Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Quantas

Wątek: EasyJet - Lot Opóźniony/Przełożony - Miesiąc przed odlotem.

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie EasyJet - Lot Opóźniony/Przełożony - Miesiąc przed odlotem.


    Polecamy

    Witam.

    Mam rezerwację na lot liniami EasyJet który miał odbyć się o godzinie 7:30 Wylot z Lizbony - z lądowaniem w Berlinie o 12:30.
    Wchodzę w moją rezerwację i widzę że lot został przeniesiony na 18:15 wylot i lądowanie 22:45.
    Lot odbędzie się za miesiąc ale od kilku dni widzę że godziny odlotu są inne niż w mojej rezerwacji.

    Co najważniejsze Nie zostałem o tym fakcie w ogóle poinformowany , przez przypadek zobaczyłem że rozkład lotu się zmienił, zalogowałem się na swoją rezerwację i dopiero tam widzę wzmiankę o zmianie godziny wylotu ! Totalna olewka na klienta ze strony EasyJet. Żadnego telefonu, powiadomienia czy nawet maila (a dostaję takowego raz na miesiąc od EasyJet - o zarządzaniu rezerwacją przez telefon, o możliwości zarezerwowania noclegu itp itp) ale kurde o zmianie godzin wylotu NIC nie ma !

    @edit - dzisiaj po godzinie 18 dostałem maila od EasyJet (dostałem go pewnie dlatego że napisałem e-mail do EasyJet kiedy jeszcze linie lotnicze nie raczyły mnie oficjalnie powiadomić o zmianie godzin lotu - ale to w dalszej częsci postu).

    Informacja ze strony z rezerwacją:

    Lot opóźniony

    Godziny lotów mogły ulec zmianie lub występuje zakłócenie dotyczące tej trasy. Jeśli chcesz nadal udać się w podróż tymi lotami, nie musisz nic robić. Jeśli natomiast chcesz je zmienić, możesz tego dokonać bezpłatnie.

    Problem w tym że mam już zarezerwowany transport z Berlina do Katowic - Polski Bus. Autobus odjeżdża z Berlina o 19:30 a mój opóźniony lot ląduje o 22:45 czyli dawno po polskim busie. Próbowałem szukać alternatywnych lotów (nie tylko z lini EasyJet, ale także innych) ale nic nie ma w granicach opłacalności i w ogóle nie ma to najmniejszego sensu. Wychodzi na to że muszę spędzić noc na lotnisku w berlinie bo kolejny polski bus jedzie o 7:40 rano. Z tym że muszę kupić nowy bilet na polskiego busa.
    Jeżeli wybiorę opcję EasyJet o przełożeniu lotu to nie jest lepiej bo kolejny lot z Lizbony do Berlina to sobota (*ja lecę w czwartek) - a lądowanie samolotu i tak jest o 20:45 czyli ponad godzinę po tym jak autobus odjeżdża (znowu noc na lotnisku).
    Nie mówię że chcę grube tysiące w ramach odszkodowania czy coś ale chociażby normalny nocleg w hotelu czy gdzieś koło lotniska i zwrot kosztów za autobus. Wtedy zakupię bilet na nowe połączenie autobusem.

    Dzwoniłem do ULC ale nie bardzo byli w stanie mi rzeczowo odpowiedzieć na moje pytania - wyglądało to tak że ktoś pytał się kogoś co ma mi powiedzieć.... i było trochę jak przez głuchy telefon... Kazali mi kontaktować się z linią lotniczą i powiedzieli że linie lotnicze mają obowiązek zapewnić mi alternatywny transport dalej.... czyli autobus itp

    Zadzwoniłem jeszcze do UOKiK ale dowiedziałem się że jeżeli linie lotnicze nie mają w Polsce siedziby to muszę dzwonić do Europejskiego Centrum konsumenckiego, że oni znają się lepiej na tym. Zadzwoniłem. Dowiedziałem się że w moim przypadku nie da się nic zrobić bo lot został przesunięty jeszcze długo przed odlotem a linia lotnicza nie ma obowiązku zapewnić mi dalszego transportu jeżeli bilety nie zostały wykupione razem (chyba chodziło o to że nie są z jednej firmy przewoźnika).

    Na tą chwilę przełożyłem lot z Lizbony do Berlina na sobotę (darmowa zmiana), bo skoro mam spędzić noc na lotnisku - zmusza mnie to do wzięcia w pracy dodatkowego dnia wolnego - nie wrócę na piątek do pracy, to już wolę skorzystać z tego zwiedzając Lizbonę a nie koczując na lotnisku. Stąd dłuższy pobyt w Lizbonie ale i tak koczowanie na lotnisku w Berlinie czeka mnie z soboty na niedzielę.

    W między czasie (około 13:00) napisałem maila w języku angielskim (pewnie łamany ale może coś uda się im zrozumieć :P) do EasyJet z opisem sytuacji i moich problemach. W odpowiedzi dostałem informacje że na zdanie EasyJet muszę poczekać od 7-10 dni lub dłużej jeżeli będą mieli dużo pracy. A już przed godziną 19 dostałem od EasyJet maila z....... informacją o zmianie godzin lotu... czyżby postanowili to zrobić dopiero po moim mailu ? nie wiem, jeżeli nie to ładny zbieg okoliczności. Jeżeli tak to mają ładny tupet....

    Nie wiem czy mogę liczyć na odszkodowanie bo każdy mówi o tym inaczej. Jedni mówią że lot nie jest opóźniony a tylko przełożony, ale w samej rezerwacji EasyJet pisze że lot jest opóźniony.

    Dodatkowo miał ze mną lecieć kolega który musi zrezygnować z lotu (tam i z powrotem) z powodu zmiany godziny powrotu - nie może sobie pozwolić na wolne w pracy. Co w jego przypadku ? zwrot kosztów za samolot (tam i z powrotem) czy może tylko powrót ? A może nic z tego ?
    Dodam że loty w obie strony są zakupione w EasyJet

    Liczę na Waszą pomoc bo już nie wiem co robić. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Ps nie przywitałem się ale nerwy już mam trochę wytargane więc przepraszam.

    Jestem Łukasz

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Easyjet.co.uk
    Artykuł 15 Opóźnienia, Odwołanie Lotu i Odmowa Przewozu
    15.1 Rozkład Lotów
    15.1.1 Z zastrzeżeniem obowiązujących praw pasażera wynikających z prawem międzynarodowego lub krajowego, terminy podane w rozkładach lotów, harmonogramach itp. nie są gwarantowane i nie stanowią części umowy przewozu.
    Cytat Zamieszczone przez aviationreg.ie
    Regulation (EC) No. 261/2004 establishes common rules on compensation and assistance to passengers in four specified circumstances. Unfortunately the Regulation makes no reference to schedule changes. As a result these are usually governed by the terms and conditions agreed to at booking.
    Ktoś zadał podobne pytanie Irlandzkiej komisji ds. regulacji lotniczych a ona odpowiedziała jedynie, że EU261 nie wspomina nic o prawach pasażera, w przypadku zmiany rozkładu. Jest jednak zapis, że odszkodowanie lub alternatywa nie należy się w przypadku odwołania rejsu, o którym poinformowano więcej niż dwa tygodnie przed odlotem. Z kolei EZY w swoich warunkach przewozu zastrzega, że godziny odlotu/przylotu nie są częścią umowy i mogą ulec zmianie. Obawiam się, że ciężko będzie coś załatwić. Wszystko wydaje się zależeć od dobrej woli ludzi z EZY.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Temat dziesiątki razy omawiany.
    Nic Ci się nie należy, a ULC to ostatnie miejsce do którego można w takich sprawach dzwonić, UOKIK podobnie.

    Z Berlina do Katowic nie jeździ tylko PB ale też inni przewoźnicy (np. Est Lorek), można też PB pojechać do WRO a dalej pociągiem do Katowic.



  4. #4

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Czemu nic się nie należy? Nie należy się odszkodowanie, ale jeśli dobrze pamiętam, należy się (w teorii) zapewnienie alternatywnego przelotu na podobnych warunkach w możliwie bliskim terminie. Więc w teorii coś innego może lecieć na tej trasie wcześniej. Inna sprawa że wywalczenie tego raczej jest bardzo trudne.

    Co do poinformowania - na pewno wysłaliby maila tak czy siak na więcej niż 14 dni przed lotem.

  5. #5
    Awatar maciass

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Widzę że w Easyjet to standard, miałem identyczny przypadek z rezerwacją FNC-LIS, lot z rana został przesunięty na wieczór. Akurat i tak miałem w planie nocleg w Lizbonie bo lot do Berlina był dopiero następnego dnia rano, ale o anulowaniu lotu dowiedziałem się przypadkiem po zalogowaniu do rezerwacji, zero informacji z ich strony.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    To samo jest z Wizzem i Ryanem. Wyraznie informuja Cie dodatkowo, ze nie mozesz miec zadnych roszczen nt. kosztow wtornych, czyli np. transportu czy dodatkowego noclegu, powolujac sie na regulamin przewozu i "super-okazyjna" cene. Z WZZem probowalem sie kopac, ale nawet 5 funtow na National Expressa nie chcieli zwrocic.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    ok już kapuje i wiem co i jak.

    Opcja podróży do Wrocławia PB jest nawet ok bo godzinę później miałbym PB z Wrocławia do Katowic ale boję się że wystarczy wypadek czy korek na trasie z Berlina do Wrocławia i godzina stracona - czytaj ucieknie nam PB do Katowic. Chyba jednak lepszą opcją jest czekanie do rana i jazda bezpośrednia. Mam tylko pytanie: czy lotnisko w Berlinie jest otwarte 24 na dobę ?

  8. #8
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez photolucas84 Zobacz posta
    Mam tylko pytanie: czy lotnisko w Berlinie jest otwarte 24 na dobę ?
    Tak, to spora sypialnia. Najlepiej w starej części na górnej kondygnacji przy biurach podróży. Tylko szansa znalezienia wolnego miejsca nie będzie duża.
    Tupungato likes this.



  9. #9

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Tak, to spora sypialnia. Najlepiej w starej części na górnej kondygnacji przy biurach podróży. Tylko szansa znalezienia wolnego miejsca nie będzie duża.
    A ta noclegownia jak to określiłeś to podróżnych czy raczej bezdomnych ? bo np w Mediolanie boxy biur zajmowali bezdomni i policja ani ochrona lotniska nic z tym nie robiła....

  10. #10
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Raczej turyści. Chociaż teraz po inwazji z południa to nie wiem jak jest bo w ostatnim roku tam nie byłem nocą.



  11. #11

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    A czy kolega który miał lecieć z nami może domagać się zwrotu kosztów biletu - Tam i z powrotem (ta sama linia lotnicza), z powodu przełożenia godziny powrotu ? Bo do wyboru widzę albo akceptację zmiany godziny wylotu lotu powrotnego albo zmianę na dowolny inny dzień czy lotnisko. A co w przypadku kiedy kolega z tego powodu nie może lecieć TAM - bo nie może się spóźnić (czytaj lot z powrotem). Da się odzyskać koszty biletów ? (zwrot należności za bilety? )

  12. #12
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Refund też jest opcją
    Pitterek

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    ale jak jej dokonać ? bo nigdzie na stronie nie widzę opcji refound. Muszę pisać do easyjet ? jak to jest ?

  14. #14
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Lepiej zadzwonić, choć pewnie można napisać
    Pitterek

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Witam.

    Napisałem do EasyJet w sprawie zwrotu należności za lot. Otrzymałem wiadomość że mogę otrzymać "flight voucher" w wysokości należności za bilet.

    Jednak ja chciałbym zwrot należności a nie voucher na lot. Czy mam prawo się tego domagać i czemu EasyJet o tym nie pisze ? tylko o voucher-ze ?
    Może bardziej "twardo" do nich napisać ?


  16. #16

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez photolucas84 Zobacz posta
    Witam.

    Napisałem do EasyJet w sprawie zwrotu należności za lot. Otrzymałem wiadomość że mogę otrzymać "flight voucher" w wysokości należności za bilet.

    Jednak ja chciałbym zwrot należności a nie voucher na lot. Czy mam prawo się tego domagać i czemu EasyJet o tym nie pisze ? tylko o voucher-ze ?
    Może bardziej "twardo" do nich napisać ?

    Flight voucher, to domyślna opcja - upieraj się o zwrot i tyle. To oni zmienili warunki przelotu, nie Ty.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  17. #17
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Wracając do tematu nocowania na SXF, to kilka dni temu było przyjemnie. Byłem tam od 3:30 do 6:15 i ilość miejsc do bardzo wygodnego przekimania była duża. Braci z południowych rejonów świata nie widziałem.

    Godzina 4:48 hala główna piętro.



    Godzina 5:21 za bramkami maksymalnie w prawo.



  18. #18

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    super - dzieki za info w sprawie noclegu na lotnisku - mam zarezerwowany hotel ale po Twojej wiadomości chyba odwołam nocleg - szkoda drogi z lotniska do hotelu i opłaty. Wielkie dzieki

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez photolucas84 Zobacz posta
    super - dzieki za info w sprawie noclegu na lotnisku - mam zarezerwowany hotel ale po Twojej wiadomości chyba odwołam nocleg - szkoda drogi z lotniska do hotelu i opłaty. Wielkie dzieki
    Na przyszłość polecam Berlin Schönefeld Airport Guide ;-)
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •