Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 44
Like Tree309Likes

Wątek: [LIVE] tier points run na pool party w Phoenix

  1. #21

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez SWISSboi Zobacz posta
    Mój soulmate!
    Daj znać, jak będziesz leciał przez LHR T5, wpadnę wypić z Tobą pare lampek LPGS w poczekalni Concorde Club Room
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  2. #22

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie BA884 LHR ✈ OTP

    Czas wrócić do relacji - wszystkie zdjęcia są przygotowane, więc teraz trzeba tylko je tu wrzucić...

    W dniu wylotu pracowałem z domu do około 16. Na lotnisko dojechałem około 16:30, gdzie udałem się prosto do First Wing. Tym razem postanowiłem udać się prosto do odprawy bezpieczeństwa i rozwiązać problem z check-inem na kolejne loty w poczekalni. Niestety w First Wing nie można robić zdjęć, więc dopiero za odprawą bezpieczeństwa w tunelu z reklamami zrobiłem fotkę do relacji:


    W poczekalni dla pasażerów pierwszej klasy - The Concorde Room - czekali już na mnie znajomi, z którymi miałem wyruszyć do Bukaresztu. Na początek jednak trzeba było rozwiązać problem z check-inem na jutrzejszy lot. Po chwili bardzo pomocna agentka BA wręczyła mi 6 kart pokładowych na wszystkie loty z Budapesztu przez Londyn, Helsinki, Londyn, Nowy Jork, Los Angeles... do Phoenix:


    W poczekalni zjadłem mały posiłek - łosoś oraz deser:

    Łosoś na brokułach


    Sernik z rabarbarem


    W poczekalni szampan lał się dosłownie butelkami:


    W dobrym towarzystwie czas szybko płynie i wkrótce trzeba było udać się do bramki na samolot.

    Kolejka dla groupy 1 była dziś wyjątkowo długa


    Nasz samolot czakał na nas już przy bramce:


    BA884 LHR ✈ OTP



    Numer lotu: BA884
    Linia: British Airways
    Samolot: Airbus A320 G-EUUA
    Miejsce: 1F
    Odlot: 19:00
    Czas lotu: 2h40

    BA od niedawna używa takich oto robotowózków - podobno oszczędzają czas i miejsce:


    W drodze do startu złapałem parę samolotów

    British Airways Airbus A319


    British Airways Boeing 747-400


    British Airways Boeing 747-400 w malowaniu oneworld


    British Airways Boeing 787-9 Dreamliner


    Vueling Airbus A320


    Virgin Atlantic Boeing 787-9 Dreamliner bez silników


    KLM Embraer E175


    Zachód słońca nad Anglią po starcie


    Oraz lotnisko London Gatwick z lotu ptaka


    Po starcie załoga rozdała menu na dzisiejszy lot


    Na dobry początek zamówiłem sobie szampana - nie tak dobry jak LPGS, ale daje radę...


    Chwilę później załoga podała jedzenie - na początek łosoś...


    Na danie główne wybrałem sobie rybę


    Jedzenie było raczej smaczne, ryba świetna, za deserem nie przepadam. Niestety BA trochę się rozleniwiło i od paru(nastu) miesięcy w menu praktycznie nic się nie zmieniło. Dla osób podróżujących sporadycznie to nie jest zbyt duży problem... ale i tak może się to szybko znudzić. Od 12 września 2018 catering dostarcza Do&Co na lotach short haul, więc miejmy nadzieję, że jedzenie na pokładzie zmieni się na lepsze.

    Po posiłku znajomy pokazał mi swoją nową zabawkę - kontroler do gier dla telefonu - fajny gadżet, który bardzo przypadł do gustu jednej stewardesie:


    Pozostały lot minął na rozmowach z załogą i innymi uczestnikami naszej szalonej wycieczki - załoga była pod wrażeniem, że nam się chce robić 7 lotów z Londynu do Phoenix zamiast jednego bezpośredniego... argument niska cena + dużo punktów jednak przekonał je, że ma to sens

    Niestety nie było rękawa po przylocie do Bukaresztu (w tle przemknął Qatar Airways)


    Po wylądowaniu w Bukareszcie szybko przeszliśmy odprawę paszportową i udaliśmy się uberem do hotelu Hilton Garden Inn, który znajdował się około 20 minut uberem od lotniska. W hotelu - miła niespodzianka - wszyscy dostaliśmy upgrade. Pokoje schludne i przyjemne - na szczęście dało się wyłączyć głośną klimatyzację.

    Upgrade - pokój z mini lounge


    Przyzwoita łazienka


    Połowa porcji ciastek


    Tym razem oprzeliśmy się pokusie wyjścia do pubu i poszliśmy spać.

    TBC
    SWISSboi, shiver, Machoni and 9 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  3. #23

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie BA885 OTP ✈ LHR

    Plan na drugi dzień był prosty - wrócić do Londynu, pracować z poczekalni, polecieć do Helsinek

    Wstać trzeba było o 5:45 rano, by dojechać na lotnisko i złapać samolot do Londynu. O 6 rano drogi są raczej puste, więc dotarliśmy na lotnisko dość szybko. Po drodze udało mi się złapać jeden pomnik na rondzie



    Lotnisko Bukareszt jest trochę jak ZOO w niedzielne popołudnie. O ile odprawa bezpieczeństwa przeszła dość szybko, to do odprawy paszportowej było trochę czekania. W hali odlotów udaliśmy się do pierwszej poczekalni, która wpadła nam w oko - okazało się, że jest ich na lotnisku kilka, więc chwilę nam zajęło zorientowanie się kto gdzie jest i zdecydowanie, że spotykamy się w poczekalni Tarom. Wszystkie mają te same zasady wstępu i wszystkie są tak samo nijakie - nic konkretnego do jedzenia nie ma, tylko ciastka i chipsy.

    BA885 OTP ✈ LHR



    Numer lotu: BA885
    Linia: British Airways
    Samolot: Airbus A320 G-EUUA
    Miejsce: 1F
    Odlot: 08:30
    Czas lotu: 3h14

    Boarding z autobusu


    Widok na budynek terminala


    Tarom Boeing 737-800


    Tarom ATR-42


    BlueAir Boeing 737-800


    Tarom ATR-72


    Góry gdzieś w Rumunii


    Menu na śniadanie


    Tym razem wybrałem omlet...


    Większość lotu przespałem... niestety... mimo, iż był to tzw. "party plane" - 24 osoby rozpoczynały podróż do Phoniex z Bukaresztu, a biznes klasa sięgała rzędu 12.

    Po prawie dwóch godzinach snu obudziłem się gdy byliśmy już nad Anglią


    Canary Wharf z lotu ptaka


    Stadion olimpijski


    Londyn z lotniskiem Heathrow w oddali


    City of London


    Backingham Palace


    British Airways Airbus A320


    Po krótkim taxi wylądowaliśmy na przy terminalu 5, skąd wzięliśmy transfer bus do terminala 3, skąd odlatywał nasz kolejny lot do Helsinek.

    TBC
    mapa, shiver, Machoni and 9 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  4. #24

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie BA798 LHR ✈ HEL

    Nowy "Flight Connection Centre" na terminalu 3 na Heathrow robi bardzo dobre wrażenie, a do tego praktycznie nie ma kolejek do kontroli bezpieczeństwa. To dobra wiadomość, bo jutro będzie godzina na przesiadkę z lotu z Helsinek na lot do Nowego Jorku.

    Po kontroli bezpieczeństwa skierowaliśmy kroki do poczekalni Cathay Pacific, gdzie można spokojnie popracować. Zanim jednak wziąłem się za pracę, skorzystałęm z prysznica. Prysznice w poczekalni Cathay są mega - uwielbiam - a do tego można użyć kosmetyków firmy aesop

    Lunch w poczekalni Cathay Pacific

    Dim Sum


    Pavlova


    Po skończonej pracy a przed odlotem do Helsinek udaliśmy się do poczekalni Qantas, gdzie zajadaliśmy się smażoną kałamarnicą popijając gin spritz (botanical gin + aromatic tonic with aperol infused ice cube):


    BA798 LHR ✈ HEL



    Tym razem udało mi się być pierwszym na pokładzie samolotu


    W drodze do pasa startowego złapałem parę samolotów

    Dubai Royal Air Wing Boeing 747-400


    Asiana Airlines Airbus A350-900


    AirBerlin Boeing 737-800 operujący dla Eurowings


    Turkish Airlines Boeing 777-300ER


    Udało nam się wbić przed Turkishem


    Po starcie (z pasa 27R) złapałem budynek-siedzibę British Airways - Waterside


    Chmury z księżycem


    Księżyc


    Kolacja na pokładzie była identyczna, jak dzień wcześniej w drodze do Bukaresztu...


    Łosoś na początek


    Tym razem kurczak dla odmiany


    Po kolacji lot minął spokojnie - tym razem nie udało nam się wypić całego zapasu szampana, ale staraliśmy się dzielnie. Niestety było nas tylko czterech. Za to "nasza" butelka szampana trzymana była w lodzie, by się nie ociepliła za bardzo - fajny pomysł Na koniec lotu, tuż przed lądowaniem dostaliśmy szampana w plastikowych kubkach - za późno na szkło, a przecież alkohol nie może się zmarnować, nie?


    Po wylądowaniu dość szybko dostaliśmy się do hotelu, który znajduje się obok terminala. W hotelu zamiast iść spać, postanowliśmy wypić po drinku.

    Na dobry początek podwójny gin z tonikiem - według standardów finlandzkich, więc dla nas był poczwórny


    Chwilę później była kolejka z dodatkiem szpamana


    Niestety bar zamykają o 1 w nocy (lądowaliśmy o 23:30), więc skończyło się na trzech kolejkach gin+tonik oraz dwóch butelkach szampana. Skończyliśmy pić około 3 w nocy... a kolejny lot o 8 rano...

    TCB
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  5. #25

    Dołączył
    Sep 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Lot do Bukaresztu o czasie i bez większych problemów - no może po za tym, że szampan się skończył 30 minut przed lądowaniem
    Skąd ja to znam xd

  6. #26

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie AY1331 HEL ✈ LHR

    Spałem krótko, bo o 5:30 zostałem obudzony przez recepcję - dobrze, że zamówiłem budzenie, bo inaczej zaspalibyśmy na nasz poranny lot do Londynu! Tradycyjnie, poprzedniego wieczoru wymieniliśmy na whatsapp numery pokoi, więc po szybkim prysznicu zrobiłem szybką rundę, by obudzić pozostałych uczestników wycieczki... i punkt szósta rano gotowi byliśmy na kolejny lot. Hotel oddalony jest około 5 minut spacerkiem od terminala, check-in, kontrola bezpieczeństwa oraz odprawa paszportowa minęły przeszły szybko i bezproblemowo, o 6:30 byliśmy w poczekalni Premium Lounge. Niestety trochę spacer z kontroli bezpieczeństwa do bramek 50 trochę zajmuje.

    Z wizyty w lounge fotek nie mam (pojawiają się w jednej z zaległych relacji), a nasz pobyt tam skupił się na uzupełnianiu płynów i calorii.

    AY1331 HEL ✈ LHR



    Numer lotu: AY1331
    Linia: Finnair
    Samolot: Airbus A350-900 OH-LWK
    Miejsce: 2L
    Odlot: 08:00
    Czas lotu: 2h37

    Odlot był z bramki 55, która ma ciekawy układ - znajduje się na końcu pirsu i ma oddzielone części dla pasażerów z priorytetem i bez:


    A tu Airbus A359 czekający, by zabrać nas w krótką podróż do Londynu:


    Niestety zmęczony wydarzeniami poprzedniej nocy zasnąłem na siedząco jeszcze zanim samolot odbił od rękawa... obudziłem się dopiero, gdy włączono sygnalizację zapiąć pasy przed lądowaniem w Londynie...

    Lotnisko Stansted


    Lotnisko North Weald Airfield gdzieś przy M11


    Stacje King's Cross in St. Pancras w Londynie


    City of London


    Canary Wharf


    Stadion Wembley


    Lądowanie praktycznie o czasie (9:04), czyli nie ma czasu na wizytę w poczekalni tym razem... kolejny lot o 10:15. Kolejny raz transfer przez nowy Flight Connection Centre w terminalu T3 na Heathrow zajął mniej niż 5 minut - praktycznie zero kolejki do kontroli bezpieczeństwa - potem skrótem przez Express Connection (by ominąć sklepy) i byliśmy przy bramce na kolejny lot zanim zaczął się boarding.

    TBC
    Machoni, dak04, myszygon and 6 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  7. #27

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie AA101 LHR ✈ JFK

    Do bramki dotarliśmy przed rozpoczęciem boardingu. Karty pokładowe na lot American Airlines pobraliśmy dzień wcześniej w poczekalni American Airlines - ma to tę zaletę, że od razu dostaliśmy zieloną pieczątkę, co oznaczało, że nie będą nas męczyć przed boardingiem. Przepytywanie jest losowe. Na szczęście nikt z naszej grupy nie dostał "SSSS" na karcie, co oznacza dodatkową kontrolę bezpieczeństwa tuż przed boardingiem.

    AA101 LHR ✈ JFK



    Numer lotu: AA101
    Linia: American Airlines
    Samolot: Boeing 777-200ER N798AN
    Miejsce: 6L
    Odlot: 10:15
    Czas lotu: 7h12

    Tym razem, załadunek autobusowy


    Całkiem spory ten silnik!


    Moje miejsce (6L) znajdowało się w przedniej części kabiny i było skierowane do tyłu...


    Widok na wprost niezbyt zachęcający...


    Ale widok przez okno... mega!


    W drodze do kołowania złapałem pare samolotów

    Qantas Airbus A380-800


    Virgin Atlantic Boeing 787-9 Dreamliner


    Cathay Pacific Boeing 777-300ER


    American Airlines Boeing 777-300ER


    Qantas Boeing 787-9 Dreamliner


    Dubai Royal Air Wing Boeing 747-400


    Ethiopian Airbus A350-900


    British Airways Boeing 787-9 Dreamliner


    Air Canada Boeing 787-8 Dreamliner


    Finnair Airbus A350-900


    DAT McDonnel Douglas MD-83


    KLM Boeing 737-800


    Air India Boeing 787-8 Dreamliner


    Delta Boeing 767-300ER


    Lufthansa Airbus A320 Neo


    British Airways Airbus A380-800


    Heathrow Terminal 5C


    Heathrow Terminal 5B


    Heathrow Terminal 5A


    Zamek Windsor


    Serwis na pokładzie a la American Airlines

    Niestety moją stronę kabiny osbługiwały dwie starsze stewardesy, które za bardzo nie przykładały się do tego co robią.

    Zimne orzeszki i woda


    Przystawka - łosoś w burakach


    Główne - wołowina po koreańsku


    Deser - lody


    Na locie rozdawano również kosmetyczkę w formie nieprzemakalnej torby


    Siedzenie

    Sporo osób narzeka, że przez specyficzny układ siedzeń - raz do przodu raz do tyłu - gdy pasażer obok wstaje lub siada, siedzenie się rusza. Owszem, daje się to odczuć, ale nie przeszkadzało mi to zbytnio.



    Dużo gniazdek zasilania - USB dla odmiany dawało wystarczającą moc, by telefon się ładował.


    Tuż obok głowy znajduje się panel sterowania siedzeniem - mimo, że dotykowy, to dość topornie reagował


    IFE działało dobrze, wybór filmów spory a do tego jakość przyzwoita.


    Widoki za oknem też niczego sobie


    Na godzinę przed lądowaniem podano snack - kanapkę i chipsy


    Zniżaliśmy się nad Long Island i znów złapałem Long Island Airport


    Po lądowaniu w dali można było zobaczyć Manhattan


    Parę samolotów złapanych na lotnisku JFK

    Endeavor Air dla Delta Connection Bombardier CRJ-900


    Pinnacle Airlines dla Delta Connection Bombardier CRJ-200


    Delta Boeing 767-300ER


    Fly Jamaica Boeing 767-300ER


    EuroAtlantic Boeing 767-300ER


    Japan Airlines Boeing 777-300ER


    State of Kuwait Boeing 747-8i


    Po lądowaniu spacer do kontroli paszportowej był dość długi, bo podjechaliśmy do bramki nr 2. Kontrola odbyła się szybko i sprawnie - kioski APC bardzo ułatwiają załatwienie formalności.

    TBC
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  8. #28

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie AA117 JFK ✈ LAX

    Tym razem obyło się bez kolejek do kontroli bezpieczeństwa. Terminal T8 na lotnisku JFK znany jest z tego, że kolejki do kontroli bezpieczeństwa są długie, a sama kontrola jest bardzo wolna (jak na większości lotnisk w USA). Osoby lecące pierwszą klasą z American Airlines lub posiadające status na poziomie oneworld emerald (za wyjątkiem programu AA) mogą skorzystać z tzw. Flagship check-in, skąd pracownik linii lotniczej eskortuje pasażera na początek kolejki. Tym razem nie było takiej potrzeby, ale w przeszłości zaoszczędziło mi to 30-45 minut.

    Nowe bąbelki w poczekalni
    img]https://pub.megaloman.org/2018-phx-do/08-25/jfk-flagship-new-champagne.jpg[/img]

    W poczekalni Flagship American Airlines spotkaliśmy kilka osób podróżujących do Phoenix na pool party, ale innymi lotami. Niestety nasz pobyt w poczekalni był dość krótki, bo za chwilę był następny lot. Zaletą poczekalni jest widok:

    American Airlines Boeing 737-800


    American Airlines Boeing 767-300ER


    AA117 JFK ✈ LAX



    Numer lotu: AA117
    Linia: American Airlines
    Samolot: Airbus A320 N101NN
    Miejsce: 6F
    Odlot: 15:30
    Czas lotu: 5h18

    Odlot z satelity, więc trzeba przejść tunelem, a przy bramce nasz A320 już czeka na nas


    Widok na pas 4L po starcie


    Kawałek Long Island


    Oraz Manhattan w całek okazałości


    Serwis na pokładzie

    Całą klasę biznes obsługuje na lotach transcon tylko 1 osoba, druga obsługuje pierwszą klasę, a dwie dodatkowe opiekują się klasą ekonomiczną.

    Starter


    Pieczywko podano, gdy skończyłem jeść mój starter...


    Głowne - grillowana ryba, strasznie sucha


    A na deser - obowiązkowo lody


    Kosmetyczka w formie minimalistycznej


    Po posiłku udałem się w objęcia morfeusza... i spałem praktycznie cały lot. Obudziłem się dopiero jak zniżaliśmy się do Los Angeles.

    Zniżanie do LA


    Góry wyglądały świetnie


    Nowy stadion w budowie


    I wylądowaliśmy...


    Etihad Airways Boeing 777-300ER


    Hawaiian Airlines Airbus A330-200


    TBC
    otul72, shiver, Machoni and 5 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  9. #29

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie AA650 LAX ✈ PHX

    Po wylądowaniu w LAX szybkim krokiem udaliśmy się do terminala TBIT odwiedzić poczekalnię pierwszej klasy Qantas, czekało na nas tam parę osób.

    W poczekalni szybka kolejka koktajli oraz kałamarnice


    Nasz kolejny lot odlatywał z bramki w terminalu 5, a to oznaczało skróconą wizytę i długi spacer to terminala 5...

    AA650 LAX ✈ PHX



    Numer lotu: AA650
    Linia: American Airlines
    Samolot: Airbus A321 N154UW
    Miejsce: 4A
    Odlot: 19:33
    Czas lotu: 0h55

    Nasz samolot czekał już przy bramce


    Spirit Airbus A320


    Virgin America Airbus A320


    Fiji Airways Airbus A330-300


    Alaska Airlines Boeing 737-700


    Air New Zealand Boeing 777-200ER


    Los Angeles po starcie


    Lot minął szybko, bo chwilę po starcie zasnąłem, by się obudzić przy bramce w Phoenix... z lotniska wzięliśmy Uber do hotelu Hilton Garden Inn, gdzie dostałem upgrade do większego pokoju. Trochę niepotrzebnie, bo nie planowałem spać ;-)

    Hilton Garden Inn suite upgrade


    Pool party

    Nie mam fotek z pool party... te poniżej to fotki zrobione przez innych uczestników. Party trwało w najlepsze, gdy dotarliśmy. Większość uczestników zaczęła około 17-18. Hotel pozwolił nam spożywać alkohol zakupiony poza hotelem, miło z ich strony









    Impreza trwała praktycznie całą noc - część ludzi odpadła około północy, część około 4 nad ranem, reszta (3 sztuki) udała się na śniadanie...

    Śniadanie w Waffle House


    Po śniadaniu udałem się do pokoju wziąć prysznic i przygotować się na podróż powrotną do domu

    TBC
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  10. #30
    mco
    mco jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    BIELSKO EPBA/EPKW

    Domyślnie

    No...ale....gdzie laski w bikini??
    nomen82 and shiver like this.

  11. #31

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie AA445 PHX ✈ LAX

    30 minut później, odświeżony i przebrany pojawiłem się na recepcji. miły pan recepcjonista mało zawału nie dostał, gdy mnie zobaczył trochę porozmawialiśmy i okazało się, że nigdy nie był poza Arizoną, więc trochę mu się w głowie nie mieściło, że prawie 50 osób wybrałoby się w podróż na inny kontynent, by napić się piwa i pogadać o podróżach przy basenie w Phoenix

    Na lotnisko podrzucił nas swoim samochodem jeden z współuczestników wycieczki, który zostawał w na miejscu parę dni dłużej. Na lotnisku dość szybko i bezproblemowo dostaliśmy karty pokładowe na podróż powrotną do Londynu, dalej system odmawiał drukowania kart. No nic, będziemy się martwić później!

    Nasz samolot już czekał na nas


    Na przeciwko bramki była poczekalnia Admirals Club, do której udaliśmy się w celu spożycia kawy


    Z poczekalni można było zobaczyć wschód słońca


    AA445 PHX ✈ LAX



    Numer lotu
    : AA445
    Linia: American Airlines
    Samolot: Airbus A321 N972UY
    Miejsce: 1F
    Odlot: 7:20
    Czas lotu: 1h03

    Przy bramce pojawiliśmy się zgodnie z planowanym czasem boardingu, czyli 30 minut przed odlotem. Niestety okazało się, że samolot nie był gotowy, bo brakowało jednego członka personelu pokładowego. Według planu mieliśmy lecieć Airbusem A320, ale został zamieniony na A321 i w związku z tym wymaga dodatkowego personelu. Niestety coś w AA nie zatrybiło... i musieli ściągać stewardesę z home standby, co trochę zajęło. Stewardesa pojawiła się o 7:40, a chwilę później rozpoczął się boarding.

    Trochę samolotów z Phoenix

    Sun Country Boeing 737-800


    Pilatus PC-12


    Southwest Boeing 737-800


    Arizona po starcie


    Lotnisko Phoenix z lotu ptaka


    Arizona


    Arizona


    Krótki lot, więc AA rozdawała tylko przekąski oraz napoje


    A w LA powitały nas chmury, smog i mgła


    Mają rozmach...


    Hawaiian Airlines Airbus A330-200


    SkyWest Airlines dla United Express Bombardier CRJ-200


    United Airlines Boeing 737 MAX 9


    Air Canada Airbus A319


    Alaska Airlines Boeing 737-800


    Spirit Airbus A321


    Alaska Airlines Boeing 737-800


    Virgin America Airbus A319


    Podjechaliśmy do bramek w terminalu 5, co oznaczało dość długi spacer do poczekalni pierwszej klasy Qantas... na szczęście wylądowaliśmy minutę przed planowanym czasem przylotu, więc teoretycznie mieliśmy czas

    TBC
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  12. #32

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie AA238 LAX ✈ JFK

    Szybki spacer i po 10 minutach jesteśmy w poczekalni Qantas. Czemu biegamy do Qantas? Bo flagowa poczekalnia American Airlines jest zapchana i ma dość ubogą ofertę jedzenia w postaci bufetu. W Qantas jest a la carte menu oraz barmani z prawdziwego zdarzenia przygotowujący koktajle

    Na dobry początek dnia - Moscow Mule


    oraz croque-monsieur


    AA238 LAX ✈ JFK



    Numer lotu: AA238
    Linia: American Airlines
    Samolot: Airbus A321 N110AN
    Miejsce: 6A
    Odlot: 10:30
    Czas lotu: 4h56

    Tym razem trzeba było biec do bramek w terminalu 4, więc tylko 5 minut z poczekalni QF. Na miejscu boarding trwał już w najlepsze, więc nie było czasu na szukanie miejsca by zrobić fotkę samolotu...


    IFE plus poduszka dla elza030


    w American Airlines na każdym dłuższym locie rozdają poduszki oraz kołdry firmy Casper - imho jedne z lepszych - śpi się wygodnie co zabawne w "nogach" nie można trzymać plecaków, toreb, torebek, ale koce i poduszki bez problemu...

    Boarding szybko zakończony, więc jedziemy do startu.

    American Airlines Airbus A321


    Hawaiian Airlines Airbus A330-200


    Air Canada Boeing 737 MAX 8


    Air Canada Boeing 787-9 Dreamliner


    United Airlines Boeing 787-9 Dreamliner


    Po starcie pilot powiedział, że będziemy lecieli nad Grand Canyon - szkoda tylko, że praktycznie cały czas były chmury, więc niewiele było widać


    Serwis pokładowy

    Nie spałem całą noc w Phoenix, więc planowałem spać na obu długich lotach... niestety moje ciało odmawiało posłuszeństwa i nie planowało snu. Czułem się bardzo dobrze, więc korzystałem z przyjemności lotu oglądając filmy i... jedząc.

    Na początek - orzeszki z wodą


    Przystawka - nieśmiertelny łosoś


    Główne - wołowina


    Deser - moje ulubione lody


    Za oknem trochę mniej chmur


    Znów udało mi się złapać Manhattan


    Po lądowaniu (dość krótkie podejście było) złapałem parę samolotów

    Brussels Airlines dla Eurowings Airbus A340-300


    British Airways Boeing 747-400


    Qatar Airways Boeing 777-300ER


    Qantas Boeing 747-400


    American Airlines Boeing 757-200


    Po lądowaniu udaliśmy się do flagowej poczekalni American Airlines, gdzie kilka osób czekało na nas, byśmy wspólnie polecieli do Londynu lotem AA106.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  13. #33

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie AA106 JFK ✈ LHR

    Po krótkiej wizycie w poczekalni (i kolejce szampana) udaliśmy się do bramki, gdzie boarding naszego lotu już się rozpoczął.

    AA106 JFK ✈ LHR



    Numer lotu: AA106
    Linia: American Airlines
    Samolot: Boeing 777-200ER N785AN
    Miejsce: 2A
    Odlot: 20:01
    Czas lotu: 6:13

    Nasz samolot gotowy do przyjęcia pasażerów


    Kołowanie i start odbyły się już w ciemności, więc tym razem nie ma fotek.

    "the crew can make it or break it" - mój rytuał na nocnych lotach z USA do Europy jest dość prosty: proszę o deskę serów plus podwójną szkocką zaraz po starcie i idę spać - działa za każdym razem, a załoga chętnie na to przystaje,bo mają pacjenta z głowy na cały lot. Nie tym razem - musiałem czekać na szkocką 45 minut - dostałem ją, gdy wyjechał wózek z napojami... deskę serów dostałem 20 minut później. Niby nic, ale na locie, który trwa 6 godzin każda stracona minuta oznacza mniej snu.



    Trochę zniesmaczony poszedłem spać i spałem do momentu, aż mnie obudzono na śniadanie, którego nie chciałem. Lot leciał planowo, więc miałem wystarczająco dużo czasu, by zjeść w poczekalni Cathay Pacific. Nie lubię śniadań w samolocie - odgrzewane omlety czy jajecznica nigdy nie smakują dobrze...

    Jeszcze jedna fotka poduszki dla elza030


    Za oknem przywitały nas chmury


    Virgin Atlantic Airbus A340-600


    Virgin Atlantic Boeing 787-9 Dreamliner


    Qantas Airbus A380-800


    Delta Airbus A330-200


    Niestety musieliśmy oddać naszą bramkę innemu lotowi, który potrzebował rękawa z powodu medical emergency, więc wysiadaliśmy do autobusu...


    TBC
    shiver, STYRO, sornat and 10 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  14. #34

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie AY1332 LHR ✈ HEL

    Autobus podwiózł nas do terminala, skąd blisko już było do Flight Connection Centre. Tym razem również praktycznie przeszliśmy przez FCC - zero kolejek do sprawdzenia kart pokładowych i kontroli bezpieczeństwa. Co ciekawe, przez FCC można przejść bez karty pokładowej - stanowiska transferowe linii BA i AA znajdują się przed kontrolą bezpieczeństwa, stanowiska pozostałych linii korzystających z T3 znajdują się za. Nasz kolejny lot był operowany przez Finnair, więc pomimo karty pokładowej na telefonie, przetestowałem transfer bez ;-) za kontrolą bezpieczeństwa bez problemu dostałem dwie na loty AY1332 oraz AY1337. Agent Finnaira był trochę zdziwiony, że spędzę w Helsinkach tylko 45 minut

    Z kartami pokładowymi w ręku udałem się do poczekalni British Airways by pobrać kartę pokładową na ostatni odcinek tego dnia - lot z Londynu do Bukaresztu. Niestety nie mogłem odprawić się w aplikacji BA, a aplikacja Finnair pobrała mi tylko karty pokładowe na loty Finnaira. Niestety agent również nie był mi w stanie pomóc - według niego wszystko wyglądało na OK, ale system odmawiał wydrukowania karty pokładowej - prawdopodobnie przez fakt, iż podróżowałem przez LHR dwa razy tego samego dnia na jednej rezerwacji. Zasugerował, że po powrocie do Londynu wszystko powinno zadziałać.

    Ok, pora udać się do poczekalni Cathay Pacific i wziąć prysznic. Czemu nie w poczekalni BA?... bo tam prysznice są okropne... do tego zawsze są kolejki, a ja nie miałem czasu na czekanie

    Do tego w Cathay dostaję wszystko czego potrzeba


    Umywalka


    Prysznic


    Miejsce na rzeczy


    Po prysznicu udałem się do restauracji w części dla pierwszej klasy na śniadanie, gdzie moi znajomi już czekali na mnie

    Kawa z bąbelkami


    Sałatka śniadaniowa


    Oraz naleśniki


    AY1332 LHR ✈ HEL



    Numer lotu: AY1332
    Linia: Finnair
    Samolot: Airbus A350-900 OH-LWB
    Miejsce: 4A
    Odlot: 10:20
    Czas lotu: 2:16

    Odświeżeni i najedzeni ruszyliśmy do bramki 3 na nasz odlot do Helsinek.

    A tam na nas już czekał A350-900 w malowaniu oneworld


    Niestety nasz odlot był opóźniony o, najpierw 30, w sumie o 60 minut z powodu problemów z rękawem podczas przylotu... to niebezpiecznie skracało naszą przesiadkę w Helsinkach z 45 minut do... zera.

    Virgin Atlantic Boeing 787-9 Dreamliner


    Royal Air Force Airbus A330


    United Airlines Boeing 777-200ER


    British Airways Boeing 777-200ER


    DAT McDonnell Douglas MD-83


    Aigle Azur dla TAP Airbus A320


    Air Canada Boeing 767-300ER


    Air Canada Boeing 737 MAX 8


    Iberia Airbus A320


    British Airways Boeing 747-400


    British Airways Boeing 747-400


    Terminal 3 plus wieża kontroli lotów


    Trochę klaustrofobiczne to siedzenie w AY jest jednak...


    Po starcie jedna ze stewardes mnie rozpoznała z jednego z moich poprzednich lotów i pamiętała, że lubię pić szampana... wiedziałem, że to będzie dobry lot!

    Na początek - orzeszki z bąbelkami


    Oraz posiłek


    Ostatnią, szóstą butelkę dostałem już podczas zniżania - stewardesa mrugnęła do mnie okiem i powiedziała, że wierzy we mnie, że zdążę wypić przed lądowaniem

    Za oknem widać było lotnisko w Helsinkach pod chmurami


    Finnair Embraer E190


    Ukraine International Embraer E190


    Qatar Airways Boeing 787-8 Dreamliner


    Finnair Airbus A330-300


    Finnair Airbus A350-900


    Do bramki nr 54 podjechaliśmy dokładnie 15:25 - 35 minut przed kolejnym odlotem. Na szczęście mieliśmy dobry wiatr, więc nadrobiliśmy nasze opóźnienie
    Machoni, mapa, myszygon and 8 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  15. #35

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie AY1337 HEL ✈ LHR

    Na szczęście Finlandia traktuje przyloty z UK jako bezpieczne, więc nie trzeba przechodzić kontroli bezpieczeństwa. W drodze z bramki 54 do bramki 50A zahaczamy o poczekalnię Premium, by złapać kieliszek szampana Bramki 50X znajdują się na przeciwko poczekalni, więc o 15:40 meldujemy się, gdzie boarding trwa w najlepsze. Boarding do autobusu.

    AY1337 HEL ✈ LHR



    Numer lotu
    : AY1337
    Linia: Finnair
    Samolot: Airbus A321 OH-LZU
    Miejsce: 1F
    Odlot: 16:00
    Czas lotu: 2:42

    Zapakowani do samolotu jedziemy do startu.

    Finnair Airbus A319


    British Airways A320


    W samolocie, po starcie, wracam do picia szampana podczas gdy moi współtowarzysze w 1A/C piją piwko


    Kolejny posiłek


    Z racji tego, iż siedzę obok nieznajomego, całą podróż spędzam oglądając Przyjaciół na telefonie

    Swoją drogą, stoliki w Finnair mają ciekawy patent


    Tym razem lot trwał dłużej, bo lecieliśmy pod wiatr. Jednak nadal zdążyliśmy wylądować 5 minut przed czasem, a ja niestety wypiłem tylko 4 butelki szampana... muszę przyznać, że 10 butelka już mi ciężko wchodziła...
    Machoni, myszygon, Rafal and 6 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  16. #36

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie BA884 LHR ✈ OTP

    Po lądowaniu na Heathrow Terminal 3 złapaliśmy autobus do terminala 5. W T5 zamiast przejść przez transfer wyszliśmy przez bramki e-gates landside i wjechaliśmy na poziom odlotów windą. Uznaliśmy, że tak będzie szybciej i bezpieczniej, by rozwiązać problem naszych kart pokładowych. W First Wing troje agentów próbowało rozwiązać problem naszych kart pokładowych - skończyło się na anulowaniu naszego segmentu na biletach wystawionych przez AA i założenie nam zupełnie nowych rezerwacji. Na szczęście rezerwacje miejsc udało się zachować. Po załatwieniu kart pokładowych udaliśmy się do poczekalni pierwszej klasy, gdzie przerzuciłem się na picie ginu z tonikiem.

    BA884 LHR ✈ OTP



    Numer lotu: BA884
    Linia: British Airways
    Samolot: Airbus A320 G-EUYU
    Miejsce: 1F
    Odlot: 19:00
    Czas lotu: 2:32

    Zmożony alkoholem trochę jak przez mgłę pamiętam lot Już nawet nie wyciągnąłem aparatu, by robić zdjęcia samolotom...

    Podczas tego lotu trafiliśmy na najlepszą załogę podczas całej wycieczki

    Tym razem piliśmy gin z tonikiem


    Starter - nieśmiertelny łosoś


    Główne - ryba z ziemniakami


    A po posiłku piliśmy dalej - generalnie nasz stolik wyglądał tak przez cały lot - zanim skończyliśmy aktualną kolejkę, załoga przynosiła kolejną rundkę.


    Szefowa pokładu dodatkowo otworzyła barek z porannego lotu, by nam serwować Tanqueray gin (zamiast Gordon's) - uznała, że rano i tak mało kto pije alkohol, więc co ma się marnować...

    Na koniec lotu jeszcze zrobiliśmy sobie pożegnalną fotkę grupową


    Na koniec jeszcze dostaliśmy dwie butelki szampana na wynos, by wypić je w hotelu... szefowa uznała, że lepiej dać nam coś do picia, niż mamy wyjść na miasto i przegapić poranny lot do Londynu. W sumie ja mogłem wyjść, bo jako jedyny zabookowałem sobie powrót z Bukaresztu wieczornym lotem.

    Ten sam hotel w Bukareszcie, ale inny talerzyk z macaroonsami


    Szampana piliśmy do 3 nad ranem, sympatyczna recepcjonistka donosiła nam z restauracji lód



    TBC
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  17. #37

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie BA887 OTP ✈ LHR

    Moi współtowarzysze bez problemu zdążyli na poranny lot... w sumie może mieli 2.5h snu... ja spałem do 11, co w UK było 9 rano - akurat, by pojawić się on-line "w pracy". Szybko się spakowałem, check-out i uber na lotnisko. Na lotnisku pracowałem z poczekalni do ok 17.

    Z terminala można w niektórych miejscach robić spotting, ale generalnie jest podwójna szyba, która nie pomaga...

    TAROM Airbus A318


    Qatar Airways Airbus A320


    BA887 OTP ✈ LHR



    Numer lotu: BA887
    Linia: British Airways
    Samolot: Airbus A320 G-EUYS
    Miejsce: 6F
    Odlot: 18:00
    Czas lotu: 3:06

    Przy bramce pojawiłem się około 17:15, gdzie czekałem na grupę uczestników wycieczki do Phoenix, którzy nocowali w Londynie i robili tzw. back-2-back w Bukareszcie kończąc swoje bilety.

    Tym razem lot za zasłonką - niestety zapomniałem kupić bilet za punkty, więc trzeba było wydać 2x więcej avios na lot w ekonomicznej...


    Lufthansa Airbus A320


    TAROM Boeing 737-300


    Austrian Airbus A320


    TAROM ATR 42


    Okolice lotniska po starcie


    Chwilę później pojawiły się dość ciekawe formacje chmur


    Pomimo tego, że leciałem w economy i BA zrezygnowało z bezpłatnego serwisu w klasie ekonomicznej, szefowa pokładu 20 minut po starcie przyniosła mi gin z tonikiem życząc mi "happy birthday" ;-)


    Tym razem w ramach posiłku musiałem posilić się tym, co zakupiłem na pokładzie - niestety zapomniałem zrobić zdjęcia przed


    W trakcie lotu jeszcze dostałem dwa albo trzy kieliszki szampana...


    Przez pozostałą część lotu skupiłem się na oglądaniu serialu... odwiedziłem też załogę z przodu na krótką pogawędkę, gdyż leciałem z tą samą załogą, co poprzedniego dnia do Bukaresztu. Tzw. golden tickets rozdane za poprzedni lot i aktualny.


    Podczas zniżania do Heathrow złapałem and lotniskiem Embraera 190 linii TAP podchodzącego do London City


    Na koniec jeszcze w parę osób usiedliśmy na lotnisku na pożegnalne piwo i tym moja przygoda z 14 lotami w weekend się skończyła


    Dziękuję za uwagę i gratuluję tym, którzy wytrwali do końca!

    The End
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #38

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie Post Scriptum

    Tydzień po dodaniu wszystkich punktów dostałem dwie nowe karty

    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  19. #39
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Niech zgadnę - Ty to ten w niebieskiej polówce?
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  20. #40

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie


    Polecamy

    Na 95% nie bo na wcześniejszym zdjęciu widac krótkie spodenki i niebieską polówkę, a nie da się takiego ujęcia zrobić samemu, stawiam, że sam megaloman robił zdjęcie w kuchence

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •