Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 46
Like Tree6Likes

Wątek: POZ TXL-CDG ORY-SXM SXM-PAP-ORY CDG-TXL POZ part 1,2,3

  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Cool POZ TXL-CDG ORY-SXM SXM-PAP-ORY CDG-TXL POZ part 1,2,3


    Polecamy

    Materiał pochodzi z bloga:
    * http://lotnictwo.net.pl/blogs/meschi...oz_part_1.html
    * http://lotnictwo.net.pl/blogs/meschi...oz_part_2.html
    * http://lotnictwo.net.pl/blogs/meschi..._ostatnia.html

    04-11
    Rozpoczyna się nasza wyprawa do mekki spotterów, którą niewątpliwie jest St. Maarten. Dzięki Quantasowi, który wyłapał promocję linii AirCaraibes, wielu forumowiczów nabyło bilety w super cenie. Szczerze, to nie można było tego przepuścić więc i my (wraz z żoną) je nabyliśmy. Wróćmy jednak do początku dnia, który był super zaplanowany.
    Na 7 rano wybrałem się na siłownię w celu nabrania sił przed podróżą. Potem był fryzjer i chwilowa wizyta w pracy aby zobaczyć czy faktycznie czegoś nie potrzebują ode mnie. Zgodnie z planem, chcieliśmy wyjechać do Berlina nie później niż o godzinie 12. Jednak cały plan runął, jak się okazało, że jest ogromna awaria energetyczna i muszę całą firmę przerzucić na agregat. Telefon pod 991 (Enea) i pierwsze wieści mówią o planowanym usunięciu problemu w okolicy godziny 12. Potem kolejne telefony i godziny się zmieniały na 13, 14 i 15. Aby było weselej to brakowało jakiegoś przewodu do agregatu, więc trzeba było szybko go skombinować. Ok. Mamy troszkę prądu. Serwery start i dosłownie parę stanowisk. Co chwilę agregat daje znać, że wyciskamy z niego siódme poty ale daje radę. Finalnie o 14:45 pojawiają się wszystkie fazy i znów przepinka całego systemu na normalne zasilanie. Udało się. Wyjechaliśmy o 15:15. Podróż do Berlina zwykła, czyli z korkami po naszej stronie. Zamiast planowanego zwiedzania (w sumie odświeżenia) Berlina pozostało nam wstąpić na herbatkę do rodziny i udać się do hotelu.

    05-11
    Godzina 4:00, dzwoni budzik. Wstajemy, myjnia i na lotnisko. Będąc zaledwie 1,5 km przed parkingiem nagle gaśnie silnik w naszym aucie i nie udaje się już go uruchomić. Houston, we have problem ! Big problem.
    Boarding na 6:10, lot na 6:40 a my stoimy na stacji benzynowej. Dzwonię do Asistance VW Polska, podaje info o problemie, a babeczka odpowiada, że nie mam przedłużonej gwarancji dożywotniej mobilności i nie może wysłać mi pomocy. Pytam co jest grane. Wszystkie przeglądy terminowe, w autoryzowanych stacjach, za niemałe pieniądze, a jak potrzeba to taki zonk. Okazuje się, że 2 tygodnie temu na przeglądzie gość zapomniał przedłużyć moją gwarancję w systemie. Zalała mnie złość i jedno co pomyślałem. Przegryzę mu aortę ! No dobra. Problem mamy nadal i trzeba go rozwiązać. Dzwonię na asistance ubezpieczalni. Oni przysyłają mi po 1h lawetę, którą odwożą auto do serwisu (na filmie).



    Jest godzina 6:00. Serwis czynny od 6:45. Dzwonię do Lufy i pytam co możemy zrobić. Normalnie nic, słyszę w słuchawce. Przepada lot do i z (jak się nie rozpocznie pierwszego odcinka to nie można i kontynuować od następnego). Uruchamiam znajomości, rodzinę. Wszyscy szukają pomysłu na przelot. O 7:15 zaopiekował się nami serwisant. Próba uruchomienia auta bezskuteczna. Decyzja jedna. Auto zostaje i odbierzemy je po powrocie. Wypisujemy papiery i jedziemy taksówką na TXL. Tam idziemy do AF i pytamy o bilety w obie strony. Możemy je nabyć za 611 EUR. Ok., idziemy do LH. Tam też za tyle, tylko, że od jednej osoby. Wracamy więc do AF i kupujemy przelot AirFrance.
    Na lotnisku spotykamy się z Quantasem i Kawą, którzy też byli zaangażowani w pomoc. Oni lecą o12:40 z LH a my o 12:45 z AF. Zamiast od 8 rano robić romantyczne przechadzki po Paryżu mamy kolejną obsuwę. Mam nadzieje, że ostatnią.
    Lot Airbusem A320, bardzo spokojny i szybszy niż przewidywano. Po 1h30m jesteśmy w Paryżu. Teraz trzeba się dostać z CDG w okolice ORY gdzie mamy hotel. Wsiadamy do RER-u (metro) i przez 1h30m jedziemy do hotelu tylko po to aby, zostawić walizkę i wrócić do centrum. Podróż do centrum zajmuje nam już trzecie 1h30m więc wychodząc z metra na Saint Michel – Notre Dame mamy już ciemność.
    Trzeba coś zjeść. Romantyczna kolacja „pod” katedrą jest bardzo miła. Smaczne sałatki zapijane piwem i herbatą powodują, że całe problemy dnia uchodzą z nas powoli. Po kolacji udajemy się na 2h spacerek w kierunku wieży Eiffela. Po drodze wstępujemy do sklepu aby sprawić troszkę przyjemności żonie. Nie ma nic lepszego, jak sprawienie radości drugiej osobie a tym bardziej jak robi się to małą „pierdołą”. Po długim spacerze trafiamy pod wieżę, robimy dwie fotki i czas wracać do hotelu. Po drodze do metra wstępujemy na gorącą czekoladę, Tiramisu i Creme Brulee. Z pełnymi brzuchami schodzimy do RERu i jedziemy na Orly, skąd autobusem i taksówką do hotelu. Całość zajmuje kolejne 2h. Do hotelu przybywamy chwilę przed 12 w nocy. Czas spać.

    Parę fotek z wieczoru:





    06-11
    Pobudka o 6 rano. Szybka toaleta poranna i po 7 startujemy na lotnisko. Trzeba było troszkę poczekać na busa hotelowego więc po przyjeździe na terminal mamy już sporą kolejkę do check-in. Po odstaniu swojego zabieramy karty pokładowe i udajemy się dalej do gate A10. Szereg kontroli i już wchodzimy do samolotu. Jest to Airbus A330-200 F-OFDF linii Air Caraibes czyli 12 letnia maszyna po Swiss-ie. Samolot czysty, a nasze miejsca to 28JK. Dziwne jest jednak to, że w naszym przedziale nie ma systemu rozrywki a za grodzią w ostatnim przedziale on jest. No cóż, z faktami się nie dyskutuje. Wypychają nas 9:50 czyli z 10 minutowym delem. Załoga informuje, że lot potrwa 8h więc jest to super niespodzianka ponieważ mógł być nawet ponad 9h.
    Po starcie szybko przebijamy się na przelotową a załoga zaczyna serwis pokładowy. Do wyboru ryba i kurczak. Ja wybieram kurę bo jest bez szpinaku, żonka rybkę. Serwis pokładowy bardzo bogaty (szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia) ponieważ jest danie główne, spora sałatka, bułka a do niej twarożek, ciastko, kawa/herbata, woda i wybrany napój. Ja poszedłem w kierunku czerwonego wytrawnego wina, żonka wybrała „kulkę”. To co mnie zdziwiło to to, że podali nam zwykłe metalowe sztućce i normalną szklankę. Miło z ich strony.
    No to jak nie ma czym się bawić to trzeba pospać. Z pierwszych 5h lotu 3h przespałem. To jest sukces, ponieważ nie zdarza mi się to.
    Dalszy lot bez większych turbulencji (parę było ale można to uznać za ułamek procenta). Na ok 1h15 minut przed lądowaniem załoga rozpoczęła drugi serwis. Tym razem lekka przekąska i napoje.
    Nadszedł czas lądowania. Przelecieliśmy nad plażą Maho i ostre hamowanie z dużym rewersem. Podjechaliśmy pod terminal i po wszystkich formalnościach prosto do hotelu.
    O tym co się działo dalej czyli troszkę spotterki, będzie można przeczytać w części 2, którą wkrótce zamieszczę. Na koniec parę fotek


    Samolot i właściciel
    Airbus A330-223
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / F-OFDF / 253
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    ATR 72-202
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N4AE / 244
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-2B7
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N202UW / 27811
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)


    No to mamy SXM. Chwilę po przylocie szybko udajemy się na plażę Maho i do Sunset Bar. Tam oczekujemy pierwszych wrażeń związanych z pobytem na wyspie. Są pierwsze maszyny i pierwsze emocje. Jest też pierwszy jetblast czyli stanie za silnikiem startującej maszyny. Jakie to uczucie ? Robi się gorąco, wieje tak, że ledwo da się utrzymać barierki a oddychać się nie da. Znajomi pytają czy to był uśmiech czy wiatr mi usta otwierał Odpowiadam, jedno i drugie

    Jaka to siła? Oj duża. Stałem za różnymi maszynami ale największą jaką wybrałem było 757. Kolega Quantas był bardziej odważny i poszedł na naszego A330 a wyglądało to tak...





    Jak widać na obrazku, aparat fotograficzny zmienił swoją lokalizację pomimo iż był położony przy progu, który miał go blokować. Czy warto spróbować? Oj warto Ci co przejadą autem za mogą się podziewać niezłej piaskownicy

    Pierwszy dzień to głównie spotting na Maho. Małych lokalnych "pierdolotów" ląduje i startuje pełno więc już zdjęć się nie robi po godzinie. Czeka się jednak na rarytasy, które po 2 dniach już zdecydowanie mniej bawią. Pierwsze fotki są jednak miodem lanym na nasze rozpalone od ciepła serca....


    Samolot i właściciel
    Airbus A340-313X
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / F-GLZP / 260
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Bombardier Learjet 35A
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N7ZH / 35A-348
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    De Havilland Canada DHC-6-300Twin Otter
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / PJ-WIH / 766
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-232
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N661DN / 24972
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-232
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N661DN / 24972
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-232
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N661DN / 24972
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-223
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N628AA / 24586
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-223
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N628AA / 24586
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-223
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N628AA / 24586
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    ATR 72-202
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N4AE / 244
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-2B7
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N202UW / 27811
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Airbus A319-132
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N527NK / 2978
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 737-7CT
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / C-GWBN / 34155
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 767-3Z9(ER)
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / N763BK / 23765
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 747-406
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / PH-BFN / 26372
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-2B7
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / N200UU / 27809
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)


    Resztę zdjęć pozostawię na trzecią część (powrotną) bloga

    08-11

    Wyspa to nie tylko spotting, bo tak jak pisałem nie jest on jakiś urozmaicony a robienie "tej samej" fotki w tym samym ujęciu parę razy jest nudne. Wypożyczyliśmy auto i czas zwiedzić wyspę. Formalnie potrzeba na to ok 2h ale w samym Philipsburgu można spokojnie 2h pochodzić po uliczce karaibskiej, która jest wzdłuż plaży.

    Sama wyspa może mieć zwolenników i przeciwników. Ci, którzy spodziewali się czegoś super, oazy czy raju to mogą czuć się zawiedzeni, Ci, którzy wiedzą, że karaibskie wysepki to zderzenie biedy z bogactwem, będą widzieć urok tego obfitego w naturalną zieleń miejsca. Sama wyspa to teren zarówno górzysty jak i zupełnie 0 przy poziomie morza. Tubylcy nie odstraszają tak jak na Dominikanie co powoduje, że chodzenie po ciemku nie wywołuje strachu. Wyspę objechaliśmy prawie dwa razy dokładnie tak jak jest to zaznaczone na mapie. Jedno co nam przeszkadzało to wręcz niemal ciągły, tropikalny deszcz.



    Zdjęcia z wyspy prezentuje poniżej. Pierwsze dwa to spotting w połowie pasa podczas lądującego AirFrance A340 z forumowym thewho na pokładzie Fotki z tego lądowania w ostatniej 3 części tego wpisu.














    Przez ulewne deszcze zwiedzamy wyspę w większości z pozycji auta. Wieczorem spotykamy się z forumowym thewho w Sunset barze i tam dla trawienia wypijamy piwko. Czas spać. Jutro wylot.

    09-11

    Dzień wylotu to dzień po części stracony na organizację. Trzeba zatankować i oddać auto, spakować bagaże i oczekiwać na czas opuszczenia hotelu.

    Przyszedł czas na powrót. Nasze całe 3 dni na St. Maarten to zapewne niezapomniane przeżycie, które pozostanie w naszych wspomnieniach na długo. Od rana chwytamy ostatnie promyki słoneczne przy hotelowym basenie. Check-out mamy o 11:30 i tak się odmeldowujemy. Czekając na resztę ekipy słyszę gdzieś w oddali jakiś "ciężki" samolot. Obracam się, a z za płotu wyłania się Boeing 727, którego nie mogliśmy wcześniej trafić. Szybko wyciągam aparat i .... mam fotkę. Chwilę później pojawia się reszta ekipy. Po sprzedaniu newsa troszkę puls podskoczył ale jak to Quantas ładnie powiedział, "cieszę się, że chociaż Ty go masz". To jest właśnie super podejście.


    Samolot i właściciel
    Boeing 727-233(Adv)(F)
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    09.11.2010 / N395AJ / 21100
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)


    Idziemy na lotnisko z nadzieją, że będziemy mogli już nadać bagaże. Patrzymy na check-in i nasz lot już tam wisi. Pędzimy więc do nadania bagażu i okazuje się, że nasza walizka jest za ciężka. Jak za ciężka ? Jesteśmy we dwoje, mamy jedną walizkę, która waży 28kg. Pracownik check-in się upiera, że nie przyjmie walizki cięższej niż 20kg. Na nic tłumaczenie, że tak może być, że przecież w pierwszą stronę było ok. Trzeba było przepakować część zawartości do torby plażowej. Odprawiliśmy się i spacerkiem na ostatni spotting na Maho. Tam spotykamy się z forumowym thewho. Parę fotek (w tym lądującego naszego A332 z forumowym Kilunem na pokładzie), szybkie piwo i czas wracać do terminalu. Dzięki uprzejmości Bartka zostaliśmy podwiezieni pod sam terminal. Przechodzimy wszelkie niezbędne kontrole i oczekujemy na boarding. Wszystko odbywa się planowo co powoduje uśmiech na naszych twarzach. Odlot w niestandardowym kierunku czyli wprost na plażę Maho. Chwila moment i jesteśmy w powietrzu kierując się do PAP czyli na Haiti (Port Au Prince). Lot z dość sporymi turbulencjami trwa 1h30m. Podczas podejścia do lądowania można zauważyć zniszczoną część tej pięknej wyspy przez lawiny błotne wpływające do Atlantyku. Chwilę przed lądowaniem widać "slamsy", w których mieszkają ludzie. Patrząc na to wszystko wcale się nie dziwię, że rozwija się tam cholera. Na filmie z lądowania w oryginalnym dźwięku (nie tym co załączyłem) słyszę same "o kurcze", "ja pierdziele", "ale masakra". To właśnie odzwierciedla to co widziałem za oknem. Chwilę potem jesteśmy już na ziemi. Na lotnisku umiarkowany ruch. Czeka 767 Air Canada, 757 American Airlines oraz 767 cargo. Samolot opuszczają pasażerowie pozostający na Haiti. Jest ich sporo. Wszyscy zastanawiamy się nad jednym. Po "cholerę" oni tam jadą ?




    W PAP stoimy 1h20m. Po zamknięciu drzwi pojawia się w samolocie sporo komarów. Zabijam 4 szt. Chwilę później stewardesy rozpylają jakiś spray na komary. Myślę sobie, że dobrze robią bo o ile mała jest szansa na zakażenie przez ugryzienie to jednak jest. Podczas wypychania pojawia się w naszych oknach A320 Air France. Co on tam robi ? Taki mały samolot po tej stronie globu ? Nie mam do teraz pojęcia. Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakiś charter.

    Startujemy po ciemku. Na progu pasa nie widać czegoś w postaci świateł podejścia a lotnisko wygląda na słabo oprzyrządowane. Po wejściu na wysokość przelotową pojawia się ciepła anty-bakteryjna chusteczka a następnie posiłek w postaci ryby lub kurczaka. Znów zwykłe sztućce i normalna szklanka. Specjalnie dla Raffija zrobiłem fotki naszego papu.




    Po jedzonku i winku udaję się do spania. Udaje mi się z małymi przebudzeniami aż do kolejnego posiłku na 1h20m przed lądowaniem w Paryżu Orly.



    10-11

    Lądowanie na ORY przyjemne ale pogoda jakoś już nie jest przyjemna. 8 stopni to jakoś za mało. Wychodzimy do terminalu, tam odprawa paszportowa i karuzela. Na ORY rozstajemy się z Quantasem i Kawą, którzy mają ochotę na zrobienie paru fotek. My wraz z forumowym Tatarem udajemy się do stacji RER gdzie również się rozstajemy. Czekamy na nasz pociąg 3 minuty. Jedziemy nim przez 1h30m wprost na CDG. Tam szybko do check-in i znów przepakowanie walizki. Tym razem godzą się na 23kg. Jakoś tego nie kumam, ale nadajemy znów dwa bagaże. Po 45 minutach udajemy się na boarding. I tu mnie już rozwalili. Z terminalu 2D idziemy przez rękaw do autobusu, który przewozi nas do terminalu 2E, gdzie po schodach idziemy do rękawa, a potem do naszego A321. Przez tą całą operację mamy dela 15 minut. Wykołowanie, przejazd koło "tłuściochów" w skład których można było zaliczyć A380 Air France, A380 Emirates i A380 Singapur Airlines. Poza tym cała masa B777 z AF i 2 szt. Wietnamczyków. Normalnie prawie jak flota LO

    Lot z CDG na TXL trwa 1h30m. Po przylocie odbieramy bagaże i wraz z moim wujem wybieramy się do serwisu po naprawione auto. Okazało się, że awarii uległ pompo-wtrysk (już 2) i naprawa wyniosła 1030 EUR Jak dodam do tego extra bilety na AF to mamy +1641 EUR niespodziewanych i nieplanowych kosztów).

    Odbieramy auto i śmigamy wprost do Poznania aby zdążyć jeszcze wyściskać nasze pociechy. Po 3h50m jesteśmy w domu. Cała podróż trwała 27h a czas od wstania do "normalnego" położenia się w łóżku to 36h.

    Na koniec małe podsumowanie. Wyjazd super, przygody na pełnym wypasie, Francuzi jak zwykle powodujący alergię przez to, że mają totalnie w poważaniu cywilizowane języki w miejscach gdzie powinni ich używać tj. na lotnisku i w samolotach. Jedno mogę powiedzieć. Warto było i tyle. Dla przyszłych zwiedzających powiem tak. Nie nastawiajcie się na raj bo go tam nie ma. Nie martwcie się pogodą i tym, co tam zobaczycie. SXM nadal jest wyjątkowym miejscem na świecie, które jak już pisałem, pozostanie w mojej pamięci.

    Na koniec film, parę zdjęć, i info o przelotach (film nie jest dostępny w lokalizacjach - Niemcy, Republika Dominikana).



    Samolot i właściciel
    British Aerospace Jetstream 31
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / 9Y-JET /
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Airbus A340-313X
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / F-GLZP / 260
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Airbus A340-313X
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    08.11.2010 / F-GLZU / 377
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Airbus A340-313X
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    08.11.2010 / F-GLZU / 377
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Airbus A340-313X
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    08.11.2010 / F-GLZU / 377
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 747-422
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / F-HSUN / 26880
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 747-422
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / F-HSUN / 26880
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 747-422
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / F-HSUN / 26880
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Airbus A330-223
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / F-OFDF / 253
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Airbus A330-223
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    09.11.2010 / F-OFDF / 253
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Airbus A330-223
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    09.11.2010 / F-OFDF / 253
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    ATR 72-212A
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    08.11.2010 / F-OIJH / 682
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Cessna 208B Grand Caravan
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    08.11.2010 / F-OSBH / 208B2117
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-23N
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / N203UW / 30548
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-223
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / N636AM / 24594
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-223
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    08.11.2010 / N681AA / 25338
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 757-223
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    08.11.2010 / N681AA / 25338
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 767-232(BDSF)
    Lotnisko
    Haiti: Port-au-Prince -Toussaint Louverture International(PAP MTPP)
    Data /REG / CN
    09.11.2010 / N762CX / 22225/77
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 737-724
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    09.11.2010 / N23708 / 28769
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 747-406
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    09.11.2010 / PH-BFG / 24517
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Boeing 747-406
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / PH-BFN / 26372
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Fokker 100
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    09.11.2010 / PJ-DAB / 11331
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    McDonnell Douglas MD-82
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / PJ-MDD / 49972
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    McDonnell Douglas MD-82
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / PJ-MDD / 49972
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    De Havilland Canada DHC-6-300Twin Otter
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / PJ-WIN / 518
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    De Havilland Canada Dash 8-Q314
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    07.11.2010 / V2-LFU / 250
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    De Havilland Canada Dash 8-Q314
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / V2-LFU / 250
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Britten-Norman BN-2B-21 Islander
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    09.11.2010 / VP-AAF / 2024
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)



    Samolot i właściciel
    Cessna 550 Citation II
    Lotnisko
    Netherlands Antilles: Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana(SXM TNCM)
    Data /REG / CN
    06.11.2010 / YV1563 / 551-0463
    Autor
    Tomasz Tomkowiak (Wlkp_Spotters)








    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 16-11-2010 o 09:10
    kurt, igor289 and szmitz like this.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Fajna relacja, miło się czyta!

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Samolot czysty, a nasze miejsca to 28JK. Dziwne jest jednak to, że w naszym przedziale nie ma systemu rozrywki a za grodzią w ostatnim przedziale on jest
    Dziwne, na stronie : http://www.aircaraibes-usa.com/airca...40625830590%29 piszą, że mają wszędzie... Ja lecę 01.12, będę pamiętał, żeby bardziej z przodu siedzieć...


    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Podczas wypychania pojawia się w naszych oknach A320 Air France.
    AF ma zbazowany jednego A320 na Karaibach (czy może w Miami), którym obsługuje lokalne loty z tego co wiem.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Mawey, po lub od 16 listopada już tą trasę tylko 300-ki będą obsługiwać, no i nie będzie już powrotu przez Haiti, a tylko (jeśli dobrze pamiętam) przez Martynikę lub Guadelupe.



  4. #4
    Awatar momopoznan

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Pytanie co to za aplikacja na Iphon-a ?? Poza tym zazdroszczę takiej wyprawy z drobnymi przygodami na początku, długa ale fajna relacja, mega zdjęcia mi szczególnie przypadło do gustu do Dash-a 8 zdmuchiwanego przez wiatr .

    A i tak btw. duże te posiłki dostaliście

  5. #5
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez momopoznan Zobacz posta
    Pytanie co to za aplikacja na Iphon-a ??
    FlighTrackPRO
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Jezyk francuski *jest* cywilizowanym jezykiem. (I to wczesniej niz angielski. Zreszta jest tu wiele aspektow. No ale to temat na inną dyskusje.) Warto sie go nauczyc.

    A co do 320 AF, to jak juz napisal Mawey, AF obsluguje polaczenia miedzy kilkoma sposrod karaibskich wysp (niestety, nie ma wsrod nich St. Martin), a takze Miami, takim wlasnie samolotem. (Szczegoly moga sie pewnie zmieniac, ale tak bylo w ostatnich latach.)
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 15-11-2010 o 17:35

  7. #7
    Awatar anthony

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    po lub od 16 listopada już tą trasę tylko 300-ki będą obsługiwać
    20NOV ORY-SXM i 27NOV SXM-ORY, na oba loty wbite 332.

  8. #8
    Awatar sandokan1966

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie

    Panowie jeśli można wiedzieć ile całościowo taka przyjemność kosztowała ?( przelot, hotel, wyżywienie)

    Może mój sponsor (czytaj - żona ) by się zgodził na taka wycieczkę

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Profesjonalizm w każdym calu, relacja fantastyczna, szkoda wpadki na początku wyprawy, jednak takie sytuacje też się zdarzają, miło czytać ,że nie załamałeś się nią doszczętnie. Pozdrawiam


  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Fajnie, że to spiąłeś bo daje to obraz całości i fajnie się czyta.

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Nie ma to jak szczęście w podróży. Super relacja :-))

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Jezyk francuski
    racze angielski bo ten język uznają za międzynarodowy ;D a nie każdy umie mówić z kluskami w buzi ;p

  13. #13
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Świetna relacja. Szkoda tego aparatu co leży pod płotem

  14. #14
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sandokan1966 Zobacz posta
    Panowie jeśli można wiedzieć ile całościowo taka przyjemność kosztowała ?
    Koszty na dwie osoby:
    POZ-TXL-POZ samochód. Paliwo 200 zł + parking 39 eur: 360 zł
    TXL-CDG-TXL 220 eur = 880 zł
    Transfery w Paryżu 76 eur = 300 zł
    Hotel w Paryżu ze śniadaniem = 150 zł
    ORY-SXM-PAP-ORY 2100 zł
    3 noclegi na SXM ze śniadaniami (20 metrów od płyty postojowej !) skromne ale z basenem i w odpowiednim miejscu 900 zł
    Wynajem auta na 48h- 250 zł

    Razem na dwóch około 5000 zł czyli na osobę 2500 zł. Do tego na pozostałe żarcie, prezenty, wyborny rum, perfumy dla żony około 1200 zł.
    Razem na osobę 3700.

    W naszym przypadku kilka dni przed zakupem biletów wykasowaliśmy Malev za spóźnienie na 250 eur, więc bilet zasadniczy na SXM mieliśmy w pewnym sensie za free, tak więc z budżetu wyszło około 2650 zł.



  15. #15
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    całkiem tanio

  16. #16
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No raczej drogo jak na zaledwie kilka dni.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  17. #17
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager747 Zobacz posta
    całkiem tanio
    No mógłbym jeszcze dodać jak ciemnoskóry obywatel (w rozmowie na żywo nazywam go nieco inaczej) zaznaczył przed wypożyczeniem auta że zderzak jest uszkodzony z lewej strony, choć faktycznie był z prawej. Przy zwrocie mówi że rozwaliliśmy. Na nic tłumaczenia że źle zaznaczył, zawołał szefa, ten mówi że ze sto baksów wyjdzie. Myślę sobie wyjmę stówę i niech se ciemnoskóry obywatel wsadzi je sobie .... do kieszeni. Ale on że nie, że ściągną sobie z kaucji. Ściągneli po dwóch dniach, 204 $.
    Jutro się wybiorę do ich biura w POZ.
    Te dziady to Thrifty Dollar.
    Ciekawostka że Avis Tomkowi za nówkę wranglera zablokował 500$, a nam za złoma (zaznaczyliśmy około 30 uszkodzeń w momencie wyposażenia) hultaja Atosa przyblokowali 850$. Oczywiście to moja głupota że daliśmy sobie tyle zablokować, ale wzięło się to z tego że Tomasz brał auto godzinę wcześniej, i wiedząc ile on ma zablokowane, nawet nie zapytaliśmy ile nam wezmą bo sądziłem że nie więcej niż 150-200 biorąc pod uwagę jak niska była wartość naszego auta.
    Swoja drogą nie wypożyczajcie atosa. Jadąc pod górę koleś rangem HSE zaczął trąbić na nas, że prawie stoimy, ale my mimo pełnego kick downa 35 km/h przekroczyć nie mogliśmy
    Ale przy stratach Tomka, nasze 204 $ to Pikuś.



    I jeszcze ciekawostka. Tuż przed odlotem, wykonując fotke deski surfingowej w naszej forumowej koszulce, zostawiłem na stole okulary. Ich brak zauważyłem na lotnisku.
    Po dwóch dniach Kilun (z którym zrobiliśmy mijankę na lotnisku) piszę SMS z pytaniem czy ktoś od nas w Sunset Barze nie zostawił okularów !!!
    Wczoraj mi je przywiózł.

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    No raczej drogo jak na zaledwie kilka dni.
    Też mi się wydaje że aż tak tanio to nie było.
    Rozłożyło sie to jednak na długi czas. W maju za główny bilet, w sierpniu za europejski odcinek, w październiku za hotel w PAR, i na miejscu reszta. Tak więc w pewnym sensie wydatek na raty.

    No i najważniejsze. Nazywanie SXM spotterskim rajem jest bardzo na wyrost, i nie ma w sobie grama uzasadnienia.
    Fajne miejsce, bardzo fajne, ale raj ? nie na pewno nie.
    Samo lotnisko to tylko piękny dodatek do wyspy zmarnowanej przez syfiarzy, bałaganiarzy i śmierdzili.
    Powtórzę to co mówiłem w dziesiątkach rozmów w ostatnich dniach:
    Gdyby gdziekolwiek w Europie było cały rok 30 stopni, i częste deszcze to tonęli byśmy w kwiatach i cudownej roślinności. Ci syfiarze mają tylko to co dała natura. Klimat, morze, plaże (oczywiście brudne bo lewusom się sprzątać nie chce) i roslinność która sama wyrosła. Kwiatów nie ma, bo im się sadzić nie chce.
    Drogi gorsze niż na wschodnich krańcach Ukrainy.

    Ale i tak było warto, ale 3 dni były wystarczjące, no może tydzień bym wytrzymał, ale ani dnia dłużej.

    Samo Maho ? Jak ktoś mi powie że cały tydzień siedział tam i pstrykał fotki to tylko uśmiechnę się z politowaniem.
    Spędziłem tam razem z sześć godzin i wystarczy.
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 15-11-2010 o 23:14



  18. #18
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tydzień w Egipcie wyjdzie taniej, ale same bilety są dość drogie, więc chyba nie jest aż tak źle.
    Niestety z blokowaniem kasy na karcie tak jest, na Maderze chyba 900 euro nam zablokowali w Avisie.

  19. #19
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dlatego ja się nie rzucałem na to, bo nie była to okazja typu Wenezuela z LANem 2 lata temu.
    Wenezuela wyszła mnie 2300 na osobę, ale na 12 dni i z atrakcjami typu Salto Angel (300$/osoba) i Los Llanos (145$/osoba).

    Prawie 4k to ja wydawałem na Chiny, ale 20 dni, prawie codziennie w innym miejscu i 2 przeloty wewnętrzne.

    Niemniej jednak muszę przyznać, że dla spottera SXM to nie lada atrakcja :-)
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  20. #20
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Najbardziej zabolał ten aparat na asfalcie, brrrr..., ale jak potem dopisałeś, że to Canon to mi przeszło
    Wrzućcie jakieś pamiątkowe foto, przecież tylu Was tam naraz było

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •