Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Wątek: LIVE: Weekendowy wypad do Izreala LOTem

Domyślnie LIVE: Weekendowy wypad do Izreala LOTem

Cześć,
    Dawno nigdzie nie latałem więc pora na weekendowy wypad do Izraela. Gdyby nie to, że LOT otworzył (niskokosztowe) połączenia do TLV z regionów to na pewno bym się tam teraz nie wybrał. A skoro połączenia są, to z rodziną i sąsiadami (9 osób) wybieramy się na przedłużony weekend do Izraela.

Początek podróży dziś, ale wylot z WROcka jutro. Z Wrocławia jest chyba najlepiej ustawiona (czasowo) rotacja, tzn najlepiej dla takich weekendowych podróżników jak my. Wylot o 6.30 w piątek, powrót o 23.50 w poniedziałek. Więc tylko 2 dni urlopu trzeba wziąć, by 4 dni być w Izraelu. Do tego dojdzie nam zmiana czasu w nocy 28/29.10 więc będziemy mieli jedną godzinę extra. W planach:

- piątek po przylocie Tel Awiw (Stara Jafa) gdzie mieszkamy,
    - sobota Jerozolima (spotkanie z Czopanem, który zaoferował się być naszym przewodnikiem), Betlejem (otwarcie konsulatu honorowego PL),
    - niedziela Morze Martwe i Masada,
    - poniedziałek - się zobaczy, chyba plażowanie w Jafie (zależnie od pogody), powrót do PL.

Z uwagi na wczesnoporanny wylot z WRO (LO161) porzedzajacą noc spędzimy w Hotelu Ibis (59 zł za pokój dwuosobowy), ja do WRO dotrę dziś Ryanem z WAW, żona, dzieci, znajomi autem.

Gdy wczoraj odprawiałem naszą gromadkę (mamy kilka osobnych rezerwacji) na rejs LOTu w kwestii dostępności miejsc zaobserwowałem co następuje:

1. posiadacz FTL - duża dostępność miejsc, chyba cały samolot, za wyjątkiem miejsc chyba faktycznie zajętych
    2. osoby niestatusowe (niezależnie czy mają M&M czy nie) - kilka miejsc do wyboru w samolocie, zazwyczaj 2 albo 3 ( w tym jeden wyjątek opisany poniżej). Tutaj takie ciekawostki:

- mój syn nie ma żadnego statusu i system przydzielił mu miejsce w rzędzie 3, czyli jakby w biznesklasie, tzn w rzędzie z większym odstępem między fotelami,
    - matka z dzieckiem (lat 9) na jednej rezerwacji, też niestatusowi - spora dostępność miejsc, bez problemu siedzą razem, też rząd 3,
    - ojciec z dzieckiem (lat 12) na jednej rezerwacji, niestatusowi - mała dostępność miejsc, nie ma szans by siedzieli razem, ale w pobliżu się udało.

To tyle na teraz. Pozdrawiam z opóźnionego PKP IC do Wwy.

Stay tuned, odezwę się po południu z WAW w oczekiwaniu na rejs do WRO
    Rumun, shiver, Machoni and 17 others like this.

Jak to tak, pociągiem?
    otul72 and deluks like this.

Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Jak to tak, pociągiem?
    Nie lubię o 4tej na lotnisko w KTW przyjeżdżać, a następny rejs (o 12tej) jest niestety za późno
    shiver and deluks like this.

Jan 2011
    Oława, Poland

O KubaB to akurat będziesz z moim kolegą leciał, tylko on 2,5tygodniowy urlop w Izraelu
    Tak w gwoli informacji mowili ze trasa do Izraela cieszy się obłożeniem rzędu 85% co jak przyznał prezes lotniska we Wroclawiu jest po pierwsze wielkim zaskoczeniem a po drugie jeszcze nigdy w historii nie było takie obłożenia od pierwszych dni

Kolejne ciekawe info, że będziesz leciał jednym z ostatnich Ryanaira na trasie Wroc-Waw (ostatni lot w sobotę

Czekamy na relacje I oczywiście relacje z Pendolino no chyba że nie jedziesz EIP

Apr 2007

Ale że Ryanairem i że pociągiem nawet... chyba się pochorowałeś na tym Tajwanie

LOTowi też dam dziś zarobić, mimo że do WRO polecę Ryanairem (tak, wiem że kończą ten biznes)

Jak chodzi o Pendolino to jednak wolę tradycyjne składy z przedziałami. Już o tym kiedyś pisałem

deluks likes this.

Skoro ma być LIVE to jest:
    Przyjechałem na lotnisko wcześniej gdyż nie miałem co robić
    A tak na serio to trzeba iść coś zjeść
    Na razie reklama LOTu

czopan, przemo-19, tomo77 and 14 others like this.

Pora na salonik Polonez. Trochę mi się udało że wszedłem, ale od czego są przyjaźnie forumowe i Goldowi koledzy
    Jedzonko znów na medal. Gołąbki same wpadają do gąbki

Do tego zimna płyta oraz naprawdę dobre wino Rioja, aż się człowiekowi ciepło robi

I jeszcze niespodziewane spotkanie

Chyba koniec dobrego, trzeba iść na rejs FRancą

ooo, nawet dwa spotkania

To tyle na teraz. Benek Ryana czeka

symbian, Wamo, dak04 and 10 others like this.

Pozdrowienia dla ,,cichego bohatera relacji'' . Polecam wino Zmora. A Roje można nabyć koło mojej firmy
    KubaB, pitterek, otul72 and 2 others like this.

No to doleciałem do WRO. Samolot był pełen po dach. A mimo tego Ryan zamyka połączenie WAW-WRO

Po wylądowaniu dwie fotki Benka, w tym pięknie oświetlonego światłem księżyca (niestety fotki z prysznica)

Wychodząc zauważyłem strzałkę "Transfer", więc poszedłem na górę, w kierunku saloniku Co prawda pierwsze podejście było nieudane, bo moja karta pokładowa była na jutrzejszy rejs, a ja ciągle jestem dzisiejszy, a tym bardziej nie wczorajszy. Nie chcieli mnie wpuścić

Ale trzeba być twardziochem, jeśli płacę kartą PP to co ich obchodzi kiedy jest mój rejs (w WAW bordingpasów nie sprawdzają). Wiec wracam do saloniku, rozmawiam z przemiłą panią Justyną, nie tylko uśmiechniętą i przyjazną, ale również zaciekawioną nietypową sytuacją. W końcu udaje się obciążyć moją kartę PP, a ja obciążam salonik kosztem wody mineralnej, gdyż na więcej po pobycie w Polonezie nie ma już miejsca

W saloniku pustki, jedzonko czeka, ale ponoć rano gdy przyjdziemy na rejs LO161 do TLV wszystko będzie nowe i świeże. Trzymam za słowo, no i żeby dużo było, bo banda głodomorów jutro wpadnie

stay tuned
    pawel111, czopan, Rafal and 15 others like this.

Awatar czopan

Apr 2008
    LIRF / LIRA / EPKK

Jak już wylądujecie w Tel Awiwie, to warto się zaopatrzyć w darmowe mapy. Po przejściu kontroli paszportowej oraz elektronicznych bramek, na których skanuje się wizę (czyli niebieską karteczkę, którą dostaniecie zamiast pieczątki w paszporcie) wejdziecie do hali odbioru bagażu. Na wprost znajduje się kontuar Ministerstwa Turystyki. Jak ładnie poprosicie, to dadzą Wam mnóstwo darmowych map i planów miast. Czasem mają też przewodniki po miejscach świętych w wersji żydowskiej lub chrześcijańskiej.

Niebieskie karteczki trzymajcie - mogą być konieczne przy wyjeździe z Betlejem w sobotę.
    Ostatnio edytowane przez czopan ; 26-10-2017 o 19:57 Powód: pisownia
    KubaB, pitterek, Rumun and 2 others like this.

Waverly, OH

Cytat Zamieszczone przez czopan Zobacz posta
    Dokładnie. Też miałem kontrolę na powrocie Betlejem - Jerozolima.

Moi już dojeżdżają autem, opuszczam więc lotnisko. Ależ tu pustki

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
    Adik_s, pitterek, elza030 and 4 others like this.

Awatar pitterek

Sosnowiec, Poland

Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta

Jak lecieliśmy na ferie do Indonezji dwa lata temu :v w sumie troszkę żałuję, że nie kupiłem. Ale jak Kuba kupował było to niemożliwe, a sytuacja się wyklarowała i okazało się do zrobienia. Ale za to jadę jutro do Poznania na Fride :v

Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Pitterek

No to my już na lotnisku. Saloniczymy
    Za to LF ponoć > 100 %
    Może na jump seat się załapię? Licencję pilota statku powietrznego o napędzie elektrycznym mam ze sobą

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
    shiver, Rumun, Machoni and 6 others like this.

Młody dostał miejsce przed zasłonką.
    I gdzie tu sprawiedliwość?

A tak na serio to jakieś dziwne. Pasażerowie niestatusowi są z automatu sadzani przed zasłonką (tak samo ma sasiadka z synem, też są z przodu. Ciekawe czy dostaną jedzenie z C ?

shiver, otul72, tartal and 1 others like this.

Już chyba za wczesna godzina i zdjęcia się dwoją
    Astana też nie była w planach a jednak poleciałeś 2 razy. W relacji hiszpana2007 coś wspominałeś,że dawno nie było Ciebie w Izraelu
    KubaB likes this.

Bardzo ciekawą analizę przeprowadziłeś z przydzielaniem miejscówek w samolocie. Chyba dotychczas tak wnikliwie nie pochylił się nad tym.

Awatar pitterek

Awatar czopan

Apr 2008
    LIRF / LIRA / EPKK

Skoro Kuba sobie leci, to jest czas na dwa słowa o tym, jak się dostać z lotniska w Tel Awiwie do Jerozolimy.

Opcja najwygodniejsza to 10-osobowy bus (Taxi Nesher), który zawozi pasażerów na wskazany adres w Jerozolimie. Cena: 64 szekle od osoby. Wyjście z hali przylotów na wprost (Exit 02). Busy parkują na pierwszej jezdni na prawo od wyjścia. Jeżdżą w dzień i w nocy, także w szabat i żydowskie święta. Na powrót można zamówić busa na swój adres telefonicznie +972 2 625 7227. Trzeba zadzwonić ok. 24 godziny przed odlotem. Bus przyjedzie ok. 4 godziny przed odlotem. Zamawianie telefoniczne nie funkcjonuje w szabat (od piątkowego popołudnia do sobotniego wieczoru).

Od niedawna jeździ bezpośredni autobus z lotniska do Jerozolimy, linia 485. Cena: 16 szekli od osoby. Przystanek na poziomie 2, Exit 21 lub 23 (z hali przylotów wyjazd ruchomymi schodami lub windą na poziom 2). Przystanek jest przy drugiej jezdni, mniej więcej pośrodku długości terminalu. Odjazdy o każdej pełnej godzinie. W szabat i święta żydowskie nie jeździ. Autobus dojeżdża w okolice Głównego Dworca Autobusowego w Jerozolimie, tuż przy przystankach tramwaju (https://citypass.co.il/en). Stamtąd łatwo można dojechać w okolice Starego Miasta.

Jeżdżą też zwykłe taksówki. Oficjalny postój jest na poziomie 2. Od kilku miesięcy jest tam wywieszona oficjalna lista cen za przejazd do różnych miejscowości w Izraelu, co pomaga uniknąć bycia naciągniętym przez taksówkarza. Ceny są w szeklach. Do Jerozolimy jest to chyba 250 szekli, w nocy i w szabat więcej. Warto zrobić sobie zdjęcie cennika, żeby w razie problemów mieć argument w dyskusji z kierowcą.

W ciągu paru lat powinna zostać otwarta linia szybkiego pociągu z lotniska do Jerozolimy. Póki co, pociągiem z lotniska można dojechać wygodnie, tanio i szybko do Tel Awiwu i miast na wybrzeżu Morza Śródziemnego, a także niektórych miast w Galilei. Wyszukiwanie połączeń: Israel Railways - Home Pociągi nie kursują w szabat ani w święta żydowskie.

Można też skorzystać z wypożyczalni samochodów, ale to już sami potraficie zrobić