• 24 Post By hiszpan2007
  • 11 Post By cart

Wątek: Yellowstone Park na weekend z LOT, United i Delta

Domyślnie Yellowstone Park na weekend z LOT, United i Delta

Nie mogę za długo usiedzieć w domu, obowiązki wzywają za wielką wodę i to do nowego miejsca dla mnie - do San Diego. Tak się jednak dobrze składa, że tematy służbowe kończą się w piątek i mogę jeszcze zaliczyć fajny weekend "gdzieś w Stanach"
    Hmm, nigdy nie byłem w Parku Yellowstone... a to już po drodze do Polski więc super pasuje

Znając mój rozkład służbowy już miesiąc temu kupiłem bilet do Los Angeles w LOT a powrotny z Nowego Jorku, jako miejsca gdzie najłatwiej dolecieć w USA. Całość wyszła całkiem znośnie - 2700pln.

Okazało się, że w Kalifornii spotkam znajomego Polaka, który na hasło "weekend w Yellowstone" uśmiecha się na Messengerze od ucha do ucha i deal stoi. Jedziemy więc na weekend we dwóch - rozłożą się lepiej koszty!

Szukam jak tam dolecieć, opcji jest kilka, tzn. Yellowstone Park obsługuje aż 4 pobliskie lotniska: Bozeman, Cody, West Yellowstone i Jackson Hole. Mamy z kumplem trochę punktów do spalenia w United i bach - za 10k mil plus 5USD opłat (słownie pięć dolców opłat!!!) bierzemy bilety z San Diego do Bozeman z przesiadką w San Francisco. Do Nowego Jorku zawiezie mnie już Delta (najtaniej i najwygodniej) z przesiadką w Minneapolis.

Oto pełny plan lotów:

WAW-LAX: LOT Boeing 787-9
    SAN-SFO: United Boeing 737-900
    SFO-BZN: United Boeing 737-800
    BZN-MSP: Delta Boeing 737-900
    MSP-JFK: Delta Airbus 319
    JFL-WAW: LOT Boeing 787-9 (będzie mój debiut)

Piszę tę relację z Nowego Jorku, gdzie właśnie dotarłem i czekam na mój pierwszy lot LOTowskim 787-9. Na dodatek LOT przyjął moją licytację o upgrade do Premium Economy (za 810zł) więc będzie trochę bardziej komfortowo, zwłaszcza, że jutro z lotniska jadę od razu na spotkania do pracy.

Dużo się działo przez ten tydzień a najważniejsze, że wyszedł super weekend w Yellowstone, najsłynniejszym parku Stanów Zjednoczonych.
    Ale po kolei, na Okęciu jestem w poniedziałek po południu, zdaję bagaż w okienkach biznesowych mając status Silver

[IMG]

Podczas check-in wybieram sobie miejsce 7C i chyba to najlepsze miejsce w economy w Dreamlinerze. Można spokojnie wyciągnąć nogi a przed sobą nie ma toalety. Jako statusowy mogę to miejsce sobie zaklepać w apce LOTu na dzień przed wylotem.
    Do Los Angeles zabierze nas LRB:

LF dość słaby w ekonomiku, na oko jakieś 60%, sporo obcojęzycznych pasażerów. Obok mnie siada fajna dziewczyna z Izraela, dla której połączenie przez Warszawę jest sporo tańsze niż lot bezpośredni z Tel-Avivu i twierdzi, że będzie następnym razem też lecieć w ten sposób. To dobry znak dla LOTu.

LOT serwuje dwa ciepłe posiłki na tej trasie a na dodatek alkohole są bezpłatne (tylko wino i piwo ale zawsze to coś!)
    Jedzenie naprawdę smaczne i obfite. Rezygnuję od tej relacji z zamieszczania fotek tacek z jedzeniem, bo nawet mi się to przejadło...

Po drodze fantastyczne widoki Grenlandii - sami zobaczcie:

[IMG]

Tylko dla takich widoków też warto latać....

Lądujemy o czasie około 21.00, emigracja to prawie 1,5h , biorę samochód i jadę do hotelu w Los Angeles.

Zaplanowałem podróż do San Diego samochodem następnego dnia, ponieważ pierwsze spotkanie mam dopiero wieczorem. Ale zaraz, to tylko 2 godziny jazdy - muszę coś wymyślić na drogę. Mam! Przejadę się przez mało znany park w Kaliforni: Joshua Tree National Park oraz zahaczę o Palm Springs. Więc do dzieła, do weekendu w Yellowstone jeszcze daleko....

stay tuned
    1x2lupus, news_, mapa and 21 others like this.

Ej to nie fair! Nie możesz tego pisać, bo nie wróciłeś z Namibii jeszcze!
    frik, Adik_s, Wamo and 12 others like this.

Oct 2013

Post roku na forum! Brawo shiver hahahaha
    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Ej to nie fair! Nie możesz tego pisać, bo nie wróciłeś z Namibii jeszcze!
    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
    kiepstein, jtf2 and myszygon like this.

Awatar egon.olsen

Grenlandia super - rzadko się zdarza, żeby było tak bezchmurnie.
    Krzysztof Moczulski

Cytat Zamieszczone przez hiszpan2007 Zobacz posta
    Dobre żarcie nie jest złe. Szczególnie z LOTu
    A tak na serio to uważam, że pokazanie co linie oferują, a czego nie to jednak istotny element relacji na forum lotnicznym

Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Grenlandia super - rzadko się zdarza, żeby było tak bezchmurnie.
    U mnie też było widać, ale pewnie zajęty byłeś zdjęciem stewki

Oct 2011

Mam praktycznie cały dzień aby dojechać do San Diego a to raptem 125mil. Tak jak sobie wymyśliłem jadę więc na wschód w kierunku Palm Springs i Parku Narodowego Joshua Tree.

Na początek niedaleko LAX obserwuję podejście chińskiego A380:

[IMG]

Jedna z bram wjazdowych do parku znajduje się w miejscowości Joshua Tree i tam się właśnie kieruję. Wjazd jak do prawie każdego amerykańskiego parku kosztuje 35USD od samochodu ale przy moim wjeździe zastaję zamkniętą budkę. Obok stoi ranger i go pytam, ten wzrusza ramionami, każe mi wjeżdżać i zapłacić przy wyjeździe. Jak wyjeżdżam to budka też jest zamknięta więc nie miałem jak zapłacić

Park mieści się na skraju dwóch pustyń Sonory i Mojave i jest dość wysoko nad poziomem morza. Jest baaardzo gorąco, mam dwie butelki wody i jakieś suche żarcie z 7Eleven. Temperatura w najcieplejszym miejscu przekroczyła 100F.

Większość krajobrazu to po prostu rzadki las drzewek Jozuego - wygląda to tak:

W parku są 4 główne atrakcje do odwiedzenia, pierwsza to szlak do przejścia w Hidden Valey. Trasa na około 45 minut w niezłym upale - skały i różnorodna roślinność pustynna:

Następnie wjeżdża się na duże wzgórze tzw Keys View aby popatrzyć na uskok San Andreas i leżące na jego krawędzi Palm Springs:

[IMG]

Park jest mekką dla wielbicieli wspinaczki skałkowej, jest mnóstwo fajnych formacji skalnych i miejsc gdzie można ją uprawiać

Najsłynniejszą formacją skalną jest Czaszka w okolicach Jumbo Rocks, trzeciej atrakcji parku:

Wszędzie dookoła mniejsze i większe drzewka Jozuego (nazwane tak, bo kojarzyły się pierwszym bobogojnym osadnikom ze wznoszącym ręce do góry prorokiem)

[IMG]

Ostatnia atrakcja to Cholla Cactus Garden - ogród kaktusów

Kaktusy Cholla są dość niebezpieczne, ukłucie jest bolesne i często kawałek igły zostaje w ciele, trzeba interwencji lekarza

No i to z grubsza koniec, cały objaz zajął mi 3,5 godziny. Wyjeżdżam przez słynne miasteczko TwentyNine Palms, gdzie obok jest baza wojskowa i poligon.

Jadę przejechać się po Palm Springs i coś zjeść. Jest niesamowicie gorąco w dolinie. Klimaty Palm Springs jak z filmów, niekończące się wille i palmy:

[IMG]

Ruszam w dalszą drogę do San Diego, jeszcze rzut na przykryte mgłą pobliskie góry:

cdn...

Oct 2011

Do weekendu jeszcze parę dni, spędzam ten czas służbowo w San Diego, głównie na wyspie Coronado. Jest piękna pogoda i po południu po prostu biegam wzdłuż plaży lub w Parku Balboa

[IMG]
    Na wyspie znajduje się jeden z legendarnych amerykańskich hoteli, zbudowany w stylu wiktoriańskim w XIX wieku Hotel del Coronado. Cały czas używany i odnawiany. Wieje luksusem....

Znajduje się tu też baza US Navy wraz z lotniskiem (i lotniskowcami ). Co chwilę latają nad nami jakieś wojskowe ptaszki na treningi i patrole np. F-18:

W przepięknym miejskim parku Balboa po bieganiu piję naprawdę fajny browar:

[IMG]
    Ponieważ Ameryka samochodami stoi, musiałem coś wypożyczyć na ten tydzień aby się przemieszczać. Co tu wypożyczyć w Kalifornii na początku czerwca na ciepłe słoneczne dni? Hmm

Znowu za 290zł za dzień z pełną opcją ubezpieczenia i zwrotem w San Diego (przez wyszukiwarkę Ryanaira). Niestety na lotnisku w Los Angeles gdzie go brałem w Alamo, nie udało się ugrać wersji GT. Manago był nieubłagany i mi nie dał - gdyby były jakieś fajne babki jak ostatnio na Oahu, to pewnie by się udało... Ale i tak się czadowo jeździ

W końcu nadchodzi piątunio i po załatwieniu ostatnich spotkań jadę z kolegą na lokalne lotnisko w San Diego. Wita nas tam model Ryan Spirit of St.Louis, którego oryginał został właśnie zbudowany w San Diego a wystawiany jest w Waszyngtonie.

[IMG]
    Lotnisko jest niewielkie i przytulne ale lądują na nim nawet szerokie kadłuby z Europy.

Lecimy do Bozeman w Montanie z przesiadką w San Francisco linią United. Mój kolega ma status United Premier 1K więc nasze bagaże lecą gratis a my dostajemy miejsce przy wyjściu awaryjnym. Pierwszy odcinek operowany jest Boeingiem 737-900.

Na pokładzie napoje soft i nieśmiertelne ciastko United serwowane na każdej krajówce. Ja wybrałem Bloody Mary soft - bardzo dobry drink, kolega ze względu na status ma jedną przekąskę z karty gratis.

[IMG]
    W San Francisco mamy raptem godzinkę, starcza to aby nadrobić w knajpce nadwątlone siły dobrym burgerem wraz kolejnym kalifornijskim kraftem - tym razem to strzał w dziesiątkę: wyśmienite Omission Pale Ale - najlepsze które piłem na całym wyjeździe:

Do Bozeman zabiera nas kolejny Benek 737-800. Nigdy nie byłem w Montanie więc jestem ciekawy co zobaczę. Na podejściu ośnieżone góry:

A następnie wlatujemy do przepięknej doliny Gallatin, w której środku leży Bozeman, będącej w czasach pionierskich miejscem popasu lokalnych Indian - Szoszonów. Indianie nazywali ją Doliną Kwiatów. Z góry jest śliczna:

[IMG]
    Lądujemy na małym lotnisku, będącym jedną z bram przylotowych do Yellowstone. Dokujemy o dziwo do rękawa:

Pozostaje odebrać samochód z wypożyczalni i ruszyć w kierunku Parku Yellowstone

stay tuned..
    cart, tartal, Optymista and 15 others like this.

Oct 2011

Znowu mnie wywiało w świat, więc relacja trochę utknęła ale już nadrabiam zaległości.

Z Bozeman do Yellowstone North Entrance jest około 80mil. Pokonujemy ten dystans w nieco ponad godzinę zwłaszcza, że ruch jest znikomy a na autostradzie wolno jechać 80mil/h !!! To dla mnie nowość jak na USA. Wjazd do parku jest za miejscowością Gardiner, ciągle jeszcze w Montanie ale zaraz za bramką parku zaczyna się Wyoming. Koszt to standardowo 35USD od samochodu ale na szczęście kolega ma jeszcze ważny roczny pass więc znowu mi się upiekło.

[IMG]
    Pierwszą atrakcją zaraz z brzegu są wspaniałe tarasy wapienne zwane Mammoth Hot Springs. Każdy kto był w Turcji na wczasach i pojechał do Pamukkale ten od razu rozpozna podobieństwo.

[IMG] [IMG]
    Zwiedza się wygodnie na drewnianych pomostach

[IMG]
    Jedziemy dalej na południe zrobić kawałek Grand Loop. Krajobrazy zapierają dech w piersiach, jest piękna pogoda i ciepło.

Po drodze mnóstwo atrakcji przyrody, które mamy zaznaczone na mapie i po kolei je odwiedzamy. Ludzi jeszcze jest mało o tej porze roku.

Wszędzie widzimy zwierzęta takie jak sarny i lokalne antylopy albo bizony, których w Yellowstone jest prawie 4800!!!

[IMG]

Zajeżdżamy do pierwszego, dużego pola gejzerów - Norris Geyser Basin. Widziałem już takie pola gejzerów na Islandii ale to co jest w Yellowstone to znacznie przewyższa te co można zobaczyć na wulkanicznej wyspie.
    Kolory powalają:

Zwiedzanie oczywiście na drewnianych pomostach

[IMG]
    Tu wszystko żyje i co chwila wybucha:

Piękne gotujące się błotko

Przyroda, góry i zwierzęta - oto Yellowstone. Bizonów pełno wszędzie. Właściwie to nie ma miejsca, z którego jakiegoś by nie było widać:

[IMG]
    Niekiedy pasą się przy samej drodze lub na niej stoją:

Dojeżdżamy do kolejnej grupy gejzerów Lower, Middle i Upper Geyser Basin:

Znajduje się tu najsłynniejszy gejzer Yellowstone: Grand Prismatic Spring. Niestety nie ma pomostu aby zobaczyć go z góry więc w całej okazałości widać go tylko na tablicy:

A z kładki wygląda tak:

Robi się wieczór, dojeżdżamy do Old Faithful, najsłynniejszego wybuchającego gejzera w Yellowstone. Mamy tu zaplanowany nocleg w Old Faithful Snow Lodge. Tanio nie było ale takie są ceny w parku, na dwóch mamy jeden pokój więc jakoś przeżyjemy.

Jeszcze tylko trzeba spróbować bizona przed snem z lokalnym craftem

W smaku nie powalał, ale byliśmy śmiertelnie głodni po tych wycieczkach po gejzerach. Nazajutrz cały dzień w trasie po parku.

stay tuned...
    Wamo, shiver, Jack98 and 6 others like this.

Awatar cart

Cytat Zamieszczone przez hiszpan2007 Zobacz posta
    Trzeba było wejść na wzgórze. Ja szedłem na przełaj

N077GL, Mateuszz, news_ and 8 others like this.