Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Jaki program OneWorld ?


    Polecamy

    Mam w listopadzie kilka lotów z OneWorld:
    - Finnair TXL-HEL - Q
    - JAL HEL-NRT - Q (z numerem Finnair, na bilecie Finnair)
    - Cathay HKG-BKK - O (na bilecie Finnair)
    - Finnair BKK-HEL - R
    - Finnair HEL-WAW - R

    Czyli same tanie taryfy. Zastanawiam się do jakiego programu wrzucić mile by cokolwiek z nich w ogóle mieć.
    Wcześniej mile w OneWorld zbierałem w IberiaPlus, ale pomimo 8 interkontinentali wyszło tego bardzo mało, a po zmianach w programie i przekształceniu w Avios nie do końca zrozumiałem warunki i mile mi się przedawniły. Więc i tym razem raczej musze zakładać, że nic więcej nie uzbieram.
    Sprawdzałem kilka programów i marnie to wygląda, w Avios 25% odległości, więc ochłapy, w topbonus AirBerlin niby mile łatwo wykorzystać, ale jakoś dziwnie mało ich dostanę (25% za R i 50% za Q, ale nie wiem ile za Cathaya, bo w tabeli nie ma taryfy O, więc będzie jakieś mapowanie, ale zakładając, ze 50% daje to razem jakieś 4588pkt).
    W AA nie wiem jak rozumieć tabele (chyba chodzi o Base Miles). Taryfa Q i R to 100%, ale R to u nich Full Fare, więc coś jest nie tak. W Cathay O nie ma w ogóle, a że na bilecie Finnair, więc mapowanie. Ale gdyby lot operowany na JAL policzyło nie według tabeli Finnair, a JAL to jest tylko 30%, lub w ogóle inne mapowanie. Jednym słowem loteria. Może być prawie 12tys pkt co już chyba warto, ale może być mniej niż połowa z tego.
    W Finnair plus wychodzi: 1000+4250+525+3750+500=10025 za całość, a za 7000 jest już upgrade do C na odcinku HEL-WAW lub HEL-TXL, ale wątpie, że mi się przyda. Gdyby udało się zdobyć jakoś dodatkowo 1750pkt to byłoby na upgrade już w tej podróży powrotnej za punkty w trasie TXL-HEL-NRT.
    Macie jakieś pomysły? Czy są jakieś inne ciekawe opcje warte uwagi? Jak zostaną naliczone punkty w programie AA?

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Pamiętaj, że w OW w przeciwieństwie do *A liczy się "marketing carrier" do mil, a nie operujący.

  3. #3
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dzięki. Nie wiedziałem.
    Czyli zgodnie z tą tabelą: American Airlines oneworld partner – Finnair
    W AA mam za każdy odcinek 100% ?
    Nie rozumiem idei zapisu "elite status qualifying" w nawiasie przy "Base Miles".

  4. #4
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Ja w OW zbieram do AA, liczą 100%. Tyle tylko, że ja patrzę pod kątem wykorzystania ich na lotach po US bo wtedy to się bardzo opłaca.

  5. #5
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Dzięki. Nie wiedziałem.
    Czyli zgodnie z tą tabelą: American Airlines oneworld partner – Finnair
    W AA mam za każdy odcinek 100% ?
    Nie rozumiem idei zapisu "elite status qualifying" w nawiasie przy "Base Miles".
    W AA status można uzyskać albo na podstawie mil (base miles) albo punktów (EQP).

  6. #6
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Ja się przerzuciłem z AB na AA ze względu na ilość mil - dają 100% nawet za najtańsze taryfy np. AY. Podobnie zrobiłem ze SkyTeam i StarAlliance - wszystkie mile idą teraz do amerykańskich programów ze względu na 100% i bilety nagrody w USA.

  7. #7
    Awatar Mateuszz

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    Czyli rozumiem że w ST kredytujesz do Delty?
    Zapraszam na mój blog o podróżach.

  8. #8
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak. Dają więcej mil.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •