• 6 Post By blackglaser

Wątek: Norwegia w 1 dzień i 1 noc

Domyślnie Norwegia w 1 dzień i 1 noc

Witam,

loty z Gdańska wiadomo do Norwegii nie grzeszą cenami więc pokusiliśmy się na krótki wypad do Bergen,
    Lot grosze tuż po 7 rano/ powrót następnego dnia po 11. Nocleg - polowaliśmy na tani nocleg, lecz nawet bardzo tanie kwatery były drogie więc padło na droższą opcje w hotelu w samym centrum, jednak z patrząc na komfort i niby 60% rabat opłacało się by wyjść w spokoju na Bryggen nocą.

Jedzenie a właściwie ceny to dramat ale tutaj nikogo nie zaskoczę, dla ciekawostki 2 mcwrappy/cola ponad 80 PLN. To i tak tanio w porównaniu do 30 min drogi z lotniska do Miasta za ponad 180 zl w dwie strony Flybuseem

Na miejscu najważniejsze obiekty do obejrzenia są komfortowe blisko centrum, czyli słynny targ rybny, ścieżka na Floyen z widokiem na panorame miasta czy starówka oraz miejscowe tam lokalne knajpki, my wybraliśmy polską knajpę poleconą przez recepcjonistkę w Scandic hotelu

maciass, Machoni, 1x2lupus and 3 others like this.

Pruszcz Gdański

Pozytywny widok, miejscowy zwyczaj w wykonaniu młodych norwegów. Po zejściu z Floyen, poszliśmy do polskiej knajpy polecanej nam przez polska recepcjonistkę w Scandic Hotelu. Polowalismy na mięso z daniela lub renifera ale szybko nas poprawili, że to rzadkość na stołach tutaj w norwegii, czyli poradniki to jedno a rzeczywistość to drugie. Wystarczyło nam się raczyć regionalną kulturą wiejską na targach, które akurat się odbywały tego dnia.

Na końcu ostatnie spojrzenie na airbusa i do domu

No i fajnie. Moje spotkanie z Bergen wyglądało znacznie gorzej: przylot 7 rano, wylot ok. 22 tego samego dnia. Cały dzień deszczu takiego, że z terminala szkoda wychodzić. W końcu decydujemy się pojechać do miasta wspomnianym autobusem. Zwiedzamy. Tzn. robimy 3 zdjęcia pod parasolami, po czym wiatr łamie parasole, trzeba uciekać pod dach. Po 20 minutach siedzimy w kolejnym autobusie z powrotem na lotnisko...

Także tego, fajnie Wam wyszło
    elza030 likes this.

Pruszcz Gdański

W gruncie rzeczy szukaliśmy doświadczeń w skandynawskiej pogodzie a nie na chojraka latem w pełnym słońcu mówiąc znajomych potem po powrocie, że nie taka straszna ta Norwegia. Jednak bym się załamał gdyby było jak mówisz Szukając hotelu pewien francuz opowiadał nam w drodze, że niedawno padł rekord dni deszczowych w ciągu roku tutaj, ok 300 dni...

Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

Jun 2009
    EPKK

Nie bez powodu można takie coś dostać na koszulce
    elza030 and shiver like this.

.................Don't let me die, I want to fly

Awatar Quantas

Pyrlandia

Na pierwszym zdjęciu z targu mamy skrei'a. To dorsz zimowy, normalnie mieszkający w morzu Arktycznym, odławiany tylko od stycznia do kwietnia gdy podpływa bliżej. Myślę że jest to jedna z najsmaczniejszych ryb na świecie. W Polsce dostępny w Makro i dobrych sklepach rybnych.