Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree83Likes
  • 15 Post By FighterMan
  • 9 Post By shiver
  • 1 Post By megaloman
  • 16 Post By FighterMan
  • 1 Post By maciass
  • 15 Post By FighterMan
  • 9 Post By FighterMan
  • 16 Post By FighterMan
  • 1 Post By megaloman

Wątek: LIVE: Na spotting do AMS

  1. #1
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie LIVE: Na spotting do AMS


    Polecamy

    Witajcie po dłuższej przerwie!

    Jutro zapowiada się moja pierwsza lotnicza podróż w tym roku. Jak się już żaliłem w innym wątku, przepadło Bari w lutym i Kazachstan na majówkę, w lipcu urlop spędziłem w kraju nawet nie próbując gdziekolwiek lecieć.

    Ale kilka dni temu koledzy z EPWR i EPRZ powiedzieli o planach spottingu w AMS w ten weekend- spróbuję więc do nich dołączyć i przy okazji doświadczyć jak wyglądają przewozy lotnicze w tej nowej, dziwnej rzeczywistości!

    Zabookowałem więc
    WRO-FRA-AMS 11.09 (Piątek)
    oraz
    AMS-MUC-FRA-WRO 13.09 (Niedziela)

    Ciekawostką jest że lece na standby, czyli licze na wolne miejsca w samolotach (i mam najniższy priorytet na liście oczekujących ).

    Na wszystkich odcinkach bez problemu powinienem się załapać na lot, za wyjątkiem... MUC-FRA który wziąłem tylko po to żeby mieć jeden odcinek więcej, bo powrót przez MUC i FRA był w tej samej co przez samo FRA.
    Nie mogę podawać żadnych konkretnych danych ale na tym odcinku w drodze powrotnej może być problem...
    A to ostatni lot z MUC do FRA tego dnia i tego dnia już nie ma żadnych więcej do Polski Ale jest spora szansa że się uda więc będę się tym martwił dopiero w niedzielę. Moim backupem jest bezpośredni AMS-FRA który odlatuje o podobnej godzinie, wszystko się okaże na checkin ale będę musiał się pojawić sporo wcześniej.

    Postaram się relacje prowadzić bardzo live, i pokazywać wszystkie ciekawostki w lataniu ciocią Lufą w czasie pandemii!

    Na dolot do AMS mam już nawet przydzielone miejsca, powinno się więc udać bez problemu. Tam odbieram auto i przez 3 dni postaram się choć troche poprawić statystyki w logbooku za ten rok Do jutra!


    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
    piwgmej, sprajt2, Wamo and 12 others like this.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    No nie wierzę, relacja z podróży!

  3. #3
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    No nie wierzę, relacja z podróży!
    Dokładnie, trochę posucha w relacjach więc może ktoś jednak z braku laku mimo wszystko przeczyta te moje wypociny

    Zwłaszcza że podobną trase robiłem rok temu z tym że wtedy Swissem, Lufą i Adrią. Teraz troche mniej różnorodnie, ale poki co sprzęt przynajmniej się w miare nie powtarza- CR9, E90, 320 i 320Neo czyli jest szansa na mój pierwszy lot Neo.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    No nie wierzę, relacja z podróży!
    ja miałem pisać QR ATH-DOH-LHR, ale korona wirus mnie rozłożył na łopatki ��
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  5. #5

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    ja miałem pisać QR ATH-DOH-LHR, ale korona wirus mnie rozłożył na łopatki ��
    W sensie, że nie poleciałeś, czy poleciałeś i zachorowałeś?

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    W sensie, że nie poleciałeś, czy poleciałeś i zachorowałeś?
    Nie poleciałem, zachorowałem na 3 dni przed wylotem. Na szczęście wszystko było na punktach, więc dało się odkręcić z zerową stratą. W moim wypadku po paru dniach w domu wylądowałem w szpitalu, dziś mają mnie zwolnić z intensywnej terapii na oddział. Lekarze mówią, że bardzo szybko wracam do zdrowia.
    shiver likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  7. #7
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Pobudka o 5:40, kawa, śniadanko, w auto i rura na lotnisko. Dawno mnie tu nie było, w sumie na terminalu byłem ostatni raz chyba jeszcze w styczniu.

    Dopiero w tym tygodniu WRO złagodziło zasady i osoby postronne mogą wchodzić do części ogólnodostępnej. Wejście do terminala tylko przez odloty, i tam jest ustawiona kamerka mierząca temperature każdego kto wchodzi.

    Do checkinu LH zero kolejki, dostałem obie karty pokładowe z przydzielonymi miejscami, z czego drugi odcinek (na CR9) udało się zmienić na safety exit row.
    Na stanowisku LO tuż obok z kolei kolejka, pełna Koreańców czyli ruch LG. Dla przypomnienia, ruch WRO-ICN z tej fabryki jest na tyle spory, że podczas lockdownu LOT z Seulu leciał prosto do nas (odbyło się 9 takich rejsów).

    Na security niewielka pozytywna zmiana- można już skanować boarding pass samemu, bez podawania obsłudze.

    Na airside- jak na tą godzine nienaturalne pustki, ruch spadł -50%rdr. Tak jak na każdym lotnisku spore straty- Wrocław się żegna z SASem i Air France, a i inauguracji Norwegiana można zapomnieć. Na szczęście KLM się ostał, a i Swiss zapowiada powrót od października. Na chwilę obecną z sieciówek mamy LO, EW i LH 3 razy dziennie do FRA, MUC narazie nie powróciło ale przynajmniej Frankfurt na E190 zamiast CR9.

    Osobista mała tragedia- stanowisko z wodą pitną jest wyłączone z użytku, tyle lat o to zabiegaliśmy żeby nie dać się Baltonie okradać 8zł za prawo do napicia się wody, a raptem po paru miesiącach działania znowu znikło

    Podczas boardingu podział na grupy (nadrukowane na boarding pass), wchodzenie do samolotu przez rękaw od miejsc z tyłu so tych z przodu. Podróżni grzecznie siedzą na miejscach do ostatniej chwili zamiast się grupować, a już podchodząc do gate też każdy trzyma dystans. Lecimy D-AECF, mój pierwszy lot embrionem Lufy.

    Na pokładzie 76 osób. Siedzę na 7F i mam miejsce obok wolne. Piękny CAVOK, zero wiatru, start z 29 i prosto do Niemiec. Po starcie super widok z góry na nasz Xeos gdzie serwisujemy GENX-2B do 748. Jeśli chodzi o serwis- przy boardingu rozdają chusteczki dezynfekcyjne, a podczas lotu gorące napoje (kawa czarna/latte/herbata), oraz pół litrowa butelka wody. Zimnych napoi oraz przekąsek brak, tak samo jak magazynów pokładowych- w siedzeniach tylko safety card i torebka rzygajka. "Fotele" czytaj deski owinięte skórą mocno niewygodne, bez porównania do LOTowskich z oryginalnych emb. Ale to chyba jedyna rzecz na + dla naszego przewoźnika w tym porównaniu

    Przed lądowaniem załoga rozdaje informacje nt. darmowych i obowiązkowych testów COVID w HUBach Lufthansy dla pasażerów przylatujących z zagrożonych miejsc. Na podejściu piękny downwind z widokiem na całe lotnisko, lądowanie na 07R, nic nie ląduje na najnowszym 07L więc pomimo że już nie służy już za parking, dalej jest wyłączony z użytku.

    Deboarding do autobusu, i tylko tylnymi drzwiami. Płyta cała zawalona samolotami w stanie long-time storage, Lufthansa się pozbywa 744, 340 i 380, ale widziałem też sporo zakonserwowanych 748 i 333. Także 763 i 753 Condora. Z szerokich samolotów na płycie- 2x United, Air Canada, American, pojedyncze 359 Singapore, Ethiopian, China Airlines, Qatar. Ku mojemu zdziwieniu stoi też 789 Bamboo, nowa linia do kolekcji.

    Na terminalu we FRA niemiła niespodzianka bo z planu spottingu nici, wysunięty pier terminalu A z pięknym widokiem na pasy startowe jest zamknięty. Zakonserwowane samoloty stoją nawet bezpośrednio przy terminalu, a hitem wgl był Ryanair pod rękawem we FRA Terminal jak na godzine porannego Lufthansowego szczytu- prawie pusty. Połowa siedzen powyłączana z użytku, komunikaty głowowe o obowiązku noszenia maseczek i trzymania dystansu, ale tutaj pijka działa




































    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
    frik, Rafal, maciejeczka and 13 others like this.

  8. #8
    Awatar maciass

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    A propos WRO, byłem ostatnio na rowerze w okolicach lotniska, strasznie smutno wyglądają te puste parkingi przy Granicznej, niektóre są zamknięte, z jednego zrobili komis samochodowy..

    @megaloman - dużo zdrowia!
    megaloman likes this.

  9. #9
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    @megaloman wybacz, wcześniej przeoczyłem. Dużo zdrowia i szybkiego powrotu do latania!

    Po paru godzinkach we FRA, lot do AMS na pokładzie CRJ-900. Leciałem nie dość że przy wyjściu ewakuacyjnym, to jeszcze bez sąsiada obok. Gdyby tylko dało się tak zawsze
    Jako serwis identyko kawa, herbata, butelka wody.





    W Amsterdamie lądowanie na polderbaan, czyli praktycznie 20 minut kołowania zanim samolot zatrzymał się na stanowisku.
    Mam wrażenie że trwa konkurs na najkreatywniejsze rozwiązania przeciwko pandemii- w AMS w korytarzach pomiędzy terminalami rozdzielili ruch- w strone wyjścia idzie się (wyłączonymi) chodnikami ruchomymi, a w drugą strone resztą korytarza, i oprócz znaków ruchu jednostronnego były też osoby które tego pilnowały.
    Po wyjściu do strefy ogólnodostępnej spory zawód bo taras widokowy jest zamknięty. Skoczyłem na szybkie zakupy do AH, po czym shuttle busem do wypożyczalni aut.
    Kończąc 25 wiosen w tym roku w końcu skończą mnie kantować dodatkowymi opłatami za młodego kierowce













    Z wypożyczalni prosto na Polderbaan, gdzie udało się spotkać i chwile pogadać z elitarną ekipą która wypuściła właśnie książkę o 747 którą bardzo polecam- Charlesem Kennedy oraz Simonem De Rudder który jak zwykle odwalił kawał świetnej roboty z oprawą graficzną! Współautorem jest słynny na tym forum Sam Chui, który niedaleko był pochłonięty podpisywaniem książek.







    Ruch we FRA procentowo bardziej wrócił do normalności niż w AMS. Do tej pory nigdyna Polderbaan (a to moja ósma wizyta) nie musiałem czekać po 15-20 minut żeby coś przyleciało.
    Trafiła się jednak perełka w postaci 747 KLM "Shanghai Express", dosłownie na palcach jednej ręki można policzyć klasyczne pasażerskie Jumbo w europie. Sam KLM nawet oficjalnie już je wycofał. Nawet tylko po niego warto było tu przylecieć.
    Po zachodzie słońca autem do hotelu, przygotować się na jutrzejszy poranek na Ijweg. Do następnego



    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o wczorajszy dzień to był to spotting od rana do wieczora, wstawie najciekawsze fotki po powrocie.

    Natomiast dziś się okazało że mam więcej szczęścia niż rozumu. Tak jak pisałem, moja fanaberia żeby za 4€ zrobić jeden odcinek ekstra (AMS-MUC-FRA-WRO) mogła się skończyć tym że utknę w Monachium, i by się tak stało bo na ten odcinek obecnie jest full oraz 9 osób oczekujących. Oprócz tego na samym MUC-AMS też full i 2 oczekujące.

    Pełen obaw, po porannych fotkach z Antkiem Decem który wczoraj doleciał KLMem z WRO, oddałem wcześniej auto do wypożyczalni i pojechałem na terminal z nadzieją że coś się wykombinuje. I się udało! Smycz Lufthansy pomogła Na checkinie przerzucili mnie na bezpośredni AMS-FRA na którym jest jeszcze troche wolnych miejsc, zatem uda się dziś dotrzeć do WRO i jutro stawić w pracy na czas Ale apka Lufy zwariowała i teraz mam dwa boarding passy na oba loty o tej samej godzinie



    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
    Machoni, shiver, Goppel and 6 others like this.

  11. #11
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Z "lekkim" opóźnieniem, ale czas na ostatni wpis!

    Tak jak na check-in mi miły pan powiedział, rzeczywiście na AMS-MUC był overbooking, więc gdyby nie rebooking to bym utknął nawet nie w Monachium a już w Amsterdamie. Dzięki covidowi częstotliwości zostały drastycznie obcięte i z Amsterdamu w niedziele Lufthansa lata tylko po 2 razy dziennie do MUC i FRA na CR9, a to były już ostatnie loty tego dnia.
    Na szczęście AMS-FRA miał tylko ok 70% zajętych miejsc więc poleciałem bez problemu. Bardzo lubie CRJ, poziom hałasu jest naprawde minimalny. Ostatni bastion tylno-silnikowców bo MD80, F100, E145 już się nie uświadczy, niech latają jak najdłużej.






    Może to przez sympatie do tego typu, ale fotele też wydają się wygodniejsze niż w E190, w sam raz na loty do dwóch godzin.


    Lot na 10A, przez okno widok na drugi samolot którym oryginalnie miałem właśnie lecieć do MUC, na szczęście mój leci prosto do FRA.




    We FRA sporo czasu (5h) i bardzo mnie to ucieszyło bo pogoda była super, słońce już po prawilnej stronie więc można było się oddać spottingowi. Tym razem już udało mi się znaleźć dogodne miejsce skąd można było całkiem nieźle łapać cały traffic, nawet mimo że przez szybe.





    Przed lotem do WRO zagaduje w gate czy by nie dało rady polecieć na jumpseat. Szanse nikłe, po pierwsze pandemia oraz mój badge niestety nie jest oryginalnym "żółtym Lufthansy". Tak jak myślałem kapitan sie nie zgodził, trudno, może kiedyś się uda, trzeba próbować dalej



    Podczas lotu do FRA serwisu nie było, bo zamiast tego wszyscy otrzymali dwa arkusze kart lokacyjnych do wypełnienia. Ironią było że prawie nikt nie miał nic do pisania a załoga powiedziała że nie może rozdawać długopisów, zatem te nieliczne pisadła wędrowały po całym pokładzie





    No i to był koniec wycieczki, o 23 na ziemi, o północy w domu, o 7 rano w pracy.
    A po co było to wszystko? Po pierwsze spontan żeby się spotkać ze znajomymi... A po drugie żeby połapać najpiękniejszy samolot świata póki jeszcze się da. 747 nigdzie w Europie nie ma tyle co w AMS oraz FRA. Niech królowa lata i cieszy oko jak najdłużej... Na szczęście cargo chwilowo ma się lepiej niż kiedykolwiek. Oto co udało się złapać.

    AMS:



































    FRA:






    A w tą niedziele WRO-LUX-FRA-WRO! Dziękuje wszystkim czytającym!
    elza030, dak04, pawel111 and 13 others like this.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    A po drugie żeby połapać najpiękniejszy samolot świata póki jeszcze się da. 747 nigdzie w Europie nie ma tyle co w AMS oraz FRA. Niech królowa lata i cieszy oko jak najdłużej... Na szczęście cargo chwilowo ma się lepiej niż kiedykolwiek. Oto co udało się złapać.
    Poza Europą polecam Anchorage latem
    maciass likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  13. #13

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie


    Polecamy

    Marcin świetna relacja, ahhhh kurde, chociaż pamiętam jak leciałeś Swissem i wracałeś Adrią ostatnim razem. To już nie to EPWR

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •