EasyJet - Lot Opóźniony/Przełożony - Miesiąc przed odlotem.
Witam.
Mam rezerwację na lot liniami EasyJet który miał odbyć się o godzinie 7:30 Wylot z Lizbony - z lądowaniem w Berlinie o 12:30.
Wchodzę w moją rezerwację i widzę że lot został przeniesiony na 18:15 wylot i lądowanie 22:45.
Lot odbędzie się za miesiąc ale od kilku dni widzę że godziny odlotu są inne niż w mojej rezerwacji.
Co najważniejsze Nie zostałem o tym fakcie w ogóle poinformowany , przez przypadek zobaczyłem że rozkład lotu się zmienił, zalogowałem się na swoją rezerwację i dopiero tam widzę wzmiankę o zmianie godziny wylotu ! Totalna olewka na klienta ze strony EasyJet. Żadnego telefonu, powiadomienia czy nawet maila (a dostaję takowego raz na miesiąc od EasyJet - o zarządzaniu rezerwacją przez telefon, o możliwości zarezerwowania noclegu itp itp) ale kurde o zmianie godzin wylotu NIC nie ma !
@edit - dzisiaj po godzinie 18 dostałem maila od EasyJet (dostałem go pewnie dlatego że napisałem e-mail do EasyJet kiedy jeszcze linie lotnicze nie raczyły mnie oficjalnie powiadomić o zmianie godzin lotu - ale to w dalszej częsci postu).
Informacja ze strony z rezerwacją:
Lot opóźniony
Godziny lotów mogły ulec zmianie lub występuje zakłócenie dotyczące tej trasy. Jeśli chcesz nadal udać się w podróż tymi lotami, nie musisz nic robić. Jeśli natomiast chcesz je zmienić, możesz tego dokonać bezpłatnie.
Problem w tym że mam już zarezerwowany transport z Berlina do Katowic - Polski Bus. Autobus odjeżdża z Berlina o 19:30 a mój opóźniony lot ląduje o 22:45 czyli dawno po polskim busie. Próbowałem szukać alternatywnych lotów (nie tylko z lini EasyJet, ale także innych) ale nic nie ma w granicach opłacalności i w ogóle nie ma to najmniejszego sensu. Wychodzi na to że muszę spędzić noc na lotnisku w berlinie bo kolejny polski bus jedzie o 7:40 rano. Z tym że muszę kupić nowy bilet na polskiego busa.
Jeżeli wybiorę opcję EasyJet o przełożeniu lotu to nie jest lepiej bo kolejny lot z Lizbony do Berlina to sobota (*ja lecę w czwartek) - a lądowanie samolotu i tak jest o 20:45 czyli ponad godzinę po tym jak autobus odjeżdża (znowu noc na lotnisku).
Nie mówię że chcę grube tysiące w ramach odszkodowania czy coś ale chociażby normalny nocleg w hotelu czy gdzieś koło lotniska i zwrot kosztów za autobus. Wtedy zakupię bilet na nowe połączenie autobusem.
Dzwoniłem do ULC ale nie bardzo byli w stanie mi rzeczowo odpowiedzieć na moje pytania - wyglądało to tak że ktoś pytał się kogoś co ma mi powiedzieć.... i było trochę jak przez głuchy telefon... Kazali mi kontaktować się z linią lotniczą i powiedzieli że linie lotnicze mają obowiązek zapewnić mi alternatywny transport dalej.... czyli autobus itp
Zadzwoniłem jeszcze do UOKiK ale dowiedziałem się że jeżeli linie lotnicze nie mają w Polsce siedziby to muszę dzwonić do Europejskiego Centrum konsumenckiego, że oni znają się lepiej na tym. Zadzwoniłem. Dowiedziałem się że w moim przypadku nie da się nic zrobić bo lot został przesunięty jeszcze długo przed odlotem a linia lotnicza nie ma obowiązku zapewnić mi dalszego transportu jeżeli bilety nie zostały wykupione razem (chyba chodziło o to że nie są z jednej firmy przewoźnika).
Na tą chwilę przełożyłem lot z Lizbony do Berlina na sobotę (darmowa zmiana), bo skoro mam spędzić noc na lotnisku - zmusza mnie to do wzięcia w pracy dodatkowego dnia wolnego - nie wrócę na piątek do pracy, to już wolę skorzystać z tego zwiedzając Lizbonę a nie koczując na lotnisku. Stąd dłuższy pobyt w Lizbonie ale i tak koczowanie na lotnisku w Berlinie czeka mnie z soboty na niedzielę.
W między czasie (około 13:00) napisałem maila w języku angielskim (pewnie łamany ale może coś uda się im zrozumieć :P) do EasyJet z opisem sytuacji i moich problemach. W odpowiedzi dostałem informacje że na zdanie EasyJet muszę poczekać od 7-10 dni lub dłużej jeżeli będą mieli dużo pracy. A już przed godziną 19 dostałem od EasyJet maila z....... informacją o zmianie godzin lotu... czyżby postanowili to zrobić dopiero po moim mailu ? nie wiem, jeżeli nie to ładny zbieg okoliczności. Jeżeli tak to mają ładny tupet....
Nie wiem czy mogę liczyć na odszkodowanie bo każdy mówi o tym inaczej. Jedni mówią że lot nie jest opóźniony a tylko przełożony, ale w samej rezerwacji EasyJet pisze że lot jest opóźniony.
Dodatkowo miał ze mną lecieć kolega który musi zrezygnować z lotu (tam i z powrotem) z powodu zmiany godziny powrotu - nie może sobie pozwolić na wolne w pracy. Co w jego przypadku ? zwrot kosztów za samolot (tam i z powrotem) czy może tylko powrót ? A może nic z tego ?
Dodam że loty w obie strony są zakupione w EasyJet
Liczę na Waszą pomoc bo już nie wiem co robić. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Ps nie przywitałem się ale nerwy już mam trochę wytargane więc przepraszam.
Jestem Łukasz :)