąca - we wrześniu z powodu niewielkiej obsuwy w dostawie A350 loty krajowe oraz kilka pierwszych rotacji po Europie zostało odwołanych. Mając w pamięci promo tour B787 LOTu (sporo podmianek) śledziłem aż do dnia wylotu, czy wszystkie loty A350 odbyły się zgodnie z planem - na szczęście pierwszy nowy Arbuz AY jak do tej pory nie ma problemów wieku dziecięcego i lata bezawaryjnie :)
Żeby maksymalnie wykorzystać ten lotniczy weekend zaplanowałem sobie po drodze jednodniowe zwiedzanie Kopenhagi i Helsinek, do tego przejazd pociągiem przez Cieśninę Sund do Malmo i stamtąd powrót do Polski (z konieczności przez WAW, bo Wizz niestety zamknął połączenie do WRO). Wyjazd ten był dla mnie pełen pierwszych razów - pierwsza zupełnie samotna wycieczka (żona nie podziela mojej pasji na tyle żeby dała się namówić na wyjazd specjalnie dla sprawdzenia nowego typu samolotu ;) ), pierwsze wizyty w Danii, Finlandii i Szwecji (tudzież trzy nowe lotniska do kolekcji), pierwsze loty SASem i Finnairem, dwa nowe typy CRJ9 i A350, no i last but not least - pierwszy raz w klasie biznes :D Około tydzień przed lotem dostałem maila od Finnair z propozycją upgrade za 69 euro na locie powrotnym do CPH, stwierdziłem że to bardzo rozsądna cena za możliwość skorzystania ze wszystkich przywilejów jakie daje klasa biznes, także zdecydowałem się szybko. Przy rezerwacji miejsca okazało się, że zostały 3 ostatnie! Ewidentnie niska cena za upgrade miała służyć promocji nowego produktu i jak widać pomysł chwycił :)
Żeby nie przedłużać, rozpiska trasy wyglądała tak:
16.10 WRO-CPH (SK) CRJ9
16.10 CPH-HEL (AY) A321
18.10 HEL-CPH (AY) A359 (C)
18.10 MMX-WAW (W6) A320
18.10 WAW-WRO (LO) DH8X
I tradycyjnie mapka wygenerowana na gcmap.com
http://i6.photobucket.com/albums/y21...g.gif~original