Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
Like Tree8Likes

Wątek: LOT: problem z Helsinkami.

  1. #1
    Awatar jamesp

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie LOT: problem z Helsinkami.


    Polecamy

    Witam,

    Jakiś czas temu kupiłem bilety do Helsinek z Warszawy u naszego drogiego przewoźnika. Przeloty: długi weekend listopadowy. Jak wszyscy wiemy połączenie zostało skasowane i tu pojawia się moje pytanie: przewoźnik ma obowiązek zaoferować mi coś w zamian ale czy ja mogę "wybrzydzać"?
    Chodzi mi głównie o przewoźnika, godziny startu/lądowania i sam czas podróży. Konkretnie: chciałbym Lufą bo M&M zbieram i bardzo się przydzą. Co za tym idzie wiadomo, że przesiadka będzie albo w MUC/FRA/DUS więc i tak będzie potrzebny dolot do któregoś z tych portów i czy powołując się na koszmarne godziny wylotów i powrotów z WAW i czas podróży można zmienić port wylotu i powrotu, na ten mniejszy(WRO), choć posiadający 2x więcej opcji na wygodny transfer do HEL? Ponieważ w gruncie rzeczy żaden interes jechać z WRO do WAW żeby potem cofać się do MUC

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poreba/EPKT

    Domyślnie

    Ja bym się bardziej martwił tym, że najprawdopodobniej oddadzą Ci kase i tyle

  3. #3
    Awatar jamesp

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mathew Zobacz posta
    Ja bym się bardziej martwił tym, że najprawdopodobniej oddadzą Ci kase i tyle

    Mają do tego prawo? Wydaje mi się, że mogą to zrobić jeśli wyraziłbym chęć ale bynajmniej nie wyrażam. Poza tym nadal moja rezerwacja jest potwierdzona, 0 kontaktu i odzewu, nawet maila

  4. #4
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  5. #5
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeśli jest zmiana lub skasowanie rejsu na więcej niż 14 dni to mają prawo oddać Ci kasę.

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeżeli w ogóle Ci jakąkolwiek zmianę zaproponują to i tak zapewne będzie to Luftwaffe więc jeden problem masz z głowy, no chyba że im Finnair da jakieś korzystne warunki ale to bardzo wątpliwa sprawa.
    Nie wiem też o jakich koszmarnych godzinach piszesz... WAW-MUC-HEL (17:00-18:40/19:55-23:30) i HEL-MUC-WAW (19:00-20:45/21:25-23:00) to połączenia więcej niż przyzwoite. W takiej sytuacji ciężko mi sobie wyobrazić by zgodzili się na zmianę portu wylotu z WAW na WRO, zresztą i bez tego szanse raczej marne.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canon Zobacz posta
    Jeśli jest zmiana lub skasowanie rejsu na więcej niż 14 dni to mają prawo oddać Ci kasę.
    Nie mają, to pasażer wybiera zwrot kasy albo zmianę planu podróży. Wyprzedzenie nie ma znaczenia tu.

    @jamesp: przewoźnik nie musi (ale zawsze może) Ci oferować zmiany trasy (np. wylot z X zamiast Y), nie można także domagać się przelotów konkretnymi liniami "bo tam zbieram mile". LOT zwykle zmienia na *A ale nie tylko: w tym przypadku niewykluczone, że bedzie oferowany AY jeśli się dogadają, podobnie jak w przypadku TXL był AB (obok LH) czy HAN - VN

  8. #8
    Awatar jamesp

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomo Zobacz posta
    Nie wiem też o jakich koszmarnych godzinach piszesz... WAW-MUC-HEL (17:00-18:40/19:55-23:30) i HEL-MUC-WAW (19:00-20:45/21:25-23:00) to połączenia więcej niż przyzwoite.
    O ile jeszcze WAW - HEL można przeżyć tak powrotny uniemożliwia wydostanie się z WAW na dobrą sprawę - przynajmniej dla mnie. A poranne loty też mnie nie rajcują bo to strata dnia w gruncie rzeczy.

  9. #9
    Awatar jamesp

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta

    @jamesp: przewoźnik nie musi (ale zawsze może) Ci oferować zmiany trasy (np. wylot z X zamiast Y), nie można także domagać się przelotów konkretnymi liniami "bo tam zbieram mile". LOT zwykle zmienia na *A ale nie tylko: w tym przypadku niewykluczone, że bedzie oferowany AY jeśli się dogadają, podobnie jak w przypadku TXL był AB (obok LH) czy HAN - VN
    Nie ukrywam, że LOT wybrałem też z powodu mil, nie tylko oczywiście ale był to pewien argument za stąd teraz przy zmianie na AY "dostawałbym" niepełny produkt i stąd pojawiło się moje pytanie czy takie "wybrzydzanie" jest wgl możliwe.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nawet jeśli dogadają się z Finnairem to najprawdopodobniej równolegle będzie funkcjonowała możliwość zmiany na Lufę, tak jak ma to obecnie miejsce z Berlinem.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jamesp Zobacz posta
    Nie ukrywam, że LOT wybrałem też z powodu mil, nie tylko oczywiście ale był to pewien argument za stąd teraz przy zmianie na AY "dostawałbym" niepełny produkt i stąd pojawiło się moje pytanie czy takie "wybrzydzanie" jest wgl możliwe.
    Nie daje sobie ręki uciąć, ale przy przymusowej (=nie na życzenie pasażera) zmianie planu podóży mile powinny przysługiwać wg pierwotnych stawek jeśli nowe loty ich nie dają. Gdy zmiana następuje na *A, zwykle naliczają się wg faktycznych segmentów i często wychodzi to lepiej ilościowo, przynajmniej w przypadku biletów kupionych pierwotnie w niskich klasach rezerwacyjnych.

  12. #12
    Awatar jamesp

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Nie daje sobie ręki uciąć, ale przy przymusowej (=nie na życzenie pasażera) zmianie planu podóży mile powinny przysługiwać wg pierwotnych stawek jeśli nowe loty ich nie dają. Gdy zmiana następuje na *A, zwykle naliczają się wg faktycznych segmentów i często wychodzi to lepiej ilościowo, przynajmniej w przypadku biletów kupionych pierwotnie w niskich klasach rezerwacyjnych.
    Tego nie wiedziałem! To dość dużo zmienia. Dziękuję

  13. #13
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Panowie, jak nie jesteście czegoś pewni, to nie wprowadzajcie w błąd.
    Reasumując:
    1. Masz prawo do zmiany rezerwacji. Nawet, jeżeli konsultant z infolinii będzie się upierał na zwrot kasy, nie zgadzaj się.
    2. W przypadku zmiany rezerwacji na Finnair po odbytym locie piszesz do MM o naliczenie mil wg "original routing"
    3. Jeżeli zmienią na *Alliance i dostaniesz więcej mil - siedzisz cicho, chyba, że sami zauważą. Nie upominasz się o mile za zakup na stronie. MM oficjalnie nie zalicza mil za inną trasę, niż oryginalnie zapłacona.
    4. Jeżeli loty AY są w zbliżonych godzinach i zostaną zaproponowane, LOT nie musi słuchać Twojego marudzenia
    5. Wrocław raczej nie wchodzi w grę, ale nie zaszkodzi spróbować. Są przypadki, w których "w ramach wyjątku" się zgodzono, ale raczej rzadko.
    shiver, TomaszRT, tartal and 2 others like this.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Panowie, jak nie jesteście czegoś pewni, to nie wprowadzajcie w błąd.
    Reasumując:
    1. Masz prawo do zmiany rezerwacji. Nawet, jeżeli konsultant z infolinii będzie się upierał na zwrot kasy, nie zgadzaj się.
    2. W przypadku zmiany rezerwacji na Finnair po odbytym locie piszesz do MM o naliczenie mil wg "original routing"
    3. Jeżeli zmienią na *Alliance i dostaniesz więcej mil - siedzisz cicho, chyba, że sami zauważą. Nie upominasz się o mile za zakup na stronie. MM oficjalnie nie zalicza mil za inną trasę, niż oryginalnie zapłacona.
    4. Jeżeli loty AY są w zbliżonych godzinach i zostaną zaproponowane, LOT nie musi słuchać Twojego marudzenia
    5. Wrocław raczej nie wchodzi w grę, ale nie zaszkodzi spróbować. Są przypadki, w których "w ramach wyjątku" się zgodzono, ale raczej rzadko.
    I nareszcie sensowna prawidłowa odpowiedź

    EDIT: Dodam, że jeśli mały stresik Ci nie przeszkadza, to nie musisz nigdzie dzwonić, na pewno LOT Cię poinformuje na czas telefonicznie.

  15. #15
    Awatar jamesp

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Panowie, jak nie jesteście czegoś pewni, to nie wprowadzajcie w błąd.
    Reasumując:
    1. Masz prawo do zmiany rezerwacji. Nawet, jeżeli konsultant z infolinii będzie się upierał na zwrot kasy, nie zgadzaj się.
    2. W przypadku zmiany rezerwacji na Finnair po odbytym locie piszesz do MM o naliczenie mil wg "original routing"
    3. Jeżeli zmienią na *Alliance i dostaniesz więcej mil - siedzisz cicho, chyba, że sami zauważą. Nie upominasz się o mile za zakup na stronie. MM oficjalnie nie zalicza mil za inną trasę, niż oryginalnie zapłacona.
    4. Jeżeli loty AY są w zbliżonych godzinach i zostaną zaproponowane, LOT nie musi słuchać Twojego marudzenia
    5. Wrocław raczej nie wchodzi w grę, ale nie zaszkodzi spróbować. Są przypadki, w których "w ramach wyjątku" się zgodzono, ale raczej rzadko.

    I dziękuję bardzo!

    Myślę, że temat można zamknąć

  16. #16
    des
    des jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Ja tylko potwierdzę z własnego doświadczenia, że na zmianę miejsca wylotu nie masz co liczyć. Jedyne ustępstwa to zmiana daty wylotu i/lub powrotu na +/- 1 dzień. Sam miałem niedawno loty WAW-TXL i bardziej pasowałby mi powrót do Krakowa (nawet miałem osobno kupiony segment WAW-KRK). LOT mimo, że przebukował mnie na Lufthansę (do wyboru via MUC lub DUS), nie chciał słyszeć o zmianie trasy na TXL-MUC-KRK, pomimo, że sam godziłem się wtedy na anulowanie kupionego biletu WAW-KRK i pomimo tego, że z MUC do KRK LH lata stosunkowo często...

  17. #17
    Awatar jamesp

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Byłem dziś w biurze LOTu we WRO i jedyne co mi zaproponowano to lufę z Wawy - 1 opcję, jako, że rano po prostu w Warszawie być nie mogę. O AY nie chcieli nawet słyszeć. Co do WRO była chwila wahania ale bardzo krótka i padło "nie".

    To jest o tyle dziwne, że raz udało mi się zmienić miejsce wylotu z KRK na WRO też po skasowaniu w dni robocze połączenia KRK-CDG w zeszłym roku, także w listopadzie. Callcenter się nie zgadzało ale biuro LOT w Krakowie zrobiło to od ręki.

    Callcenter kaząło mi zadzwonić później bo oni jeszcze nie wiedzą co mają robić i to takie podsumowanie całej tej sytuacji.

  18. #18
    Awatar jamesp

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    I nareszcie sensowna prawidłowa odpowiedź

    EDIT: Dodam, że jeśli mały stresik Ci nie przeszkadza, to nie musisz nigdzie dzwonić, na pewno LOT Cię poinformuje na czas telefonicznie.
    Co do tego takie pewien niestety nie jestem... Polecam moją relację z podróży FCO-MUC-WRO...

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Dajcie LOTowi czas. Nie ma co od razu atakować z zapytaniami co z HEL. Znając życie, to na razie nie wszystkie piętra przy 17 stycznia wiedzą, że HEL skasowane . Trzeba poczekać tydzień, dwa.
    agentF and Olson like this.

  20. #20
    Awatar jamesp

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Dajcie LOTowi czas. Nie ma co od razu atakować z zapytaniami co z HEL. Znając życie, to na razie nie wszystkie piętra przy 17 stycznia wiedzą, że HEL skasowane . Trzeba poczekać tydzień, dwa.
    Straszne ale prawdziwe

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •