RTW za mile w biznesie (mikstura: M&M + TopBonus)
cześć,
zaglądałem do różnych wątków na różnych forach, czasem nawet zaczynałem własne, m. in. troszkę niżej (bezskutecznie ;)), ale moje plany zaczynają się krystalizować, więc pozwolę sobie zacząć jeszcze jeden wątek z nadzieją, że znajdę u Was wsparcie w rozwiązaniu moich wątpliwości.
Doszedłem do wniosku, że warto zrobić wreszcie to, o czym marzyłem od dawna, czyli latem 2015 (prawdopodobnie czerwiec/lipiec) polecieć RTW, zatrzymując się jednocześnie w kilku ciekawych miejscach. Ponieważ mil w M&M i w TopBonus mam osobno za mało, żeby powyższe zrealizować, myślę, że dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie po części z jednej kupki, a po części z drugiej, najlepiej w taki sposób, żeby tych z kupki TopBonus zostało mi jeszcze przynajmniej 70.000.
Chciałbym, by moja trasa wyglądał z grubsza następująco:
GDN - YVR - AKL - PPT lub RAR (względnie jakaś inna "destynacja" południowego Pacyfiku) - AKL (lub inny port w NZ) albo SYD (lub inny port w AU, chętnie CNS) - HKG lub KUL lub NRT (lub inna Japonia) - AUH - TXL - GDN.
Taka kolejność wyszła mi z tego powodu, że w odwrotnym kierunku byłbym narażony na bardzo wysokie opłaty, które pobiera TopBonus za loty z Europy na inne kontynenty. W przeciwnym kierunku są dużo niższe. Natomiast to, że wybrałem Kanadę wynika z braku wizy USA (i braku woli jej wyrabiania). Chciałbym by cała trasa, a co najmniej loty długie (czyli prawie wszystkie ;)) odbyły się w biznesie. Do wykorzystania mam (na chwilę obecną) 130k mile M&M i dwa pakiety po 145k mil TopBonus (z 2 różnych kont, przy czym zależy mi, by zostało mi przynajmniej 70k). Lecieć będę sam...
Na początek, mam następujące pytania:
1) czy w dotychczasowych promocjach M&M trafiały się obniżone stawki na loty w C do Vancouver? Jeśli tak, to czy ta obniżona stawka dotyczy wyłącznie lotów w obie strony, czy też można wtedy zarezerwować tylko OW i "zapłacić" połowę stawki milowej? Obecnie koszt tego lotu OW to 55k mil;
2) czy dopłata za lot GDN-FRA-YVR w kwocie ok. 850 PLN jest OK, czy też warto szukać jakiś innych połączeń, nie z GDN, licząc na to, że dopłata ta będzie na tyle niższa, by zrekompensowała koszt dojazdu z GDN do tego innego lotniska i żeby nadal pozostawała jakaś oszczędność?
3) czy kl. biznes w 747-400 LH jest atrakcyjna w porównaniu z innymi liniami?
4) czy macie jakiekolwiek doświadczenie w zdobywaniu biletów-nagród na trasach do Nowej Zelandii? Sprawdziłem na str. Air NZ, że jest połączenie bezpośrednie YVR-AKL (połączenia przez USA nie wchodzą w grę), ale nie próbowałem na razie zweryfikować na call center M&M, jak wygląda dostępność miejsc dla M&M w interesujących mnie datach. Do kogo w tej sprawie najlepiej dzwonić - do Polski, czy Niemiec? Jaka mniej więcej może być dopłata na tej trasie?
Na AKL zakończyłaby się część opłacona milami M&M, no chyba że jest możliwość, by za te same mile przedłużyć trasę z YVR aż do jakiegoś portu na płd. Pacyfiku.
Gdybyście mieli jakieś luźne sugestie, niezależne od powyższych pytań, będę bardzo wdzięczny.
Osobno zadam pytania dotyczące lotów opłacanych TopBonusem, a więc realizowanych w ramach OneWorld :D
Liczę na Waszą pomoc! Pozdrawiam, Bartek