Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

Wątek: LIVE: Przystanek Alaska, czyli prawie RTW ;)

Domyślnie LIVE: Przystanek Alaska, czyli prawie RTW ;)

Dawno nigdzie nie latałem więc pora wybrać się w podróż i urozmaicić ostatni natłok informacji z Japonii . Tym razem prawie RTW. "Prawie", ponieważ lecimy na Alaskę, a kto z Was czytał relację LIVE: Jak smakuje wczorajsze śniadanie - czyli w 8 dni dookoła Świata ten może pamięta, że okrążyliśmy Ziemię przelatując trochę ponad 26tys km. Tym razem przed nami 24.413 km, głównie na pokładzie Swiss'a i Lufthansy.

Plan podróży przedstawia się następująco:

Zaczynam tradycyjnie w Katowice Airport i rewelacyjnym saloniku Bussines Lounge, a plan podróży przedstawia się następująco:
    18.06 KTW-WAW LOT, LO3884, Q400
    27.06 SEA-FRA, Lufa, LH491, B747
    28.06 FRA-KTW, Lufa, LH1356, B737

Mapka podróży poniżej

Tym razem Pitterek zostaje na ziemi. Ja lecę z Hiszpanem (każdemu w życiu należy się jakaś odmiana), tylko dlaczego Hiszpan, a nie Hiszpanka?
    Wyjazd jest z gatunku tych ulubionych, bowiem za przelot do Hameryki płaci firma a nie moja karta kredytowa . Za to (niestety) podróż w ekonomiku, ale ponieważ na lotnisku w Montrealu nie odbieramy samochodu, jakoś ten lot przeżyjemy

Kombinowaliśmy jaką linią polecieć, najlepiej w opcji open jaw: pierwszym wyborem był LOT, ale ceny nie zachęcały . Potem Austrian, British, KLM, w końcu wpadliśmy na trop Swiss. Lufę w obie strony staraliśmy się wykluczyć, bowiem do tej pory mam w pamięci lot do Seulu kilka lat temu (od niewygodnych siedzeń w Arbuzie A340 do tej pory mam odciski na d...pie). Wybór padł na Swiss, a powodów było kilka: dawno nie leciałem Jumbolino, a po drugie (a może i ważniejsze) sprawdzimy flagowy B777 Swiss'a. Istotnym był też czas podróży ANC-Polska...

startujemy już niebawem, czyli w najbliższy weekend
    stay tuned

Uważajcie na komary
    KubaB and pitterek like this.

Oct 2011

"Podróże z KubąB" to roboczy tytuł książki, którą niewątpliwie będę musiał napisać za jakiś czas. Materiału mam aż nadto a nowy jak widać pojawia się dość regularnie
    Co do naszej wyprawy, jest to oczywiście typowa podróż służbowa nieco rozszerzona o kolejne ciekawe miejsce na ziemi. Tutaj muszę podziękować Maciassowi za inspirację swoją relacją "Into the wild" i prawie gotowym planem podróży w kilka miejsc. Nasz pobyt będzie zdecydowanie krótszy ale zamierzamy i tak zobaczyć wszystko co ciekawe w okolicach Anchorage, Seward, McKinley i Fairbanks.
    Ja ruszam z Warszawy i wracam do Warszawy więc ominie mnie jak zwykle fantastyczny salonik w KTW ale zamierzamy trochę po-eksplorować saloniki za wielką wodą. (wiem, wiem, czeka nas wielkie rozczarowanie)

Klasycznie całą relację będzie prowadził KubaB a ja tylko będę się dokładał kiedy naprawdę go już "coś" zmorze

a więc stay tuned....
    Ostatnio edytowane przez hiszpan2007 ; 15-06-2016 o 13:37 Powód: poprawione, dzięki Maciass za czujność
    KubaB, pitterek, Wamo and 5 others like this.

Wrocław

*Seward Nie ma za co, życzę udanej jak zawsze wyprawy!

Awatar pitterek

Sosnowiec, Poland

....
    Taka niestety rola współpodróżnika. Nie ma co konkurować, trzeba uzupełniać
    Zazdroszczę
    hiszpan2007, elza030 and matysiakt like this.
    Pitterek

Czyli nie dacie zarobić LOTowi. A ja czekałam wczoraj, by w podróży znowu poczytać o podróży

Cytat Zamieszczone przez elza030 Zobacz posta
    Czyli nie dacie zarobić LOTowi....
    Damy zarobić, tzn ja dam, bo KTW-WAW lecę LOTem (na osobnym bilecie). No i jeszcze LOT zarobi, bo do Poloneza zamierzamy wejść, czyli Egon i jego zespół zarobi (będzie miał przychody od Swiss'a, za to, że pasażerowie Swiss'a wejdą do saloniku LOTu)

Cytat Zamieszczone przez hiszpan2007 Zobacz posta
    Ja już mam gotowy spis treści do tej książki

Oct 2013

I znowu lektura do czytania sie zapowiada

Awatar NCC-1701D

UK

KubaB: A nie dało się tak zakombinować, aby przeciąć linię zmiany daty od strony Rosji do Alaski ? Mielibyście szansę choć troszkę odmłodzić się . A to spowolniłoby wzrost zarostu na twarzy, czyli oszczędnośc na maszynce do golenia

Awatar pitterek

Sosnowiec, Poland

Dało by się pewnie, ale musieliby zrobić Alaske przed spotkaniem służbowym. No chyba, że do niej wrócić z yul
    Pitterek

Awatar Olson

Nov 2012

Super, że lecicie Swissem! Ja też w tym roku wybrałam ich ofertę (tylko, że w C ) i już nie mogę się doczekać, żeby sprawdzić produkt tej linii.
    Pozdrawiam, Ola

Znów będzie się działo Zastanawiam się tylko, czy Wasza wierność KTW sprawiła, że nie sprawdziliście w ogóle cen z KRK, czy wyszły niekorzystnie? Piszę to mając na uwadze bezpośredni lot do ZRH bez tłuczenia się przez WAW + więcej opcji na powrocie LH.
    KubaB and pitterek like this.

Oct 2011

Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Heh, ja latam z WAW i dla mnie lot przez KRK to właśnie "tłuczenie" się przez dodatkowe lotnisko. Zauważ również, że KubaB jako miłośnik latania celowo wybrał lot przez Warszawę aby jeszcze raz przelecieć się LOTem.
    pitterek, KubaB and shiver like this.

Cytat Zamieszczone przez hiszpan2007 Zobacz posta
    Zapewne nie bez znaczenia jest też tradycyjna wizyta w Polonezie

Awatar NCC-1701D

UK

Uwaga Uwaga !! Kuba i Hiszpan !!
    Koniecznie musicie się ogolić ! Własnie czytam, że Amerykanin zostal wyrzucony z samolotu linii Alaska Airlines, który miał lecieć z Dallas do Seattle, ponieważ jego broda wystraszyła innego pasażera !! Rzekomo ta hehe, "broda" wyglądała zbyt po "arabsku"

Oto link do artykułu:
    Told to shave before take off: Man with 'Arabic and scary'-looking beard is kicked off an Alaska Airlines flight afterÂ_ | Daily Mail Online
    Zabierzcie jakieś maszynki do golenia i przed wejściem na pokład musicie ładnie się ogolić !

elza030 na pewno poleci Wam jakiś dobry krem po goleniu, coś co ładnie pachnie no i dobre perfumy.

Właśnie spojrzałem w lusterko i też się przeraziłem, ostatnio goliłem się w poniedziałek a teraz jest piątek, na pewno dostałbym kopa z Heathrow bez względu na linię. A lecę dopiero za miesiąc !
    pitterek, KubaB and agentF like this.

Feb 2010

Nasze chłopaki ogolić się nie pozwolą
    hiszpan2007 and pitterek like this.

Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Ponieważ na dzisiaj wieczorem z Hiszpanem (i nie tylko Hiszpanem) mamy w planach winko , więc ktoś z nas musiałby zaliczyć dodatkowe lotnisko. Swiss w niedziele rano nie lata KRK-ZRH, no i w Krakowie nie ma Poloneza, więc wyszło na to, że ja jeden dodatkowy segment robię (na marginesie przyda się do podtrzymania statusu FTL)

@NCC-1701D : dzięki za przestrogę, ogolimy się wieczorem, tym bardziej, że odlot mamy rano

Za pół godzinki wyjeżdżam na lotnisko KTW. Przez te fast tracki i saloniki trzeba wcześniej na lotnisko przyjeżdżać
    pitterek, popo78, shiver and 2 others like this.

Wszystko co dobre zaczyna się w Katowice Airport

Do check-in, mimo sporej kolejki podszedłem z boku, tzn do stanowiska dla bussines class jako posiadacz karty Frequent Traveller. Oprócz wstępu do saloników , dodatkowego bagażu, to bonus, który się przydaje. O dziwo nikt nie protestował "co się pan pchasz" Walizka nadana (oby tylko nie potrzaskali, bo wino leci na dzisiejszą kolację), można zatem iść na fast track, a potem do najlepszego saloniku wśród portów regionalnych ( i to nie tylko w kraju), na zasłużony lunch.
    Jeszcze fotka z galerii: ciekawy jestem jak taka osoba (celowo piszę "osoba", no bo skąd mamy pewność, że to kobieta) jest sprawdzana na kontroli bezpieczeństwa, bo właśnie do tej kontroli oczekiwali. U nas, na prowincji, to nieczęste widoki

Na fast-track'u obsługa pcha wózki z różnymi gadżetami (chyba jakąś akcję-event będą robić), ale mnie grzecznie przepuszczają

Do saloniku mam wstęp w ramach Priority Pass (dodawanej do karty Ultime w Citi Banku, albo w ramach karty Korzyści i Przywileje). Jak ktoś nie ma takowych, to posiadacz FTL może zapłacić ok 50 zł i sobie odpocząć, zjeść, napić się przed rejsem . Ja , jak na szybko podliczyłem, w tym miesiącu już 7 razy dałem się sczytać, więc obsługa mnie rozpoznaje

Mimo, że tym razem nie lecę do Japonii, wybieram sushi

Mając takie widoki, z przyjemnością rozprostowuję nogi i przystępuję do konsumpcji. Tylko dlaczego to wino w takich małych butelkach i ciągle trzeba chodzić do lodówki

stay tuned
    shiver, dak04, freqqone and 7 others like this.

SP-EQE podkołowal na stajanku koło terminala C, więc z terminala B, gdzie siedzę, ten szalony dystans, chyba ze 100 metrów, pewnie autobusem pokonamy.
    Toż to całkowity bezsens używania napędów spalinowych, autobusy na lotniskach powinny być elektryczne

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
    shiver, dak04, pitterek and 2 others like this.