Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32
Like Tree39Likes

Wątek: Wyspa Wielkanocna na Wielkanoc

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie Wyspa Wielkanocna na Wielkanoc


    Polecamy

    Byl to moj cel od czasu, gdy przeczytalem "Kon-tiki" Thora Heyerdala, hen w latach 1960-tych (pierwsza wyprawa Heyerdahla to rok 1955). Dzis dotrzec na Wyspe Wielkanocna jest duzo latwiej niz wtedy: od lotu 2000 sa regularne loty komercyjne: aktualnie jeden w tygodniu z Tahiti i dwa dziennie z Santiago. W obu przypadkach przewoznikiem jest LAN.Chcialem doleciec przez Tahiti i odleciec przez Santiago, albo odwrotnie, ale logistyka mnie pokonala i w obie strony bylo przez Santiago

    Lot z Santiago do Hanga Roa (jedynego miasta na wyspie) malo ciekawy: poznym wieczorem, przylot okolo polnocy. Moze odprawa w Santiago byla ciekawa, bo znalezc stanowisko graniczylo z cudem; okazalo sie, ze byl to lot do Argentyny :-) Sam lot na pokladzie B767, 5 godzin.




    Tutaj juz jestesmy na wyspie:



    Link do albumu z samej wyspy na koncu tego postu, a tutaj szykujemy sie do lotu powrotnego do Santiago. Tym razem nowiutki Dreamliner serii 900 juz czeka:



    I z drugiej strony, z ktorej bedziemy wsiadac:



    Poczekalnia pod chmurka:



    Mina tego podroznika nie wiedziec czemu taka uradowana, ze lot na czas?



    W srodku jako rzeklem, samolot jak spod igly. Biznes class w raczej klasycznym ukladzie; zadnych szkieletow od sledzi czy tp. wynalazkow, wszystko po Bozemu:



    Cattle class tez wyglada niezle, ale jak sie wypelni pasazerami, to uklad 3+3+3 staje sie koszmarem. Dobrze, ze lot wzglednie krotki, 4.5 godziny, ale LAN lata tymi maszynami do Australii i Europy i ludzie sie skarza. Nic dziwnego.



    No dobrze, a jak sie prezentuje personel pokladowy? Calkiem, calkiem:




    Kolezanka tez reprezentacyjna:



    OK, zaladowalismy sie i kolujemy na poczatek (jedynego) pasa:



    Zaczynamy rozbieg:



    Nabieramy szybkosci:



    To co widac za samolotem, to jedyny terminal lotniska Hanga Roa:



    A tu juz w powietrzu:



    Skaliste wybrzeze w okolicy Vainapu:



    A juz tracimy widok ladu. Czasa na drinka i moze cos sie da uszczknac snu. Przez 3.5 tys. km pod nami sama woda.



    Album ze zdjeciami z samej wyspy tutaj:

    https://goo.gl/Pjo92N

    Wesolych Swiat!
    Pokrak, Gryni, Machoni and 18 others like this.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta

    OK, zaladowalismy sie i kolujemy na poczatek (jedynego) pasa:

    Zaczynamy rozbieg:

    Nabieramy szybkosci:

    A tu juz w powietrzu:

    A juz tracimy widok ladu. Czasa na drinka i moze cos sie da uszczknac snu. Przez 3.5 tys. km pod nami sama woda.
    Czegoś nie rozumiem Jeśli byłeś w tym samolocie to kto robił zdjęcia?
    shiver likes this.
    Pozdrawiam Marcin (mkonst)

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mkonst Zobacz posta
    Czegoś nie rozumiem Jeśli byłeś w tym samolocie to kto robił zdjęcia?
    Przyznam sie do malego oszustwa: zdjecia ze startu byly zrobione dzien wczesniej. Ale ten sam lot, ta sama godzina i taki sam samolot.

    jrk
    pitterek likes this.

  4. #4
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A już myśleliśmy, że zdjęcia robiłeś z kijka do selfie
    KubaB, jarekch, Jerry and 7 others like this.

  5. #5
    Awatar NCC-1701D

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Kiedys byłem zainteresowany taką trasą. LAN Chile lata z Auckland z międzylądowaniem na wyspie, ale to zaledwie 2 godziny przerwy. Trzeba kupować oddzielne bilety a wtedy cena jest znacznie wyższa. Jest też opcja z lądowaniem na Polinezji Francuskiej a potem na Wyspie Wielkanocnej, ale wtedy cena to już kosmiczna. Raz na tydzien lata LAN Chile, właśnie sprawdziłem: 10 maj, lot trwa 5h 30 min, 651 funtów. Podobna cena w druga stronę.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez NCC-1701D Zobacz posta
    Kiedys byłem zainteresowany taką trasą. LAN Chile lata z Auckland z międzylądowaniem na wyspie, ale to zaledwie 2 godziny przerwy. Trzeba kupować oddzielne bilety a wtedy cena jest znacznie wyższa. Jest też opcja z lądowaniem na Polinezji Francuskiej a potem na Wyspie Wielkanocnej, ale wtedy cena to już kosmiczna. Raz na tydzien lata LAN Chile, właśnie sprawdziłem: 10 maj, lot trwa 5h 30 min, 651 funtów. Podobna cena w druga stronę.
    W tym roku przynajmniej jedyne polaczenie z Wyspy Wielkanocnej inne niz z Santiago jest z Papeete/Tahiti. Z Auckland nie ma. Wyglada to tak, ze raz w tygodniu lot z Santiago kontynuowany jest do Papeete, po czym wraca ta sama droga. Bilet okrezny, tzn. USA-PPT-IPC-SCL-USA jest oblednie drogi. Podobnie dwa bilety w jedna strone, np. USA-PPT-IPC i IPC-SCL-USA.

    Przy okazji pytanie: jak rozwiazana jest sprawa lotniska zastepczego dla Hanga Roa? Najblizsza wyspa, Pitcairn, jest polozona ok. 2 tys km od Wyspy Wielkanocnej i nie ma lotniska. Tahiti, 3.5 tys km. Lad staly, znaczy Chile, tyle samo. Czy to znaczy, ze kazdy lot z Santiago musi miec co najmniej dwukrotna rezerwe paliwa, zeby starczylo na powrot? Pogoda na Wyspie Wielkanocnej potrafi byc bardzo wredna.

    jrk

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta
    jak rozwiazana jest sprawa lotniska zastepczego dla Hanga Roa?
    Zapewne sa na to procedury. Pewnie wszystko zalezy od prognozy pogody (+ margines bezpieczenstwa). Napewno dolatujac w polowe drogi (point of no return) masz ostania szanse na wycofanie sie. W koncu lecac na Islandie tez masz podobny problem (a pogoda jest tam pewnie jeszcze gorsza), co z tego jak jest lotnisko zapasowe zaraz obok - pogoda pewnie bedzie identycza na obu lotniskach.

  8. #8
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez NCC-1701D Zobacz posta
    Kiedys byłem zainteresowany taką trasą. LAN Chile lata z Auckland z międzylądowaniem na wyspie, ale to zaledwie 2 godziny przerwy. Trzeba kupować oddzielne bilety a wtedy cena jest znacznie wyższa. Jest też opcja z lądowaniem na Polinezji Francuskiej a potem na Wyspie Wielkanocnej, ale wtedy cena to już kosmiczna. Raz na tydzien lata LAN Chile, właśnie sprawdziłem: 10 maj, lot trwa 5h 30 min, 651 funtów. Podobna cena w druga stronę.
    O połączeniu z AKL nie słyszałem, ale z dużym fartem można wyrwać PPT-IPC-SCL za mile. Mieści się ładnie w paśmie BA za 12,5k w Y :-). Z PPT można wrócić na przykład przez LAX do CDG z Air Tahiti Nui jak ktoś lubi egzotykę, jak nie to jest też Air France.
    Dwa lata temu była fajna promocja z Nowego Jorku - za 1k EUR w przeliczeniu była powrotny w biznes klasie. Osatnio widziałem samo SCL-IPC za 500 EUR powrotny w C też.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Dziękujemy za relację! Wybieram się na Wyspę Wielkanocną w sierpniu - czy mógłbyś doprecyzować czy lot SCL-IPC jest odprawiany z terminala krajowego czy z miedzynarodowego w SCL? Mam jakieś sprzeczne informacje na ten temat, a jeszcze nie byłem w tamtym rejonie świata.
    Tak na marginesie - kupiłem sobie bilet w C bo jego cena była tylko kilka $$ wyższa od Y.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Jrk011, fajnie masz. Mnie sie Wyspa Wielkanocna tez marzyla od dziecka - a potem jeszcze bardzie mi sie marzylo, zeby tam poleciec w 2010 roku, mianowicie na calkowite zacmienie Slonca! No ale wiele okolicznosci zlozylo sie na to, ze... sie nie zlozylo...

    Swoją drogą, w czasach jeszcze biura BA przy ul. Kruczej (i znow: ilez to epok temu...), w dorocznych styczniowych dniach szalonych cen tamze, w ofercie byla m.in. trasa RTW z uwzglednieniem IPC wlasnie. Ale o ile wiem, teraz nie ma jak (w ogole) zaplanowac trasy RTW ktora wiodlaby przez IPC. Ciekawe skadinad czy jakas linia z OW dolatuje do PPT od zachodu.

  11. #11
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta
    Przy okazji pytanie: jak rozwiazana jest sprawa lotniska zastepczego dla Hanga Roa? Najblizsza wyspa, Pitcairn, jest polozona ok. 2 tys km od Wyspy Wielkanocnej i nie ma lotniska. Tahiti, 3.5 tys km. Lad staly, znaczy Chile, tyle samo. Czy to znaczy, ze kazdy lot z Santiago musi miec co najmniej dwukrotna rezerwe paliwa, zeby starczylo na powrot? Pogoda na Wyspie Wielkanocnej potrafi byc bardzo wredna.
    Przy locie SCL-IPC lotniskiem zapasowym jest... SCL (IPC-SCL tak samo). Domyślam się, że w przypadku lotów z PPT jest analogicznie, w końcu Mataveri jest najbardziej oddalonym portem lotniczym na świecie.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airgreenland Zobacz posta
    Dziękujemy za relację! Wybieram się na Wyspę Wielkanocną w sierpniu - czy mógłbyś doprecyzować czy lot SCL-IPC jest odprawiany z terminala krajowego czy z miedzynarodowego w SCL? Mam jakieś sprzeczne informacje na ten temat, a jeszcze nie byłem w tamtym rejonie świata.
    Tak na marginesie - kupiłem sobie bilet w C bo jego cena była tylko kilka $$ wyższa od Y.
    Gratuluje dobrej ceny biletu. Ja placilem ok. $560 return za Y. Terminal w SCL byl miedzynarodowy, a konkretnie rzad stanowisk na odloty do Argentyny (numery 100+), zupelnie nie wiedziec czemu. Dopytac sie bylo trudno, wiec lepiej byc wczesnie.

    jrk
    airgreenland likes this.

  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Patrząc szybko na ceny na stronie LAN Chile to C na trasie SCL-IPC kosztuje 587 USD, Y jest równo 500.

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Zapewne sa na to procedury. Pewnie wszystko zalezy od prognozy pogody (+ margines bezpieczenstwa). Napewno dolatujac w polowe drogi (point of no return) masz ostania szanse na wycofanie sie. W koncu lecac na Islandie tez masz podobny problem (a pogoda jest tam pewnie jeszcze gorsza), co z tego jak jest lotnisko zapasowe zaraz obok - pogoda pewnie bedzie identycza na obu lotniskach.
    Kiedyś korzystając z dobrodziejstw AFTN zadałem to pytanie kolegom po fachu z Santiago. Faktycznie, samolot musi mieć wyliczony PNR i jak go minie to już nie ma odwrotu (chociaż to nie musi być w połowie drogi). Dodatkowo OIDP po minięciu PNR nie wpuszcza się już żadnego ruchu na pas żeby go nie zablokował, albo może mi się to uroiło.
    frik and Adik_s like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #15
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Faktycznie, samolot musi mieć wyliczony PNR i jak go minie to już nie ma odwrotu (chociaż to nie musi być w połowie drogi). Dodatkowo OIDP po minięciu PNR nie wpuszcza się już żadnego ruchu na pas żeby go nie zablokował, albo może mi się to uroiło.
    Ciekawe, bo między SCL a IPC jest ponad 3700km, zasięg 763 i 789 (przy MTOW) to odpowiednio 11 i 14 tysięcy kilometrów, więc teoretycznie mogliby latać z paliwem na powrót do SCL nawet znad IPC.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Takie wozenie paliwa na ekstra tysiace km kosztuje....

  17. #17
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Pewnie, wożenie paliwa na holding i odlot na zapasowe też kosztuje, a jednak się to robi . Rozumiem, że warunki na IPC na tyle rzadko uniemożliwiają lądowanie, że procedura z PNR jest wystarczająca.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #18
    Awatar maciass

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Do autora relacji - może opowiesz coś więcej o wrażeniach z pobytu na Wyspie? Same zdjęcia to mało

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciass Zobacz posta
    Do autora relacji - może opowiesz coś więcej o wrażeniach z pobytu na Wyspie? Same zdjęcia to mało
    Wlasnie je spisalem:

    http://jrk011.altervista.org/travels...ielkanocna.pdf
    Rob_Sad and maciass like this.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Ciekawe, bo między SCL a IPC jest ponad 3700km, zasięg 763 i 789 (przy MTOW) to odpowiednio 11 i 14 tysięcy kilometrów, więc teoretycznie mogliby latać z paliwem na powrót do SCL nawet znad IPC.
    Ale tu chyba, oprocz wszystkiego, w gre wchodzi takze ETOPS? Swoją drogą, ciekawe czy LAN byl kiedykolwiek na IPC 340-ką.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •