Piesek zagości na talerzu w Seulu?![]()
Cześć wszystkim
Tak się złożyło, że na parę dni lecę do Seulu , a LOT tydzień temu uruchomił nowe połączenie do Seulu- Incheon. Jest więc okazja przetestować to połączenie. Startujemy za 24 godziny, zapraszam więc do lektury
LOT lata do Seulu 3 razy w tygodniu, ja zdecydowałem się dostosować do dat LOTu (podróż jest biznesowa) , zatem pobyt w Korei nieco się wydłuży. Będzie więc trochę czasu na pozwiedzanie Seulu, co wpłynie na urozmaicenie relacji.
Jak wiecie jestem ze Śląska (Górnego), zatem najbliżej mam na lotnisko Katowice-Pyrzowice. Niestety LOT skutecznie zniechęca pasażerów do latania z KTW. W zimowym rozkładzie, który wejdzie w życie już za kilka dni z KTW nie da się w sensownym czasie (bez około 8-mio godzinnego oczekiwania w WAW) polecieć do żadnego z portów azjatyckich (PEK, NRT, ICN), a ponoć połączenia do Azji mają być przyszłością. Kolejnym zniechęcaczem ze strony LOTu jest polityka cenowa. Gdy sprawdzałem ceny biletów to okazało się, że przelot KTW-WAW-ICN (mimo, że produkt kiepski, bo ten czas oczekiwania w WAW) to cena była o około 500 zł wyższa niż z Krakowa. Nawet bym przeżył te 8 godz w Warszawie (zawsze można jakieś spotkania zorganizować), ale dokładanie 500 zł to było za dużo. LOT przymusił mnie zatem do przejazdu do KRK. Niestety ludzie w szklanej pułapce nie rozumieją, że pasażerowie ze Śląska raczej nie lubią jeździć do KRK. Powodów jest kilka, było to zresztą już wałkowane na Forum, ja je teraz pominę i wracamy do meritum.
Lecimy we dwie osoby, jeden bilet kupiony za kasę, drugi za mile. Tutaj warto zaznaczyć, że dopłaty za bilet milowy wyniosły tylko 308 zł ( z WAW chyba tylko 150 zł trzeba dopłacać). To są bardzo rozsądne kwoty, nie wiem dlaczego, ale są dwukrotnie niższe niż dla innych rejsów longhaul LOTu.
Plan podróży jest jak poniżej
24.10 KRK-WAW LO3908
24.10 WAW-ICN LO97 Premium economy
30.10 ICN-WAW LO98 Premium economy/economy
30.10 WAW-KRK LO3923
Warto dodać, że sprawdzimy limitowaną serię przelotów WAW-ICN-WAW, gdyż ponoć tylko do końca października LOT lata trasą południową, potem zaczną się przeloty nad Syberią, czyli zwykła nuda
Na rejsie WAW-ICN próbowałem wylicytować upgrade do biznesklasy, ale się nie udało (chyba za mało zaoferowałem), do Seulu lecimy więc w Y+. Co będzie na powrocie to nie wiem, bo jeden bilet (ten za mile) jest w Y+, drugi w Y. Też próbuję licytować upgr Y->Y+ , ale nie wiadomo czy się uda.
stay tuned, jutro będą pierwsze fotki
Piesek zagości na talerzu w Seulu?![]()
300. Dywizjon Bombowy im. Ziemi Mazowieckiej
LIVE zobowiązuje
W KRK tylko jedno stanowisko check-in otwarte
Edit: zobaczyli że robię zdjęcia, nawet się zapytali dlaczego robię fotki. Po kilku minutach otworzyli drugie stanowisko
Teraz czas na raport z kontroli bezpieczeństwa i saloniku.
W KRK jest automatyczna bramka fast-track. Na moje pytanie czy działa dla Priority Pass albo Citi Korzyści i Przywileje (bo na tablic y informacyjnej brak takowych) pan powiedział, że mam przyłożyć kartę pokładową i przejść. Tak też uczyniliśmy, a za nami pojawiło się więcej chętnych (w tym zakonnica). Wszyscy przeszli bez problemu, a obsługa nie dopytywała się o uprawnienia/status itp
Następnie szybkim krokiem do saloniku bussines lounge. Fotorelacja poniżej. Dawno w KRK nie byłem, to mogę powiedzieć, że oferta paszownika się poprawiła, ale do tego co jest w KTW to jeszcze daleka droga. W sumie to są niezłe sałaty (dwa rodzaje) - to jest moim zdaniem podpatrzone w KTW, bo nawet opakowania są takie same, ser żółty i pleśniowy, przeciętnej jakości wędliny, pieczywo , chipsy i paluszki. Szału nie ma, ale głód można zaspokoić
Wybór alkoholi wystarczający, tylko że kieliszki da się wyjmować tylko na stronę przeciwną do tej po której stoją butelki z winami (po 3 rodzaje czerwonego, tyleż samo białego w lodówce). Wina gatunkowo średnie, ale prosecco cieszyło się uznaniem
Na uznanie zasługuje łazienka-prysznic, tego w KTW nie mają
![]()
Znów za mało czasu będzie w Polonezie. Małe opóźnienie się szykuje. Już godzina odlotu do WAW a my nadal w autobusie.
Za to leci spora , z wygladu twarzy, Filipińczykow
Boarding Dashlinera na dwa wejścia. Pierwszy raz widzę . Jednak zdecydowana większość idzie do przodu a obsługa nie zwraca na to uwagi
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Odlot o 12:10 wg FR24
Kuba juź w powietrzu. Leci SP-EQC. Lądowanie w WAW o godzinie 12:52.
UM 70, UM 860, UM 977, UL 980 nad głową, UN 191.
KubaB - czy Ty kiedykolwiek pracujesz? :O Ja mam wrażenie, że jestes cały czas w powietrzu lub przy stole z krafcikiem![]()
Sorki, że post pod postem, ale na szybko z tel. piszę
Ponoć we WRO też tak jest/bywa.
Tymczasem fotka z Poloneza z nowym wzorem serwetki :v I żeby nie bylo, to nie ja tak konsumowałem
Boarding sie zaczyna. 18 minut po czasie. Przyczyny operacyjne, jak zwykle. Egon pewnie zobaczył
, że jest relacja live. Czyli pewnie dodatkowa dostawa alko
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
interesująco zgrane zdjęcie. Resztki niedojedzonych przekąsek na szmirze tuż obok kosza.
GW i inne gazety była tak jak sfotografowałem. Nic nie zmieniałem
To my już w samolocie. Leci LRB. Czystość OK, ale wykładziny w przejsciach czekają na czyszczenie/wymianę.
W WC nie ma różyczek.... ale są gerbery. Krem do rąk też jest (super jakość, LOT ma za to plusa, najlepszy jaki spotkałem na pokładach samolotów w ogólnodostępnych WC).
Ja też jestem
Prosecco przed startem też jest
W ekonomii prawie full czyli ok 190+osob, w Premium 10, w biznesie 7. Na pokładzie , oprócz Polaków i sporej ilości Koreańczyków, są narodowości : Niemcy, Ukraina, Wietnam, Chiny (a A330 CA stał obok) i nawet Kolumbia
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
15.06 push back
15.16 take off
Stay tuned
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
No to start!
Kuba, przyjemnego lotu
![]()
Zakładki