Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree3Likes
  • 1 Post By megaloman
  • 1 Post By megaloman
  • 1 Post By lew3k

Wątek: Opozniony lot Qatar Airways Jakarta - Warszawa

  1. #1

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie Opozniony lot Qatar Airways Jakarta - Warszawa


    Polecamy

    Dzień dobry wszystkim,
    Jestem tu pierwszy raz i wybaczcie, jezeli temat byl juz poruszany. Lecialem ostatnio do i z Jakarty liniami QA. W jedna stronę OK. W drugą lot z CGK do DOHA był opóźniony o ponad 3 godziny z powodów technicznych samolotu. W CGK dostałem nowe bilety przesiadkowe z DOHA do BRU i z BRU do WAW. W BRU nie wpóścili mnie do samolotu bo nie było mnie na liscie pasażerów. Musiałem wyjaśniać całą sprawę i dostałem bilety na najbliższy lot do WAW. Przy oczekiwaniu ponad 3 godziny. Po 2 godzinach oczekiwania okazało się, że lotnisko zamykają z powodu śnieżycy. Następne loty dopiero na następny dzień rano. W sumie całe opźnienie wynosiło ponad 24 godziny. Po skardze do QA odpowiedzieli mi, że ich to nie obchodzi. Po przesłaniu do ULC odpowiedz negatywna - przewoźnik z poza UE lotnisko początkowe poza UE. Po 2 miesiącach QA napisał mi, że oferują mi 150 USD w bonach. Proszę o pomoc gdzie zgłosić sprawę w celu otrzymania większego odszkodowania. Dziękuje za pomoc

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Kod linii Qatar Airways to QR.

    Niestety zarówno linia lotnicza jak i ULC mają rację - rejs spoza EU operowany przez linię spoza EU nie podlega regulacji 261/2004.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  3. #3

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Dzięki za korektę...i odpowiedz, a czy QR nie podlega pod konwencje Montrealską ? z 1999 roku. ROZDZIAŁ III Art.22 pkt.1. ?

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemo30 Zobacz posta
    Dzięki za korektę...i odpowiedz, a czy QR nie podlega pod konwencje Montrealską ? z 1999 roku. ROZDZIAŁ III Art.22 pkt.1. ?
    Jaką szkodę wyrządził Ci QR, że powołujesz się na Art. 22?
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    rejs spoza EU operowany przez linię spoza EU
    To się nazywa: otwarcie na świat.

    PS. Ale jeśli nawet, to przecież był to lot *do* EU i pasażer, jak rozumiem, z EU. To nie jest w jakiejś rubryce?

    PS2. Chyba "interpretacja rozszerzająca" określenia "ostatnio".
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 27-05-2018 o 23:36

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    PS. Ale jeśli nawet, to przecież był to lot *do* EU i pasażer, jak rozumiem, z EU. To nie jest w jakiejś rubryce?
    EU > EU - odszkodowanie się należy
    EU > Świat - odszkodowanie się należy
    Świat > EU - przewoźnik z EU, to odszkodowanie się należy
    Świat > EU - przewoźnik spoza EU, odszkodowanie się nie należy

    by przewoźnicy spoza EU podlegali regulacji gdy operują lot do EU, to EU musiałaby podpisać umowę / regulację z krajem macierzystym przewoźnika (takie jest moje rozumowanie) - stąd EU nie może regulować lotów operowanych świat > EU przez przewoźników spoza EU.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    PS2. Chyba "interpretacja rozszerzająca" określenia "ostatnio".
    Masz na myśli sprawę Emirates? Sprawa dotyczyła lotu EU > DXB > Świat, gdzie pierwsze opóźnienie poniżej 3h skutkowało czekaniem na kolejny lot w DXB - czyli dolot do miejsca docelowego był powyżej 3h. Emirates tłumaczyło, że opóźnienie wystąpiło poza EU, więc odszkodowanie się nie należy. Sąd najwyższy w UK uznał, że jednak się należy, bo podróż zaczęła się w EU. To trochę odwrotna sytuacja do tej opisanej przez Przemo30.
    maciass likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  7. #7

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Sorry, to miał byc Rozdział III art.19 Opóźnienie...Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikłą z opóźnienia w przewozie lotniczymosób, bagażu lub ładunku. Jednakże, przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkodę
    wynikłą z opóźnienia, jeśli udowodni, że on sam oraz jego pracownicy i agenci podjęli
    wszystkie rozsądnie konieczne środki, aby uniknąć szkody, lub że niemożliwe było podjęcie
    przez nich takich środków.
    Rozdział III art.22 mówi...1. W przypadku szkody wynikłej z opóźnienia określonej w artykule 19 w przewozieosób, odpowiedzialność przewoźnika jest w przypadku każdego pasażera ograniczona do
    4 150 Specjalnych Praw Ciągnienia.
    Analizujemy sprawę z prawnikiem, myślałem, że ktoś miał podobny przypadek

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemo30 Zobacz posta
    Analizujemy sprawę z prawnikiem, myślałem, że ktoś miał podobny przypadek
    Sądze że przypadków podobnych mieli masę, ale raczej nikt takich sytuacji z prawnikiem nie analizował. Za śnieżyce Ci mają odszkodowanie wypłacić?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    PS2. Chyba "interpretacja rozszerzająca" określenia "ostatnio".
    Masz na myśli sprawę Emirates?
    Nie - tylko ze poczatkowy wpis zaczyna sie od "ostatnio", a potem jest mowa o sniezycy. A w naszych rejonach od dluzszej juz chwili raczej wiosennie (albo i letnio) jest.

    PS (iterowane). Nothing personal.

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemo30 Zobacz posta
    Sorry, to miał byc Rozdział III art.19 Opóźnienie...Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikłą z opóźnienia w przewozie lotniczymosób, bagażu lub ładunku. Jednakże, przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkodę
    wynikłą z opóźnienia, jeśli udowodni, że on sam oraz jego pracownicy i agenci podjęli
    wszystkie rozsądnie konieczne środki, aby uniknąć szkody, lub że niemożliwe było podjęcie
    przez nich takich środków.
    Rozdział III art.22 mówi...1. W przypadku szkody wynikłej z opóźnienia określonej w artykule 19 w przewozieosób, odpowiedzialność przewoźnika jest w przypadku każdego pasażera ograniczona do
    4 150 Specjalnych Praw Ciągnienia.
    Analizujemy sprawę z prawnikiem, myślałem, że ktoś miał podobny przypadek
    Konwencja Montrealska działa tak, że możesz mieć roszczenia do udokumentowanej straty, spowodowanej opóźnieniem. Śnieżyca jest siłą wyższą, ale wcześniejsze problemy techniczne i brak nazwiska na liście pasażerów już nie. Powołując się na konwencję Montrealską musisz załączyć wszystkie rachunki dokumentujące swoją szkodę (hotel, posiłki, transfer z lotniska do hotelu). 150U$D to taka standartowa kwota odszkodowania, bez udokumentowania wydatków.

  11. #11
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Możesz się teraz powołać na sprawę w TSUE Wegener vs Royal Air Maroc, wyrok z wczoraj.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Możesz się teraz powołać na sprawę w TSUE Wegener vs Royal Air Maroc, wyrok z wczoraj.
    Ten sam scenariusz co sprawa Emirates w UK - podróż była z EU, ale opóźnienie powstało poza EU - czyli sprawa Wegener niewiele tu pomoże. Niestety.
    tinek6 likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  13. #13

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Panowie, dzisiejszy strajk kontrolerów IT.

    Pytanie, czy to jest sytuacja wyłączająca odszkodowanie?

    Znajomi ściągali rodzinę z Włoch do UK, komunia dziecka i w sumie 10 osób nie doleci.
    Nic się nie da zrobić?

  14. #14
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Strajk zewnętrzny jako okoliczność nadzwyczajna

  15. #15
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Panowie, dzisiejszy strajk kontrolerów IT.

    Pytanie, czy to jest sytuacja wyłączająca odszkodowanie?

    Znajomi ściągali rodzinę z Włoch do UK, komunia dziecka i w sumie 10 osób nie doleci.
    Nic się nie da zrobić?
    A ja się kolejny raz zapytam... chce się na siłę coś wyciągnąć, mimo, że chyba jasne jest, że sprawa się kupy nie trzyma? Czy tylko dla mnie to jest takie klarowne?


    Dlaczego linia ma coś Ci zapłacić z powodu czegoś, co odbywało się nie z ich winy?

    Poza tym na EU261 jest oddzielny wątek.
    mcxmcx likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Złota łopata dla kolegi.

    A pytalem, bo inne linie przewiozły pax w inny region i tam polecieli.

  17. #17
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Jakby Ciebie też "przewieźli w inny region" pytałbyś w wątku co można z tym zrobić w kwestii odszkodowania

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •