Strona 2 z 52 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 1024
Like Tree135Likes

Wątek: Miles and More - podróżowanie za mile

  1. #21
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Czyli bardziej przypadek szczególny.
    Jeżeli cała ta infolinia zajmuje się tylko obsługą biletów nagród (a nie pełną obsługą pasażerów jak wszędzie na świecie chyba) to do diaska można chyba wymagać żeby chociaż tą czynność mieli opanowaną.
    Miejmy nadzieję, że chociaż kawę parzą dobrą w biurze.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Wiem, choć nie znam aktualnych stawek. Sprawdzałem kilka dni temu przykładowo POZ-SIN-POZ dla lotów wszystkich LH dopłaty to ponad 1500zł, a dla dolotów do MUC lub FRA z LO to około 1320zł, więc różnica jest jeszcze spora.
    ZTCP jest 20 USD w LO vs ~30 EUR za odcinek w LH.

  2. #22
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    ZTCP jest 20 USD w LO vs ~30 EUR za odcinek w LH.
    Dziwne, bo to różnicy aż o niecałe 200zł nie tłumaczy (góra 120-130zł). Dopłaty dla całej trasy to nie jest przecież suma dopłat dla poszczególnych odcinków, więc tym bardziej. No coż zobaczymy, mam nadzieje, że nie przeżyję szoku, typu 2500 za całość na osobę

  3. #23
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Dziwne, bo to różnicy aż o niecałe 200zł nie tłumaczy (góra 120-130zł). Dopłaty dla całej trasy to nie jest przecież suma dopłat dla poszczególnych odcinków, więc tym bardziej. No coż zobaczymy, mam nadzieje, że nie przeżyję szoku, typu 2500 za całość na osobę
    Dopłata dla trasy jest jak najbardziej sumą dopłat ze wszystkich odcinków. Patrząc na WAW-FRA, różnica w YQ wynosi około 63 USD. LH liczy ~35 EUR za segment.

  4. #24
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Dopłata dla trasy jest jak najbardziej sumą dopłat ze wszystkich odcinków. Patrząc na WAW-FRA, różnica w YQ wynosi około 63 USD. LH liczy ~35 EUR za segment.
    Jesteś pewien ??? Myślałem, że to wynika z konstrukcji taryfy, kilkakrotnie widziałem sytuacje w których np trasa POZ-FRA-ZRH-FRA-POZ miałą dopłaty rzędu 800zł, a ZRH-DAR-ZRH rzędu kolejnego 800zł, natomiast wszystko razem na tych samych lotach wychodziło już 1300zł, a nie 1600zł. Z czego ta różnica może wynikać ?

  5. #25
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Jesteś pewien ??? Myślałem, że to wynika z konstrukcji taryfy, kilkakrotnie widziałem sytuacje w których np trasa POZ-FRA-ZRH-FRA-POZ miałą dopłaty rzędu 800zł, a ZRH-DAR-ZRH rzędu kolejnego 800zł, natomiast wszystko razem na tych samych lotach wychodziło już 1300zł, a nie 1600zł. Z czego ta różnica może wynikać ?
    Pisałem o YQ, tu się liczy odcinkami. Inne opłaty to już różnie, większość jednorazowa.

  6. #26
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Pisałem o YQ, tu się liczy odcinkami. Inne opłaty to już różnie, większość jednorazowa.
    Przyjdzie czas to szczegółowo to sprawdzę. Przy okazji, czy to potwierdzone, że da się teraz miec po 1 stopoverze w każdą stronę ?
    Mam jeszcze bardziej skomplikowaną obawę z tym związaną, gdyby była dostępnośc na AKL-APW-AKL, dolot do APW chciałbym miec w postaci: POZ-MUC-SIN-AKL(stopover)-APW, czytałem, że czasem są problemy gdy miejsce na stopover jest dalej od miejsca wylatu, niż miejsce docelowe. W tym przypadku tak by było, z APW do POZ jest bliżej niż z AKL do POZ. System może traktowac już AKL jako port docelowy, a lot AKL-APW już jako pierwszy segment lotu powrotnego. Czy to prawda ? W takiej sytuacji musiałbym odwrócic całą moją trasę POZ-FRA-KIX(stopover)-AKL-APW // APW-AKL(stopover)-SIN-MUC-POZ, ale na początku marca jest trochę za zimno na Kyoto .

  7. #27
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Nie mam pojęcia szczerze mówiąc. Możesz na sucho wypróbować booking na koncie które już masz z wystarczającą liczbą mil, wtedy będziesz wiedział co trzeba zgrać.

  8. #28
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Co prawda nie za mile, tylko za $$$, ale być może najnowsza oferta *A będzie pasowała do Twojej wyprawy? GO ISLAND HOPPING ACROSS THE PACIFIC WITH THE STAR ALLIANCE MICRONESIA AIRPASS - Star Alliance


    edit: z tego co widzę, to jednak ta oferta dotyczy północnego Pacyfiku, niestety na stronie dotyczącej analogicznej South Pacific Airpass nie widać stawek

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    a ja mam inne pytanko w temacie M&M - upgrade za mile..... złożyłem przez internet zamówienie na podniesienie dla 2 pasażerów za mile które posiadam klasy podróży na rejs 30.08 ORD-WAW LOT 004 z ekonomicznej do buisness no i dostałem informację iż miejsc brak i jestem na liście oczekujacych, skontaktowałem się z infolinią polską i też mi podali to samo, coś mnie podkusiło i sprawdziłem w infolini LOT i pani mi powiedziała iż 12 miejsc jest wolnych, gdy znowu zadałem pytanie w M&M nikt nie potrafi mi udzielić poprawnej (czytaj jakiejkolwiek) informacji....macie jakieś doświadczenia w tej kwestii??

  10. #30
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MalyEPWA Zobacz posta
    a ja mam inne pytanko w temacie M&M - upgrade za mile..... złożyłem przez internet zamówienie na podniesienie dla 2 pasażerów za mile które posiadam klasy podróży na rejs 30.08 ORD-WAW LOT 004 z ekonomicznej do buisness no i dostałem informację iż miejsc brak i jestem na liście oczekujacych, skontaktowałem się z infolinią polską i też mi podali to samo, coś mnie podkusiło i sprawdziłem w infolini LOT i pani mi powiedziała iż 12 miejsc jest wolnych, gdy znowu zadałem pytanie w M&M nikt nie potrafi mi udzielić poprawnej (czytaj jakiejkolwiek) informacji....macie jakieś doświadczenia w tej kwestii??
    Dostępność miejsc dla upgrade'ów czy biletów milowych nie jest równa dostępności normalnych biletów.
    Tak czy siak, konfiguracja z 12 fotelami w biznesie to chyba jednak nie jest warta uprgade'u, bo to nie Webery nawet tylko jakieś większe starocie.
    A M&M PL jak zwykle bezużyteczne...

  11. #31

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    nie ,w 767 jest wiecej miejsc 18- pani stwierdzila iz w sprzedazy jest 16 (2 fotele jak zwykle dla załogi) i z 14 szt 2 szt sprzedali....niestety 31.08 znów w podróż więc wszystko mi jedno czy będą Webery...liczy się odrobina konfortu bo potem nie będzie czasu na sen tylko znowu go to work....czyli mam grzecznie czekać?
    Ostatnio edytowane przez MalyEPWA ; 25-04-2011 o 21:05 Powód: literówka

  12. #32
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeśli w LO pracują sensowni ludzie to jeśli przed lotem nie będzie pełnego obłożenia w C to powinni Ci ten upgrade dać, nawet gdyby miejsc w taryfie dla biletów nagród już nie było. Ale znając życie to może być różnie.
    Ja kilka dni temu napisałem do LO list z prośbą o podanie terminu dostępności w systemach lotów na rozkład letni 2012 od 25 marca do okolic połowy kwietnia 2012. Otrzymałem zaskakującą odpowiedź, że sprzedaż jest możliwa tylko z wyprzedzeniem 1 rok. Chyba ktoś tam po drugiej stronie zapomniał zerwać kartkę z kalendarza i dla niego nadal mamy marzec
    Mam już komplet mil, będę chyba próbował dolecieć choć na kilka dni na jakiekolwiek wyspy na pacyfiku, choćby kosztem wydłużenia urlopu, bo czuję, że kolejna taka okazja się nie powtórzy. Nie musi to być Samoa lub Fiji, posprawdzam też Toga, Vanatu, wyspy Cooka, dom sobie spokój tylko z PPT. Boje się sprawdzać dostępności, bo jedyne co uniemożliwia mi teraz robienie rezerwacji to brak rozkładu w LO dla dat po 25marca2012, a raczej nie chce aż tak modyfikować trasy by wracać do WAW, a nie do POZ.

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zastamowiłbym się nad wydawaniem mili na upgrade w 767: moim zdaniem C by LO nie jest tego warta. Ale oczywiście to tylko luźna sugestia, skoro już i tak masz problemy z potwierdzeniem zamowienia.

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    @Rob_Sad: no jak juz lecisz taki szmat drogi, to szkoda byłoby nie skoczyć na którąś z wysp, nawet kosztem urlopu czy zwiększenia wydatków

  15. #35
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    @Rob_Sad: no jak juz lecisz taki szmat drogi, to szkoda byłoby nie skoczyć na którąś z wysp, nawet kosztem urlopu czy zwiększenia wydatków
    No dokładnie tak myślę. Ja mam niemal gigantyczne możliwości urlopowe i za rok mógłbym lecieć nawet na 2 miesiące, ale druga połowa nie ma pracy aktualnie i to jest problem.
    Jeśli chodzi o pieniądze, to większe potrzeby oznaczają większą mobilizację, a ta jest mi potrzebna ostatnio ))
    Uznałem, że loty na tańsze Fiji i Samoa są chyba po 3-4x w tyg, na Vanatu, Tonga już znacznie mniej, ale na wyspy Cooka jest sporo lotów i chyba warto, nawet gdybym miał się ograniczyć do Raratonga. Aitutaki to jednak spory wydatek choćby ze względu na dolot z Raratonga, bilety mają stałe ceny około 400-500zł OW Podobnie jest z Polinezją Francuską, też drogie loty lokalne. A nóż jakieś miejsca się znajdą

  16. #36
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MalyEPWA Zobacz posta
    nie ,w 767 jest wiecej miejsc 18- pani stwierdzila iz w sprzedazy jest 16 (2 fotele jak zwykle dla załogi) i z 14 szt 2 szt sprzedali....
    No cóż, matematyka i układ foteli na danym rejsie niestety z Panią na infolinii się nie zgadzają, ale jak chcesz to możesz jej wierzyć.

  17. #37
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    @Rob_Sad - mówisz że nie możesz kupić biletów na za rok.hmmm... Lecę w podobne jak Twoje okolice. Linia, którą na miejscu mam zamiar latać swój rozkład ma rozpisywany listopad-marzec, kwiecień - październik. Początkiem marca wysłałem pytanie o dostępność rozkładu na drugą część roku - odpisali że nie ma. Teraz tuż przed świętami wysłałem ponowną prośbę ( w końcu teoretycznie nowy rozkład już obowiązuje) - odpisali że będzie dostępny.... końcem maja.
    Tak z ciekawości, brałeś pod uwagę ewentualne bankructwo LO?
    no risk, no fun ;D


  18. #38
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    No cóż, matematyka i układ foteli na danym rejsie niestety z Panią na infolinii się nie zgadzają, ale jak chcesz to możesz jej wierzyć.
    Ja bym jeszcze spróbował upgrade za mile u agenta przy boardingu, tam chyba najprędzej się uda.
    Sam lecę do ORD Lotem w maju, zobacze jak to wygląda po 2 latach przerwy. Swoje vouchery trzymam na 787 :-)
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  19. #39
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    @Rob_Sad - mówisz że nie możesz kupić biletów na za rok.hmmm... Lecę w podobne jak Twoje okolice. Linia, którą na miejscu mam zamiar latać swój rozkład ma rozpisywany listopad-marzec, kwiecień - październik. Początkiem marca wysłałem pytanie o dostępność rozkładu na drugą część roku - odpisali że nie ma. Teraz tuż przed świętami wysłałem ponowną prośbę ( w końcu teoretycznie nowy rozkład już obowiązuje) - odpisali że będzie dostępny.... końcem maja.
    Tak z ciekawości, brałeś pod uwagę ewentualne bankructwo LO?
    Chyba każda linia ma rozkłady pomiędzy zmianami czasu, czyli koniec października i koniec marca. Rozumiem, że któraś z linii nie ma jeszcze dostępności na zimę 2011-2012 ? A która to linia ? Z tych które ja sprawdzałem, to ze wszystkimi jest OK, po za LO.
    Odnośnie bankróctwa LO, to wydaje mi się, że ryzyka nie ma, bilety są przecież wystawiane przez LH, program M&M należy do LH. Ewentualna redukacja lotów jest do zastąpienia przez połączenia LH (najwyżej z noclegami w FRA lub MUC w ostateczności).

  20. #40
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Ja bym jeszcze spróbował upgrade za mile u agenta przy boardingu, tam chyba najprędzej się uda.
    Sam lecę do ORD Lotem w maju, zobacze jak to wygląda po 2 latach przerwy. Swoje vouchery trzymam na 787 :-)
    Można też monitorować dostępność na kilka dni przed odlotem, mi ostatnio tak się zwolniły dwa miejsca. Tak czy siak, wydanie 50k na biznes klasę o wygodzie dobrego exit row to średni deal :/.

Strona 2 z 52 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •