Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree1Likes

Wątek: RTW za mile w biznesie (mikstura: M&M + TopBonus)

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie RTW za mile w biznesie (mikstura: M&M + TopBonus)


    Polecamy

    cześć,

    zaglądałem do różnych wątków na różnych forach, czasem nawet zaczynałem własne, m. in. troszkę niżej (bezskutecznie ), ale moje plany zaczynają się krystalizować, więc pozwolę sobie zacząć jeszcze jeden wątek z nadzieją, że znajdę u Was wsparcie w rozwiązaniu moich wątpliwości.

    Doszedłem do wniosku, że warto zrobić wreszcie to, o czym marzyłem od dawna, czyli latem 2015 (prawdopodobnie czerwiec/lipiec) polecieć RTW, zatrzymując się jednocześnie w kilku ciekawych miejscach. Ponieważ mil w M&M i w TopBonus mam osobno za mało, żeby powyższe zrealizować, myślę, że dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie po części z jednej kupki, a po części z drugiej, najlepiej w taki sposób, żeby tych z kupki TopBonus zostało mi jeszcze przynajmniej 70.000.

    Chciałbym, by moja trasa wyglądał z grubsza następująco:
    GDN - YVR - AKL - PPT lub RAR (względnie jakaś inna "destynacja" południowego Pacyfiku) - AKL (lub inny port w NZ) albo SYD (lub inny port w AU, chętnie CNS) - HKG lub KUL lub NRT (lub inna Japonia) - AUH - TXL - GDN.

    Taka kolejność wyszła mi z tego powodu, że w odwrotnym kierunku byłbym narażony na bardzo wysokie opłaty, które pobiera TopBonus za loty z Europy na inne kontynenty. W przeciwnym kierunku są dużo niższe. Natomiast to, że wybrałem Kanadę wynika z braku wizy USA (i braku woli jej wyrabiania). Chciałbym by cała trasa, a co najmniej loty długie (czyli prawie wszystkie ) odbyły się w biznesie. Do wykorzystania mam (na chwilę obecną) 130k mile M&M i dwa pakiety po 145k mil TopBonus (z 2 różnych kont, przy czym zależy mi, by zostało mi przynajmniej 70k). Lecieć będę sam...

    Na początek, mam następujące pytania:

    1) czy w dotychczasowych promocjach M&M trafiały się obniżone stawki na loty w C do Vancouver? Jeśli tak, to czy ta obniżona stawka dotyczy wyłącznie lotów w obie strony, czy też można wtedy zarezerwować tylko OW i "zapłacić" połowę stawki milowej? Obecnie koszt tego lotu OW to 55k mil;

    2) czy dopłata za lot GDN-FRA-YVR w kwocie ok. 850 PLN jest OK, czy też warto szukać jakiś innych połączeń, nie z GDN, licząc na to, że dopłata ta będzie na tyle niższa, by zrekompensowała koszt dojazdu z GDN do tego innego lotniska i żeby nadal pozostawała jakaś oszczędność?

    3) czy kl. biznes w 747-400 LH jest atrakcyjna w porównaniu z innymi liniami?

    4) czy macie jakiekolwiek doświadczenie w zdobywaniu biletów-nagród na trasach do Nowej Zelandii? Sprawdziłem na str. Air NZ, że jest połączenie bezpośrednie YVR-AKL (połączenia przez USA nie wchodzą w grę), ale nie próbowałem na razie zweryfikować na call center M&M, jak wygląda dostępność miejsc dla M&M w interesujących mnie datach. Do kogo w tej sprawie najlepiej dzwonić - do Polski, czy Niemiec? Jaka mniej więcej może być dopłata na tej trasie?

    Na AKL zakończyłaby się część opłacona milami M&M, no chyba że jest możliwość, by za te same mile przedłużyć trasę z YVR aż do jakiegoś portu na płd. Pacyfiku.

    Gdybyście mieli jakieś luźne sugestie, niezależne od powyższych pytań, będę bardzo wdzięczny.

    Osobno zadam pytania dotyczące lotów opłacanych TopBonusem, a więc realizowanych w ramach OneWorld

    Liczę na Waszą pomoc! Pozdrawiam, Bartek

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    1) Tak, YVR się zdarza (był w zeszłym miesiącu ZTCP). Loty w dwie strony tylko.
    2) Z M&M? Nic nie wymyślisz sensowniejszego.
    3) Nie jest.
    4) Bardzo, bardzo nikłe szanse na miejsce milowe YVR-AKL czy YVR-SYD.

    Na tej samej nagrodzie możesz dolecieć do PPT, RAR czy NAN spokojnie, ale bez stopów przy locie w jedną stronę ZTCP. Zresztą możesz z GDN do NZ polecieć za 90k + opłaty, tyle, że bez stopów (zamiast 52,5 + 67,5).
    jtf2 likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    dzięki za szybką odpowiedź :-)

    Nie brzmi to zachęcająco, ale jeszcze się nie poddaję ;-)

    ad 1) z mojego punktu widzenia nie ma zatem sensu czekać, bo interesuje mnie tylko OW,
    ad 2) rozumiem - sprawa jasna,
    ad 3) czy chodzi Ci o jakość foteli (o ile się nie mylę mają full flat?), czy raczej o całokształt (catering, stewki, itp.)?
    ad 4) tu duża zagwostka dla mnie, bo jeśli nie znajdę YVR-AKL, to traci takie rozwiązanie dla mnie sens. Sęk w tym, że mam możliwość spędzenia trochę czasu na zachodzie Kanady i odwiedzić tamtejsze atrakcje. Miałem nadzieję (wciąż jeszcze nie zgasła), że zrobię to przy okazji tej podróży.

    Jeszcze pytanie laika - co to jest "ZTCP"?

  4. #4
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Z Tego Co Pamiętam.

    1. Na czerwiec/lipiec i tak byś musiał czekać z okazjami milowymi, bo teraz są dopiero na marzec.
    2. Możesz jeszcze celować w GDN-WAW-YYZ-YVR, z LO powinny być trochę niższe opłaty. Niejasna też kwestia jak wyglądają opłaty w topbonus, bo może wtedy lepiej tamte mile wykorzystać na tą część podróży, a M&M gdzie indziej (podobno wylatując z NZ nie ma dodatkowych haraczy dużych).
    3. Fotele to zjeżdżalnie, serwis zwykłe LH, bez odchyłów w żadną stronę.
    4. Na tych trasach jest zerowa konkurencja to i z miejscami słabo. Dostępność obu linii sprawdzić na stronie UA jakby co.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    OK, rozumiem. Pokombinuję zgodnie z Twoimi sugestiami.

    Pozdrawiam, Bartek

  6. #6
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Tak sobie poszukałem dla sportu i żadnego miejsca na YVR-AKL nie znalazłem. Choć dla YVR-SYD są, a później w Y SYD-AKL.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    Dziękuję za sprawdzenie :-)

    Mogę wiedzieć, z jakiego narzędzia korzystałeś?

    Jeśli chodzi o YVR - SYD, to w zasadzie też może być. W czerwcu/lipcu i tak w NZ byłoby chłodno, a z SYD mógłbym wyskoczyć do CNS i na Wielką Rafę Koralową (ponoć to dobry czas na to miejsce). Pytanie tylko, czy te wolne miejsca, które widziałeś nie są przypadkiem na loty przez USA (nie mam wizy)? A gdyby się okazało, że to loty bezpośrednie, to jeszcze lepiej, bo dystans dłuższy, niż do AKL, więc jeszcze lepiej spożytkowane mile ;-)

    Przypomniałem sobie jeszcze o funkcjonującej w M&M nagrodzie "3 regiony", która dałaby mi chyba możliwość dotarcia do SYD za mniejszą ilość mil, niż w przypadku osobnych odcinków, przy jednoczesnej możliwości zrobienie stopoverów. Jak myślisz - jest szansa na taki bilet na trasie GDN-YVR-SYD? Nie mogę nigdzie znaleźć reguł tej nagrody i nie wiem, czy działa ona też na trasach OW?

    Pozdrawiam, Bartek

  8. #8
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    United.com.

    YVR-SYD bezpośrednio z AC.

    3 regiony nie dadzą żadnej oszczędności, nie dadzą też stopów na trasie w jedną stronę.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    Wielkie dzięki ��

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Jeszcze jeden pomysł - za 30k mil dopłaty M&M pozwala zrobić sobie bilet super-hiper-flex, umożliwiając dowolną kolejność zarezerwowanych rejsów. Nie wiem czy to na stopover pozwoliłoby, ale gdyby tak to mógłbyś zrobić bilet w jedną stronę "trzy region" (do OZ/NZ i tak jest trzy region) za 92,5k + 30k dopłaty. Cztery odcinki powinny być dozwolone, więc albo WAW-YYZ (stop?) - YVR (stop) - SYD (stop) - AKL, albo startujesz z FRA do YVR i na końcu dokładasz jeszcze AKL-PPT czy inne.

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    jeszcze raz dziękuję za wsparcie. Tą propozycję też przemyślę :-)
    Na razie muszę się wstrzymać do końca miesiąca, bo wtedy wykrystalizują się kwestie terminów. Widzę jednak, że jest bardzo realne, że wylot przesunie się na początek czerwca, albo też na początek września. To oznacza (patrząc na wskazaną przez Ciebie stronę United), że może być szansa na lot YVR-AKL (obecnie są, ale czy pod koniec miesiąca jeszcze tak będzie, nie wiadomo...)
    Inna sprawa, że tak sobie poczytałem o biznesie LH w 747 i nie wygląda to różowo. O ile trafiłbym na nowe fotele, to jest OK, ale nie wiadomo, czy do czasu mojej podróży zakończą odnawianie i jest ryzyko, że przytrafi mi się jeszcze stare umeblowanie, a tego lepiej unikać (skoro już zamarzyłem sobie taką ekskluzywną podróż ).
    Odezwę się ponownie zapewne wkrótce :-)

    Pozdrawiam, Bartek

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    "Wkrótce" już nastąpiło ;-)

    Mam krótkie pytanie - czy orientujesz się, czy jest jakieś darmowe narzędzie/strona, gdzie mógłbym sprawdzić dostępność lotu-nagrody w ramach OneWorld, który wyprowadziłbym mnie z NAN?
    Na interesujące mnie daty mogę mieć za mile M&M dostępne loty w biznesie GDN-YVR a potem YVR-NAN i na to mi styknie, ale potem muszę już sobie radzić z milami TopBonus. Z tego co widzę, w ramach sojuszu OW z Fidżi lata chyba tylko Virgin Australia. Niestety, ich program milowy jest dostępny tylko dla niektórych krajów, więc nie mogę się tam zarejestrować, żeby cokolwiek sprawdzić. Oczywiście, można próbować na infolinii, ale wolałbym spróbować wcześniej gdzieś online...

    Pozdrawiam, Bartek

  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    GDN-NAN robiąc nagrodę z dopłatą 30k czy rozbijając na dwie?

    Virgin nie jest w OW. Dostępność zobaczysz za to na stronie Delty :-).

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    GDN-NAN podzielone na 2 osobne bilety za 52k (GDN-YVR) i 67k (YVR-NAN).

    Co do Virgin Australia, to chodziło mi o to, że są partnerem TopBonusa i można tam wykorzystać mile z tego programu (przynajmniej teoretycznie). W ostateczności, gdyby nie znalazła się możliwość za mile, mogę pokombinować z jakimś niedrogim biletem za pieniądze, np. do SYD.

    Dzięki za wskazówkę z Deltą - sprawdzę :-)

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    OK, już mam - znacznie lepiej jest szukać na stronie Qantas. Oni też tam operują i to dość często, bo nie tylko sami, ale też w powiązaniu z Fiji Airways i Jet Star. A że to tylko 4,5 godziny, to odpuszczę tu raczej biznes. Zaoszczędzone mile lepiej przeznaczyć na dłuższy odcinek, np. SYD-AUH. Oczywiście, pozostaje pytanie, czy to, co pokazuje Qantas (o dziwo, sporo różnych terminów), będzie też dostępne na call center Air Berlin, ale to się okaże...
    Zaczyna mi się to powoli składać. Szkoda tylko, że nie mogę jeszcze zacząć rezerwować, bo ciągle nie wszystko jeszcze poukładane.

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    A próbowałeś kombinować z biletem flex+? 3k mil więcej, a masz potencjalnie możliwość jeszcze zrobienia stopów w SYD i AKL.
    AKL jest wtedy dobrą bazą wypadową na Nową Zelandię, krajówki da się spokojnie dostać za przyzwoite pieniądze.

  17. #17
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Cztery odcinki powinny być dozwolone, więc albo WAW-YYZ (stop?) - YVR (stop) - SYD (stop) - AKL, albo startujesz z FRA do YVR i na końcu dokładasz jeszcze AKL-PPT czy inne.
    Jeśli trasa wiedzie przez Atlantyk i Pacyfik, M&M ponoć wymaga biletu RTW. Też myślałem, żeby do Sydney polecieć przez Vancouver

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A próbowałeś kombinować z biletem flex+? 3k mil więcej, a masz potencjalnie możliwość jeszcze zrobienia stopów w SYD i AKL.
    AKL jest wtedy dobrą bazą wypadową na Nową Zelandię, krajówki da się spokojnie dostać za przyzwoite pieniądze.
    Rozumiem, że chodzi Ci o bilet "3 regiony" w wersji one way + 30k? O ile taki bilet w jedną stronę jest w ogóle dozwolony (nigdzie nic o tym nie znalazłem, a też nie pytałem jeszcze na call center), to jest to ciekawe, bo rzeczywiście daje możliwość zrobienia stopów w NZ i AU, ale raczej nie o tej porze roku. Poza tym, będę miał trochę mało czasu na taką ilość stopów (a najpierw miałbym jeszcze kilka dni postoju w zach. Kanadzie). W zasadzie, miałbym ochotę na wypad do CNS i Wielkiej Rafy Koralowej, więc to wersję cały czas biorę pod uwagę, ale warunek podstawowy - muszę potwierdzić czy "3 regiony" są dopuszczalne w wersji OW...




    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Jeśli trasa wiedzie przez Atlantyk i Pacyfik, M&M ponoć wymaga biletu RTW. Też myślałem, żeby do Sydney polecieć przez Vancouver
    Rzeczywiście, widziałem taką informację przy warunkach "3 regionów". Ale rozumiem, że gdybym zrobił osobne rezerwacje: GDN-YVR i YVR-NAN (czy cokolwiek innego w tym regionie), to tu już w/w problemu nie ma?

  19. #19
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Jeśli trasa wiedzie przez Atlantyk i Pacyfik, M&M ponoć wymaga biletu RTW. Też myślałem, żeby do Sydney polecieć przez Vancouver
    Myślę, że zależy od kierunku w którym się poruszasz. Do Australii/NZ przecież trasa przez USA jest zupełnie normalna.

    Cytat Zamieszczone przez tropikey Zobacz posta
    Rozumiem, że chodzi Ci o bilet "3 regiony" w wersji one way + 30k? O ile taki bilet w jedną stronę jest w ogóle dozwolony (nigdzie nic o tym nie znalazłem, a też nie pytałem jeszcze na call center), to jest to ciekawe, bo rzeczywiście daje możliwość zrobienia stopów w NZ i AU, ale raczej nie o tej porze roku. Poza tym, będę miał trochę mało czasu na taką ilość stopów (a najpierw miałbym jeszcze kilka dni postoju w zach. Kanadzie). W zasadzie, miałbym ochotę na wypad do CNS i Wielkiej Rafy Koralowej, więc to wersję cały czas biorę pod uwagę, ale warunek podstawowy - muszę potwierdzić czy "3 regiony" są dopuszczalne w wersji OW...
    Co Ty się tak uparłeś na trzy regiony? To jest pojęcie służące tylko i wyłącznie wyciągnięciu większej ilości mil jak nie ma bezpośredniego połączenia między regionami. Zresztą przecież EU-OZ/NZ kosztuje dokładnie tyle samo jako normalny bilet milowy co rzekome trzy regiony.
    Do Kanady szybko, łatwo i względnie tanio można skoczyć kiedykolwiek, ja bym wolał gdzieś dalej robić stopy.

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdynia, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Z tymi "3 regionami" chodziło mi o to, że (jak wynika z opinii na innym forum), tego rodzaju nagroda daje możliwość zrobienia stopoverów w ramach stawki milowej za tą nagrodę, a więc bez tych dodatkowych 30k mil. Gdyby zatem była możliwość polecenia tylko w jedną stronę za 50% stawki milowej, to w biznesie można byłoby polecieć za 92k i w tym byłby już wliczony 1 stopover. Z tego, co jest na stronie M&M wynika jasno, że w ramach jednej podróży nie może być przekraczania i Atlantyku i Pacyfiku (bo wtedy trzeba zastosować warunki do nagrody RTW). Można oczywiście polecieć z EU na wschód. Jeśli zatem znaleźć dostępne bilety np. GDN-HKG-SYD, byłyby 3 regiony, a stopover można by zrobić w HKG i wszystko za 92k mil w biznesie. Obawiam się jednak, że w tej nagrodzie nie ma opcji OW i z tego powodu, Twój pomysł z nagrodą "regularną" + 30k mil za "hiper-super-flex" jest zapewne lepszy. O ile zatem w rozmowie z M&M nie okaże się, że "3 regiony" nie jest możliwe w wersji OW, temat zamykam i już się go nie czepiam

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •