Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree22Likes
  • 17 Post By jrk011
  • 1 Post By jrk011
  • 4 Post By jrk011

Wątek: Yosemite z powietrza

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie Yosemite z powietrza


    Polecamy

    Linia AA zrobila mi w niedziele spora frajde, lecac dokladnie nad Yosemite przy bardzo przejrzystym powietrzu.

    Najpierw jednak lecielismy nad Lake Mead, sztucznym jeziorem na rzece Colorado:



    Tama Hoovera byla po drugiej stronie samolotu, wiec niewidoczna. Lake Mead jest zas niedaleko Las Vegas, wiec dalo sie zauwazyc polnocno-wschodni fragment miasta:



    Uzywajac zoomu mozna bylo pieknie rozpoznac Nellis Air Force Base:



    Ciagle nad Las Vegas. Widok po minieciu Nellis AFB:



    A tutaj wydarte pustyni pole golfowe: Las Vegas Paiute Golf Resort:



    Swoja droga, ilez to wody musi byc zmarnowane, zeby trawa byla zielona w takich warunkach:



    Nadlatujemy nad granice Newady i Kalifornii: Mono Lake, Mammoth Lakes i glowna gran Sierra Nevada:



    I wreszcie samo Yosemite:



    W zblizeniu: Half-Dome (po lewej) i dominujaca skala po drugiej stronie doliny, ktorej nazwe probuje ustalic.



    Sam srodek doliny Yosemite i Yosemite Falls:



    Tutaj bez zoomu. Half-Dome z tej perspektywy sterczy jak zyletka:



    Slynny El Capetan:



    I znowu Half-Dome, patrzac wstecz:



    A tutaj wszystko razem: El Capetan, Half-Dome i nawet Mono Lake sie zmiescilo w kadrze:



    To zdjecie zrobione przez pomylke, ale pokazuje, czym sie zajmowalem nie wygladajac przez okno. Tak w ogole standard sie obnizyl: w First Class podaja wino w plastikowych kubkach i kanapke zapakowana w plastik, a w Economy nie podaja nic, nawet za oplata.



    Obnizamy sie nad Zatoke San Francisco przymierzajac sie do ladowania w SFO: ujscie Alameda Creek do zatoki. Na horyzoncie Mt. Diablo.



    I w oddali juz widac San Francisco:



    jrk
    mikesz, Babilas, Pokrak and 14 others like this.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Super zdjęcia, dzięki!

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez majek Zobacz posta
    Super zdjęcia, dzięki!
    Dzieki. Przy okazji, ta skala po drugiej stronie doliny Yosemite, ktorej nie potrafilem zidentyfikowac, to North Dome:

    https://www.yosemitehikes.com/tioga-...north-dome.htm

    Ta tutaj na zdjeciu:

    myszygon likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Tutaj North Dome z poziomu doliny:

    LotFan18, majek, frik and 1 others like this.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta
    Tutaj North Dome z poziomu doliny:
    W pierwszym wpisie w tym watku nie wspominales o miedzyladowaniu.

    A tak serio (co do pierwszego wpisu) to chapeau-bas za znajomosc mapy!

    Swoja droga, kiedys w innym watku byla dyskusja o lataniu nad obszarem parku narodowego. No ale Wy chyba byliscie jeszcze na przelotowej (czyli kwestie halasu bylyby pomijalne)? Czy to juz jakies znizanie - w koncu jak na Ameryke, z Yosemite do SFO to rzut beretem.

    PS. Wiem ze glupio to zabrzmi, ale nie ma takie byc. Mianowicie: czy na rejsach (jak sie domyslam) wewnetrznych pokazuja trase lotu? (Czy (jak by nie liczyc) zaleznie od typu samolotu?) Albo czy np. w tym rejsie, skoro mieliscie leciec nad Yosemite (z Twojego wpisu wynika, ze nie zawsze na tej trasie tak jest), to kapitan to zapowiedzial? Mam wspomnienie z mojego pierwszego rejsu za Ocean (do monitorow z mapa to byla jeszcze dluga droga): gdy mielismy przelatywac kolo (wlasnie nie nad, ale bliziutko) Grenlandii, kapitan to zapowiedzial - i smialem sie do siebie, ze pewnie musial mocniej chwycic za stery, bo polowa pokladu podbiegla do okien.

    PS2. Oslaniam glowe reka i pytam: jak oblozenie tego Twojego rejsu?
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 23-11-2020 o 18:50

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Poprzedniego wpisu nie da się juz edytowac (jesli sie nie jest Moderatorem).

    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta
    A tutaj wydarte pustyni pole golfowe: Las Vegas Paiute Golf Resort:

    Na tym zdjeciu wyglada prawie jak sylwetka B-2. (Na kolejnym, z innego kąta, juz nie.) Natomiast:
    Cytat Zamieszczone przez jrk011 Zobacz posta
    Swoja droga, ilez to wody musi byc zmarnowane, zeby trawa byla zielona w takich warunkach:
    A moze nie wody, wystarczy zielona farba.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta

    Swoja droga, kiedys w innym watku byla dyskusja o lataniu nad obszarem parku narodowego. No ale Wy chyba byliscie jeszcze na przelotowej (czyli kwestie halasu bylyby pomijalne)? Czy to juz jakies znizanie - w koncu jak na Ameryke, z Yosemite do SFO to rzut beretem.
    Znizanie z przelotowej zaczyna sie zwykle 30 min przed ladowaniem, co mniej wiecej odpowiada pozycji tuz na wschod od glownej grani Sierra Nevada. To znaczy, ze nad Yosemite bylismy na wysokosci ok. 20+ tys. stop. Na tej wysokosci z ziemi widac tylko smuge kondensacyjna, czasem sam samolot, ale zadnego dzwieku nie slychac.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    PS. Wiem ze glupio to zabrzmi, ale nie ma takie byc. Mianowicie: czy na rejsach (jak sie domyslam) wewnetrznych pokazuja trase lotu? (Czy (jak by nie liczyc) zaleznie od typu samolotu?) Albo czy np. w tym rejsie, skoro mieliscie leciec nad Yosemite (z Twojego wpisu wynika, ze nie zawsze na tej trasie tak jest), to kapitan to zapowiedzial?
    Trase lotu mozna sledzic na ekranie IFE, ale AA wymyslilo (poprzez jakiegos kontraktora) taki pseudo 3-D obraz, na ktorym nic nie widac, a przy tym rozdzielczosc zadna. Ja mam te trase niezle oblatana przez ostatnie 4 lata, wiec z grubsza wiem, gdzie jestem. Jesli robie zdjecia, to potem sprawdzam z mapa, gdzie dokladnie byly robione.

    Trasa lotu z DFW do SFO albo SJC jest z grubsza zawsze ta sama, ale czasem prowadzi 5 mil na polnoc, czasem 5 mil na poludnie. To byl drugi raz, kiedy lecielismy dokladnie nad Yosemite; za pierwszym razem powietrze nie bylo tak przejrzyste i nie robilem zdjec.

    Kapitanowie czasem komunikuja, gdzie jestesmy, ale bardzo to sie rzadko zdarza. W tym wypadku ani slowa.

    A propos trawy na polu golfowym w Las Vegas: o ile wiem, klub ten jest cywilny, wiec nie podejrzewam malowania trawy. Gdyby to bylo wojsko, to zupelnie inna sprawa :-)

    Oblozenie lotu: 100%. Linie lotnicze zredukowaly liczbe lotow i obnizyly ceny, wiec po poczatkowym kryzysie samoloty znowu lataja zapelnione do maximum.

    Pozdrowienia, jrk

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •