Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 182
Like Tree20Likes

Wątek: United Airlines Mileage Plus [UAMP, UAM+] - Podróżowanie za mile

  1. #1
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie United Airlines Mileage Plus [UAMP, UAM+] - Podróżowanie za mile


    Polecamy

    Mając na uwadze kolejne "usprawnienia" M&M doszedłem do wniosku, iż program United zasługuje na osobny wątek na forum.
    Lukasz likes this.

  2. #2
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Dobry pomysł. Mógłbyś w miarę skrótowo wypisać zalety tego programu (w opozycji do M&M). Mnie interesują przede wszystkim kwestie biletów, bo na statusy w życiu nie zapracuję, za mało latam.
    - mile nie wygasają przy transakcjach częściej niż 18miesięcy - dotyczy wszystkiego, również przelotów poza UA jak rozumiem.
    - mile za przeloty LOT są stosunkowo skąpe w stosunku do innych partnerów (25% w taryfach promocyjnych, 75% w normalnych...), w LH brak za promocyjne europejskie (za to na innych 100%)
    - rozumiem, że wszystkie przeloty można kupować przez stronę UA?
    - czy są jakiekolwiek problemy z serwisem? Dzwonienie do Stanów mi się nie uśmiecha.

    Bardzo ciekawie to wygląda. Przykładowo WAW-TBS-WAW na Marzec 25000mil i dopłat 46$.

  3. #3
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    - Dostępność biletów na stronie UA jest duża, ale nie kompletna. Przy bardziej skomplikowanych trasach można też dzwonić.
    - Dzwonienie do Stanów to pikuś, od czego jest skype.
    - Zasady biletów mocno się różnią od M&M. Począwszy od stawek, przez przyporządkowania regionalne, zasady ustalania trasy po elastyczność biletu.
    - U nas jest jednak dużo mniej możliwości zbierania mil - bez żadnych paybacków, almy czy kart kredytowych

    Program ma swoje niezaprzeczalne zalety, ale te zwykle pokazuje po odpowiedniej inwestycji, czyli trzeba latać najlepiej żeby mieć status i spory bank mil na wydawanie.

  4. #4
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No i trzeba mieć 4 odcinki fizycznie w United przeleciane do statusu. A to niestety powoduje, że przynajmniej raz za Wielką Wodę będę musiał polecieć UA, no ale przecierpię ;-)
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  5. #5
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    - U nas jest jednak dużo mniej możliwości zbierania mil - bez żadnych paybacków, almy czy kart kredytowych
    I tak raczej zbieram na przelotach i widzę, że w zasadzie jeden lot za Ocean czy do Azji daje szansę na segment za pół darmo w stylu TPE-HND, nie mówiąc o możliwościach z Europy.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    - Dostępność biletów na stronie UA jest duża, ale nie kompletna. Przy bardziej skomplikowanych trasach można też dzwonić.
    - Dzwonienie do Stanów to pikuś, od czego jest skype.
    - Zasady biletów mocno się różnią od M&M. Począwszy od stawek, przez przyporządkowania regionalne, zasady ustalania trasy po elastyczność biletu.
    - U nas jest jednak dużo mniej możliwości zbierania mil - bez żadnych paybacków, almy czy kart kredytowych

    Program ma swoje niezaprzeczalne zalety, ale te zwykle pokazuje po odpowiedniej inwestycji, czyli trzeba latać najlepiej żeby mieć status i spory bank mil na wydawanie.
    Przepraszam za odejście od tematu ale w Polsce to generalnie jest tragedia i pustynia jeżeli chodzi o możliwosci zbierania mil, punktów bez latania. to samo dotyczy kart kredytowych, ostatnio w 2012 zaszalał Multibank/Mbank dając 6 000 mil na start ale to i tak mizernie w porównaniu do tego co można otrzymać w USA.
    Ale w 2013 dają już tylko 3 000 mil, brak reakcji ze strony CITI i Dinersa.

  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Ale tej samej możliwości nie ma zbierając w Polsce mile UA czy innego programu.

  8. #8
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Jest ewentualnie AMEX i zamiana punktów via SPG. Często z jakimś bonusem, zwłaszcza pod koniec roku.

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    AMEX MR zdaje się jest 3 do 1 z MR, a SPG do UA 2:1, więc nie licząc bonusów to mamy 6:1. Mile UA są fajne, ale zdecydowanie nie aż tak fajne.
    Bardziej się już opłaca kupować mile MP po 2 centy jak sa okazje, wtedy mamy niewiele gorszy przeliczenik od 1 M&M za 3 zł vs np cashback 1% przy zakupach kartą uwzględniając użyteczność.

  10. #10
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    na statusy w życiu nie zapracuję, za mało latam
    Pamiętaj, że w M+ masz wszystkie statusy również za segmenty (PQS), a nie tylko za mile (PQM). PG - odpowiednik M&M SEN masz już za 60 segmentów i 2x wymagania na Silver (w M&M ponad 3x FTL do SEN).

    Premier Silver 25,000 Premier qualifying miles or 30 Premier qualifying segments
    Premier Gold 50,000 Premier qualifying miles or 60 Premier qualifying segments
    Premier Platinum 75,000 Premier qualifying miles or 90 Premier qualifying segments
    Premier 1KŽ 100,000 Premier qualifying miles or 120 Premier qualifying segments
    Źródło: United Airlines - Premier status qualification requirements

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    - mile nie wygasają przy transakcjach częściej niż 18miesięcy - dotyczy wszystkiego, również przelotów poza UA jak rozumiem.
    Tak. Wystarczy nawet zakup praktycznie czegokolwiek przez Mileage+ Shopping Portal, np. iTunes za 0,99$, które linkowałem w wątku M&M.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    - mile za przeloty LOT są stosunkowo skąpe w stosunku do innych partnerów (25% w taryfach promocyjnych, 75% w normalnych...), w LH brak za promocyjne europejskie (za to na innych 100%)
    Rozwiązaniem może być bazowanie na odcinkach. Ja taką obrałem strategię. Pamiętaj, że niskie taryfy LO L, S i W dają 1:1 PQS.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Bardzo ciekawie to wygląda. Przykładowo WAW-TBS-WAW na Marzec 25000mil i dopłat 46$.
    Mój przykład:
    Te same kody lotów. Wszystko na pokładzie LH. GDN-SFO RT w czerwcu br., na tydzień:
    M&M: 60 tys. + 78 USD
    UM+: 60 tys. + 1 595 PLN

  11. #11
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aisle seat Zobacz posta
    Mój przykład:
    Te same kody lotów. Wszystko na pokładzie LH. GDN-SFO RT w czerwcu br., na tydzień:
    M&M: 60 tys. + 78 USD
    UM+: 60 tys. + 1 595 PLN
    Nie mogę juz edytować.
    Oczywiście jest odwrotnie
    UM+: 60 tys. + 78 USD
    M&M: 60 tys. + 1 595 PLN

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    nie licząc bonusów to mamy 6:1. Mile UA są fajne, ale zdecydowanie nie aż tak fajne.
    Jakby zebrać wszystkie gift/transfer promo w różnych programach w ciągu ostatniego roku to jest szansa, że doszedłbyś do 1:1, ale to trochę klikania jest i żadna strategia na stałe ...chociaż jaki program jest w miarę stały...earn & burn

  12. #12
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aisle seat Zobacz posta
    Jakby zebrać wszystkie gift/transfer promo w różnych programach w ciągu ostatniego roku to jest szansa, że doszedłbyś do 1:1, ale to trochę klikania jest i żadna strategia na stałe ...chociaż jaki program jest w miarę stały...earn & burn
    Ale po co zbierać tak na siłę? MR dajemy do Aeroplanu czy BA, często z 30-50% bonusem. SPG dajemy z lub bez bonusu do US na przykład, i za 45k punktów mamy C do Stanów jako off-season award (już pomijając kupno mil dla biletu US-WAW(stop)-PEK w C za równowartość 3k zł).
    aisle seat likes this.

  13. #13
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Ja tak nie zbieram Walczę z Citi, bo tam mi najłatwiej dostać cokolwiek.

  14. #14
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aisle seat Zobacz posta
    Rozwiązaniem może być bazowanie na odcinkach. Ja taką obrałem strategię. Pamiętaj, że niskie taryfy LO L, S i W dają 1:1 PQS.
    Pytanie brzmi, czy w tym wypadku w dalszym ciągu obowiązuje wymóg czterech sektorów UA metal, żeby zdoby jakikolwiek status w M+ ?

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    SPG dajemy z lub bez bonusu do US na przykład, i za 45k punktów mamy C do Stanów jako off-season award (już pomijając kupno mil dla biletu US-WAW(stop)-PEK w C za równowartość 3k zł).
    Niektóre linie ( np. LH w F i C) ograniczają dostępnośc dla nagród US DM z uwagi na łatwośc zdobycia mil w tym programie - różne GrandSlam promos, bonusy przy sprzedaży mil itp. Trzeba uważac..;-)

  15. #15
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Pytanie brzmi, czy w tym wypadku w dalszym ciągu obowiązuje wymóg czterech sektorów UA metal, żeby zdoby jakikolwiek status w M+ ?
    Tak. Cztery odcinki na pokładzie UA, Copa lub Copa Columbia.

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Niektóre linie ( np. LH w F i C) ograniczają dostępnośc dla nagród US DM z uwagi na łatwośc zdobycia mil w tym programie - różne GrandSlam promos, bonusy przy sprzedaży mil itp. Trzeba uważac..;-)
    LH ogranicza F dla wszystkich programów praktycznie (teortycznie do T-14), US ogranicza sam z siebie. C jest normalnie dostępne.
    Z LX C/F jest większy problem.

  17. #17
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Prośba do Admina, może by przykleic ten wątek u góry wzorem MilesAndMore ?

  18. #18
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Albo stworzyć sub-forum w Podróżach Lotniczych - "Programy FF" lub lepiej - "Podróżnicze programy lojalnościowe". Jak podróże, to i hotelowe programy będą pasowały, a często są mocno powiązane z lotniczymi

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Na razie przykleiłem - odnośnie wydzielenia subforum - zgłoszę takie zapotrzebowanie
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeżeli ktoś jednocześnie zbiera mile w M&M i M+ oraz robi zakupy online w Mileage Plus Shopping (MPS) to warto zarejestrować kartę kredytową M&M w profilu MPS. W ten sposób mile za zakupy w MPS wpadają na oba konta.




    Przykład:
    Zakup produktu w polskim sklepie Apple, przy użyciu karty kredytowej M&M daje nam po jednej mili w M&M i M+ za każde 3 zł.


Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •