• 1 Post By luki528
  • 1 Post By GoGoPowerRangers
  • 2 Post By schwefel

Wątek: Turcja tuż po zamachu stanu

Jul 2012
    Kraków

Domyślnie Turcja tuż po zamachu stanu

Witam,

zaczynając temat nie sposób wspomnieć o wydarzeniach, które sprawiły, że te wakacje były najbardziej zwariowanymi w historii. W pierwotnej wersji mieliśmy lecieć z inną rodziną na wakacje w Turcji 16 lipca lotem o 18. Trasa to: KAT-AYT-KAT. Jednak jak wszyscy wiemy w piątek, dzień przed wylotem, gdy mieliśmy już zabukowany transport z Krakowa do Katowic na lot, w naszym wakacyjnym raju dochodzi do zamachu stanu. Całą rodzinną razem z dziećmi śledziliśmy całą noc sytuację by o 8 od obsługi lotniska w Katowicach dowiedzieć się o tym, że nie polecimy i zaczeła się wariacja. Na infolinie TUI udało się dodzwonić dopiero po 3 godzinach by to potwierdzić zaoferowano nam przebukowanie na Bułgarię, krótszy i tańszy pobyt. W ciągu 4 godzinnym objeździliśmy wszystkie biura podróży w Krakowie nie znajdując lepszej oferty. Więc Bułgaria! nie jednak nie w poniedziałek dzwoni do nas pani z biura TUI i informuje, że loty zostały wznowione i oferuje lepszy standard, dłuższy pobyt za niewiarygodnie niską cenę. Jako, że należymy do ludzi kochających Turcję ( 2 osoby dorosłe i dwójka dzieci) bierzemy, niestety nie udało nam się zabukować wspólnie wakacji ponieważ druga rodzina w ten sam dzień leciała na Wyspy Kanaryjskie, które zostały im zaoferowane przez biuro. Teraz mogę zacząć właściwą część relacji, w środę 20 lipca stawiamy się na lotnisku

Część 1

KAT - AYT
    6:20 - 10:05

TVP 7208

Na samym lotnisku odprawa przebiega bardzo sprawnie, od pani z TUI, która nad wszystkim czuwała dowiadujemy się, że biura podróży musiały wynająć trzeci samolot na ten dzień ponieważ duża liczba ludzi wróciła do starych rezerwacji. Wszystko przebiega sprawnie jednak to nie koniec kłopotów z tą wycieczką. Po wejściu do samolotu okazuje się, że z powodu mgły wystartujemy z godzinnym opóźnieniem. Linie rekompensują nam to szklanką wody

Reszta w następnej części Postaram się dodać za chwilę

Jul 2012
    Kraków

Część 2

po wylądowaniu czkała nas niemiłosiernie długa kolejka by pokazać wizy oraz by usłyszeć od pana za okienkiem, że możemy wjechać
    Potem szybko czmychamy do autokaru TUI i do naszego hotelu

Hotel to pięciogwiazdkowy Alayie Resort & Spa w Alanya. Z całą pewnością polecam ten obiekt Bardzo kulturalna obsługa, świetna grupa animacyjna, hotel położony 5 minut od plaży, a kompleks basenowy też jest wspaniały. Współpraca z rezydentką również była bardzo dobra, kompetentna mieszkająca od ponad 15 lat w Turcji polka rozwijała wszystkie wątpliwości i dzięki niej trafiliśmy na superowy bazar w okolicy, o którym zaraz będzie. Sam hotel i okolica prezentuje się tak :

Hotel posiada własne pasaże handlowe, jednak kupowanie tam lekko mówiąc się nie opłaca Jeśli dobrze pamiętam w każdym tygodniu w środę w Avsallar - miejscowości oddalonej od hotelu spacerem około 20 minut znajduję się bardzo duży bazar gdzie wszystko można kupić zdecydowanie taniej.

Oprócz tego, że na bazarze nie ma przewiewu i można się tam spokojnie utopić oraz tego, że jest on nie możliwie długi i po przejściu mniej niż połowy w 2 godziny człowiek ma dość i już jest obkupiony polecam każdemu

Po zamachu stanu chyba Turcy zaczęli wywieszać gdzie się da flagi chyba na każdym budynku wisiała Jednak z jakiejś obawy o bezpieczeństwo zrezygnowaliśmy z wykupienia wycieczek fakultatywnych, dzień po naszym przylocie na terenie całego kraju wprowadzono stan wyjątkowy, jednak turyści zdecydowanie tego nie odczuli, nie widzieliśmy nawet wzmożonych patroli na lotnisku.

Inne opcje na noc niż klub w hotelu? Oglądanie konwencji Partii Demokratycznej

Po 15 dniach trzeba jednak wracać

AYT- KAT
    2:50 - 4:45

TVP 7209

Z samej podróży nie posiadam jednak zdjęć z powodu zapomnienia naładowania telefonu. Lotnisko puste nasz lot jest jednym z nie wielu o tej porze. Wszystko przebiega całkiem sprawnie do momentu kontroli paszportowej. Na około godzinę padają systemy ( przynajmniej coś takiego wydukał pan zza szybki łamanym angielskim. Nie muszę chyba mówić, że niektórym ludziom przyniosło to niezłego stresu z wiadomych powodów. W końcu się udało i zdążyliśmy jeszcze przed boardingiem, który ku mojemu zaskoczeniu odbędzie się przez rękaw Pora przeżegnać raj i wracać do kraju.
    Adik_s likes this.

Sep 2015

Jak słyszę potem o "tysiącach Polskich turystów" których MSZ musi ewakuować (jak kiedyś Tunezja, Egipt) to mnie szlag trafia. Po co sie tam pchać jak zaproponowali opcje zamienne. I to w dodatku z dziećmi "bo cena była niska".
    pbciderek likes this.

Jul 2009

Masakra .... do Donbasu teraz możecie lecieć

Senior Screener
    Awatar schwefel

Jun 2008

Cytat Zamieszczone przez luki528 Zobacz posta
    Trasa to: KAT-AYT-KAT.
    Z Nowej Zelandii do Antalii to spory kawałek miałeś do przelecenia i to jeszcze 737.
    Ryan and 1x2lupus like this.

Feb 2017

Pięknie tam, szczególnie hotel i do tego pewnie za niewielkie pieniądze.