• 2 Post By blackglaser
  • 8 Post By blackglaser

Wątek: Barcelona w sierpniu w 4 dni GDN-BCN

Domyślnie Barcelona w sierpniu w 4 dni GDN-BCN

Dawno nie widziałem relacji z Barcelony więc pokusiłem się odgrzać ponownie wspomnienia by może kogoś zrazić podróżą w tym kierunku, ponieważ na dzień dzisiejszy to bezapelacyjnie jak dla mnie zaraz po Oia topowy kierunek. Udało nam się dzięki promocji Wizzara otrzymać drugie bilety za darmo więc przy uprzejmości Airbnb plany się zamknęły i ruszyliśmy w drogę na niskobudżetowy citybreak. Bilet w dwie strony ok 800 zł plus 200 euro za 4 noce w mieszkaniu przy Pl. Espanha z balkonem z widokiem na Muzeum Archeologiczne Katalonii to moim zdaniem grzech było nie skorzystać.

Na miejscu gwar ale nie skwar na jaki się nastawiliśmy, zderzenie z rzeczywistością nastąpiło dopiero wieczorem jak wł. klimatyzacje(parno i duszno) a potem wył. jak było zimno i sucho.. Jak widać to nie był hotel ***** ale nie po to tu przyjechaliśmy a po to by wył telefony i od 8 rano czerpać garściami to co będzie nam dane na miejscu. Najekonomiczniejszym rozwiązaniem śniadaniowym wg nas nie był market, który był pod nosem lecz katalońska sieciówka/kawiarenka/pierkarnia, która serwowała dobra kawę i dla nas jako polaków pożywne kanapki z rybą bądź innym mięsiwem za kilka euro/os.

Warto było wcześniej wstać i bez tłumów wejść pod kolumny Muzeum Archeologiczne Katalonii i cieszyć się prywatnością.

Potem zaczęliśmy eksploracje na całego, metro jest świetnie opisane więc bez większego problemu zrealizowaliśmy swoje cele w 2 dni zamiast 4 dzięki temu moja połówka mogła się wysmażyć na plaży w spokoju

cdn
    tartal and tomo77 like this.

Pruszcz Gdański

Sagrada familia czy inne Topowe atrakcje miasta są przy stacjach metra więc to żaden problem dla osób która rozróżniają kolory i pamiętają stacje metra przy których są atrakcje. Warto poczekać dobrą godzinę w kolejce na kolejkę by wybić za ok 10 euro piwo rozkoszując się widokiem. Bliskość słynnej fontanny do naszego mieszkania dawała duży komfort w obserwowaniu tego wydarzenia, na miejscu tłumy gapiów i duże ilości autobusów przyjezdnych z okolic Barcelony. Uwaga na kieszonkowców w metrze i szczególnie przy fontannie wieczorem.

cdn
    tbk, Machoni and tomo77 like this.

Pruszcz Gdański

Drugi dzień to parka Guell. Marsz urozmaicony o schody ruchome. Wejscie płatne, wejscie czasowo limitowane.

W kolejce można poczekać albo wybrac się na nielegalny bazarek i kupic selfikij

Bo smażeniu się na plaży polecamy sangrie. Na tej części plazy duzo polaków, którzy głośno grandzą

Wieczorem wybralismy sie spontanicznie z wlascicielem mieszkania na nocne kino krótkometrażowe. My nic spanish ale dla samego mohito warto było było się tam wybrać

3 dnia padł kierunek na Ocenarium - szukając drogi wyśmiał nas pewien niemiec widząc cenę biletu, my poszliśmy twardo rezygnując z restauracji dla dobra budżetu w kolejnych dniach - domowe spaghetti też pozniej było dobre

Wieczorem wyjście na mecz. Bilety można kupić np. w bankomacie.. Przez wiecznych karnetowców udało się dopiero kilka dni przed wyjazdem załatwić bilety.
    tartal, Machoni and tomo77 like this.

Pruszcz Gdański

Warto wybrać się wcześniej by nie stać w kolejce zbyt długo. Metro w jedną i druga stronę pełne po brzegi.

Tego widoku nie ma co więcej opisywać Ładniejszy jest tylko co kolejno piętra niżej ale to już inna gotówka za bilet. Na trybunach piknik, cichy

np.

tbk likes this.

Pruszcz Gdański

Jak co rano słynna kanapka i nowe kierunki, tego dnia padło na Barri Gotnic i 3 część plaży, która się okazała najlepsza.

Na koniec dnia powolnym krokiem zmierzaliśmy na lotnisko, samolot okazał się ok 40 min opozniony do Gdanska ale pilot jakos to nadrobił. PS. przepraszam za jakosc niektorych zdjec, lecz to nie lustro a kompakt był z nami na tej wycieczce, chwała mu i tak, że dał rade.

sa
    tartal, tbk, pasazernagape and 5 others like this.

Jul 2009

Fajna relacja. Kiedyś też byłem w Paryżu na taki weekend.

A potem urodziły się dzieciaki (jedno a potem drugie) i zostały mi tylko hotele all inc.

RES
    RES jest nieaktywny
    Awatar RES

RZE

E tam, nasze dzieciaki fantastycznie bawią się u dziadków przez te 3-4 dni , gdy szlajamy się po jakiś miastach.

flyRZE

Pruszcz Gdański

Dzieci to duża radość dla wszystkich ale niestety ograniczają wyjazdy bez nich a z nimi znowo troche strach gdzies daleko, wiec trzeba korzystac poki sie nie zaczna

Jul 2009

Cytat Zamieszczone przez RES Zobacz posta
    U mnie dzieci też się fantastycznie bawią u dziadków. Dziadkowie za to nie bawią już tak fantastycznie.

Moderator
    Awatar frik

EPBC/EPWA/EPMM

Cytat Zamieszczone przez blackglaser Zobacz posta
    a z nimi znowo troche strach gdzies daleko
    Patrząc na forumowe relacje nie jest to wcale niemożliwe .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.