Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree2Likes
  • 1 Post By L4
  • 1 Post By tygrysm

Wątek: Przerwanie pozdrozy na lotnisku przesiadkowym

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    HEL/KKC

    Domyślnie Przerwanie pozdrozy na lotnisku przesiadkowym


    Polecamy

    Dobry,

    W listopadzie lecimy do Tajlandii z Polski, a w kwietniu przyszlego roku wracamy do Finlandii.
    Sprawdzilem ceny biletow i sytuacja wyglada tak:
    linie Finnair
    bilet WAW-HEL-BKK, BKK-HEL-WAW - 613 euro
    bilet WAW-HEL-BKK, BKK-HEL - 740 euro
    jako ze lecimy w 3 osoby roznica robi sie juz w miare znaczaca.
    w zwiazku z tym pytanie, jak najprosciej da sie (i czy da sie) przerwac podroz powrotna w Helsinkach, zakladajac ze podrozuje takze z bagazem rejestrowanym?

    pozdrawiam

    Dominik

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A czy ktoś siłą wsadzi Cię w HEL w samolot do Warszawy? Nie chcesz, nie lecisz. Pamiętaj tylko żeby w BKK poprosić o oklejenie bagażu do Helsinek.

  3. #3
    Awatar ukash14

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Sulechow

    Domyślnie

    Ja bym po prostu radził, by poprosić personel w BKK o nadanie bagażu tylko do HEL i w Finlandii nie wsiądziecie sobie do samolotu do PL.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    HEL/KKC

    Domyślnie

    ze leciec nie musze to wiem juz tak robilem ale pozdrozujac tylko z podrecznym. Teraz wiem co z wieksza sztuka bagazu robic, dzieki

  5. #5
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Warto też korzystając z opcji typu "multi-city" tak zaprogramować bilet żeby przesiadka w HEL była jak najdłuższa, łatwiej wtedy o nadanie bagażu tylko tam.
    kaspric likes this.

  6. #6
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Pamiętaj tylko, że podróż tam musisz rozpocząć w Warszawie, bo w Helsinkach Twój bilet na dalszą podróż już będzie anulowany. To o co pytasz jest wykonalne, ale linie bardzo nie lubią takiego kombinowania i w warunkach przewozu taka praktyka jest zakazana, więc nie wolno korzystać często z tego myku, bo ryzykuje się swoim kontem milowym i jest też ryzyko, że jak się trafi nadgorliwy agent to nie przyjmie bagażu.
    olekorlo likes this.
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tygrysm Zobacz posta
    ale linie bardzo nie lubią takiego kombinowania i w warunkach przewozu taka praktyka jest zakazana
    Sorry ale w takich sytuacjach to wlasnie linie (czy jakas IATA? bo zawsze mnie zastanawialo, skad linie takim zgodnym chorem wprowadzaly "zasady taryfowe") sa tym, kto kombinuje. Skoro bilet na WAW-HEL-BKK-HEL (trzy segmenty) jest o 127 ojro *drozszy* niz na WAW-HEL-BKK-HEL-WAW (cztery segmenty), to nic dziwnego ze zorientowany w tematyce pasazer moze chciec ze swojej wiedzy skorzystac. Ale oczywiscie zawsze zwalczalo sie (nie tylko - nie zwlaszcza - w tej dziedzinie) "spekulantow", a nie autorow systemu (i nie sam system) sprzyjajacego (lub zmuszajacego do) owej "spekulacji".

    PS. A swoją drogą, jesli poprosi sie agenta w (w tym przyladzie) BKK, zeby nadal bagaz do HEL, a on nada do WAW, wysiadzie sie w HEL i nie znajdzie (skoro tak) bagazu na karuzeli, to oczywiscie trzeba pojsc do LL-u w HEL - ale kto zaplaci za koszty niepotrzebnego przeslania bagazu na odcinku HEL-WAW oraz (hopefully...) WAW-HEL? No chyba ze wtedy sprawdzą (post factum) bilet i kosztami przewozu bagazu WAW-HEL (doliczajac - czy tez: poprzez - doplate roznicy taryfowej) obciążą owego "spekulanta"-pasazera...
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 03-07-2014 o 00:45

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Skoro bilet na WAW-HEL-BKK-HEL (trzy segmenty) jest o 127 ojro *drozszy* niz na WAW-HEL-BKK-HEL-WAW (cztery segmenty)

    No ale to jest jakby oczywiste... Pamiętaj, że kupując bilet lotniczy nie kupujesz iluś startów i lądowań (czy tam segmentów) tylko podróż z punktu A do punktu B. W tym wypadku podróż A (BKK) do B (HEL) bedzie droższa od podrozy A (BKK) do B (WAW) bo: jest to lot bezpośredni, więc można skasować za to dodatkową marżę. Lot do WAW musi teoretycznie konkurować z przesiadkami w FRA, LHR, MUC, CDG i SVO - więc musi byc odpowiednio tańszy.

  9. #9
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta

    PS. A swoją drogą, jesli poprosi sie agenta w (w tym przyladzie) BKK, zeby nadal bagaz do HEL, a on nada do WAW, wysiadzie sie w HEL i nie znajdzie (skoro tak) bagazu na karuzeli, to oczywiscie trzeba pojsc do LL-u w HEL - ale kto zaplaci za koszty niepotrzebnego przeslania bagazu na odcinku HEL-WAW oraz (hopefully...) WAW-HEL? No chyba ze wtedy sprawdzą (post factum) bilet i kosztami przewozu bagazu WAW-HEL (doliczajac - czy tez: poprzez - doplate roznicy taryfowej) obciążą owego "spekulanta"-pasazera...

    Jak pax sie nie zglosi do wejscia na poklad, bagaz nie poleci do WAW - wyladuja go w HEL.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mawey Zobacz posta
    No ale to jest jakby oczywiste... Pamiętaj, że kupując bilet lotniczy nie kupujesz iluś startów i lądowań (czy tam segmentów) tylko podróż z punktu A do punktu B. W tym wypadku podróż A (BKK) do B (HEL) bedzie droższa od podrozy A (BKK) do B (WAW) bo: jest to lot bezpośredni, więc można skasować za to dodatkową marżę. Lot do WAW musi teoretycznie konkurować z przesiadkami w FRA, LHR, MUC, CDG i SVO - więc musi byc odpowiednio tańszy.
    No tak, ale w opisywanym przykladzie chodzilo o co innego: nie o wybor miedzy BKK-WAW a BKK-HEL-WAW, tylko miedzy BKK-HEL-WAW a BKK-HEL.

    Linie powprowadzaly systemy taryfowe, w ktorych sie chyba same pogubily (*), czego dowodem mogloby byc to, ze mimo tak nieraz zacieklej obrony tego systemu jednak padają, i to wcale nie tylko jakies "malutkie start-upy". Tak, wiem, istnieje wiele roznych przyczyn padniecia roznych linii - ale te taryfy to jest tylko jeden z przykladow na to, ze "nasza cywilizacja" specjalizuje sie w komplikowaniu rzeczy prostych...

    Cytat Zamieszczone przez SWISSboi
    Jak pax sie nie zglosi do wejscia na poklad, bagaz nie poleci do WAW - wyladuja go w HEL.
    Nawet jesli bagaz przylecial skads innym rejsem, tzn. zostal juz przez kogos przeswietlony (pod wzgledem security) a pasazer nie mial z nim w miedzyczasie do czynienia (wiec nie mogl nic do niego "podrzucic")?

    I druga sprawa: nawet jesli wyładują w (w tym przykladzie) HEL, to czy zechcą go pasazerowi wydac bez (d)oplaty?

    (*) Tak, wiem, planuje sie taryfy nie na pojedyncze polaczenia, tylko na cala siatke - ale system "na jednym zarobimy, i z tego dolozymy do drugiego" nie musi koniecznie dzialac bezproblemowo.
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 03-07-2014 o 17:09

  11. #11
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    No tak, ale w opisywanym przykladzie chodzilo o co innego: nie o wybor miedzy BKK-WAW a BKK-HEL-WAW, tylko miedzy BKK-HEL-WAW a BKK-HEL.
    Ale to przecież dokładnie opisał mawey i jest to dokładnie to samo, miasta są inne, ale zasady te same. Finnair na połączeniu BKK-HEL ma przewagę lotu bezpośredniego i może dzięki temu mieć wyższą marżę. Na połączeniu BKK-HEL-WAW konkuruje z innymi przewoźnikami latającymi BKK-XXX-WAW, nie mając jednoznacznej przewagi, stąd niższa marża.
    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Linie powprowadzaly systemy taryfowe, w ktorych sie chyba same pogubily (*), czego dowodem mogloby byc to, ze mimo tak nieraz zacieklej obrony tego systemu jednak padają, i to wcale nie tylko jakies "malutkie start-upy". Tak, wiem, istnieje wiele roznych przyczyn padniecia roznych linii - ale te taryfy to jest tylko jeden z przykladow na to, ze "nasza cywilizacja" specjalizuje sie w komplikowaniu rzeczy prostych...
    A jednak większość linii się utrzymuje, nawet trafiają się dochodowe linie, a raczej nikt nie próbuje biznesu ze sztywną ceną na każde połączenie. No i tak jak napisałeś, linie nie padają z powodu istnienia skomplikowanych systemów taryfowych.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Ale to przecież dokładnie opisał mawey i jest to dokładnie to samo, miasta są inne, ale zasady te same. Finnair na połączeniu BKK-HEL ma przewagę lotu bezpośredniego i może dzięki temu mieć wyższą marżę. Na połączeniu BKK-HEL-WAW konkuruje z innymi przewoźnikami latającymi BKK-XXX-WAW, nie mając jednoznacznej przewagi, stąd niższa marża.
    No właśnie, bo już myślałem, że napisałem coś innego niż napisałem

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Ale tu nie mowimy o BKK-HEL vs. BKK-XYZ-HEL (gdzie np. XYZ=WAW ), bo wtedy oczywiscie (tu akurat sie zgadzam) mozna zaakceptowac wyzszą cene za polaczenie bezposrednie (choc przy dlugiej podrozy przerwa na rozprostowanie kosci moze byc wskazana) - tylko mowimy o BKK-HEL vs. BKK-HEL-XYZ (gdzie XYZ=WAW). Czyli odcinek BKK-HEL i tak jest wykonany, a do tego jest *dolozony* odcinek HEL-XYZ, i te dwa odcinki *lacznie* wychodzą *taniej* o 127 ojro.

    Chociaz moze nie powinno sie dziwic. Linia, ktora walczy o przetrwanie, tez oferuje takie dziwactwa: trasa KRK-WAW-GDN za 306 zlotych, a WAW-GDN (dokladnie ten sam rejs) za 430 zlotych. (Czyli albo do segmentu KRK-WAW *doklada* 124 zlote, albo za WAW-GDN żąda o (co najmniej) 124 zlote za duzo.)

    Byc moze ze jest to *typowe* - ale nie przestane twierdzic, ze nie jest to *normalne*.

    PS. Byla taka piosenka na poczatku lat 90-tych (czy nawet koncu 80-tych): "wszyscy wiedzieli, ze tego (parafrazujac: ze inaczej) sie nie da zrobic" - "az przyszedl taki, co nie wiedzial", ze sie nie da tego/inaczej zrobic, i zrobil. A zdanie "Wszedzie na swiecie sie tak robi" (albo "Nigdzie na swiecie sie tak nie robi") nalezy do moich ulubionych.

    PS2. A swoją drogą, co do oferty BKK-HEL-WAW to AY nie ma szans konkurowac przeciw ofercie BKK-WAW. Natomiast z sensownych *czasowo* (w sensie czasu podrozy, bez lotu "pod prad") moze konkurowac z BKK-MOW-WAW, ew. teraz BKK-PEK-WAW.

    PS3. Sposobem na kogos, kto oferuje dumpingowe ceny, jest... kupic calą tę jego produkcję czy oferte. Tylko, skadinad, trzeba miec (zaleznie od skali tematu) sporo kasy...
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 06-07-2014 o 01:57

  14. #14
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Ale tu nie mowimy o BKK-HEL vs. BKK-XYZ-HEL (gdzie np. XYZ=WAW ), bo wtedy oczywiscie (tu akurat sie zgadzam) mozna zaakceptowac wyzszą cene za polaczenie bezposrednie (choc przy dlugiej podrozy przerwa na rozprostowanie kosci moze byc wskazana) - tylko mowimy o BKK-HEL vs. BKK-HEL-XYZ (gdzie XYZ=WAW). Czyli odcinek BKK-HEL i tak jest wykonany, a do tego jest *dolozony* odcinek HEL-XYZ, i te dwa odcinki *lacznie* wychodzą *taniej* o 127 ojro.
    Źle rozumiesz to o czym jest pisane. Tak jak było wspomniane wcześniej, nie kupujesz segmentów i ilości startów/lądowań, tylko podróż z punktu A do punktu B. dlatego lot A-B jest droższy od lotu A-B-C, bo celem tego drugiego nie jest lot do B plus lot do C. To są dwa różne połączenia, z różną konkurencją, a Ty próbujesz je zestawiać ze sobą, bo akurat drugie wypada przez miasto w którym kończy się pierwsze.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Oj nie dawajmy sobie tak mózgów wyprać z tym kupowaniem dwóch różnych produktów itp...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •