Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree18Likes
  • 15 Post By L4
  • 1 Post By Quantas
  • 1 Post By misiek2865
  • 1 Post By L4

Wątek: Najdłuższą drogą na najdłuższy lot - DFW-HKG-DFW

  1. #1
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie Najdłuższą drogą na najdłuższy lot - DFW-HKG-DFW


    Polecamy

    Po wybebeszeniu programów milowych pierw Delty a następnie United baczniej zacząłem przyglądać się opcji przesiadki na American Airlines AAdvantage, ostatnią ostoję status-quo milowego. Dzięki wysypowi wakacyjnych promocji, decyzja podjęłą się w zasadzie sama i stałem się posiadaczem biletów między innymi na trasie DFW-HKG - rozkładowo najdłuższym regularnym rejsie świata (17:05 i 14:40 tam i z powrotem). Do Dallas niby 5300 mil, ale różnymi sposobami udało mi się rozciągnąć ten dystans przeszło trzykrotnie, przesiadając się po drodze w oby Amerykach.

    Dzięki wcześniejszym machlojkom, udało mi się też uzyskać najwyższy status i przysługujące jemu osiem instrumentów eVIP umożliwiających podwyższenie klasy podróży. Podobno trasa do Hong Kongu jest jedną z niewielu, gdzie faktycznie sprzedaż biletów premium idzie AA całkiem dobrze, dlatego o wcześniejsze potwierdzenie upgrade'u trudno, ale bedąć już w poczekalni w Dallas udaje mi się uchwycić ostatni wolny fotel w pierwszej klasie (F). W drugą stronę już kilka dni przed wylotem wszystkie fotele zajęte i niestety zostaje druga klasa, znaczy biznes (C). Oba rejsy na pokładzie Boeinga 77W, flagowca AA w tej chwili i docelowo jedynego samolotu tej lini z pierwszą klasą. Zarówno F i C to układ foteli 1-2-1 z bezpośrednim dostępem do przejścia, w klasie bydlęcej (Y) to już niestety docelowo ma być 3-4-3. Pod koniec roku ma się też pojawić klasa premium economy i dobrze, bo Y i C dzieli przepaść. Z C do F skok jest już niewielki, a jeśli chodzi o tak zwany produkt miękki to wręcz pomijalny - o tym dalej.

    Dział prawny nie przygotował mi umów NDA co by wręczać współpasażerom, więc fotki są trochę zlepkiem z różnych rejsów i momentów przy których udało mi się wykluczyć udział osób trzecich.

    Lecąc pierwszą klasą możemy spodziewać się wiec takiego oto fotela:



    Na stoliku słuchawki Bose, kosmetyczka, butelka wody i komplet pościeli (dwie poduszki, materacyk i kołderka). Obsługa wręcza też piżamki. Fotel obsługujemy pilotem z dotykowym ekranem, standardowe przyciski są tylko do zwolnienia blokady ekranu, wysunięcia dużego stolika i włączenia oświetlenia ambientowego. Podnóżek wyposażony jest w pasy bezpieczeństwa i może służyć jako dodatkowe siedzisko dla towarzysza podróży np przy kolacji.
    Z ciekawostek, tron można obrócić o 90 stopni w kierunku okna (lub ścianki w środkowych rzędach) i mieć biuro z widokiem.


    Zawartość kosmetyczki:



    Menu:




    Napoje:




    I sam posiłek, bez orzeszków się nie obędzie:





    Łosoś na zakąskę:





    Sałatka:





    Zupka:





    Danie główne, chciałem krewetki ale już nie było. Trzeba wcześniej zamawiać (AA pozwala na zamówienie do 30h przed wylotem jeśli ktoś wie na co będzie miał apetyt).





    Na deser standardowo pucharek lodowy. Lody waniliowe wedle życzenia z bakaliami i polewą. Zjedzone zanim aparat zrobił zdjęcie.


    Środkowy posiłek przespałem a końcowego nawet nie pamiętam. Dla wszystkich głodomorów imieniem Kuba są też dodatkowo przygotowane drobne przekąski w galejce (zarówno dla F jak i dla C).


    Do Hong Kongu przylot jakieś 45 min przed czasem, bez kolejek do kontroli imigracyjnej i od razu hop na pociąg do centrum. Relacji było sporo więc od siebie wrzucę ciekawostkę lokalnej ekologicznej myśli budowniczej. Podobno naprawdę porządne dniówki są za montowanie tych konstrukcji.





    To już trochę permanetnej wygląda, muszę sprawdzić następnym razem czy znikło:



    Powrót rozpoczynamy od smutnego akcentu, "hooverboardom" na czy pod pokłedem line mówią zdecydowane NIE:



    Na osłodę dostaję kartę zaproszenie do saloników Club Bauhinia lub Plaza Premium ale to zmyłka, wiem lepiej żeby od razu kierować się do poczekalni Cathay Pacific The Pier.


    Jest jeszcze wcześnie, więc załapałem się na menu śniadaniowe:



    Jajka po benedyktyńsku i muesli:



    Jak kogoś zmogło to są prywatne kabinki z leżanką:



    I widokiem na płytę:



    Poza samą częścią restauracyjną jest też mała spiżarna z różnymi przekąskami i napojami:



    Dla zainteresowanych, są też oczywiście dwa wodopoje pełne (bez)kolorowych trunków.


    O ustalonej godzinie udaje się do bramki gdzie już trwa boarding. W rękawie jeszcze jest dodatkowa, powierzchowna kontrola bagażu.
    Kabinę biznes opisał i obfotkowała już nasza forumowa bananowa młodzież, więc od siebie napiszę tylko, że polecam fotele w 3 i 5 rzędzie przy ściance. Trochę większy ruch i hałas, ale też więcej miejsca na nogi.


    Tak jak w klasie pierwszej dostajemy do użytku słuchawki Bose i na pamiątkę kosmetyczkę:


    (fotka z 787 dla czepialskich)


    Menu i orzeszki:












    I jadło, sałatka mniejsza i serwowana razem z przekąską:



    Guma do żucia:



    Przekąską w trakcie lotu:



    "Śniadanie":



    Lądujemy po raz kolejny trochę przed rozkładem. Szczęśliwie imigracja również bez kolejki dzięki czemu udaje mi się złapać wcześniejsze połączenie dalej.
    cart, tartal, shiver and 12 others like this.

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Każdy pobyt w HKG na wagę złota Oj jak tęsknię.

    Swoją drogą jak byłem w 2008 to trafiłem na najniższy od wielu lat kurs HKD który wynosił 0,29 zł. Obecnie 1 HKD kosztuje 0,52 czy prawie dwa razy więcej. Szok!
    hypne likes this.



  3. #3

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Kabinę biznes opisał i obfotkowała już nasza forumowa bananowa młodzież



    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Boeinga 77W, flagowca AA w tej chwili i docelowo jedynego samolotu tej lini z pierwszą klasą.
    Mogę się mylić, ale w tej chwili jeszcze chyba latają sztuki 772 z klasą 1st oraz American w ich A321 oferuje 3 (4-main cabin extra) klasowy produkt, tylko że tam 1sza klasa to taka jak C w 77W
    Nie załapałem
    lucznik49 likes this.

  4. #4
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Faktycznie, jest jeszcze mały Arbuz z pierwszą klasą, ale taką trochę oszukaną :-).
    misiek2865 likes this.

  5. #5
    Awatar Ansett

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    SYD

    Domyślnie

    ale DFW - SYD jest chyba aktualnie najdludzy planowy lot . tzn mam na mysli dystans a nie czas. widocznie AA leci wolniej albo pod wiatr

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Chciałbym tylko gwoli ścisłości nadmienic iz widywałem juz dłuższe rozkładowe loty chociazby wczoraj omawiany rejs na FR24 miał "tylko" 13070 km, a Emirates na trasie z Dubaju do LAX pokazuje 13400, co i tak przegrywa choc niewiele z liniami "kangurzymi", które juz ponad rok latają z Sydney do Dallas na a380 a trasa regularnie pokazuje 13800 km.

  7. #7
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Sam Adams...good choice.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  8. #8
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Chciałbym tylko gwoli ścisłości nadmienic iz widywałem juz dłuższe rozkładowe loty chociazby wczoraj omawiany rejs na FR24 miał "tylko" 13070 km, a Emirates na trasie z Dubaju do LAX pokazuje 13400, co i tak przegrywa choc niewiele z liniami "kangurzymi", które juz ponad rok latają z Sydney do Dallas na a380 a trasa regularnie pokazuje 13800 km.
    Ale żadna z nich nie ma ponad 17h w rozkładzie :-).

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Sam Adams...good choice.
    Na bezrybiu... Nie znam się na winie, ale ogólnie wybór % raczej słaby mają.

  9. #9
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A na piwie???
    Roger, roger, but say again.

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Na tyle żeby stwierdzić że dostępne opcje szału nie robią.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •