Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Wątek: [LIVE] tier points run na pool party w Phoenix

Domyślnie [LIVE] tier points run na pool party w Phoenix

Kiedy bookowałem tę podróż pare miesięcy temu wydawało mi się, iż zrobienie 14 lotów w weekend to będzie świetna zabawa... teraz trochę mnie to przeraża No ale bilety kupione trzeba lecieć.

W programie lojalnościowym British Airways zbiera się punkty statusowe (tier points) i mile (avios). Avios można wydawać na loty lub upgrade, punkty statusowe używane są wyłącznie do promocji na wyższy status. I tak, by dostać status brązowy trzeba zebrać w ciągu roku 300 punktów, na srebrny potrzeba 600 punktów, a na złoty 1500 punktów. Ta wycieczka zarobi mi 1120 punktów statusowych i ok 46231 avios - stąd nazwa "tier points run" - uczestnicy programu British Airways Executive Club często bookują wycieczki maksymalizujące punkty statusowe, nie avios.

Początkowo wycieczka miała 12 segmentów z bezpośrednim lotem z JFK do PHX, ale American Airlines anulowało lot, więc przebookowaliśmy na lot przez LAX. Skutkiem tego dolatujemy do PHX później, ale transcon jest w bardziej komfortowych warunkach (flat bed) i zarabia więcej punktów statusowych.

Jak wcześniej wspomniałem - wycieczka jest na pool party w Phoenix. W międzyczasie 45 innych osób zabookowało identyczne lub podobne bilety...

Plan wycieczki jest następujący:

23.08 BA884 LHR ✈ OTP A320 J (redemption)

24.08 BA885 OTP ✈ LHR A320 J

27.08 AY1332 LHR ✈ HEL A359 J
    27.08 AY1337 HEL ✈ LHR A321 J
    27.08 BA884 LHR ✈ OTP A320 J

28.08 BA885 LHR ✈ OTP A320 Y (redemption)
    28.08 BA887 LHR ✈ OTP A320 Y (redemption)

Czemu tak? LHR-HEL-LHR zarabia dodatkowe 160 punktów statusowych nieznacznie podnosząc koszt biletu, a do tego można się przelecieć A359 Finnaira Na powrót mam zabookowane dwa loty - ranny i wieczorny - jeszcze nie zdecydowałem, który chcę wziąć (bilety za avios można anulować do 24h przed lotem). Założenie było - by nie tracić żadnego dnia z pracy, więc praca z lotniska w piątek, a poniedziałek jest wolny w UK. We wtorek ranny lot dolatuje do Londynu o 10 rano, więc "praca z domu" wchodzi w grę

Raport postaram się pisać na bieżąco skupiając się na aspekcie lotniczym - zakładam, że AA będzie oferowało internet na lotach trans atlantyckich oraz trans kontynentalnych oraz że będę w stanie pisać / przygotować zdjęcia biorąc pod uwagę, że na lotach ze mną będzie od 5 do 20 innych szaleńców lecących na pool party

TBC
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL

Zaczyna się

Wczoraj wieczorem bez problemu pobrałem kartę pokładową na lot z LHR do OTP. Za to próba zrobienia check-in na loty z Bukaresztu zakończyła się fiaskiem. BA pozwala zrobić check-in on-line na 24 godziny przed lotem. Gdy spojrzę na mój booking na stronie ba.com, pokazuje mi się, że check-in otwiera się później...

(screenshot zrobiony o 9:50 czasu brytyjskiego)

Przy próbie zrobienia check-in przez stronę www, dostaję taki komunikat:

Co ciekawe, aplikacja pokazuje przycisk "Check-in/Get Boarding pass"...

Ale próba check-in kończy się tak samo jak na laptopie...

Miejmy nadzieję, iż obsługa na Heathrow będzie w stanie pomóc mi zrobić check-in...

TBC
    Kazor, Gaszpar, misiek2865 and 3 others like this.

EGLL

Ma być live, więc szybkie update

Twitter team nie poradził sobie z pomocą w sprawie nie działającego check-in on-line.
    Na lotnisku w poczekalni bez problemu zrobili mi check-in na wszystkie sześć lotów do Phoenix - OTP-LHR, LHR-HEL, HEL-LHR, LHR-JFK, JFK-LAX i LAX-PHX
    Lot do Bukaresztu o czasie i bez większych problemów - no może po za tym, że szampan się skończył 30 minut przed lądowaniem przed zasłonką było 10 osób, a zasłonką 4 lub 5 uczestników party w Phoniex.
    Następny lot za 6h45, więc czas zdrzemnąć się trochę - jutro wrzucę aktualizację ze zdjęciami

Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    A myślalem, że to problem tylko na moich lotach
    martineho and megaloman like this.

EGLL

Kolejna aktualizacja na szybko - piszę korzystając z WiFi na pokładzie Boeinga 777-200 American Airlines.

Wczorajszy dzień minął szybko - poranny lot z Bukaresztu do Londynu , tzw. party plane... przespałem. Na pokładzie było kilkanaście osób zaczynających podróż z Bukaresztu do Phoenix, większość z mniejszą liczbą segmentów - nie wszyscy zdecydowali się na tzw. Helsinki shuttle.
    8 godzin w poczekalni minęło bardzo szybko, bo pochłonęła mnie praca :-(
    Wieczorny lot do Helsinek również minął spokojnie, tym razem w dwie osoby nie udało nam się wypić całego zapasu szampana... załoga dbała o nas dobrze, trzymała dla nas butelkę w lodzie, by się nie ogrzała za bardzo ;-)
    Nocleg zaplanowany był w hotelu Hilton... ale zanim poszliśmy spać, postanowiliśmy odwiedzić bar... 3 kolejki gin&tonic i 2 butelki szmapana później (3 rano) poszliśmy spać. Jako jedyny zamówiłem budzenie na 5:30 i dzięki temu cała grupa (5 osób) zdążyła na lot
    Dzisiejszy poranny lot z Helsinek do Londynu na pokładzie A350-900 Finnair upłynął szybko - wszyscy przespaliśmy całą drogę. Transfer na Heathrow T3 bezproblemowy - 15 minut od momentu wyjścia z samolotu do bramki na kolejny lot.
    Póki co lot American Airlines do Nowego Jorku przebiega bezproblemowo - może poza dość nieprzyjemną obsługą...

przede mną jeszcze dwa loty dziś... i party, więc na kolejnym locie trzeba będzie spać...

Jerry likes this.

Zazdroszcze tym co potrafią zasnąć podczas lotu
    To nie trudne po paru nieprzespanych nocach...
    martineho likes this.

Feb 2009

Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    To nie trudne po paru nieprzespanych nocach...
    Jak wracałem z grupa z Dubaju to część grupy po wejście do samolotu zasnęła przed startem, czy w ciągu 10 minut, wiec nie jest to problem.
    PS.
    Oczywiście poprzednia noc nie przespana, powierzymy ze było małe "party" a niektórzy nie pamiętają lotniska w Dubaju.

Zazdroszcze tym co potrafią zasnąć podczas lotu
    W biznesie to nietrudne - po posiłku, rozkłada się łóżko, duża, wygodna poduszka i oczy same się zamykają
    martineho and megaloman like this.

Awatar pasazernagape

Jan 2008
    SZZ/EPSC

Zazdroszcze tym co potrafią zasnąć podczas lotu
    To chyba nietrudne było w tym przypadku. Czytając opis poszli spać o 3 w nocy a budzenie było o 5:30. Jeśli już w granicach cudu należy zaliczyć fakt że pomimo kolejek gin&tonic popitego szampanem wstali o tej 5:30. Że w ogóle dotarli do właściwej bramki

EGLL

Lądowanie na lotnisku JFK o czasie, kontrola paszportowa, a potem celna szybka i bez problemowa. W 30 minut od lądowania byliśmy w poczekalni Flagship linii American Airlines. W poczekalni wziąłem obowiązkowy prysznic i chwilę później trzeba było biec na kolejny lot.
    Transcon serwowany przez American Airlines ma trzy klasy: pierwszą (1-1), biznes (2-2) i ekonomiczną (3-3) obsługiwane za pomocą Airbusów A321. My byliśmy w biznesie - posiłek szybko zaserwowany po starcie a potem tabletka i spanie.
    W Los Angeles mieliśmy mały sprint do poczekalni pierwszej klasy Qantas, która znajduje się w terminalu miedzynarodowym (połączonym airside z pozostałymi). Wizyta w poczekalni była krótka, bo trzeba było udać się na kolejny lot, ostatni tego dnia lot. W tym momencie byłem tak zmęczony (tabletka pewnie jeszcze działała), że przespałem cały lot do Phoenix.
    W hotelu, gdzie odbywało się pool party, pojawiliśmy się o 9 wieczorem, gdzie party trwało już w najlepsze - hotel pozwolił nam na picie alkoholu zakupionego poza hotelem, więc jeden z uczestników zrobił zakupy dla wszystkich w CostCo. Nie spodziewałem się, że w nocy w Phoenix będzie tak gorąco - temp 30°C i dość duszno, więc trzeba było się chodzić w basenie
    Niektórzy z moich towarzyszy podróży odpadli około północy, ja wytrwałem całą noc bez zmrużenia oka. Około 4 rano udaliśmy się do Waffle House obok hotelu, gdzie zjedliśmy dość treściwe śniadanie, potem prysznic i pakowanie, by o 5:30 ruszyć spowrotem na lotnisko złapać lot o 7:20 do Los Angeles.
    Rano ruchu praktycznie nie było, więc dotarliśmy na lotnisko w niecałe 10 minut, gdzie kolejne 10 minut później bylismy w poczekalni Admirals Club na przeciwko naszej bramki.
    Planowany wylot o 7:20 trochę się opóźnił, bo po podmianie samolotu z A320 na A321 brakowało dodatkowej osoby z personelu pokładowego. Wystartowaliśmy o 7:50 i dolecieliśmy do Los Angeles o czasie. Linia rezerwuje 1h47 na lot, który średnio trwa 50-60 minut...
    Na lotnisku znów bieg do poczekalni Qantas na koktajl i powrotny bieg na lot do Nowego Jorku.
    Lot znów minął bezproblemowo, podczas którego starałem się nie spać, by łatwiej zasnąć na locie do Londynu...
    Ale nie wiem, czy pójdę spać, bo ma podobno być widać zorze polarne, które chciałbym zobaczyć...

TBC

PS. aktualizacja ze zdjęciami pojawi się po powrocie do domu niestety - problemy techniczne z laptopem nie pozwalają mi przygotować zdjęć :-(

EGLL

"the crew can make it or break it" - mój rytuał na nocnych lotach z USA do Europy jest dość prosty: proszę o deskę serów plus podwójną szkocką zaraz po starcie i idę spać - działa za każdym razem, a załoga chętnie na to przystaje,bo mają pacjenta z głowy na cały lot. Nie tym razem - musiałem czekać na szkocką 45 minut - dostałem ją, gdy wyjechał wózek z napojami... deskę serów dostałem 20 minut później. Niby nic, ale na locie, ktory trwa 6 godzin każda stracona minuta oznacza mniej snu. Na dodatek zostałem obudzony na śniadanie mimo, że prosiłem o maksymalny sen.
    Na Heathrow inny lot z medical emergency zabrał nam rękaw, więc wysiadaliśmy do autobusu. Nie jest źle - krótszy spacer do Flight Connection Centre. Kontrola bezpieczeństwa znów bardzo sprawna - zero czekania. Z akontrolą dostałem karty pokładowe na loty do Helsinek i z powrotem, ale na lot do Bukaresztu już nie - błąd w rezerwacji wyskakuje... no nic, agent to stara się rozwiązać a ja biorę prysznic w poczekalni Cathay Pacific.

TBC
    shiver, Rumun, walusinsky and 7 others like this.

EGLL

Po prysznicu poczułem się jak nowo narodzony i udałem się do części restauracyjnej w poczekalni Cathay Pacific, gdzie reszta moich towarzyszy właśnie zasiadła do śniadania. Po szybkim śniadaniu udaliśmy się do bramki nr 3, gdzie czekał na nas Airbus A350-900 by zabrać nas do Helsinek. Niestety z powodu problemów z rękawem po przylocie z Helsinek nasz odlot miał opóźnienie około 30 minut. Z 30 minut zrobiła się ponad godzina na starcie - to stawiało pod znakiem zapytania naszą 45 minutową przesiadkę w Helsinkach... na szczęście lot był z wiatrem, więc nadrobiliśmy i wylądowaliśmy o 15:25 przy bramce 53, która była zaraz obok kolejnej, autobusowej tym razem - 50A. Na pokładzie A359 spotkałem stewardesę, która rozpoznała mnie z wcześniejszych lotów i pamiętała również, że lubię szampana, więc chcąc nie chcąc wypiłem 6 butelek (200ml) w czasie 2h15 lotu...
    W drodze powrotnej postanowiłem trochę wyhamować, więc tylko 4 butelki były... droga powrotna też na pokładzie Finnair, tym razem Airbus A321.

Po lądowaniu na Heathrow złapaliśmy autobus transferowy z terminala 3 do terminala 5, skąd miał odlecieć nasz ostatni lot do Bukaresztu... póki co nie mieliśmy kart pokładowych, ale kolejny lot za 2 godziny, więc nie ma stresu. Na T5 zamiast iść do zapchanego Flight Connection Centre, wyszliśmy "landside" i windą wjechaliśmy na poziom odlotów, gdzie w przy stanowisku biletowym spróbowaliśmy naprawić nasze bilety. Problem dość ciekawy - nowy system obsługi lotów BA zwany FLY nie lubił faktu, iż dwa razy tego samego dnia na tym samym bilecie podróżowaliśmy przez Heathrow. Według FLY widnieliśmy jako pasażerowie odprawieni na lot, ale system odmawiał wydania kart pokładowych. Skończyło się na usunięciu segmentu z istniejących biletów i utworzenie odrębnej, nowej rezerwacji. Całość zajęła może 15 minut, ale dość zabawnie było, gdy paru agentów głowiło się, jak nasz problem rozwiązać. Z kartami pokładowymi udaliśmy się przez First Wing do poczekalni pierwszej klasy na drinka - tym razem piłem gin z tonikiem, bo już nie mogłem patrzeć na szampana...

Na locie do Bukaresztu załoga cabin crew chyba najlepsza z całej wycieczki. Pomijam fakt, iż mimo załogi tzw. Mixed Fleet (nowa na gorszych kontraktach), to jakość serwisu była na poziomie załogi EuroFleet (starsza na lepszych kontraktach)... to po usłyszeniu naszej historii, crew dosłownie zalało nas ginem z tonikiem następnego dnia dowiedziałem się, że otworzyli również poranny bar, bo zabrakło im ginu w wieczornym Szefowa uznała, że na śniadanie i tak mało kto pije alkohol, to nie będzie im brakowało a na drogę dostaliśmy 2 butelki szampana, który został skonsumowany przez naszą grupę w hotelu

Wszyscy oprócz mnie wracali porannym lotem do Londynu, czyli... w hotelu pojawiliśmy się o 1 w nocy, poszliśmy spać o 3 nad ranem... taksówkę łapali o 6 - dużo nie pospali! Ja zapobiegawczo kupiłem wieczorny powrót, bo z doświadczenia wiedziałem, że po paru dniach intensywnych podróży mogło być ciężko wstać A tak popracowałem zdalnie rano z hotelu, a po wymeldowaniu się udałem się na lotnisko, gdzie kontynuowałem pracę z poczekalni biznes. Na lotnisku w Bukareszcie mają ich 4 albo 5, wszystkie są stosunkowo małe, pierwsze (Tarom i Mastercard) są dość zapchane, ale ostatnia na końcu nowego terminala (VISA) była pusta przez większość mojego pobytu. O 17:20 zameldowałem się przy bramce czekając na grupę robiącą tzw. back-2-back jako końcówka ich biletów.

Tym razem niestety wracałem za zasłonką - zagapiłem się i zapomniałem kupić bilet za mile, a gdy sobie przypomniałem, wszystko było wyprzedane. Użyłem więc tzw. Gold Redemption - czyli za podwójną liczbę avios kupiłem bilet mimo braku biletów nagród. Załoga pamiętała mnie z poprzedniego rejsu, więc zaraz po starcie dostałem gin z tonikiem z klasy biznes lot minął spokojnie tym razem - większość czasu oglądałem serial na telefonie... i czas szybko minął. Lądowaliśmy w Londynie zgodnie z rozkładem, czyli o 19 z minutami... tym zakończyłem 14 lot tej wycieczki.

Powycieczkowe refleksje

14 lotów w weekend - trochę rozciągnięty - ale jednak, to mój życiowy rekord.
    46 osób pojawiło się na pool party w Phoenix, AZ - większość podróżując z Europy; jeden agent przyleciał z Australii przez Europę!
    Niesamowite jest, że ludzie, którzy na co dzień mają niewiele ze sobą wspólnego, potrafią przegadać całą noc o lataniu!
    Wszyscy podróżujący lotniczo zdążyli na wszystkie swoje loty pomimo drobnych opóźnień etc.

Czy poleciałbym w taką podróż ponownie? Tak, chociaż nie wiem, czy zdecydowałbym się na tak intensywne latanie. Taryfy pozwalają zwykle na transfer do 24h za darmo, więc można by rozciągnąć podróż na parę dni z 1-2 lotami dziennie - mniej stresu i więcej czasu w poszczególnych miejscach.

Ciekawostka - w czasie podróży spędziłem więcej czasu w Bukareszcie niż w Phoenix

Teraz czas przejrzeć zdjęcia i je tu wrzucić, ale to niestety poczeka do przyszłego tygodnia, bo jutro znów lecę - tym razem do Pragi, służbowo.

No właśnie,co to za relacja bez zdjęć?

Awatar Lotnik21

Apr 2008
    Zabrze/Wrocław

Masz zdrowie
    megaloman likes this.
    "Kiedy fruwałem pierwszy raz, poczułem życie. Nic mnie nie uciskało od spodu. Żyłem w pełni powietrza: wszędzie wokół powietrze,ani jednej bariery łamiącej powietrzne przestrzenie. Wszystko warto oddać za to, by znaleźć się w powietrzu i być żywym."

Cytat Zamieszczone przez elza030 Zobacz posta
    No właśnie,co to za relacja bez zdjęć?
    pisałem, że z powodów technicznych nie dałem rady przygotować zdjęć w podróży... dodam je w przyszłym tygodniu ��
    maniekklb and tartal like this.

Jan 2011

jaki koszt tego tripu wyszedł ?

Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    jaki koszt tego tripu wyszedł ?
    Bilet OTP-LHR-HEL-LHR-JFK-LAX-PHX-LAX-JFK-LHR-HEL-LHR-OTP - 1528 GBP
    Bilet LHR-OTP - 100 GBP + 11000 avios
    Bilet OTP-LHR - 17 GBP + 20000 avios
    Hotel w Bukareszcie - 55 EUR x 2 noce = 110 EUR
    Hotel w Helsinkach - 160 EUR (gdybym się nie zgapił, zapłaciłbym 90 EUR, ale przegapiłem promocję)
    Hotel w Phoenix, AZ - 71 USD

2018-08-27 LHR-OTP BA884 80 2941
    2018-08-28 OTP-LHR BA887 0 0
    Total:

Wczoraj weszły ostatnie punkty i przekroczyłem magiczną liczbę 5000 punktów statusowych, dziś aplikacja zmieniła status na "Gold Guest List"
    Rafal, Milek1, 1x2lupus and 9 others like this.