Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
Like Tree1Likes
  • 1 Post By kaspric

Wątek: Dwie linie na bilecie - kto odpowiada za opóźnienie?

  1. #1
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Dwie linie na bilecie - kto odpowiada za opóźnienie?


    Polecamy

    Cześć,

    Po przeczytaniu raportu z podróży WAW-SEA-WAW, czyli NIGDY K... WIĘCEJ i wszystkich niemiłych przygód z tym związanych, zorientowałem się, że nie bardzo wiem, co w takiej sytuacji bym zrobił.

    Żywy przykład:

    1. leg: VS (op. DL)
    2. leg: BA

    Issuing airline: VS
    Travel Agency: Expedia

    No i co może się zdarzyć:

    i.) odwołanie pierwszego lotu
    ii.) spóźnienie drugiego lotu uniemożliwiające załapanie się na drugi
    iii.) odwołanie drugiego lotu

    I gdybym stanął przed takimi sytuacjami, to przyznam, że miałbym spory zgryz, co można zrobić i wymagać.
    Byłbym niezmiernie wdzięczny za sugestie:

    1/ kto w tych wypadkach odpowiada za zapewnienie ciągłości podróży (zawsze VS? czy też istnieje odpowiedzialnośc tego, kto zawinił?)
    2/ co robić, gdy odpowiedzialny próbuje się z obowiązku wymigać?
    3/ czy linie honorują upgrade'y między sobą (czy wykupienie EC w DL będzie honorowane przez VS? pewnie nie)?

    Z góry dzięki

    Pozdrawiam!
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | PPL EASA + FAA

  2. #2
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Ad1/ Odpowiada fizyczny operator połączenia.
    Ad2/ Jeżeli mówimy o lotach z/do EU, bądź uparty i powołuj się na rozporządzenie EU 241/2006, że masz wszystko na jednym bilecie itd. I po prostu nie odpuszczaj. Możesz też iść do biura linii wydającej bilet - oni i tak, jeśli zmienią rezerwację, wyślą rachunek do linii operującej. W zasadzie na początek poszedłbym tam, gdzie bliżej (ale odpowiada linia operująca).
    Ad3/ Nie spotkałem się z takim przypadkiem, no może jakiś upgrade na pokładzie by przeszedł, ale nie sądzę.

  3. #3
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Ad1/ Odpowiada fizyczny operator połączenia.
    Dzięki za wskazówki.

    Dopytam jeszcze o sytuację, w której opóźnienie pierwszego lotu uniemożliwia przesiadkę.
    W tej sytuacji kierować się do tego, kto nawalił przy pierwszym locie?
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | PPL EASA + FAA

  4. #4
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Do tego do kogo możesz . Zmienić rezerwację powinien agent jednej i drugiej linii, przynajmniej w teorii.
    kelcon likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •