Finnair kilka razy w tygodniu lata HEL-LHR-HEL na A350.
Pod linkiem
https://www.youtube.com/watch?v=t8WsBQdwhmA
można usłyszeć, że SAS twierdzi że ma za dużo (!) samolotów szeroko-kadłubowych. I że lata przez Atlantyk na 321LR.
W innym filmie (nie pamiętam w tej chwili czy z tego samego źródła; być może było to w kontekście lotów testowych 777-9) było (s)twierdzenie, że w tej chwili na świecie jest za dużo (!) szeroko-kadłubowców. Wspominano w tym kontekście o jednak niepowodzeniu 380-ki, o tym że lepsze jest więcej połączeń między nawet mniejszymi portami itp.
Jeszcze trochę a tytuł niniejszego wątku trzeba będzie zmienić na "Jak w ogóle przelecieć się szerokim kadłubem?"...
PS. Być może do temat do innego działu - wtedy prośba do Moderatora o odpowiednie zadziałanie redakcyjne.
Codziennie, od paru lat w rozkładzie letnim nawet 2 razy dziennie, rotacje:
AY1331 HEL dep 07:50 LHR arr 09:10 codziennie na A359, czasem A333, sporadycznie A321
AY1332 LHR dep 10:20 HEL arr 15:15
AY1337 HEL dep 16:00 LHR arr 17:00 w rozkładzie letnim A359/A333, zimowym A321/A320
AY1338 HEL dep 18:10 HEL arr 23:00
Może już było: TK1765/1766 IST-WAW-IST w piątki A330-300
Post z 2017 roku: Najtaniej przelecieć się 747 lub innym szerokim kadłubem !
BA wrzuciło do systemu kosy na loty do Dublina - 2 daty w marcu, jeśli ktoś reflektuje. Ceny od 20 GBP each way.
05/03 BA834 LHR-DUB dep 10:00 arr 11:25
05/03 BA835 DUB-LHR dep 13:05 arr 14:30
07/03 BA830 LHR-DUB dep 08:25 arr 09:50
07/03 BA845 DUB-LHR dep 11:20 arr 12:50
Z układu siedzeń wnioskuję, że będzie to 777-300ER (77W), kabiny pierwsza i club zostaną użyte dla biznesu, premium eco i eco dla economy. W tej chwili pierwsza klasa oraz premium economy są zablokowane.
Możemu komuś się przyda, ja akurat będę skakał po Europie w drodze na Hawaje
Nieosiągalne godziny, przynajmniej 7.III... (Z kolei 5.III nie wchodzi akurat w grę.) Ale dzięki, szczerze, za informację.
Teraz już GBP 40 za DUB-LHR 7.III.
Zresztą ta cena jest na wszystkie rejsy BA DUB-LHR (pozostałe są na 320/319) tego dnia. Natomiast na EI podają (konkretnie OldMatrix) po... GBP 174. Zagadka dla zainteresowanych: która z tych linii była jeszcze niedawno określana jako pół-LCC?...
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 31-01-2023 o 14:08
Nie wiem, gdzie patrzysz, ale ja nadal widzę €24 na 7/3 jeśli patrzysz na (old)matrix, to pokazuje on ceny z opłatą za niekorzystanie z NDC (new distribution channel), która wliczona jest w taryfę (nie widać jej wylistowanej w taxes/surcharges).
Fantazjujesz. BA sprzedaje bilety EI w opcji "all included" tylko, stąd cena jest tak wysoka. Ten sam lot bookowany przez stronę Aer Lingus będzie dużo tańszy.
Ani trochę. Relacjonuję co odpowiedział OldMatrix.
Na stronkę BA (ani EI) przy tym nie zajrzałem. Ale oczywiście, gdybym miał kupować, to przez stronkę raczej przewoźnika niż pośrednika (nie (Old)Matrix, bo on nie sprzedaje). Chociaż... w 2012 kupiłem bilet na KLM poprzez Expedię, bo wbrew niewyćwiczonej intuicji, stronka KLM-u domagała się, o ile pamiętam, prawie dwukrotnej (!) kwoty za to samo. Szczęśliwie nie trzeba było tego biletu zmieniać czy coś (zresztą termin rejsów był nieodległy), bo, jak nieraz można było przeczytać na Forum, z pośrednikami bywa pod tym względem różnie (pewnie i z przewoźnikami może być różnie, ale to inna kwestia).
Ale, swoją drogą, ciekawe rzeczy opisałeś...
Przepraszam, nie chodziło mi o to, że piszesz nieprawdę miałem na myśli to, że wyciągasz zbyt daleko idące wnioski
Matrix pokazuje ceny, które są dostępne w GDS, GDS to jeden z kanałów sprzedaży, ale nie jedyny. Linie lotnicze mogą udostępniać swoje bilety innymi kanałami i oferować co chcą na swojej własnej stronie. Np. IAG stworzył NDC - new delivery channel - który udostępniany jest dla OTA do sprzedaży biletów. Daje linii lepszą kontrolę co i za ile sprzedają, oraz umożliwia sprzedaż usług dodatkowych - typu bagaż/siedzenie/etc. Co ciekawe, BA np. na dwie taryfy w klasie ekonomicznej - Basic oraz Plus -- obie używają tej samej klasy taryfowej, ale ceny są różne. Tych taryf nie widać w GDS, jeśli OTA chce je sprzedawać, musi użyć NDC. Lufthansa z tego co pamiętam robi coś bardzo podobnego, inne linie pewnie też.
Biura podróży mogą wykupić taryfy / pule biletów, które mogą sprzedawać taniej, gdy linia już ich sprzedawać taniej nie może. Załóżmy, że na locie jest 25 miejsc w taryfie X, 20 z tych miejsc wykupiła Expedia, a linia sprzedała 5 - czyli z punktu widzenia linii nie mogą sprzedać więcej biletów w taryfie X, a Expedia nadal może sprzedawać miejsca, za które zapłaciła z góry. Z tymi taryfami trzeba uważać, bo czasem mają dodatkowe ograniczenia - np. brak możliwości upgrade, czy brak mil/punktów statusowych.
OTAs korzystają zwykle z NDC, obniżając ceny kosztem swojej własnej prowizji. Tu notka dla kupujących bilety BA z UK -- BA ma Price Promise, jeśli kupicie bilet bezpośrednio z BA i znajdziecie ten sam bilet taniej w OTA, to BA zwróci różnicę w formie vouchera, zaokrągloną w górę do Ł10 i podwojoną. Czyli screenshot z biletem tańszym o 0.01 GBP oznacza voucher 20.00 GBP maxymalna wartość vouchera to 200 GBP, za osobę.
Megaloman, dzięki za nową porcję wiedzy.
Co do inkryminowanych biletów DUB-LHR: niedługo po tamtych wpisach stronka BA podawała cenę 40 funtów. Pewnie te po 20 funtów zdążyły się sprzedać...
Natomiast stronka EI podaje np. dzisiaj na swoje rejsy (na 7.III) na ogół 42 ojro, więc rzeczywiście znacznie taniej niż wykazuje OldMatrix.
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 01-02-2023 o 19:32
Nie planowałem bo nie wiedziałem, ale - ciekawe czy zwracają *całą* kwotę za bilet... Chociaż jeśli nie były to jakieś loty *specjalnie spotterskie*, i jeśli odbędą się w tych samych (lub podobnych) godzinach, i pasażer nie zostanie na jednym ani drugim lotnisku (bo, jak można wywnioskować, booking nie był jeszcze za duży), to linia może "nie uznać reklamacji"...
Equipment swap nie uprawnia do zwrotu biletu, niestety.
BA nie organizuje specjalnych/spotterskich lotów. Pamiętasz przeboje z lotami 747 na krajówkach? prasa i zieloni w UK ich tak zjechali za to, że zanim BA zdążyło cokolwiek ogłosić, to sprawę zamieciono pod dywan... przykre.
Jeszcze nie było tu.
09APR LH na jeden rejs FRA-PMI i jedn MUC-PMI wysyła odpowiednio 744 i 359.
O ile nie podmienią w ostatniej chwili na coś mniejszego, jak BA tych Siódemek na LHR-DUB-LHR...
Ciekawe swoją drogą: BA przewidywał jakiś szczególnie duży ruch i wpisał do systemu 777, po czym okazało się że booking mały i "oskoczy się" wąskim kadlubem?
I z kolei: jakby (w BA czy LH) booking był jednak odpowiedni dla 777/747, a tu nagle maszyna z jakiegoś powodu wypadłaby z grafiku, to co by zrobili: podstawiliby dwie (lub nawet trzy) mniejsze, czy zrobiliby losowanie i pechowcom (pod tym względem) zwróciliby pieniądze?
Zakładki