• 5 Post By Gabor

Awatar Gabor

Dec 2007

Domyślnie Wieloetapowa podróż do Kazachstanu

Był marcowy dzień 2017 gdy zapadła decyzja - Kazachstan. Oczywiście LOT-em, który w tym roku oferuje tam szeroką siatkę połączeń w rozsądnych cenach. Zapadła więc decyzja najpierw do rodziny w okolicach GDN a później w drogę GDN-WAW i WAW-TSE (Astana stolica Kazachstanu). Taki był pierwszy plan, później nastąpiły zmiany. Postanowiliśmy dodać do podróży wypad do Ałmatów a rodzina sytuacja tak się zmieniła, że zaczynaliśmy podróż z KRK. Ostatecznie więc plan był następujący KRK-GDN-WAW-TSE-ALA. Fajnie! Później ciut się cały plan skomplikował ponieważ lot przyspieszył lot z TSE do WAW i groziło nam dłuuugie oczekiwanie na lot do GDN jednak pewien DOBRY człowiek z tego forum POMÓGŁ!

18.09 po południu meldujemy się więc w KRK na lot do GDN. Jest pysznie siedzimy z żoną w 18 rzędzie na A i B a zatem już wiem. Będziemy podziwiać zachód słońca. I tak jest

Załoga pod dowództwem Pana Kapitna Artura Dermanowskiego. Zaglądamy na moment do FB i...zaskoczenie młody człowiek o takich kwalifikacjach, że nie jeden stary wyga może pozazdrościć. Załoga kabinowa bardzo miła uśmiechnięta i po paru zdaniach przy wyjściu z pokładu mała wizyta u młodych uśmiechniętych pilotów Dasha!

Szybka przesiadka w GDN i już lecimy kolejnym Dashem do WAW. Po 22.00 jesteśmy już na Okęciu. Krótka odprawa paszportowa i czekamy na boarding. Jest lekkie opóźnienie ale w chwilę później jesteśmy już na pokładzie. Zapowiada się nie ciekawie. 30 rząd w pełnym składzie a przed nami choć do startu jeszcze z 15 min panienki opuściły fotele nam na kolana. Na szczęście po zakończeniu boardingu okazuje się, że środkowe rzędy są puste. Szybki skok w przód i już mamy 3 fotele dla siebie.
    Lot przyjemny spokojny nie licząc trójki rodaków, którzy oczywiście muszą pierd... bzdety tak,że pół samolotu musi słuchać kretynów. Na szczęście w końcu zrobiło się cicho
    Podejście do Astany ukazuje przestrzenie Kazachstanu

cdn
    pitterek, dak04, otul72 and 2 others like this.

Awatar Gabor

Dec 2007

Po przylocie szybka odprawa paszportowa, wybieramy trochę kasy z bankomatu i już siedzimy w "10" w drodze do Centrum. Nowa zachodnia część Astany futurystyczna i nowoczesna na drugim brzegu rzeki postsowiecki "gorad"
    Kręcimy się trochę po centrum później odnajdujemy swój hostel i idziemy spać bo wieczorem lot do Almatów.
    Około 18 meldujemy się ponownie na lotnisku. Odprawa i już autobusem jedziemy na miejsce boardingu

Czeka na nas wysłużony Fokker 100 linii Bek Air . Ale właśnie oto nam chodziło aby zaliczyć ten rzadki już w Europie samolot.
    Po wejściu do środka niespodzianka. Samolot ma tu międzylądowanie na trasie z Uralska do Alamatów. W środku jest już większość pasażerów. Zajmujemy sprawnie swoje miejsca i już za chwile słychać gwiżdżące silniki "Foki"

Poczęstunek na "krajówce" w Kazachstanie. Był jeszcze chłodny napój ale nie doczekał do zrobienia zdjęcia

Po 90 minutach lotu lądujemy w Alamtach
    Rafal, Wamo, shiver and 3 others like this.

Też złapałem F100 - w drodze z Lizbony na Maderę i z powrotem i powiem że bardzo mi się podobało. Stare komfortowe fotele, układ 2+3, gdzie można wziąć wygodną dwójkę i do tego karmili i poili winkiem