Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Wątek: Filipiny via Pekin LHR-PEK-MNL-GES oraz powrót. Na żywo.

UK

Domyślnie Filipiny via Pekin LHR-PEK-MNL-GES oraz powrót. Na żywo.

Witam wszystkich po raz kolejny.
    Juz jestem na lotnisku Heathrow, Terminal 2.
    Mój samolot A-330 B-6075 zaraz wyląduje. Odlecę nim o 20:25 czasu lokalnego jako CA856.
    Lot PEK-MNL będzie miał numer CA179, też Airbus ale dłuższy, 330-300.

Przyszedłem tu ponad 2 godziny temu, aby dostać miejsce przy oknie. Jak 2 tygodnie temu dzwoniłem na ich infolinię, to powiedzieli, że wszystkie miejsca przy oknie na ten oraz lot powrotny są zaznaczone jako "niedostępne", co nie znaczy, że zajęte. Po prostu kazali przyjśc kilka godzin wcześniej i w automacie polożyłem paszport, pokazało moje loty, oraz było: wybierz miejsca. Z tyłu po lewej było tylko jedno: 48A. Były jeszcze 40,41,42, itp, ale one są nad skrzydłem, czyli ziemi nie widać, a ja mam nadzieję na fotki oraz film z lądowania. Oby w Pekinie była ładna pogoda.
    Japończyk wstawił film na YT w jakości UHD, lądowanie właśnie tego B-6075:

Oczywiście jakość UHD będzie widoczna tylko na dużych plazmach UHD. Na laptopie zupełnie wystarczy 720p.
    Tłum ludzi gęstnieje, zgadałem się z dziewczyna z Hiszpanii, polecimy razem aż do Manili oraz dwoma chłopakami z Anglii, którzy lecą via Pekin do Bangkoku pierwszy raz. Powiedzialem, aby po wypiciu czegoś mocniejszego uważali na najładniejsze dziewczyny, bo one mają w majtkach coś jeszcze
    Lądowanie w Pekinie o 14:45 czasu lokalnego a o 20:00 nastepny lot do Manili.

Teraz lecę sam, więc mam dużo czasu na pisanie i obróbkę fotek. No i Apple nareszcie wypuścilo dobry system do Macbookow, bo poprzedni tak spowalniał laptopa, że obróbka fotek strasznie się wlokła i to skutecznie zniechęcało mnie. Obecny system nazywa się El Capitan.
    Duża waliza na kółkach waży 18 kg, więc nie było problemu, ale dziewczyny na checkinie powiedziały, że bagaż podręczny nie może przekraczać 7 kg plus coś mniejszego np 4 kg, ale warunek aby to było oddzielne. Więc wyjąłem laptopa, Canona i spadło do 6 kg a dziewczyny dały nalepkę na uchwyt "Approved Cabin Baggage". Odszedłem, włożyłem laptopa i Canona i wszystko gra.
    Widzę sporo rodzin z Chin, kilka z małymi dziećmi. Niedawno władze zezwoliły na drugie dziecko, więc częściej będzie widać rodziców z dwójką dzieci.
    Zostały mi 2 godziny, więc przejdę przez kontrolę i połażę tam po sklepach i coś jeszcze napiszę.
    librus, misiek2865, KubaB and 17 others like this.

W Tajlandii ładne dziewczyny, choć tak jak piszesz czasem można się zdziwić, ale na Filipinach też niczego sobie

Ja już nawet m.in. z tego powodu myślałem aby wynając/kupić grunt i wybudować hostel i się przenieść na Filipiny. Po ostatnich wybrykach prezydencko-parlamentarnych te myśli przybrały na sile (sorki za polityczną wstawkę). Nawet miałem upatrzone miejsce w Coron, tuż obok Krystal Lodge. Budowa byłaby całkiem niedroga jak na europejskie ceny
    librus, Pokrak, STYRO and 6 others like this.

Jupi jupi jest relacja
    Valdi and otul72 like this.

Nov 2015

Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta

KubaB nie jest tak łatwo kupić działkę na Filipinach ale można ją wynająć na kilkanaście lat lub znaleźć sobie zonę ale Palawan to chyba jedno z najlepszych miejsc jakie tam widziałem

Mieszkałem tam przez kilka miesięcy chętnie zobaczę je z innej perspektywy czekam na dalszy ciąg relacji.

UK

Juz w Pekinie. Sypie śnieg !!

I sypie cały czas !!
    Juz zapowiadają, że wiele lotów będzie opóźnionych. W Manili mam 6 godzin, wiec mma nadzieję, ze będzie ok.
    Pół samolotu to Europejczycy. Byli też Polacy, dwaj lecą do Siem Rieap, a jeden leci z Hiszpanką, którą poznałem na Heathrow.

Mam wifi, na razie chodzi

kilkanaście minut temu wylądował Air Canada, podnosił tumany sniegu, ale dla kanadyjskich pilotów to codzienność.
    A tu pod oknami akcja trwa:
    Goppel, Darecki, elza030 and 15 others like this.

UK

Koniecznie muszę pozdrowić wszystkich z lotniskowej ubikacji. Perfekcyjna Pani Domu nie miałaby czego tu szukać. Wszystko czyste, lśniące i pachnące.
    1x2lupus, szczurwa, Adik_s and 5 others like this.

Rozumiem, że test białej rękawiczki był
    otul72 likes this.

UK

Ups !! Z powodu dużych opadów śniegu coraz więcej lotów odwołują i właśnie odwołali mój !
    otul72 likes this.

No to masz pecha
    Moja kobieta też leciała CA179 i też miała problemy -opóźnienie ponad 6 godzin z okazji tajfunu Yolanda na Filipinach. Zresztą była relacja z tego wypadu na Forum.

Ciekawe jak prawa pasażera w Chinach? Dadzą hotel?

JO83SQ

Widzę na stronie lotniska PEK że lot do MNL odbędzie się, ale z 11 godzinnym opóźnieniem z nr CA179D o godzinie 7.00 czasu lokalnego.
    Przepadł lot nr 2P453 do GES i jestem ciekaw jak te sprawę rozwiążą w MNL? Życzę Ci dalszej podróży bez przygód w postaci opóźnień.

UK

Zaraz autobus podwiezie nas do samolotu, lot numer CA179D, 11 godzin opóźnienia.
    Przepadl mi lot MNL-GES o 7 rano, strata 50 funtów.
    Przed chwilą kupiłem Cebu na 16:00 za tyle samo. Ważne, że lecę. Ta strtona Cebu to nie wiem, jak flaki z olejem, strasznie powoli szło.
    Jak dolecę to napiszę co się działo na lotnisku, bo bylo wiele odwołanych lotów, ponad 2-3 tys ludzi....
    Co ciekawe, nie chca chodzić strony tvn24 i gazeta.pl a np sky news śmiga jak burza.
    Czyżby Chińczycy poznali sie na polskich manipulatorskich mediach i zablokowali je ?
    librus, Adik_s, otul72 and 4 others like this.

JO83SQ

Twój start w PEK i mały odcinek lotu do MNL będę obserwował na FR24. Ty masz już dzień a ja środek nocy Będę Ci kibicował podczas lotu nr 5J997 do GES. A co do stron tvn24 i innych to moja kuzynka także narzekała a jest w podróży na Madagaskarze i Mauritiusie. Nie przejmuj się - dużo nie tracisz

a spotkałeś może polską delegację z Prezydentem w PEK ?

Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    a spotkałeś może polską delegację z Prezydentem w PEK ?
    To dlatego nasz kolega wyleciał z jeszcze większym opóźnieniem - ponad 15 godzin. Tam się działy cuda wg FR24 - Irek to pewnie potwierdzi jak dojdzie do siebie. Być może nie zdążył na drugi lot do GES. Nie wytrzymałem aby się przekonać i poszedłem spać . Z tymi cudami na PEK to ten do MNL był wyjątkowo olewany gdyż jako lot międzynarodowy stał. Zaś na trzech pasach manewrowały chińskie krajowe z małymi wyjątkami jak LOT, SAS DLH, QTR. Widząc to z oddali trudno zrozumieć dlaczego gotowy samolot musiał czekać aż cztery godziny na swój start.

UK

Na szybkiego: Planowy odlot miał byc o 7 rano z PEK. Zawieźli nas do samolotu. Zanim ruszył minęło pół godziny. Wszystko zasypane sniegim i pokryte lodem. Potem stanęliśmy i czekaliśmy ponad godzinę, lekkie drgnięcie...i znowu stoimy. Okazuje się ze to długa kolejka do odladzania ! Co prawda w kilku miejscach lotniska było widać akcję, ale przy takiej wielkości lotniska, duzych samolotach to trwa. Samo spryskanie to 15 minut. Od wejscia do samolotu do startu mineły 4 godziny !!
    No i znowu uciekł mi Cebu do Gensan. Nastepny jutro rano o 5:30, zaraz kupię bilet...

A co do prezydenta, to w PEK stał Dremaliner SP-LRB !! Akurat jechalismy autobusem, nie zdążyłem zrobic fotki. Widzialem też aluminiowe skrzynie LOT ciągnięte przez wózki. Wiele takich pojazdów po prostu rozkraczylo sie na oblodzonych drogach dojazdowych, nie mogły podjechać pod górkę. Jeden taki pociąg z chyba 5 skrzyniami stanął w poprzek i przybiegli ludzie na pomoc, bo zablokował cały ruch. Również autobusy z pasażerami się ślizgały.

Jak zobaczyłem dreamlinera to na myśl przyszedł mi Kuba, bo on to stały pasażer biznesklasy i wypija wszystko co lepsze
    A teraz mam zadanie dla Kuby: Następna wycieczka do Pekinu - odwiedzić Pekiński Uniwersytet Języków Obcych, gdzie tak ładnie śpiewają po polsku:

No i selfie z panią w zielonym

Idę coś zjeśc, u góry juz otworzyli nowy ciąg handlowy, pełno fastfoodów, sklepów. Oby były gniazdka z prądem :
    librus, elza030, Adik_s and 6 others like this.

Jun 2010

Leciałem z PEK do MUC LH723, wylot w piątek w ubiegłym tygodniu. Już wtedy lekko popadał śnieg z deszczem przy temperaturze 0st C w Pekinie, i nadawane były komunikaty na lotnisku, że mogą być opóźnienia samolotów.

Jak widać jest teraz już tylko gorzej.
    300. Dywizjon Bombowy im. Ziemi Mazowieckiej

Z zadaniem Irka zapoznam sie później, bo teraz tylko na telefonie czytam. Ale mimo tego sprawdziłem że LOT do WAW wystartował o czasie mimo zamieszania pogodowego. Pewnie Station Manager pan Krzysztof ma tam jakieś chody, że punktualnie wyleciał. Tak trzymać
    Za to prezydent Duda do Szanghaju doleciał na pokladzie AirChina, ludziska musieli się dziwić jak widzieli, że czerwony dywan rozwijają.
    NCC czy Ty się tez na jakis dywan załapaleś ?

UK

Powoli dochodzę do siebie. Wyspałem się na kurtce zimowej. 3 godziny, ale lepsze to niż nic. Obok na swoich ubraniach spały dwie Rosjanki. Bardzo podobne do siebie, na pewno siostry, może i bliźniaczki. Opaliły się na heban. Trochę pogadaliśmy, pochodzą z okolic Soczi. Kilkanaście minut temu poszły do Mcdonalda. A przy następnym filarze siedzi Amerykanin, na bagażu widzę nalepki DFW-HKG-MNL.
    Po wypiciu jednej puszki od razu byłem cały mokry...

tu jestem. Najwazniejsze jest gniazdko 220V. Amerykańskie, ale mam przejściówki. O dziwo wifi działa dobrze. Oby tak dalej, to zaraz ruszę z zaległościami:

Kuba: Czyli prezydent przyleciał Dreamlinerem SP-LRB i przesiadł się na Air China ?
    Nie miałem czerwonego dywanu, ale trochę pospałem na miękkich sofach. Później opiszę jak to było.

AAAhhh, przed chwilą przeszła ładna dziewczyna z chustaąna głowie. Muzułmanka. Co ciekawe, na nogach miała obcisłe dzinsy oraz Nike Jordan
    elza030, Olson, librus and 8 others like this.

UK

Siedzę w tym samym miejscu, zostało mi półtora godziny do odlotu do GES.
    Nadrabiam zaległości: Na lotnisku Heathrow zauważyłem idącą grupę, trzech pilotów oraz pięć stewardess.
    Przyjrzałem się na nalepki na walizy: EVA AIR, czyli tajwańskie linie. Zbliżylem sie i powiedzialem pilotom, że zbyt nisko podchodza do lądowania tu na LHR.
    Oni zdziwieni: Jak to zbyt nisko ?
    - No lecicie tak nisko, ze prawie zahaczacie o mój pojazd.
    -Jaki pojazd ?
    A taki:

Patrzą się....i wybuch śmiechu !

Jeden z nich odpowiedział, że następnym razem będą omijali mnie, abym mógł spokojnie spać

A oto ich samolot, stał zaraz obok mojego Air China:

A teraz pójdę na dół, do bramki Cebu pacific.
    otul72, misiek2865, librus and 9 others like this.

Cytat Zamieszczone przez NCC-1701D Zobacz posta
    dokładnie tak.
    O ile znam Chińczyków to chyba im się w głowach nie mieściło, że prezydent leciał rejsowym samolotem i to z innymi pasażerami. Potem przesiedli się na CA i polecieli do Szanghaju

Zazdroszczę Ci tej podróży pod wieloma względami, również pod względem ciepła wszelakiego. Ja dziś przyjechałem obejrzeć pomnik lotnictwa cywilnego w Radomiu , a tu pada śnieg z deszczem. Nawet zimne piwo nie smakuje, nie to co na Filipinach
    librus, elza030, Rob_Sad and 2 others like this.