Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Like Tree19Likes
  • 18 Post By egon.olsen
  • 1 Post By Sebek1994

Wątek: LH 748i – pierwsze spotkanie i przewodnik praktyczny

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie LH 748i – pierwsze spotkanie i przewodnik praktyczny


    Polecamy

    Pod koniec ubiegłego tygodnia wszystkich zelektryzowała plotka o możliwym pojawieniu się w GDN B748i z okazji Euro 2012. Biorąc pod uwagę, że na Mistrzostwa Świata w RPA piłkarze niemieccy polecieli na A388 nie była to wcale taka oderwana od rzeczywistości opcja. Plotka stała się ciałem jak LH wycofała B748 z rotacji do IAD właśnie 4 czerwca. A kiedy dotarło do mnie zaproszenie na pokaz z LH ucieszyłem się jak dziecko.

    Na pokaz zaproszonych było ok. 150 osób. Kilkadziesiąt osób z mediów i przedstawiciele firm zaproszonych przez LH – LH Systems, Intel i innych. Spotkanie rozpoczęło się konferencją prasową przedstawicieli LH i portu lotniczego. Jest się czym chwalić, bo LH przewiozła z Polski do swoich portów przesiadkowych ponad 1,8 mln. pax, utrzymując dwucyfrowy trend wzrostu. W GDN dzięki nowym połączeniom i zmianie samolotów wzrost oferowania YoY wyniósł niemal 50%.

    Po krótkiej konferencji wszyscy wyszli przed hangar w oczekiwaniu na 748i, który zgodnie z planem wylądował o godzinie 15:10. Po dłuższej chwili oczekiwania nadszedł czas na przyjrzenie się temu cacku z bliska.



    Na pierwszy rzut oka widać zmiany w konstrukcji skrzydła i osłon silników. Oczywiście nie sposób nie zauważyć dłuższego zdecydowanie garba. A co zmienia się dla przeciętnego pasażera? Miałem okazję kilka razy lecieć 744 LH i byłem bardzo ciekaw nowości.

    First Class.





    Została przeniesiona z góry na dół. Zajmuje całą sekcję na lewo od drzwi 1L. Składa się z ośmiu foteli. Dla osób podróżujących razem przeznaczone są miejsca 3DG – reszta jest zdecydowanie dla podróżujących pojedynczo. Fotele imponują szerokością, a po serwisie personel pokładowy przygotowuje z nich łóżka. Każdy pasażer ma oczywiście do swojej dyspozycji duży monitor i mnóstwo miejsca.

    Business Class




    Zajmuje cały ‘garb’ i dwie sekcje pokładu głównego. Co najbardziej cieszy, to rezygnacja z konfiguracji 2-3-2 znanej z pokładów B744. Fotele są umieszczone pod kątem, co sprawia że pasażerowie mają więcej spokoju i mogą np. pracować na komputerze nie przeszkadzając współpasażerowi. Fotele rozkładają się do pozycji ‘full flat’ i sprawiają wrażenie dość wygodnych. Pasażerowi mają dużo więcej miejsca na swoje rzeczy, a monitor IFE jest zdecydowanie większy niż w poprzedniku. Długość łóżka po rozłożeniu to 2 metry.



    Polecam:
    Miejsca na górnym pokładzie, które mają dodatkowe schowki pod oknami, a w szczególności miejsce przy wyjściu awaryjnym.

    Nie polecam:
    Tradycyjnie miejsc przy bufetach – rzędy 4, 8, 10, a w szczególności 14 – tuż za nim znajdują się toalety klasy ekonomicznej.

    Economy Class




    Klasyczna konfiguracja 3-4-3 i 262 miejsca. Fotele są dużo cieńsze, co sprawia wrażenie lekkiej ‘kruchości’. Jestem ciekaw jak się sprawują w długich rejsach. Cieszy system IFE, który jest praktycznie standardem w branży. Uwagę również zwraca kolorystyka kabiny i odejście od beżów na rzecz odcieni niebieskości. Całość sprawia naprawdę dobre wrażenie.

    Polecam:
    Miejsca 21 BC/JH – praktycznie nielimitowane miejsce na nogi i 45-47 BC/JH – tam są miejsca podwójne, ale uwaga na krzywiznę kadłuba – może być problem z oparciem głowy o panele boczne.

    Reasumując – jak każdy duży samolot robi naprawdę duże wrażenie. Cieszy również że wraz z wprowadzeniem go do służby Lufthansa zaprezentowała przystający do konkurencji twardy produkt. Szkoda że lata tylko do IAD, bo chętnie sprawdziłbym go w locie

    I kilka zdjęć z pokładu i z zewnątrz








    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 14-11-2012 o 10:03
    1x2lupus, mikii77, Drzemi and 15 others like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar SeDay

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Sl‚awa, Poland

    Domyślnie

    sam bym chciał sie takim czymś przelecieć ;D
    ; )

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Super zdjęcia!
    mikii77 likes this.


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Egon, ostatnie trzy zdjecia sa super.

    A seat pitch w klasie Y wyglada calkiem przyzwoicie - czy moze to tylko obiektyw oszukuje?

    PS. Ja tam na IAD chetnie bym polecial.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Pierwsza klasa dla podróżujących razem faktycznie nieco licho wygląda. Szczególnie w porównaniu z tym co oferuje np. Singapore Airlines na A380...

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Miło, że ciebie zaprosili...do mojego miasta na pokaz LH nie ma co samolot robi wrażenie.Dzięki za relacje

LinkBacks (?)

  1. 06-06-2012, 10:49

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •