Strona 1 z 51 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 1008
Like Tree130Likes

Wątek: Miles and More - podróżowanie za mile

  1. #1
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Miles and More - podróżowanie za mile


    Polecamy

    Po długim zbieraniu i wielu perypetiach w końcu trochę z rozpędu dozbierałem 100tys mil (i mam do dyspozycji drugie konto z 140tys mil).
    Myślę o 2 biletach do Nowej Zelandii i zastanawiam się nad trasą. Doradzilibyście mi co warto, a co nie ?
    Na samą Nową Zelandię przeznaczam około 2tyg, na całą resztę 1,5-2tyg. Bilet dawałaby możliwość 2 stopoverów (mam nadzieje, że to prawda, że tak to działa od początku roku).
    Wstępnie mam w planie 2 trasy:
    - wersja minimum POZ-MUC-SIN(12h na zwiedzanie i rozprostowanie kosci)-SYD(2dni stopover)-CHC // AKL-KIX(4-5dni stopover)-PVG(jakieś 10h na spacery)-MUC-POZ
    - wersja lepsza POZ-MUC-SIN(12h na zwiedzanie i rozprostowanie kosci)-AKL(stopover 2 tyg)-APW(Samoa) // APW-AKL-KIX(4-5dni stopover)-FRA-POZ - w tej wersji problemem jest dostępność (a raczej jej brak) biletów w ekonomicznej na trasie AKL-APW-AKL i fakt, że przy odcinakch APW-AKL-KIX przesiadka pasuje tylko w środę.

    Jeśli już jestem tak daleko bardzo bym chciał odwiedzić którąś z wysp na Pacyfiku, Samoa mi pasuje najbardziej, pozostałe są za drogie, a Fiji to jednak trochę komercja (ostatecznie może być. Wyjazd planuję na marzec 2012, tak by Kyoto odwiedzić pod koniec marca (żeby było już zielono, nie muszę trafić na wiśnie). W drugim wariancie loty KIX-FRA-POZ muszą być już według rozkładu letniego, by dało się zdażyć na przesiadkę w FRA. Myślę oczywiście o wszystkich możliwych innych trasach i miejscach na przesiadki. Muszę mieć długie przesiadki, bo będę leciał z osobą z implantami w kręgosłupie która musi odpocząć od siedzenia. Muszę też się z tego powodu skupić na krajach z dobrą dostępnością obsługi medycznej (w razie czego). Potencjalne miasta na przesiadki i stopovery:
    - KIX - bo najbliżej Kyoto, bardzo kręci mnie Japonia, ale wiem, że w najbliższych latach tam nie polecę, chcę więc ją choć trochę liznąć skupiając się na Kyoto
    - Tokyo - o ile lotnisko HND jest blisko centrum, to odległość NRT od miasta chyba wyklucza sens zwiedzania przy przesiadce <24h, a stopover tutaj i pociąg do Kyoto za bardzo podnosi koszty
    - SIN - już tam byłem, ale chce obejrzeć nowe budynki, chce się przelecieć SQ i nie jestem zadowolony z zdjęć które tam kiedyś zrobiłem, do tego komunikacja pomiędzy lotniskiem i centrum jest tania, szybka i wygodna
    - BKK - z założenia skreślam, byłem tam, a upierdliwa komunikacja do centrum z lotniska uniemożliwia zwiedzenie czegokolwiek w 24h i szkoda mi kasy na wizę, Thai mnie nie kręci
    - HKG - to dobre miasto na przesiadkę 24h, dobra komunikacja lotniska z centrum, ale byłem tam i marzec jest pochmurny
    - PVG - można jechać do miasta bez wizy gdy ma się tylko przesiadkę, kusi przejazd maglevem i samo miasto nie kręci mnie na tyle by lecieć tam na dłużej, a odwiedzić na 1 dzien warto.
    - PEK - nie wiem jak daleko jest lotnisko od centrum i czy da się zobaczyć coś poniżej 24h

    są jeszcze skrajne opcje:
    - DPS - Bali, da się wcisnąć w program, jeśli Virgin Blue wejdą do *A, wtedy pojawi się połąćzenia DPS-SYD, z SYD do Nowej Zelandii musiałbym bilet dokupić, nie wiem czy Bali na kilka dni jest tego warte
    - Guam - Continental ma połączenia z Guam na Fiji i z Guam do KIX, ale z tego co wyczytałem to samo Guam jest średnio ciekawe
    - JNB - da się bo South African lata do Perth, tylko po co ? Na szybko niczego w Afryce Południowej nie zwiedzę (3-4 dni)

    To chyba wszystkie możliwości, zależy mi na cięciu kosztów, więc doloty do FRA i MUC tylko w LO (ewentualnie SAS, bo też taniej niż LH), no i jak najwięcej segmentów w NZ (niskie opłaty).

  2. #2
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Nie ukrywam, że bardzo Ci kibicuję w Twojej podróży bo podobną mam zamiar odbyć w 2013r. Póki co mam 75tyś mil więc jeszcze trochę pozostało do dozbierania, ale bardziej chyba bym chciał zrobić sobie upgrade milami do biznesu lecąc w tamtą stronę.
    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    - BKK - z założenia skreślam, byłem tam, a upierdliwa komunikacja do centrum z lotniska uniemożliwia zwiedzenie czegokolwiek w 24h i szkoda mi kasy na wizę
    W BKK byłem w listopadzie i z lotniska do samego centrum jedzie teraz pociąg więc połaczenie jest super. Wiza jest darmowa, wyrabiałem w ambasadzie.
    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    DPS - Bali, da się wcisnąć w program, jeśli Virgin Blue wejdą do *A, wtedy pojawi się połąćzenia DPS-SYD, z SYD do Nowej Zelandii musiałbym bilet dokupić, nie wiem czy Bali na kilka dni jest tego warte
    W kilka dni spokojnie objedziesz i zobaczysz najważniejsze miejsca na wyspie. Miejsce jest warte odwiedzenia, polecam.

  3. #3
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_EPWR Zobacz posta
    Nie ukrywam, że bardzo Ci kibicuję w Twojej podróży bo podobną mam zamiar odbyć w 2013r. Póki co mam 75tyś mil więc jeszcze trochę pozostało do dozbierania, ale bardziej chyba bym chciał zrobić sobie upgrade milami do biznesu lecąc w tamtą stronę.
    Do biznesu nigdy nie dozbieram. Nawet nie chcę próbować Lata lecą i stwierdziłem, że lepiej w ogóle gdzieś być bez względu na jakość podróży, niż ciągle czekać i zbierać mile.
    Ale jak planujesz coś podobnego, to tym lepiej )) Bo jak kogokolwiek pytam o poradę którędy lecieć by jak najlepiej wydać ciężko uzbierane mile, to raczej spotykam się ze śmiechem, że każdy by chciał mieć takie problemy.
    Cytat Zamieszczone przez Pawel_EPWR Zobacz posta
    W BKK byłem w listopadzie i z lotniska do samego centrum jedzie teraz pociąg więc połaczenie jest super. Wiza jest darmowa, wyrabiałem w ambasadzie.
    Ale mnie zaskoczyłeś Byłem tam w 2005 (stare lotnisko) i 2007 (już nowe). Nawet nie wiedziałem, że kolej do centrum jest planowana. Tajlandia chyba się rozwija znacznie dynamiczniej niż Polska. Jeszcze w 2008 znajomi płacili za wizę.
    Tak czy inaczej, Tajlandię znam już dobrze i sam BKK nie wydaje mi się tak ciekawy, by odwiedzać go jeszcze raz. Wolę SIN w tej okolicy.

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_EPWR Zobacz posta
    W kilka dni spokojnie objedziesz i zobaczysz najważniejsze miejsca na wyspie. Miejsce jest warte odwiedzenia, polecam.
    Jeśli do czasu gdy dobiję do 100tys mil (miesiąc około) Virgin Blue wejdą do Stara lub da się bookować miejsca u nich za mile na zasadach partnerskich, to będę się zastanawiał. Główny problem jest taki, że wtedy nie dolecę do NZ, a tylko do SYD, czyli musiałbym kupić dodatkowy bilet SYD-NZ. One raczej nie są kosmicznie drogie, ale naprawdę muszę możliwie ciąć koszty.
    Rozpratrywałem nawet dolot tam: WAW-HAN-SIN-AKL, co mocno obniżyło koszty, ale stopover w HAN i rozkład lotów dają mi krótką przesiadkę w SIN (a chce długą), a stopover w w SIN daje mi około 22h na HAN - nie wiem czy w tym czasie cokolwiek ciekawego tam zobacze. Raczej planowałem Wietnam na póżniej i na dłuższy wypad. No i dochodzi koszt wizy.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Rozpratrywałem nawet dolot tam: WAW-HAN-SIN-AKL, co mocno obniżyło koszty, ale stopover w HAN i rozkład lotów dają mi krótką przesiadkę w SIN (a chce długą), a stopover w w SIN daje mi około 22h na HAN - nie wiem czy w tym czasie cokolwiek ciekawego tam zobacze. Raczej planowałem Wietnam na póżniej i na dłuższy wypad. No i dochodzi koszt wizy.

    Jestem świeżutko po HAN: powiem tak, miasto zdecydowanie zyskuje wraz z czasem: pierwsze zetknięcie z Hanoi jest rozczarowujące: chaos, bałagan, zamęt, spaliny, zwariowany ruch uliczny... Natomiast chcąc je poprostu na szybko zobaczyć doba jest oczywiście wystarczająca: liżniesz "old city", pospacerujesz nad jeziorem, zaglądniejsz do dzielnicy francuskiej, zobaczysz (o ile Cie interesuje) centrum wuja Ho, zjesz swietną kolację itp... Czasem takie krociutkie pobyty gdzieś w drodze są fajne.. Jedyny mankament, to oddalenie lotniska No bai od centrum: w ciągu dnia (LO przylatuje wczesnym popołudniem) jedzie sie ponad godzinę taxi , wieczorem troche lepiej, ok. 40 min.

  5. #5
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Virgin Blue w *A na marzec 2012 nie ma co liczyć, nawet zakładając, że faktycznie prowadzą rozmowy itp.

    Ja bym wybrał miasta które normalnie najtrudniej zwiedzić, bo bilety są najdroższe. BKK na przykład nie ma problemu zwykle dostać poniżej 2k, więc zawsze będzie okazja polecieć.
    Nie wiem jak z siatką Asiany, ale może jeszcze ICN dojdzie do koszyka?

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_EPWR Zobacz posta
    W BKK byłem w listopadzie i z lotniska do samego centrum jedzie teraz pociąg więc połaczenie jest super. Wiza jest darmowa, wyrabiałem w ambasadzie.
    W zeszłym tygodniu na miejscu zdarli ze mnie 1000 THB w takim razie.
    Taksówki do centrum maja ryczałt 500 THB w jedną stronę, więc koszmaru też nie ma za bardzo - zwykle też można je "wynająć" na cały dzień za 2000 THB, więc na szybki stopover i zwiedzanie niezły plan, zwłaszcza jak ktoś nie ma cierpliwości do Tuktuków.

  6. #6
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Ja bym wybrał miasta które normalnie najtrudniej zwiedzić, bo bilety są najdroższe. BKK na przykład nie ma problemu zwykle dostać poniżej 2k, więc zawsze będzie okazja polecieć.
    Dokładnie tak staram się do tego podchodzić. Bangkok i Tajlandię mam objechaną całkiem dobrze, inne miejsca czekają. Ale czasem nie jest to takie proste Niektóre miejsca są po prostu fajne i ma się ochotę je ponownie odwiedzić (SYD), a niektóre pomimo, że normalnie cieżko tam dolecieć, to średnio człowieka ciągną.
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Nie wiem jak z siatką Asiany, ale może jeszcze ICN dojdzie do koszyka?
    Zastanawiałem się nad tym, zapomniałem tylko napisać. Asiana ma połączenie ICN-SYD (nie ma nic pomiędzy ICN a AKL). Doloty do ICN z POZ akurat pasują idealnie (przesiadka w FRA na Asiane). Tylko, że w marcu jest tam zimno, lotnisko z tego co wiem jest daleko od miasta, no i czy sam Seul jest tego warty? Chyba wolę KIX.

  7. #7
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    - DPS - Bali, da się wcisnąć w program, jeśli Virgin Blue wejdą do *A, wtedy pojawi się połąćzenia DPS-SYD, z SYD do Nowej Zelandii musiałbym bilet dokupić, nie wiem czy Bali na kilka dni jest tego warte
    Wg moich doświadczeń, szkoda się wybierać na 3-4 dni na Bali - za mało czasu. Przerabiałem to już i trochę żałuje. Wyspa jest ciekawa, kolorowa - warto pojeździć po całej a w tak krótkim czasie za wiele nie zobaczysz.
    Druga sprawa to koszty: wiza (którą można kupić w DPS) a na pożegnanie jeszcze 150k IDR opłaty wyjazdowej.
    No i na koniec DPS-SYD w B738: 6h może dla Ciebie to będzie pestka ale jak Twoja kobieta to zniesie? (SYD-DPS to 6.50 wg rozkładu)
    no risk, no fun ;D


  8. #8
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Wg moich doświadczeń, szkoda się wybierać na 3-4 dni na Bali - za mało czasu. Przerabiałem to już i trochę żałuje. Wyspa jest ciekawa, kolorowa - warto pojeździć po całej a w tak krótkim czasie za wiele nie zobaczysz.
    Druga sprawa to koszty: wiza (którą można kupić w DPS) a na pożegnanie jeszcze 150k IDR opłaty wyjazdowej.
    No i na koniec DPS-SYD w B738: 6h może dla Ciebie to będzie pestka ale jak Twoja kobieta to zniesie? (SYD-DPS to 6.50 wg rozkładu)
    Jeśli nie ma szans na Virgin Blue w najbliższym czasie (bo rezerwować chcę jak najszybciej), to raczej zamyka sprawę. Bali jest rzeczywiście w zasięgu promocji i można cała okolica wymaga również dłuższego pobytu. Dla mojej kobiety (a raczej jej kręgosłupa) najlepsze są loty jak najkrótsze i jak najdłuższe przerwy. Raczej wszystko jedno czy to 738, czy 380 SQ (dla mnie pewna różnica jest, choć darowałbym sobie 380SQ, gdyby udało się z Samoa).

    Dzięki za przeniesienie wątku Gabec.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    I tak pewnie cały plan zweryfikuje faktyczna dostępność biletów-nagród w chwili rezerwacji: a jak wygląda sprawa z dostepnością poszczegolnych odcinków?

  10. #10
    Awatar marfot

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Jeśli już jestem tak daleko bardzo bym chciał odwiedzić którąś z wysp na Pacyfiku, Samoa mi pasuje najbardziej, pozostałe są za drogie, a Fiji to jednak trochę komercja (ostatecznie może być.
    Samoa polecam. Na Samoa byłem 4 lata temu w ramach biletu RTW. Specjalnie kupiłem bilet biznes i open, bo myślałem że będzie łatwiej o miejsca , że jak mi się gdzieś bardziej spodoba, to zostanę dłużej, a jak nie, to skrócę pobyt, ale okazało się, że nawet w biznes są kłopoty z dostępnością i np na odcinku AKL-APW leciałem w Y, mimo biletu C. Z Perth do SIN też było trudno o rezerwację i dopiero tuż przed odlotem dostałem boarding. Bilet kupiłem wtedy w Bangkoku za ok 20 000 zł, w Polsce były po 27 000 zł.
    Nie wiem jak jest teraz z dostępnością biletów za mile w tamtym kierunku, ale 2 lata temu miałem bilet za mile KRK-FRA-SIN-AKL-VLI z jednym stopoverem w AKL. Opłaty wyniosły 1850 zł, ale z podróży i tak musiałem zrezygnować z braku czasu. Też chciałem sobie ułożyć jakąś ciekawą trasę, ale okazało się, że mimo iż termin był mi obojętny, jedyną możliwością dostania się do AKL była Lufthansa do SIN i dalej tylko Singapore Airlines. Nie było możliwości w żadnym terminie lecieć przez BKK ani HKG, ani innymi liniami. NZ tylko AKL-VLI. Tak więc przygotuj sobie kilka różnych tras, dzwoń na infolinię i bądź przygotowany, że w końcu i tak musisz się dostosować do tego co ci zaproponują i do terminu, który niekoniecznie będzie ci odpowiadał.
    Po ostatnich podwyżkach opłat ten kierunek jest chyba najbardziej opłacalny za mile i też myślę o jakiejś wyspie: VLI lub TBU. Na Fiji, Rarotonga, Samoa już byłem. Na razie mam 219 000 mil, za 2 miesiące dojdzie jeszcze ok 20 000, więc wystarczy dla 2 osób i jeszcze zostanie. Całe szczęście, że rok temu kupiłem za mile 3 bilety WAW-ORD, wtedy płaciłem tylko 117 zł podatków. Życzę powodzenia, może uda ci się dostać odpowiednią trasę i termin.
    Wycieczki wirtualne Wycieczki wirtualne i panoramy sferyczne .
    Fotogaleria i panoramy sferyczne Panoramy sferyczne i fotogaleria .

  11. #11
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    I tak pewnie cały plan zweryfikuje faktyczna dostępność biletów-nagród w chwili rezerwacji: a jak wygląda sprawa z dostepnością poszczegolnych odcinków?
    Sprawdzałem wstępnie z 2 miesiące temu i nie ma większych problemów. Głównie ograniczały się do SYD-AKL (ale da się SYD-CHC bez probemu) i trochę ograniczone były miesjca na AKL-KIX. Nie znalazłem nić na AKL-APW-AKL. Teraz skoro nie mam 100tys nie chce nawet na bierząco sprawdzać dostępności, żeby nie zgłupieć i się niepotrzebnie nie stresować. Zawsze mogę terminy wyjazdów trochę pozmieniać. Prawdę mówiąc myślałem, że będzie gorzej. Licze, że jak zarezerwuję na 10 miesięcy przed lotami, to większych problemów nie będzie.
    Tak więc przygotuj sobie kilka różnych tras, dzwoń na infolinię i bądź przygotowany, że w końcu i tak musisz się dostosować do tego co ci zaproponują i do terminu, który niekoniecznie będzie ci odpowiadał.
    Mam już pewne doświadczenie z bookowaniem biletów za mile i wiem, że konsultantom w M&M się po prostu nie chce. Na niektórych trasach jest rzeczywiście problem z dostępnością, ale na swoje już sprawdzałem przez stronę ANA i nie jest źle. Mam nadzieje, że to się nie zmieniło. Duże znaczenie ma też wyprzedzenie z jakim się rezerwuje, a myślę, że mam ogromne (wcześniej bookowałem na około 6miesięcy przed lotem). Do rozmowy przygotuję się bardzo konkretnie i liczę na to, że rezerwacja pójdzie gładko. Po zamianach od tego roku dostępność za mile się poprawiła, no i dodatkowy stopover też daje więcej możliwości dopasowania się z terminami. Najbardziej się boję dostępności AKL-APW-AKL tam nie znalazłem żadnego miejsca w ekonomicznej w przeciągu całych miesięcy (widziałem za to w businessie tak na 1 lot co ... 2 tyg Dostępność na pacyfiku jest fatalna również z tego powodu, że prawnie nic tam nie lata, jedna jedyna Air New Zealand do niedawna (teraz troche Continental) i te loty są na ogól 4-1x w tygodniu.

    Cholera nastraszyliście mnie Mam pewne obawy, że akurat na moje terminy nie uda się wszystkiego zgrać. Na razie na sezon letni 2012 w LO nie ma jeszcze możliwości rezerwacji, a w wersji z KIX muszę wracać do POZ wg. rozkładu letniego. Pocieszam się tym, że marzec to już trochę po sezonie na Nową Zelandię, to absolutnie po za sezonem na wyspy na pacyfiku i Kyoto chcę raczej przed terminami kwitnienia wiśni (choć blisko).

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Mam już pewne doświadczenie z bookowaniem biletów za mile i wiem, że konsultantom w M&M się po prostu nie chce.
    A tak z ciekawości? Rezerwację robisz u polskich konsultantów czy dzwonisz do Niemiec?

  13. #13
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    A tak z ciekawości? Rezerwację robisz u polskich konsultantów czy dzwonisz do Niemiec?
    Na razie robiłem to 2x na dalekie trasy i za każdym razem przez polskie M&M. Za pierwszym razem pomimo, że online na stronie M&M widziałem dostępność, to nie pokrywała się ona z dostępnością przez telefon (i odwrotnie). Za drugim razem trafiłem na kogoś niekumatego i pomimo, że miałem wszystko co się dało sprawdzone, to byłem zdany na konsultanta jeśli chodzi o loty Ethiopian, nie potrafił on (ona) znaleźć jakiejkolwiek dostępności (bo nie znała nazwy taryfy jaka jest dla biletów nagród). Udało się gdy wszystko jeszcze raz sprawdziłem i trafiłem na bardziej kompetentną osobę - za drugim razem dostępność online zgadzała się z tą przez telefon (to było pół roku temu). Mam wrażenie, że dostępność jest teraz większa niż 2-3 lata temu.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Na razie robiłem to 2x na dalekie trasy i za każdym razem przez polskie M&M. Za pierwszym razem pomimo, że online na stronie M&M widziałem dostępność, to nie pokrywała się ona z dostępnością przez telefon (i odwrotnie). Za drugim razem trafiłem na kogoś niekumatego i pomimo, że miałem wszystko co się dało sprawdzone, to byłem zdany na konsultanta jeśli chodzi o loty Ethiopian, nie potrafił on (ona) znaleźć jakiejkolwiek dostępności (bo nie znała nazwy taryfy jaka jest dla biletów nagród). Udało się gdy wszystko jeszcze raz sprawdziłem i trafiłem na bardziej kompetentną osobę - za drugim razem dostępność online zgadzała się z tą przez telefon (to było pół roku temu). Mam wrażenie, że dostępność jest teraz większa niż 2-3 lata temu.
    No niestety niska kompetentność lub jej brak potrafi stanowić skuteczną barierę w załatwieniu takich spraw zwł. przez telefon (na marginesie: np. niedawno musialem tłumaczyć konsultantce w banku co to jest chargeback i na czym polega, bo nie bardzo wiedziała co ma zrobić), chociaż zauważyłem w ostanich miesiącach wyraźną poprawę jakośc obsługi w polskim M&M . Ciekawi mnie, czy rezerwacja przez niemiecki oddział jest sprawniejsza, ale w sumie wcale niekoniecznie musi tak być.

  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    No niestety niska kompetentność lub jej brak potrafi stanowić skuteczną barierę w załatwieniu takich spraw zwł. przez telefon (na marginesie: np. niedawno musialem tłumaczyć konsultantce w banku co to jest chargeback i na czym polega, bo nie bardzo wiedziała co ma zrobić), chociaż zauważyłem w ostanich miesiącach wyraźną poprawę jakośc obsługi w polskim M&M . Ciekawi mnie, czy rezerwacja przez niemiecki oddział jest sprawniejsza, ale w sumie wcale niekoniecznie musi tak być.
    Ja rezerwowałem na przełomie roku bilety przez Niemiecką infolinię. Polska nie była stanie, ale jeżeli konsultant do spraw biletów nagród (a tylko taką funkcję ma Polskie M&M) nie wie w jakiej taryfie wystawić ten bilet to nic dziwnego.
    Dostępność niestety nie pokrywała się z tym co widać na www, ale i tak udało się sensowne rzeczy znaleźć na około 3 miesiące w przód mimo kłód rzucanych pod nogi.

  16. #16
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Ja rezerwowałem na przełomie roku bilety przez Niemiecką infolinię. Polska nie była stanie, ale jeżeli konsultant do spraw biletów nagród (a tylko taką funkcję ma Polskie M&M) nie wie w jakiej taryfie wystawić ten bilet to nic dziwnego.
    Dostępność niestety nie pokrywała się z tym co widać na www, ale i tak udało się sensowne rzeczy znaleźć na około 3 miesiące w przód mimo kłód rzucanych pod nogi.
    W czym był problem w Polskim M&M jeśli mogę spytać ? Dlaczego nie byli w stanie wystawić biletu ? Dzwonienie do niemiec może się okazać koszmarnie drogie.
    Mi się nie zgadzała dostępność w połowie 2007 z tą na stronach M&M, a w połowie 2010 zgadzała mi się z tą z systemu ANA. Problem miałem z taryfą dla Etiopian, Pani mi powiedziała, że nie ma dostępności na jakiekolwiek terminy, a ja wiedziałem, że są bo kolega robił rezerwację kilka dni wcześniej. Przy kolejnym telefonie rozmawiałem z Panem, podałem mu nazwe taryfy i okazało się, że dostępność jest i to spora. Podano mi też za 1 razem złą sumę opłat (1800zł, w rzeczywistości było to 1300zł).

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Podano mi też za 1 razem złą sumę opłat (1800zł, w rzeczywistości było to 1300zł).
    A jak sprawdzasz prawidłowość naliczonych opłat, bo przy tak złozonym bilecie chyba nie ma prostego patentu, żeby to dokładnie co do zł wyliczyć? Raczej w przybliżeniu, chociaż 500 zeta to rożnica na tyle duza, że trudno jej nie zauwazyc

  18. #18
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Szukam takiej samej trasy na expedii i patrze na sume opłat (zwykle przy różnych liniach daje taryfy najwyższe). Albo szukam trasy zbliżonej na stronie LH i sprawdzam dopłaty przy bilecie w wysokiej taryfie (da się całą trasę POZ-AKL przez SIN i wychodzi 1800zł około, przez KIX powinno być taniej z powodu segmentu NZ, lokalne loty NZ, AN, a nawet SQ prawie nie mają YQ). Oczywiście nie da się dokładnie. System przed ściągnięciem pieniędzy i tak weryfikuje sumę dopłat wyliczoną przez konsultanta. Wychodzi mi, że za trasę poz-muc-sin-syd-chc // akl-kix-fra-poz dopłaty powinny wynieść około 650usd (minus zniżka na YQ na POZ-MUC i FRA-POZ na lotach LO). Oby tak było.

    Od Marfot: KRK-FRA-SIN-AKL-VLI
    Tak jeszcze myślałem o Twojej rezerwacji. Myślę, że terminy dla całej Twojej podróży zostały wyznaczone przez dostępność AKL-VLI, która pewnie była co najmniej skromna. NZ lata tam 1x w tyg po za sezonem i 2x w tyg w sezonie. Nawet przy dużej dostępności na dolocie z KRK do AKL i tak ciężko było pewnie spasować to z lotami do VLI.

  19. #19
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    W czym był problem w Polskim M&M jeśli mogę spytać ? Dlaczego nie byli w stanie wystawić biletu ? Dzwonienie do niemiec może się okazać koszmarnie drogie.
    Zależało mi, żeby zdążyć przed podwyżkami (3 stycznia). 31 grudnia na infolinii nie mogli znaleźć dostępności (zgodnej z tym co widać na M&M - zresztą w DE i US też nie, ze względu na zmianę configu 747 pewnie), więc musiałem jeszcze trochę poszukać. Dzwoniąc po 15 powiedzieli mi, że zdążą już tylko bilet dla LO wystawić samego...

    BTW: LO zaczął znowu doliczać YQ do biletów, nie tyle co LH, ale zawsze parę groszy za segment.

  20. #20
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Zależało mi, żeby zdążyć przed podwyżkami (3 stycznia). 31 grudnia na infolinii nie mogli znaleźć dostępności (zgodnej z tym co widać na M&M - zresztą w DE i US też nie, ze względu na zmianę configu 747 pewnie), więc musiałem jeszcze trochę poszukać. Dzwoniąc po 15 powiedzieli mi, że zdążą już tylko bilet dla LO wystawić samego...
    Czyli bardziej przypadek szczególny.
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    BTW: LO zaczął znowu doliczać YQ do biletów, nie tyle co LH, ale zawsze parę groszy za segment.
    Wiem, choć nie znam aktualnych stawek. Sprawdzałem kilka dni temu przykładowo POZ-SIN-POZ dla lotów wszystkich LH dopłaty to ponad 1500zł, a dla dolotów do MUC lub FRA z LO to około 1320zł, więc różnica jest jeszcze spora.

Strona 1 z 51 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •