Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Wątek: O tym jak przelecieliśmy Antka ;)

Domyślnie O tym jak przelecieliśmy Antka ;)

Z kolegą Pitterkiem zanabyliśmy drogą kupna bilety na przelot linią lotniczą Motor Sicz, ale oczywiście chodziło o to, by zaliczyć Antka. Nawet wielokrotnie. Trasa to LWO-IEV-OZH-IEV-LWO
    Według zapisów na biletach na odcinku LWO-IEV miał być An-140, a IEV-OZH An-24. I o tego sztrucla co ma w numerze czterdzieści cztery pomniejszone o dwadzieścia nam chodziło w głównej mierze
    Ponieważ bilety zastały nabyte, została dorobiona teoria do wyjazdu i postanowiłem pojechać do Lwowa samochodem i zabrać ze sobą na przedłużony weekend rodzinę (dzieci) i obecną żonę. Pobyt we Lwowie pomijam, bo to forum lotnicze

Zaczynamy fotorelację

Nowy terminal we LWO (tzn otwarty na Euro 2012). Z miasta można dojechać na lotnisko za 28 groszy (czyli 0,28 PLN) na osobę. Jako, że jedziemy we dwóch, to dwa bilety kupujemy

Oto terminal

W terminalu niestety nie ma żadnego salonika , ale są akcenty LOTowskie

A to An-140

A to my

Jak widać samolot jest przystosowany do rejsów długodystansowych , ale długo by to trwało, no prędkość wzgl ziemi wynosiła 470 km/h

cdn, stay tuned
    dak04, pitterek, irkolo and 17 others like this.

A Pitterek reklamuje konkurencje ,,zanabyliśmy'' czy to po śląsku?

Sosnowiec, Poland

Nie wiadomo po jakiemu. Chciałem kupić motor sicz ale nie było w airkiosku.

otul72 likes this.

Cytat Zamieszczone przez elza030 Zobacz posta
    A Pitterek reklamuje konkurencje ,,zanabyliśmy'' czy to po śląsku?
    Katar to ja miałem Jeszcze jako pamiątka po Indiach
    A zanabyliśmy to takie nasze powiedzenie od zakupiliśmy i nabyliśmy

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Cytat Zamieszczone przez KubaB
    Katar to ja miałem
    Jeszcze jako pamiątka po Indiach
    choć Qatarem nie leciałeś
    KubaB likes this.

No i dziękuje Panowie, tanim kosztem podaliście ciekawy pomysł

Dodam jeszcze kilka zdjęć z pierwszego odcinka naszej wyprawy.
    We Lwowie nie pozwalają robić zdjęć straży pożarnej (Kamaz), ale i tak mi się udało. Zdjęć nie można robić stojąc na płycie przed terminalem, ale co ciekawe zza płotu, który jest jakieś 20 m dalej już spokojnie można i nikt stamtąd gapiów nie przeganiał

Ta niezwykle miła pani była na check-in, a potem ją przy samolocie spotkaliśmy

An-140 ma 13 rzędów w układzie 2-2, na pokładzie jest jedna stewardessa, a wydawało mi się, że powyżej 50 miejsc powinny być dwie. Inna sprawa, że na każdym z naszych lotów w ostatnim rzędzie latały 3 albo 4 osoby z personelu linii

Posiłek jak poniżej. Do tego kawa/herbata (z cytryną) albo woda

Z toalety też jest zdjęcie

Oczywiście sowieckie/azjatyckie akcenty też są widoczne. Zużytego papieru toaletowego nie należy wrzucać do muszli. Najlepiej zabrać go ze sobą

Dolecieliśmy do Kijowa, pod samolot podjeżdża cysterna ciągnięta przez taki elegancko odmalowany pojazd, a nas pakują do autobusu i jedziemy do terminala

W terminalu już czeka na nas Marcin, który przyleciał LOTem z WAW i w dalszą część podróży polecimy już razem. We trzech wchodzimy do saloniku, by się napić przed czekającym nas lotem na pokładzie An-24

Niestety wybór jedzenia skromniutki, ale napić się da, i to mimo tego, że mieliśmy pewnie tylko ze 20 minut

stay tuned
    dak04, elza030, hypne and 15 others like this.

Po wypiciu napojów, które pani obsługantka nam uprzejmie przynosiła i podjechaniu autobusem na płytę postojową naszym oczom ukazał się... znajomy An-140 oraz zaparkowany po sąsiedzku An-24. Niestety nasz autobus podjechał pod stoczterdziestkę. Szlag, wygląda na to, że eskapada nie będzie tak udana jak się nam wydawało, bowiem drugie segment będzie na pokładzie An-140. Pytanie czy trzeci i czwarty też, bowiem samolot zostaje na nocowanie w OZH
    Niestety obsługa jest mało otwarta na nasze chęci robienia zdjęć, skutecznie nas odganiają

Za to w samolocie zajmujemy miejsca w pierwszym rzędzie, w którym siedzi się tyłem do kierunku lotu oraz jest dużo miejsca na nogi

Na tym odcinku (IEV-OZH) jest wyraźnie mniej pasażerów, załoga za to ta sama, a catering taki sam, więc fotek nie daję

Za to zaprzyjaźniliśmy się z załogą, po lądowaniu możemy zrobić fotki w kokpicie (niestety było już ciemno, więc słabo wyszły, może Marcin udostępni swoje, robione lepszym sprzętem, to wtedy wkleję). A że ciemno to widać na (słabej) fotce ze zniżania

Wysiadamy z samolotu, wychodzimy przed terminal, który wygląda jak dworzec PKS na prowincji w czasach schyłkowej komuny. Przed terminalem ludzie wsiadają do zamówionych wcześniej taksówek, o marszrutce, którą Marcin chciał jechać do miasta nikt nic nie wie. Jeden ze współpasażerów samolotu obiecuje nam, że zadzwoni i zamówi nam taksówkę. Miny nieco nam rzedną, przed terminalem jesteśmy już sami, na szczęście jest ciepło i nie pada. Jest już grubo po godz 22, w końcu przyjeżdża taxi, w aplikacji którą używa zamiast taksometru ma napisane : "3 Poliaki jedut" W ten sposób docieramy do hotelu, by krótkiej nocy polecieć do Lwowa. Ale o tym w następnym odcinku

PS Nasz An-140 na odcinku IEV-OZH zamienił się w An-26, przynajmniej tak twierdzi Flightradar. Piotrek ma zrzut ekranu, to liczę, że go tutaj wstawi
    Witold212, Wamo, dak04 and 12 others like this.

A mam i wstawiam.

Sosnowiec, Poland

Mam jeszcze zdjęcie pyskatej baby, której przeszkadzała nasza rozmowa i siedziała z ręcznymi zatyczkami

Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Witold212, Wamo, STYRO and 14 others like this.

Sep 2011

Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta

Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Ja ją znam. To jest Brienne z Tarthu.

Cytat Zamieszczone przez pitterek
    Jak to możliwe,że wasz urok osobisty na Panią nie zadziałał?

Może Panna działa w strukturach AA

Awatar sprajt2

Sep 2009
    LHR

JPRDL
    Kuba Leci jak prezydent, baba medytuje i zaraz zmieni się w postać z filmu, tymczasem samolot już się zmienił w innego Antoniego. I jeszcze ten sowiecki Uber "3 Poliaki jedut". Klasa panowie

No nieźle! Następna wycieczka do Iranu czy Korei Północnej żeby łapać takie rodzynki? Chociaż Iran to już chyba powoli odpada. Pamiętam tu na forum relację z B707...
    KubaB, elza030, pitterek and 1 others like this.

Zapomniałem Wam napisać, że w podczas zaprzyjaźniania się z załogą An-140 od kapitana dowiedziałem się, że następnego dnia na trasę OZH-IEV-LWO i nazad zaplanowany jest An-24. Hurra, bo już baliśmy się, że nam się eskapada nie uda w 100%. Za spełnienie tej informacji wypijamy ze dwie butelczyny, które nam usłużna pani z recepcji hotelowej zorganizowała w środku nocy i zapadamy w zasłużony sen sprawiedliwego
    Rano dostaliśmy nawet śniadania do pokoju (naleśniki, niestety zamiast kefiru do picia była do nich śmietana, ala jak się ją rozwodni to smakuje i pomaga jak kefir ) i za pomocą taksówki pojechaliśmy na lotnisko.
    A na naszym hotelu nawet wiertaliot posadiłsia

Budynek lotniska. Na zdjęciu nie widać dziadostwa i sowieckości

Kolejka do check-in. Co ciekawe po check-in bierze się swoje bagaże (Marcin nadawał) i idzie się z nimi do drugiego budynku, gdzie jest "hala odlotów" oraz security itp. Pytam panią na check-in jaki będzie model samolotu, mówi że chyba An-140

Z okien tej hali odlotów (nawiasem mówiąc to nowy budynek o wielkości mojego domu) widzimy pięknie zaparkowanego przed "terminalem"...An-140, a wokół samolotu widać krzątaninę. Szlag, czyżby zapowiedzi kapitana z wczorajszego rejsu i nasze wieczorne toasty miały się nie spełnić ?

W pewnym momencie dobiega nas, uwielbiany przez fanów awiacji, narastający hałas kołującego turbopropa. Biegnę do okna.... Hurrra, zbliża się An-24 Czyli teraz mamy już 50% szansy, że nim polecimy. Przed "terminalem" parkuje piękny 46-letni An-24

Na powyższej fotce ciężarówka to nie jest cysterna, tylko GPU. Co ciekawe ona jest odpinana dopiero po uruchomieniu silników i facet z obsługi stoi za wirującym śmigłem i mocuje się z zakleszczającym się wtykiem, który jest podpięty do gondoli silnika. Wot tiochnika

Jakieś 20 m dzielące terminal od samolotu pokonujemy autobusem... i jest, obiekt naszych marzeń stoi i czeka na nas. Nawet udaje się uprosić obsługę, że zrobimy zdjęcia nie tylko od tyłu, ale że możemy podejść od przodu i selfiki zrobić

Ale ten samolot mały w środku. Nie ma pawlaczy. Bagaż podręczny zostawia się w tylnej części samolotu, albo umieszcza pod siedzeniem

No to możemy lecieć. Jak wynika z karty safety nawet bezpiecznie, bo samolot jest przewidziany do operacji nad lądem (lond-distance)

shiver, kudak, frik and 18 others like this.

b79
    b79 jest nieaktywny

Mar 2015

Cytat Zamieszczone przez KubaB

Powiem szczerze, że to zdjęcie jest dla mnie zaskoczeniem. Do tej pory wszystkie żyletki jakie miałem ze sobą w samolocie zawsze wyrzucałem do muszli.
    shiver, KubaB, kudak and 11 others like this.
    An24, Tu134, Tu154M, Ił62M, Ił86, A319, A320, A321, A330, A380, B727, B737, B747, B757, B777, E170, E175, E190, ATR72, DH8 Q400, Q100, Fokker 100, MD 82

Awatar sprajt2

Sep 2009
    LHR

Szczerze, to kabina pilotów wygląda jakby ten model nie był z 1997 roku, a raczej z 1987. A jak w prawie półwiekowym Antku? Hałas był?

jako poczęstunek tym razem oferowana była bułka z serem i wędliną (bez masła)

Po około 1h30 min (złapaliśmy opóźnienie na trasie, samolot leci wolno, ground speed około 320-330 km/h, więc wiatr ma duże znaczenie) dolecieliśmy do Kijowa

Na zniżaniu

W Kijowie żegnamy się z Marcinem, który będzie wracał do WAW, a my kierujemy się do saloniku w terminalu krajowym. Tam czeka już na nas tom971 wraz z ekipą Fly4Free. Po welcome drinkach jedziemy autobusem do An-24. Trafiamy na ten sam egzemplarz, którym przylecieliśmy z Zaporoża, choć według info kapitana do LWO mieliśmy lecieć innym samolotem. Ale jak widać Motor Sich podmienia samoloty i zmienia plany lotów jak rękawiczki

Tym razem zajmujemy miejsca z przodu samolotu, co jest hardcorowym rozwiązaniem, bowiem na przelotowej hałas wynosi 93 dB. Ale humory nam dopisują, zwłaszcza wspomagane napojami z saloniku, oraz zapasami kolegów z F4F

Widok za oknem

Ach te wibracje przechodzące przez cały samolot. One falami przechodzą od przodu do tyłu, do tego ten hałas. Po lądowaniu we LWO (prawie pół godz opóźnienia złapaliśmy, znów chyba przez wiatr, więc lot zamiast 1h20 min trwał prawie 1h50, ale dzięki temu mogliśmy się dłużej napawać sowiecką techniką)

Humory dopisują

W toalecie króluje nierdzewka

No i na koniec tego krótkiego raportu fotki z kokpitu

dziękuję za uwagę
    STYRO, 12wit, shiver and 28 others like this.

b79
    b79 jest nieaktywny

Mar 2015

To się pochwalę przy okazji - w latach 80 trasę Rzeszów - Warszawa odbyłem w kokpicie AN24. Miałem lat może 7-9, byłem pod opieką stewardessy, a ta zrobiła jedną z lepszych rzeczy w swoim życiu.