Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
Like Tree24Likes
  • 14 Post By jrk011
  • 1 Post By jrk011
  • 9 Post By jrk011

Wątek: SFO-LHR-ATH

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie SFO-LHR-ATH


    Polecamy

    Nigdy ta trasa nie lecialem, ani tez nigdy nie lecialem British Airways miedzy kontynentami. Tym razem tak sie ulozylo, ze najlepsze polaczenia i ceny oferowaly wlasnie BA, wiec probujemy.

    Zaczynamy od Admirals Club AA w SFO, bo odpowiednik BA nieczynny. Salonik w dosc odleglym terminalu 1, ale czasu bylo dosyc. Sam terminal 1 w SFO jest nowy, nazwany na czesc Harveya Milka, pierwszego lokalnego wybranego polityka w Kalifornii, ktory byl otwartym gejem. To nie byly odlegle czasy (lata 1970-te), a tyle sie zmienilo... Nota bene, wyjscie z szafy Milkowi nie posluzylo; zostal z zimna krwia zamordowany.



    Wracamy do terminala miedzynarodowego. Dosc pustawy:



    Stoja tylko dwa samoloty. A330 Korean Air:



    I nasz B787-9, ktorym polecimy do Heathrow (zdjecie przez jakas siatke na oknie, przepraszam):



    Wchodzimy na poklad. Business w ukladzie 2+3+2, wasko! (AA w 787 ma uklad 1+2+1):



    Przechodzimy przez Premium Economy:



    W BA nie mamy przywilejow, wiec marsz do "cattle class":



    Lot dlugi (10:45 h), jedzenie takie sobie albo ciut gorzej, ale serwis nadzwyczajnie sprawny i zsynchronizowany. Miejsca bylo dosyc: moja Pani miala 3 miejsca w rzedzie dla siebie, ja 2. Ogolne oblozenie ok. 60%. Budzimy sie gdzies nad Grenlandia:



    Salonik BA w terminalu 5 na Heathrow (jeden z dwoch aktualnie czynnych), dobrze zaopatrzony:



    Moze tylko estetyka wystroju wnetrza budzi niejaki niepokoj:



    Patrzymy, co sie dzieje na plycie. Pierwszy raz widze te roboty ciagnace samoloty:



    Obslugiwane to-to jest przez czlowieka majacego w roku pilota. Do czego prowadzi rewolucja w technologii akumulatorow litowych. Jakos nigdy tego nie widzialem w US czy na innych lotniskach:



    Poza tym sporo grubasow BA jak ten 787 identyczny do tego, ktorym przylecielismy:



    Przyblakal sie nawet Qantas, ale juz nie 380 jak dawniej:



    Albo przybysz z Dalekiego Wschodu, A350 Vietnam Air:



    Startujemy:



    Przedmiescia Londynu:



    Ale robi sie pochmurno. Widac jeszcze port w Dieppe po drugiej stronie Kanalu:





    I czas sie znowu zdrzemnac, bo reszta lotu do Aten juz po ciemku.

    (cdn, znaczy lot w druga strone)
    FilipBB, Wamo, maciass and 11 others like this.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Opis podrozy:

    http://jrk011.altervista.org/teksty/Grecja_2021.pdf

    Tamze linki do zdjec, ale jak sie komu nie chce czytac powyzszego, to sa tez tutaj:

    https://photos.app.goo.gl/Ks7CSP5gR9288yTv9

    https://photos.app.goo.gl/pz8hRPJhQf8vUoZf9

    https://photos.app.goo.gl/UfeCrDiBLdfYaW669

    (Cdn, tzn raport z podrozy w odwrotnym kierunku nastapi. Zdjecia juz uporzadkowane.)
    Wamo likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Wracamy do domu. Lot AA z Aten do Chicago, samolot 787-9. Ladujemy sie do biznesu. Pasazer po prawej patrzy na mnie zlym okiem, ale nie zglosil sprzeciwu:



    Uklad 1+2+1 w Dreamlinerze AA o niebo lepszy niz w BA. Obsluguje nas super-mily i jowialny steward:



    Wasz Unizony wyraznie zadowolony z upgrade'u:



    Rzucamy okiem do otwartego kokpitu:



    Uwage zwraca zlotowlosa Pani Kapitan, ale byla zbyt zajeta, aby
    sie odwrocic:



    Zaloga w komplecie: kazdy lot AA na dystansie od 8 do 12 godzin ma trzech pilotow:



    Personel naziemny tez calkiem atrakcyjny:



    Rozgladamy sie przez okno: obok nas, A330 Delty:



    I troche dalej, B777 American:



    ATR lokalnych linii, nie widze jakich:



    Ten wzbudzil moja ciekawosc: takimi 757 lataja oficjele rzedu Sekretarza Stanu USA:



    Startujemy i mamy Ateny po lewej stronie:



    Wybrzeze morza na polnoc od Aten:



    Wysoce oryginalna linia morza:



    Lecimy nad Eubea, wyspa, ktora sie niedawna w polowie spalila, ale to jest jej poludniowa czesc:



    Czas zerknac na menu:



    I liste win i spirytualiow:



    Choc to dopiero poczatek lotu i do serwisu jeszcze troche czasu:





    Pelna trasa lotu:




    Zaczynamy od szampana. Niestety, standard serwisu poszedl w dol: serwowany w blatiskowym kubku :-(



    Pora na glowne danie: wybralem lososia. Zupelnie niezly:



    Ale w polowie zamienilem sie z moja Pania na stek. Tez nienajgorszy:



    Gdzies kolo Grazu w Austrii pora na digestif, niestety rownie serwowany w plastikowym kubku:



    Pora szykowac sie do snu. Moja osobista kajutka:



    Odwiedziny w lazience i rzut oka na Premium Economy i Economy: calkiem zapelnione.



    Kajutka juz poslana i gotowa do snu:



    I budzimy sie przed Chicago, co nie nalezy do specjalnych wydarzen godnych upamietnienia.
    STYRO, dak04, shiver and 6 others like this.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta
    ATR lokalnych linii, nie widze jakich
    Sky Express

  5. #5
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    No i fajnie, zazdro.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •