Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree88Likes
  • 23 Post By PolishAir42
  • 1 Post By SkyGuy
  • 9 Post By PolishAir42
  • 12 Post By PolishAir42
  • 14 Post By PolishAir42
  • 14 Post By PolishAir42
  • 2 Post By shiver
  • 1 Post By Rob_Sad
  • 12 Post By PolishAir42

Wątek: LIVE - FLL-LGA JFK-TPE-SIN-CBR SYD-WLG-CHC DUD-WLG WLG-CBR-SIN SIN-ICN-JFK i FLL

  1. #1
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie LIVE - FLL-LGA JFK-TPE-SIN-CBR SYD-WLG-CHC DUD-WLG WLG-CBR-SIN SIN-ICN-JFK i FLL


    Polecamy

    Nie robilem dawno trip report ale chyba tym razem bedzie warto wyskrobac pare slow oraz wlepic troche zdjec jak sie znajdzie cos ciekawego.

    Przymierzalem sie do tej wycieczki okolo 2 lata ale na serio zaczalem szukac opcji jak sie dostac na antypody okolo pol-roku temu.

    Intro - Loty funduje prawie kompletnie poprzez punkty Chase Ultimate Rewards ktore jestem w stanie transferowac 1:1 do takich programow jak United MP, Southwest Rapid Rewards, Singapore KrisFlyer, Air France/KLM itd. Nabijam przewaznie punkty 3 kartami kredytowymi - Chase Sapphire Reserve, Chase Freedom oraz Chase Freedom Unlimited. Punkty z tych 3 kart moge natychmiastowo przezucac do jednej puli Ultimate Rewards. Jak zbieram punkty?


    • Chase Sapphire Reserve - 3 punkty za kazdy $1 w restauracjach oraz w kategori "Travel" czyli za parking na miescie jak i nawet za oplaty za autostrady czy auto wynajem dostaje 3 punkty, w kazdej innej kategorii dostaje 1 punkt za 1 dolar. Na dodatek wchodzi w gre tutaj karta Priority Pass Select oraz primary CDW w auto wynajem nie tylko w USA ale tez pokrycie CDW na calym swiecie bez restrykcji krajow.
    • Chase Freedom - 5 punktow za kazdy $1 w kategoriach ktore sie zmieniaja co kwartal. W terazniejszym kwartale naprzyklad byly to stacje benzynowe oraz poprzez Samsung/Android/Apple Pay. 5 punktow moge tylko nabic co kwartal na pierwszych $1500 w tych kategoriach. Na wszystkich innych kategoriach mam standardowy 1 punkt za $1 dolar
    • Chase Freedom Unlimited - 1,5 punktow za kazdy $1 bez ograniczenia czyli jest to moja standardowa karta na wszystko co nie jest pokryte w kategoriach powyzszych kartach.


    Taki zestaw gwarantuje ze nigdy nie zarabiam mniej niz 1,5 punktow/mili za $1 a bardzo czesto jest to 3 lub 5 punktow. Za otworzenie karty Sapphire Reserve dostalem na dodatek w promo 100,000 punktow takze naprawde pomoglo.

    Troche po trochu i nazbieralem tych punktow okolo 600,000 czyli w przeliczeniu 600,000 mil oraz jeszcze siedzialo mi "kieszonkowych" okolo 80,000 w United ktore grzalem co pare miesiecy transferujac 1,000 punktow natychmiastowo z Chase zeby mi nie przepadly.

    Zaczalam powaznie szukac terminow na Marzec/Kwiecien na poczatku stycznia, moje wyzwanie bylo owe - Jak moge zwiedzic poraz pierwszy przynajmniej ciut Australia oraz NZ za te mile. Wyzwanie spore bo wszelka klasa Economy odpadala oraz musial wziasc pod uwage fakt ze za ta kwote musze zmiescic sie nie tylko ja ale i zona. Siedzialem nocami na wyszukiwarce United award ktore wypluwa niestety nie wszystkie mozliwe skladanki za mile takze musialem tez trzymac w drugim i trzecim okienku wyszukiwarke ANA oraz samego Sabre. Wkoncu 13tego stycznia udalo mi sie ulozyc cos co mi pasowalo w datach i liniach ktore chcialem wyprobowac - Natychmiastowo przetransferowalem sobie 360,000 mil z Chase do United (pocilem sie bo transfer zajal pare minut - a w tym czasie moje mile obijaly sie od serwera do serwera i ani tutaj ani tutaj ich nie bylo!)

    -26 Marzec - JFK-TPE Eva Air 77W - Royal Laurel Class (J)
    -27 Marzec - TPE-SIN Eva Air 77W - Royal Laurel Class (J)
    -27 Marzec - SIN-CBR Singapore 772 - New Business (J)
    -01 Kwiecien - SYD-AKL Air New Zealand 772 - Business (J)
    -01 Kwiecien - AKL-CHC Air New Zealand 320 - Economy (Y) - All Y 320
    -06 Kwiecien - WLG-CBR Singapore 772 - New Business (J)
    -07 Kwiecien - CBR-SIN Singapore 772 - New Business (J)
    -09 Kwiecien - SIN-ICN Singapore 333 - Business (J)
    -09 Kwiecien - ICN-JFK Asiana 388 - Business (J)

    Za taka zabawe odpalilem 460,000 + $450USD za 2 osoby czyli naprawde nie tak zle. Uzylem "expeditionist" perk w United MP na lot SYD-AKL-CHC ktory w NZ J kosztowal mnie slownie zero mil. Perfekt sytuacja bo myslalem ze bede musial bulic za trans-tasman pare set $$$.

    Troche tych podatkow sie nazbieralo -



    Po zlozeniu tego rozkladu zaczalem rozgladac sie po lotach "dostawczych" a glownie jak dolece do JFK z FLL oraz jak sie dostane z poludniowej wyspy NZ na polnocna.

    Oba problemy rozwiazalem dwa dni pozniej bookujac wpierw Spirit FLL-LGA na 24 marca (czyli jutro) na 321. Jest to latwa opcja bo bagaz dla mnie jest darmowy jako i sobie doliczylem miejsca "Big Front Seats" czyli siedzenia typowe US domestic J za okolo $40 od osoby.

    Po tym zaczalem czytac jakto moge sie przemiescic z South Island na North Island. Wyglada na to ze sa tak naprawde 2 opcje - A) Lece samolotem albo B) Plyne promem ale tutaj musze oddac auto przed promem i zabrac inne ponownie z drugiej strony by dojechac do WLG. Widoki wygladaja na piekne z promu ale jednak dla mnie taka zabawa to troche strata czasu bo nie chcialo mi sie jechac przez cala poludniowa wyspe spowrotem takze sprawdzilem ile taki lot by mnie kosztowal 5 kwietnia na lot ktory by mi pasowal i cena wyszla okolo $200 od osoby. Fak that! Zalogowalem sie do United i o dziwo tylko 8,000 mil od osoby i $0 (dzieki bogu ze UA nie ma fuel surcharges) na Dunedin - Wellington. Perfekt, 16,000 mil pozniej bo trzeba jescze zone dodac i mam PNR na moj juz drugi lot domestic w NZ.

    Jedyny segment ktorego mi brakuje to NYC-FLL ale tutaj chyba poprostu sobie odpale nonrev w JetBlue bo bilety ida za okolo $95 od osoby i wszystko jest puste takze wole wydac okolo $40 od osoby na standby oraz miec wliczone walizki jak i szanse na duzo lepsze miejsca Even More Space. Zobaczymy, pozyjemy...jakby sie zaczelo wypelniac to zawsze moge odgrzac portfel.

    Hotele - Grafik jest nieco otwarty ze strony hoteli. Narazie zarezerwowalem sobie Residence Inn Marriott na Long Island na 24-26 chociaz tak naprawde wylatujemy o 0130 26tego to i tak lepiej miec pokoj na ta druga dobe jezeli jakas drzemka bedzie potrzebna przed zajechaniem do JFK.

    Z drugiej strony druga przesiadka na antypody w SIN ma byc az 11 godzin takze chociaz napewne odwiedze lounge to zarezerowowalem sobie transfer hotel - Ambassador na 8 godzin bo przypuszczam ze bede mocno zmeczony po 20 godzinach w powietrzu. Nastepna noc po locie do CBR w Crowne Plaza bo tam jest fajny airline discount . W grafiku tez 1 noc w SYD takze tutaj zarezerwowalem Hyatt Regency przy Darling Harbor. Lokacja jak najbardziej pasuje. Nastepna noc w hotelu przy lotnisku CHC bo tam zalecimy dopiero okolo 22 drugiej. Reszte bede z buta rezerwowalem standardowo szukajac na Kayaku w ciagu road trip.

    Auta - Najwazniejsza rzecz

    LGA -> JFK National Full Size or better standardowo jak dla mnie w USA 24/3-25/3
    CBR-> SYD Full Size Elite Avis 28/3-1/4 - Droga impreza bo kiedy rezerwowalem wychodzilo okolo $380USD z one way fee za full-size, szukalem tylko full-size lub wieksze bo krotko mowiac nie wchodza w gre male auta. Po re-price wczoraj w Avis cena mi spadla do okolo $270 za full-size elite takze Benjamin Franklin w portfelu i mam nadzieje na jakiesz lepsze auto.
    CHC->DUD Full Size Avis lub Hertz. Mam 2 rezerwacje i tam gdzie lepsze auto tam bede bral. 1/4-5/4
    WLG->WLG Full Size Avis lub Hertz, to samo co u gory 1 doba 5/4-6/4.

    Jutro zaczynamy -




    Przewidywane loty -

    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 24-03-2018 o 06:44
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  2. #2
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jaka trasa, jaka podróż !!!!
    Świetne macie opcje zbierania punktów i mil. Bez porównania z naszym mBankiem dającym już teraz tylko 1mile za 4zł.

    W NZ da sie zabrać promem auto. Lokalne wypozyczalnie od razu sprzedaja na to bilet.


    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Pewnie wybral bym ta opcje z promem gdyby nie fakt ze musial bym jechac spowrotem przez cala poludniowa wyspe..

    Nastepnym razem napewno to wybiore bo wbuduje sobie na ta zabawe w grafiku czas



    Sent from my SM-G960U using Tapatalk
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  4. #4
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Fajna trasa, czekam na dalszy ciag
    Rob_Sad likes this.

  5. #5
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Juz na lotnisku w FLL. Wlasnie 2 tygodnie temu wlaczylismy tutaj "self bag drop" takze mialem okazje wyprobowac system. Dziala bez zastrzezen, bag tags mialem w ciagu minuty i wio do security gdzie kolejka do TSA precheck byla minimalna.

    Niestety bramka wypadla na E8 czyli doslownie najdalsza jaka mogla byc wydana od checkin/security w G concourse ale to nic. To jest chyba pierwszy raz od paru lat kiedy udalem sie na lotnisko pelne 2 godziny przed odlotem, praktycznie tylko dlatego ze bujaja sie tutaj na pelno ferie wiosenne i spodziewalem sie kolejek do nadania bagazu. Takich nie bylo takze teraz nic tylko czekac na NK 174 do LGA.

    Nowo skonfigurowany 32A z 182 fotelami przy bramkach G -

    Sent from my SM-G960U using Tapatalk
    tartal, otul72, shiver and 6 others like this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  6. #6
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    I jedziemy...na czas co do minuty. Next stop - NYC

    jeszcze pare fotek, ciekawy Phoenix Coyotes 757 oraz private 767.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 24-03-2018 o 21:47
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  7. #7
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Przylot do trzeciego swiata, czyli LGA pare minut przed czasem. Najwazniejsze ze bagaz dolecial bez problemu.

    Spirit uzywa bramke w D concourse a to znaczy ze trzeba jechac autobusem lini czerwonej do A albo jak die dowiedzialem purpurowym do przystanku kolo parkingu remote gdzie z buta jest okolo 50m do Alamo National.

    Te 50m wydaje sie jakby byly 5000m kiedy jest tylko 7c...brrr.

    Godzina na wschod Long Island i jestesmy w zakwaterowaniu gdzie cale haldy sniegu dalej leza po burzy snieznej ktora tedy przechodzila pare dni temu.





    National nabyl widocznie spore ilosci nowego Tiguana bo w FLL ostatnio widzialem ich z 6...trzeba wyprobowac.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 25-03-2018 o 05:56
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  8. #8
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Troche ponad dobe spedzone na Long Island. Residence Inn Marriott w Holtsville okazal sie wspanialy bo byl przy paru restauracjach i nie trzeba bylo nigdzie jechac na kolacje. Dojechalismy dzisiaj na sam koniec Long Island czyli do wioski Montauk.

    Na samym koncu znajduje sie park stanowy z historycznia latarnia oraz muzeum. Niestety bylo zamkniete, co tak naprawde chyba i tak przewidywylem bo bylo zimno i wiatr dmuchal na calego. Wogole caly klimat "The Hamptons" czyli okolicy Long Island gdzie burzuj z NYC ma multi milion dolarowe domu troche wydaje mi sie beznadziejne przy Florydzie bo sezon tutaj jest smiesznie krotki, troche jak w PL

    Aktualnie siedze w LH Biz Lounge w T1 na przepustce od BR, nie jest zle ale troche ciasno jak na fakt ze tutaj jest sporo pax z takich lini jak TK czy nasz BR.

    Bagaz w checkin zostal nadany juz do samego CBR ale bilety tylko do SIN bo podobno potrzebujemy tam zrobic doc check. Przesiadka 12 godzinna sprawia ze bedzie na to pelno czasu.

    Boarding za okolo 90min.. TBD

    Sent from my SM-G960U using Tapatalk
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  9. #9

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Świetny plan. Takie mapki z pewnością tu jeszcze nie było.
    Szkoda, że nie masz polskich liter, bo już musiałem rozkminiać co za zonę musisz dodać
    otul72 and PolishAir42 like this.

  10. #10
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Na samym koncu znajduje sie park stanowy z historycznia latarnia oraz muzeum. Niestety bylo zamkniete, co tak naprawde chyba i tak przewidywylem bo bylo zimno i wiatr dmuchal na calego. Wogole caly klimat "The Hamptons" czyli okolicy Long Island gdzie burzuj z NYC ma multi milion dolarowe domu troche wydaje mi sie beznadziejne przy Florydzie bo sezon tutaj jest smiesznie krotki, troche jak w P
    Sezon w PL jest jeszcze prawie 2 miesiące krótszy Październik dla NY jest cieplejszy niż nasz wrzesień, wiosną przesunięcie o około pół miesiąca.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Bagaz w checkin zostal nadany juz do samego CBR ale bilety tylko do SIN bo podobno potrzebujemy tam zrobic doc check. Przesiadka 12 godzinna sprawia ze bedzie na to pelno czasu.
    SQ chyba zawsze tak robi, pewnie przez to, że mają swój własny system rezerwacyjny.
    PolishAir42 likes this.

  11. #11
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Wlasnie widze z tym SQ ale jest spoko bo jak juz mowilem czasu duzo.

    Aktualnie jem jajko kaczki (dzwine) w Eva Air Infinity Lounge, przenieslismy sie tutaj z SQ SilverKris lounge gdzie bylismy cale 3 minuty zeby zobaczyc co i jak. Jest przyjemnie ale maly obiekt.

    Serwis w Eva pierwsza klasa ale 15,5 godzin naprawde rozwala nawet biorac pod fakt ze spalem ponad 6 godzin.

    Zakupilem sobie Wifi w Eva...$21 za 24hr czyli niezly deal. Dziala calkiem dobrze na drobny surfing ale to nie to co w USA gdzie mozna chulac na calego w Netflix.



    Z tego lounge, a raczej z Miami circa lata 80te zwiewamy za pol godziny na BR 225 do SIN.

    To be continued.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 27-03-2018 o 00:22
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •