Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree8Likes

Wątek: Program lojalnosciowy British Airways

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie Program lojalnosciowy British Airways


    Polecamy

    cześć za ok 6 tyg lecę tymi liniami do Bangkoku a za ok 6 mies do Usa i chciałbym sie czegoś więcej dowiedzieć o programie lojalnościowym BA .wiem mze na stroinie jest co nieco napisane ale niestety tylko w języku angielskim .
    1) czy jak sie zarejestruje to od początku mam jakieś przywileje? czy muszę wylecieć jakąś ilość lotów?
    2) podczas lotu do Bangkoku mam przesiadkę w Londynie na Heathrow T5 i czy będąc zapisanym do programu będę mógł skorzystać z saloniku na lotnisku?
    dzięki za odpowiedzi pozdrawiam .

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wawaking Zobacz posta
    cześć za ok 6 tyg lecę tymi liniami do Bangkoku a za ok 6 mies do Usa i chciałbym sie czegoś więcej dowiedzieć o programie lojalnościowym BA .wiem mze na stroinie jest co nieco napisane ale niestety tylko w języku angielskim .
    1) czy jak sie zarejestruje to od początku mam jakieś przywileje? czy muszę wylecieć jakąś ilość lotów?
    2) podczas lotu do Bangkoku mam przesiadkę w Londynie na Heathrow T5 i czy będąc zapisanym do programu będę mógł skorzystać z saloniku na lotnisku?
    dzięki za odpowiedzi pozdrawiam .
    Szanowny kolego,

    Takie przywileje to tylko biznes lub odpowiedni status.
    Lub karta dinersclub, Regus Gold.

    Full informacji na www.flyertalk.com

  3. #3
    Awatar nteen76

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Reading

    Domyślnie

    Jesli nie latasz Club World/Europe lub WT+ to zbieranie mil jest mozolne i nie oplaca sie za bardzo.
    Zapraszam: aeroblog.pl

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Singapore

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nteen76 Zobacz posta
    Jesli nie latasz Club World/Europe lub WT+ to zbieranie mil jest mozolne i nie oplaca sie za bardzo.
    Niestety to prawda. BA nie premiuje statusem swoich klientów za mile jak to robią inne linie, a za tzw. TP - tier points:
    400 - Silver
    800 - Gold

    Aby być Goldem, należy w roku kalendarzowym zarobić 1200 TP .
    Teraz przykład ile TP dostaniesz za lot LHR-BKK:
    Ekonomiczna (najtańsza): 15
    Ekonomiczna (elastyczna): 60
    Premier Economy: 75
    Club World (biznes): 120
    First: 180

    Możesz to sobie sprawdzić pod poniższym linkiem:
    British Airways - Collecting BA Miles

    Poza TP, jest jeszcze inna możliwość zdobycia Silver - wykonania 50 lotów w roku kalendarzoym BA.
    Z drugiej strony jeśli latasz biznesem, to zdobycie Silver jest bardzo proste. Silver daje bardzo fajne przywileje w BA i osobiście nie widzę nawet sensu dążenia do Golda. Gold ma sens jak np ktoś ma możliwość zarobienia co najmniej 2.500 TP w roku.

    Natomiast saloniki BA, Galleries Lounge zarówno na T3 jak i dwa na T5 są duże, przestronne i świetnie zaopatrzone. Istnieje też szansa na załapanie się na bezpłatny masaż, choć zwykle trzeba czekać 2-3h.

  5. #5
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wawaking Zobacz posta
    cześć za ok 6 tyg lecę tymi liniami do Bangkoku a za ok 6 mies do Usa i chciałbym sie czegoś więcej dowiedzieć o programie lojalnościowym BA .wiem mze na stroinie jest co nieco napisane ale niestety tylko w języku angielskim .
    1) czy jak sie zarejestruje to od początku mam jakieś przywileje? czy muszę wylecieć jakąś ilość lotów?
    2) podczas lotu do Bangkoku mam przesiadkę w Londynie na Heathrow T5 i czy będąc zapisanym do programu będę mógł skorzystać z saloniku na lotnisku?
    dzięki za odpowiedzi pozdrawiam .
    Sama przynależność do programu nie daje Ci nic. By coś z tego mieć trzeba dużo latać. Program BA jest akurat wyjątkowo słaby dla tych którzy latają mało, albo latają tylko w ekonomicznej. Dla BA Twoje loty to bardzo bardzo bardzo mało. Na Twoim miejscu zastanowiłbym się, czy nie naliczyć sobie tych lotów na program innej linii. Ja w OneWorld zbieram punkty w programie Iberii, trochę przez przypadek, ale mniej wiecej za 2 dalekie loty masz już przynajmniej lokalny lot w Hiszpanii.

  6. #6
    Awatar Krf23

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja chcę odświeżyć ten wątek. Planuję w lutym przelot z WAW do NBO z Qatar-em. Chciałbym zebrać jakieś mile za ten lot - dlatego zastanawiam się w jakim programie w ramach OneWorld najlepiej jest zbierać mile?

  7. #7
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Po mojemu w AAdvantage. Niestety, jak wszędzie, aby w pełni korzystać z jego zalet, musisz być statusowym.

  8. #8
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Zależy do czego chcesz użyć. BA Exec Club jest świetne na krótkie, normalnie drogie odcinki.

  9. #9
    Awatar Krf23

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc rzadko korzystam z OneWorld. I w przyszłości pewnie się to nie zmieni. Nie zależy mi na statusie. Chodzi o program gdzie najłatwiej mógłbym wykorzystać mile na jakiś lot (np. wewnątrz USA).

  10. #10
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dokładnie wczoraj mnie coś wzięło, by przekopać programy lojalnościowe 1W, bo w styczniu lecę do Australii BA/CX ich błędem taryfowym. Jak się domyśleć można taryfy z tej trasy albo się nigdzie nie naliczają, albo mają mnożnik mil 0.25. W AAdvantage nie dość że mnożnik mil jest od najtańszej taryfy 1.0 to starczy mi mil z tylko jednej podroży na osiągnięcie najniższego statusu ruby, więc to jest już coś. Dodatkowo zbierze się na tyle dużo mil, by mieć dwie prawie darmowe krajówki w USA (podatki <10$ za lot).
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  11. #11
    Awatar Krf23

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Czyli jednak Aadvantage? Niestety nigdzie nie mogę znaleźć jak to jest z lotami Qatar Airways w Aadvantage. Czy są liczone jako 100%?

  12. #12
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Krf23, nie są liczone w ogóle bo Qatar Airways (też mam tam konto i status ;-) ) nie jest jeszcze członkiem 1W i nie ogłosił nic odnośnie tego jak będzie naliczał mile i swoje punkty za loty innymi liniami w sojuszu. Z małymi wyjątkami nie ma jak też zbierać mil z Qatar w innych programach.
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o AAdvantage, to mają dodawać YQ (dopłaty paliwowe) do biletów milowych na dalszych trasach.

  14. #14
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Właśnie widzę :/ Na szczęście wszyscy mówią o lotach międzynarodowych, a ja mam plan by wydać mile na krajówki w USA, więc na razie zachowuję spokój ;-)
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  15. #15
    Awatar Krf23

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    OK. Dzięki za info. Lecę w lutym - więc może do tego czasu będzie już można zbierać mile za lot Qatar na AAdvantage.

    PS. Też rozważałem krajówki po USA.

  16. #16
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    BA "poprawia" swój program lojalnościowy - przynajmniej nie piszą, że dla dobra pasażerów, a żeby pozostać konkurencyjnymi ;-) taaa...

    W skrócie:
    - już nie wszystkie klasy rezerwacyjne w klasie ekonomicznej zarabiają 100% Avios - pojawiły się progi 25 i 50%
    - Bilety flex będą zarabiały więcej aviosów niż dotychczas
    - Minimalne liczby aviosów za każdy odcinek uległy zmniejszeniu w większości przypadków
    - Dla statusu silver zmniejszony zostaje bonus aviosów z tytułu statusu ze 100% do 50%. Pozostałe poziomy bonusu zostają bez zmian - Bronze 25% i Gold 100%.
    - ClubWorld na trasie LCY-JFK zarabia teraz tyle co klasa biznes na wszystkich innych lotach, nie tyle co klasa First jak to było do tej pory.
    - Wprowadzony został podział w przypadku nagród na lot w sezonie "szczytowym" i poza szczytem w zależności od daty lotu. W przypadku klasy ekonomicznej na metalu BA tabela pozostaje taka sama, z tym że sezon poza szczytem tanieje. W przypadku wyższych klas podróży bilety-nagrody stają się dużo droższe. Biorąc pod uwagę, że BA ma wysokie "podatki" dla swoich nagród i raczej nie opłaca się zużywać aviosów na loty w klasie ekonomicznej BA, zmiana zdecydowanie in minus.
    - Bilety-nagrody dla lotów nie na metalu BA są zawsze traktowane jako loty w szczycie
    - Niemożliwe są już darmowe transfery w ramach Wielkiej Brytanii na lotach krótkiego zasięgu. Od teraz trzeba płacić za oba odcinki wg. tabeli. Nadal możliwe są darmowe transfery wewnątrz Wielkiej Brytanii dla lotów długiego zasięgu.

    Ogólnie... do kitu

    Zmiany wchodzą w życie dla biletów wystawionych od 28 kwietnia 2015 niezależnie od daty podróży.
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  17. #17
    Awatar Pavulon_

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Nosz ku...a ... dopiero od niedawna przerzucilem sie na BA jako główny program. Najbardziej z tych zmian mi osobiście przeszkadza 50% bonus zamiast 100 przy statusie BA Silver aczkolwiek nie powiem ze wypady BA w niskich taryfach za "tysiaka z hakiem" sie zdarzają dość często o teraz bedą juz dawały pewnie 25% czyli tu zrobili jak w LH/LO oraz TK.

  18. #18
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jeszcze zostaje AA, ale pewnie już niedługo
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  19. #19
    Awatar Pavulon_

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Tak, ale z mojego punktu widzenia w AA jednak trudniej osiągnąć status Plat względem Silver w BA gdzie metoda naliczania TP jednak ma swoje zalety.

  20. #20
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Zdaje się, że najlepiej będzie kupić sobie kartę Priority Pass, a wszelkie programy lojalnościowe cisnąć do kosza jako przeżytek, przy zakupie biletu kierując się wyłącznie własnymi kryteriami. Chcą linie lotnicze lojalności, to niech sobie kupia psa.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •