Strona 15 z 18 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15 16 17 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 281 do 300 z 358
Like Tree95Likes

Wątek: Najtaniej przelecieć się 747 lub innym szerokim kadłubem !

  1. #281

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Pod linkiem
    https://www.youtube.com/watch?v=t8WsBQdwhmA
    można usłyszeć, że SAS twierdzi że ma za dużo (!) samolotów szeroko-kadłubowych. I że lata przez Atlantyk na 321LR.

    W innym filmie (nie pamiętam w tej chwili czy z tego samego źródła; być może było to w kontekście lotów testowych 777-9) było (s)twierdzenie, że w tej chwili na świecie jest za dużo (!) szeroko-kadłubowców. Wspominano w tym kontekście o jednak niepowodzeniu 380-ki, o tym że lepsze jest więcej połączeń między nawet mniejszymi portami itp.

    Jeszcze trochę a tytuł niniejszego wątku trzeba będzie zmienić na "Jak w ogóle przelecieć się szerokim kadłubem?"...

    PS. Być może do temat do innego działu - wtedy prośba do Moderatora o odpowiednie zadziałanie redakcyjne.

  2. #282
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Finnair kilka razy w tygodniu lata HEL-LHR-HEL na A350.



  3. #283

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Finnair kilka razy w tygodniu lata HEL-LHR-HEL na A350.
    Codziennie, od paru lat w rozkładzie letnim nawet 2 razy dziennie, rotacje:

    AY1331 HEL dep 07:50 LHR arr 09:10 codziennie na A359, czasem A333, sporadycznie A321
    AY1332 LHR dep 10:20 HEL arr 15:15

    AY1337 HEL dep 16:00 LHR arr 17:00 w rozkładzie letnim A359/A333, zimowym A321/A320
    AY1338 HEL dep 18:10 HEL arr 23:00
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  4. #284

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Może już było: TK1765/1766 IST-WAW-IST w piątki A330-300

  5. #285
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Codziennie, od paru lat
    No to wstyd że nie widziałem tego wcześniej. Niemniej nie było w tym temacie tej informacji, więc niech będzie.
    megaloman likes this.



  6. #286

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    No to wstyd że nie widziałem tego wcześniej. Niemniej nie było w tym temacie tej informacji, więc niech będzie.
    Post z 2017 roku: Najtaniej przelecieć się 747 lub innym szerokim kadłubem !
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  7. #287

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    BA wrzuciło do systemu kosy na loty do Dublina - 2 daty w marcu, jeśli ktoś reflektuje. Ceny od 20 GBP each way.

    05/03 BA834 LHR-DUB dep 10:00 arr 11:25
    05/03 BA835 DUB-LHR dep 13:05 arr 14:30

    07/03 BA830 LHR-DUB dep 08:25 arr 09:50
    07/03 BA845 DUB-LHR dep 11:20 arr 12:50


    Z układu siedzeń wnioskuję, że będzie to 777-300ER (77W), kabiny pierwsza i club zostaną użyte dla biznesu, premium eco i eco dla economy. W tej chwili pierwsza klasa oraz premium economy są zablokowane.

    Możemu komuś się przyda, ja akurat będę skakał po Europie w drodze na Hawaje
    walusinsky likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  8. #288

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    BA wrzuciło do systemu kosy na loty do Dublina - 2 daty w marcu
    Nieosiągalne godziny, przynajmniej 7.III... (Z kolei 5.III nie wchodzi akurat w grę.) Ale dzięki, szczerze, za informację.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Ceny od 20 GBP each way.
    Teraz już GBP 40 za DUB-LHR 7.III.

    Zresztą ta cena jest na wszystkie rejsy BA DUB-LHR (pozostałe są na 320/319) tego dnia. Natomiast na EI podają (konkretnie OldMatrix) po... GBP 174. Zagadka dla zainteresowanych: która z tych linii była jeszcze niedawno określana jako pół-LCC?...
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 31-01-2023 o 14:08
    oskiboski likes this.

  9. #289

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Teraz już GBP 40 za DUB-LHR 7.III.


    Nie wiem, gdzie patrzysz, ale ja nadal widzę €24 na 7/3 jeśli patrzysz na (old)matrix, to pokazuje on ceny z opłatą za niekorzystanie z NDC (new distribution channel), która wliczona jest w taryfę (nie widać jej wylistowanej w taxes/surcharges).

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Zresztą ta cena jest na wszystkie rejsy BA DUB-LHR (pozostałe są na 320/319) tego dnia. Natomiast na EI podają (konkretnie OldMatrix) po... GBP 174. Zagadka dla zainteresowanych: która z tych linii była jeszcze niedawno określana jako pół-LCC?...
    Fantazjujesz. BA sprzedaje bilety EI w opcji "all included" tylko, stąd cena jest tak wysoka. Ten sam lot bookowany przez stronę Aer Lingus będzie dużo tańszy.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  10. #290

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Fantazjujesz.
    Ani trochę. Relacjonuję co odpowiedział OldMatrix.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    jeśli patrzysz na (old)matrix, to pokazuje on ceny z opłatą za niekorzystanie z NDC (new distribution channel), która wliczona jest w taryfę (nie widać jej wylistowanej w taxes/surcharges).
    (...)
    BA sprzedaje bilety EI w opcji "all included" tylko, stąd cena jest tak wysoka.
    Na stronkę BA (ani EI) przy tym nie zajrzałem. Ale oczywiście, gdybym miał kupować, to przez stronkę raczej przewoźnika niż pośrednika (nie (Old)Matrix, bo on nie sprzedaje). Chociaż... w 2012 kupiłem bilet na KLM poprzez Expedię, bo wbrew niewyćwiczonej intuicji, stronka KLM-u domagała się, o ile pamiętam, prawie dwukrotnej (!) kwoty za to samo. Szczęśliwie nie trzeba było tego biletu zmieniać czy coś (zresztą termin rejsów był nieodległy), bo, jak nieraz można było przeczytać na Forum, z pośrednikami bywa pod tym względem różnie (pewnie i z przewoźnikami może być różnie, ale to inna kwestia).

    Ale, swoją drogą, ciekawe rzeczy opisałeś...

  11. #291

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Ani trochę. Relacjonuję co odpowiedział OldMatrix.
    Przepraszam, nie chodziło mi o to, że piszesz nieprawdę miałem na myśli to, że wyciągasz zbyt daleko idące wnioski

    Matrix pokazuje ceny, które są dostępne w GDS, GDS to jeden z kanałów sprzedaży, ale nie jedyny. Linie lotnicze mogą udostępniać swoje bilety innymi kanałami i oferować co chcą na swojej własnej stronie. Np. IAG stworzył NDC - new delivery channel - który udostępniany jest dla OTA do sprzedaży biletów. Daje linii lepszą kontrolę co i za ile sprzedają, oraz umożliwia sprzedaż usług dodatkowych - typu bagaż/siedzenie/etc. Co ciekawe, BA np. na dwie taryfy w klasie ekonomicznej - Basic oraz Plus -- obie używają tej samej klasy taryfowej, ale ceny są różne. Tych taryf nie widać w GDS, jeśli OTA chce je sprzedawać, musi użyć NDC. Lufthansa z tego co pamiętam robi coś bardzo podobnego, inne linie pewnie też.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Na stronkę BA (ani EI) przy tym nie zajrzałem. Ale oczywiście, gdybym miał kupować, to przez stronkę raczej przewoźnika niż pośrednika (nie (Old)Matrix, bo on nie sprzedaje). Chociaż... w 2012 kupiłem bilet na KLM poprzez Expedię, bo wbrew niewyćwiczonej intuicji, stronka KLM-u domagała się, o ile pamiętam, prawie dwukrotnej (!) kwoty za to samo. Szczęśliwie nie trzeba było tego biletu zmieniać czy coś (zresztą termin rejsów był nieodległy), bo, jak nieraz można było przeczytać na Forum, z pośrednikami bywa pod tym względem różnie (pewnie i z przewoźnikami może być różnie, ale to inna kwestia).

    Ale, swoją drogą, ciekawe rzeczy opisałeś...
    Biura podróży mogą wykupić taryfy / pule biletów, które mogą sprzedawać taniej, gdy linia już ich sprzedawać taniej nie może. Załóżmy, że na locie jest 25 miejsc w taryfie X, 20 z tych miejsc wykupiła Expedia, a linia sprzedała 5 - czyli z punktu widzenia linii nie mogą sprzedać więcej biletów w taryfie X, a Expedia nadal może sprzedawać miejsca, za które zapłaciła z góry. Z tymi taryfami trzeba uważać, bo czasem mają dodatkowe ograniczenia - np. brak możliwości upgrade, czy brak mil/punktów statusowych.

    OTAs korzystają zwykle z NDC, obniżając ceny kosztem swojej własnej prowizji. Tu notka dla kupujących bilety BA z UK -- BA ma Price Promise, jeśli kupicie bilet bezpośrednio z BA i znajdziecie ten sam bilet taniej w OTA, to BA zwróci różnicę w formie vouchera, zaokrągloną w górę do Ł10 i podwojoną. Czyli screenshot z biletem tańszym o 0.01 GBP oznacza voucher 20.00 GBP maxymalna wartość vouchera to 200 GBP, za osobę.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  12. #292

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Megaloman, dzięki za nową porcję wiedzy.

    Co do inkryminowanych biletów DUB-LHR: niedługo po tamtych wpisach stronka BA podawała cenę 40 funtów. Pewnie te po 20 funtów zdążyły się sprzedać...

    Natomiast stronka EI podaje np. dzisiaj na swoje rejsy (na 7.III) na ogół 42 ojro, więc rzeczywiście znacznie taniej niż wykazuje OldMatrix.
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 01-02-2023 o 19:32

  13. #293
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Jeśli ktoś planował lot 777 na trasie LHR-BER-LHR w marcu, to niestety BA zrobiło zamiany na wąskie kadłuby



  14. #294

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Jeśli ktoś planował lot 777 na trasie LHR-BER-LHR w marcu, to niestety BA zrobiło zamiany na wąskie kadłuby
    Nie planowałem bo nie wiedziałem, ale - ciekawe czy zwracają *całą* kwotę za bilet... Chociaż jeśli nie były to jakieś loty *specjalnie spotterskie*, i jeśli odbędą się w tych samych (lub podobnych) godzinach, i pasażer nie zostanie na jednym ani drugim lotnisku (bo, jak można wywnioskować, booking nie był jeszcze za duży), to linia może "nie uznać reklamacji"...

  15. #295

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Nie planowałem bo nie wiedziałem, ale - ciekawe czy zwracają *całą* kwotę za bilet... Chociaż jeśli nie były to jakieś loty *specjalnie spotterskie*, i jeśli odbędą się w tych samych (lub podobnych) godzinach, i pasażer nie zostanie na jednym ani drugim lotnisku (bo, jak można wywnioskować, booking nie był jeszcze za duży), to linia może "nie uznać reklamacji"...
    Equipment swap nie uprawnia do zwrotu biletu, niestety.

    BA nie organizuje specjalnych/spotterskich lotów. Pamiętasz przeboje z lotami 747 na krajówkach? prasa i zieloni w UK ich tak zjechali za to, że zanim BA zdążyło cokolwiek ogłosić, to sprawę zamieciono pod dywan... przykre.
    Czterosilnik likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  16. #296
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    05/03 BA834 LHR-DUB dep 10:00 arr 11:25
    05/03 BA835 DUB-LHR dep 13:05 arr 14:30
    Tu lecą siódemki.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    07/03 BA830 LHR-DUB dep 08:25 arr 09:50
    07/03 BA845 DUB-LHR dep 11:20 arr 12:50
    A tu, podobnie jak loty LHR-BER-LHR podmiana na wąski
    megaloman likes this.



  17. #297
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Jeszcze nie było tu.
    09APR LH na jeden rejs FRA-PMI i jedn MUC-PMI wysyła odpowiednio 744 i 359.
    frik likes this.

  18. #298

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Jeszcze nie było tu.
    09APR LH na jeden rejs FRA-PMI i jedn MUC-PMI wysyła odpowiednio 744 i 359.
    Okazji jest nawet więcej: rejsy LH z FRA do PMI 1158/1159 2,9,16 i 23 kwietnia zostaną obsłużone 744.

  19. #299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Okazji jest nawet więcej: rejsy LH z FRA do PMI 1158/1159 2,9,16 i 23 kwietnia zostaną obsłużone 744.
    O ile nie podmienią w ostatniej chwili na coś mniejszego, jak BA tych Siódemek na LHR-DUB-LHR...

    Ciekawe swoją drogą: BA przewidywał jakiś szczególnie duży ruch i wpisał do systemu 777, po czym okazało się że booking mały i "oskoczy się" wąskim kadlubem?

    I z kolei: jakby (w BA czy LH) booking był jednak odpowiedni dla 777/747, a tu nagle maszyna z jakiegoś powodu wypadłaby z grafiku, to co by zrobili: podstawiliby dwie (lub nawet trzy) mniejsze, czy zrobiliby losowanie i pechowcom (pod tym względem) zwróciliby pieniądze?

  20. #300

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Ciekawe swoją drogą: BA przewidywał jakiś szczególnie duży ruch i wpisał do systemu 777, po czym okazało się że booking mały i "oskoczy się" wąskim kadlubem?
    BA w żaden sposób nie reklamowało tych lotów, a patrząc na ich rozkład wydaje się, że pod cargo były ustawione.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


Strona 15 z 18 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15 16 17 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •