• 15 Post By czestochowalukasz
  • 8 Post By czestochowalukasz

Wątek: Live: Oman- Maskat

Domyślnie Live: Oman- Maskat

Jest mi niezmiernie miło rozpocząć kolejna relacje. Moja podróż tym razem zaczyna się w Krakowie, właśnie siedzę w naszym pociągu i jadę w kierunku Warszawy. Dzisiaj wieczorem linie Qatar zabiorą mnie w kierunku Omanu. Tak to wyglada graficznie:

Odlot dzisiaj o 21:10 QR262, ładujemy 4:50 w Doha, następnie o 7:40 QR1128 lecimy do Maskat. Podróż powrotna z Maskat o 11:35 QR1129, w Doha lądujemy 12:35 i później o 15:50 QR261 do Warszawy.

Plan wyjazdu jest dość napiety. Wtorek zostajemy w Muskat i zwiedzamy stare miasto, nocleg mamy w Ramada Qurum Beach Hotel. W środę wsiadamy w terenówki i jedziemy do Misfat Abryeen i później dalej w góry, nocujemy w Sama Heights Jebel Shams. Czwartek zaczynamy od wizyty w Nizwa, później jedziemy do oazy Wadi Bani Khalid i nocujemy w 1000 Nights Camp. W piątek planujemy klasy, wielbłądy oraz sand boarding na wydmach, później wracamy do Muscat i do niedzieli zostajemy w Grand Hyatt Muscat. W sobotę chcemy odwiedzić Royal Opera House Muscat (mamy rezerwacje na operę), w niedziele odwiedziny jeszcze Wielki Meczet Sułtana Qaboosa.

Taki plan postaram się pisać w miarę dostępności Internetu. Może ktoś poleci coś ciekawefo w Muscat? Jakieś lokalne jedzenie?

Na koniec kilka zdjęć z Pendolino, jadę 1 klasą cenie samolotu.

EOS'y i 8-420mm

Chwalić się, że się jedzie pociągiem w cenie samolotu i to na forum lotniczym?
    Rumun, myszygon, otul72 and 12 others like this.

Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    Chwalić się, że się jedzie pociągiem w cenie samolotu i to na forum lotniczym?
    Kuba, miałem na myśli wygórowaną cenę PKP oczywiście pierwszy sprawdzałem samolot połączenie PKP było najwygodniejsze z uwagi na mój duży bagaż i czas, kończąc ten wątek napiszę, ze EIP daje radę.

częstochowa

Dzień 1
    Na lotnisku praktycznie bez kolejek, do samolotu wchodziliśmy rzędami wiec także sprawnie.

W samolocie była oddzielona klasa biznes, nie wiem jak zajęta ale aby poleciec 2 odcinki w biznes musiałbym dopłacić 8200 zł.
    W klasie ekonomicznej miejsca było wystarczająco, dostałem poduszkę, koc, skarpety, szczoteczkę.

Po około godzinie została podana kolacja, do wyboru kurczak lub wołowina, niestety zdjęć nie mam ale wrzucę później menu.

Przesiadka bezproblemowa była chwila na śniadanie i spacer na lotnisku.

Po wyjściu na płytę zostaliśmy skierowani do autobusu, jak się okazało był to autobus 1 klasy.

Na pokładzie konfiguracja siedzeń zdecydowanie gorsza ale lot zdecydowanie krótszy.

Po wylądowaniu szybkie odświeżenie w hotelu i pojechaliśmy na lunch do restauracji Kargeen specjalizującej się w kuchni osmańskiej.

Następnie udaliśmy się do muzeum Bait Al Zubair, które prezentuje historię, kulturę i sztukę Omanu. W środku nie można robić zdjęć, poniżej zdjęcia z zewnątrz.

Po muzeum udaliśmy się pod pałac Al Alam Palace, jest to jedna z 6 rezydencji sułtana i pełni głównie funkcje ceremonialną.

Na koniec zwiedzana starego Muscatu odwiedziliśmy jeden z najstarszych bazarów w Omanie Mutrach Souq.

Jutro ruszamy w góry, myśle ze uda mi się trochę odpocząć i dalsza relacja będzie ciekawsza

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    myszygon, Gaszpar, mapa and 13 others like this.

częstochowa

Przepraszam za brak kontynuacji, postaram się to wynagrodzić, zaczynamy.
    Po śniadaniu opuszczamy hotel Ramada, na parkingu czekają na nas samochody terenowe, którymi udamy się w góry Jebel Shams. W samochodzie jesteśmy w 4 z kierowcą, bardzo komfortowo.

Po około 1,5 godziny jazdy drogą asfaltową (częściowo autostrada) skręcamy w górską dolinę i przed nami 75 kilometrów off-road’u przez dolinę Wadi Bani Awf.

Po drodze kilka przystanków na fotografie. Około godziny 12 docieramy do położonej na wysokości 1000 m n.p.m. wioski Misfat Al Abryeen. Wioska zawdzięcza swoja nazwę plemieniu Al. Abir, które pierwotnie zamieszkiwało ten teren. Głównym zajęciem mieszkańców wioski jest uprawa drzew palmowych, a także różnych owoców – w tym bananów, granatów, papai czy mango. Poletka z roślinnością uprawiane są systemem tarasowym i nawadniane poprzez tradycyjny system falaj, który specjalnymi kanałami doprowadza wodę na pola uprawne. Kierujemy się w stronę lokalnej restauracji w historycznej części wioski.

Ruszamy w dalsza drogę, zatrzymujemy się na chwile w punkcie widokowym u ujścia wąwozu Wadi Ghul.

Dalej kierujemy się do tzw. Wielkiego Kanionu Arabii – Wadi Ghul.

Na miejscu można kupić ręcznie robione pamiątki.

Około 17 docieramy do naszego noclegu w hotelu Sama Heights. W nocy około 6 stopni, na szczęście zostały nam zapasy ze strefy wolnocłowej.

WAW/KRK

Cytat Zamieszczone przez czestochowalukasz Zobacz posta
    Że też u nich się tak da...

Jun 2010

Jak żyć? Ani popić, ani na babów popatrzeć.

Zgroza.
    myszygon and tartal like this.
    300. Dywizjon Bombowy im. Ziemi Mazowieckiej

częstochowa

Po niezbyt ciepłej nocy zaczynamy śniadaniem nowy dzień i ruszamy dalej w trasę. Dzisiaj mamy odwiedzić targ w Nizwa, później chwila relaksu w oazie i na koniec dnia zachód słońca na pustyni, zaczynamy!

Po około 1,5 godziny jazdy (przespanej) o 9 docieramy do Nizwa Souq. Jest to jeden z najstarszych bazarów w Omanie. Na targu można zaopatrzyć się w doskonałe świeże daktyle, a także inne owoce i warzywa czy orientalne mieszanki przypraw. Znaleźć tu można także uliczki z pięknymi rękodziełami . Słynne są tutejsze garnki oraz biżuteria, która uchodzi za najlepsza w kraju.

Na targu 30% turystów co w porównaniu z targiem w stolicy, gdzie było 99% turystów to tutaj można tam poczuć lokalny klimat. Po zakupach i 2 śniadaniu ruszamy w drogę do oazy Wadi Bani Khalid, gdzie mamy coś zjeść i będziemy mieli czas na kąpiel. Jest to najsłynniejsza oaza w Omanie, kąpiel jest możliwa zarówno w większych jeziorkach znajdujących się na początku wadi, a także w małych, wąskich basenach utworzonych przez obłe skały, w dalszej części oazy. Po szybkim obiedzie lądujemy w wodzie, zaliczamy wszystkie zakamarki i urządzamy sobie konkurs skoków ze skał oazy.

Przed nami ostatnia prosta, czyli droga do 1000 Nights Camp. Przed wjazdem na pustynie obowiązkowy postój i zmniejszenie ciśnienia w oponach.

Rajd po pustyni został bardzo szybko przerwany z powodu zakopania się jednego z samochodów, mamy chwilę na pierwsze zdjęcia na pustyni.

Po zakwaterowaniu mam chwilę na obejście obozu i degustację piwa bez alkoholowego (zapasy z lotniska zostawiamy na wieczór).

Po 17 wyjeżdżamy ponownie na pustynie gdzie kierowcy pokazują swoje umiejętności (tym razem bez przygód) i podziwiamy zachód słońca.

myszygon, Rumun, otul72 and 5 others like this.