Ja zbieram do AA, bo to chyba jedyny program gdzie niskie taryfy BA maja 100 procent mil. Z tego co widzialem to podatki jak to u amerykanow niskie :-)
Wygląda na to, że czeka mnie pierwszy lot w ramach British Airways do ORD. Zastanawiam się gdzie zacząć zbierać mile w aliansie OneWorld.
Jak wyglądają dopłaty paliwowe w różnych programach tego aliansu? Jak długa jest ważność mil i gdzie nabijają po 100% za Y?
Miałem kiedyś mile w Iberii za przelot do CCS, ale przepadły.
Ja zbieram do AA, bo to chyba jedyny program gdzie niskie taryfy BA maja 100 procent mil. Z tego co widzialem to podatki jak to u amerykanow niskie :-)
A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ
W BA dopłaty są wysokie generalnie, ale można poolować mile na koncie rodzinnym i bardzo przydatne na krótkie odcinki, gdzie bilet 4500 aviosków kosztuje.
A te krótkie odcinki przez program AA są sporo droższe jeśli chodzi o mile?
Do 650 mil przelotu z BA kosztuje 4500 Avios. Tylko to za odcinek, więc przy przesiadce już jest 2x, więc opłaca się na krótkich, ale drogich trasach - w Am. Płd na przykład.
Z BA tanie też są upgrejdy, do US masz za 10k aviosów Y+ do C, a tyle można dostać za sam lot prawie uwzględniając bonus statusowy.
W AA generalnie będzie 12,5k za one way, a ciekawe są explorer award, tylko to już setki tysięcy, a nie zbieranie resztówek.
Możesz też mile np do Alaski wrzucać, tam też wejdzie kilka linii ze Skyteam.
12500 Avios kosztuje odcinek IPC-PPT, aktualnie nie do osiągnięcia w taryfie RTW oneworld. Biznes - razy dwa. Biorąc pod uwagę monopol LAN na tej trasie i związane z tym ceny biletów, deal wydaje się opłacalny. Latasz chyba po całym świecie, więc może to Cię zainteresuje.
Z bliższych opcji, w progu 12,5k znajduje się też DUB-BOS z EI. Niskie opłaty dodatkowe.
Z Europy też AB nie dodaje opłat paliwowych, IB chyba też jakoś ograniczone. Idzie wykorzystać te mile.
Choć AA, podobnie jak UA, dużo honiejsze jest (8 SWU bez minimum) dla latających 100k rocznie na przykład. A Explorer awards są świetną opcją do okoła świata.
Za najtańsze taryfy BA w Avios też dostajemy 100%. Tutaj jest fajny kalkulator: owenrudge.net - Utility Base - British Airways Executive Club Avios Mileage Earnings Calculator
Tak jak napisali szczurwa i L4, aviosy opłaca się wymieniać na dzikie trasy np. w AmPłd gdzie ceny za bilety są chore a podatki bardzo niskie. Ja za krajówki w Chile płaciłem ostatnio 7500 aviosów plus ok. 30zł taxów, lot o wartości 150€. Dla porównania: za lot rt do Nowej Zelandii w najniższej taryfie dostanę ok. 21k aviosów (z podstawowym statusem, gdybym miał Silver to dodatkowo +100%!!!), jak widać wymienialnych nawet na 4 loty krajowe po 4500. BAEC to moim zdaniem najlepszy program lojalnościowy.
Hmm... no to mi ćwieka wbiliście i zacząłem myśleć o przeniesieniu się z AA do BA, które faktycznie ma fajne te krótkie odcinki za mało aviosów, w styczniu lecę BA do NZ i przelecę równo 25006 mil, ale z drugiej strony w AA dostanę za tę podróż pierwszy status, a tu będę w połowie drogi. I bądź tu mądry ;-)
A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ
No i nie wiem czy polece BA, bo nagle mi ceny w UA spadly z 1500 na 900$, wiec szarpne sie na 1k.
A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ
Oficjalny regulamin AAdvantage zawiera zpis, że uzyskanie jakiegokolwiek statusu w programie poprzedzone musi być odbyciem co najmniej czterech lotów na pokładzie AA. Skądinąd wiem, że ta reguła nie jest ściśle (jak w BA) przestrzegana. W każdym razie życzę awansu do "elites"..;-)
No to mnie przekonaliście ;-) przerzucam się do BA. bo faktycznie fajniejsze,a w AA nie dostanę statutu ;-) Dzięki Szczurwa, nie doczytałem.
i dzięki tomo za dodatkowe info o Avios na PW.
A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ
Zakładki