Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree1Likes
  • 1 Post By tartal

Wątek: Emirates rezerwacja miejsca poprzez pośrednika

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie Emirates rezerwacja miejsca poprzez pośrednika


    Polecamy

    Witajcie,

    Zazwyczaj kupowałem bilety bezpośrednio u przewoźników, ale tym razem pośrednik
    Zarezerwowałem przy zakupie u pośrednika miejsce w samolocie Emirates, natomiast po sprawdzeniu otrzymanego biletu na stronie przewoźnika nie ma informacji o zakupionym miejscu, jest tylko możliwość rezerwacji za dodatkową opłatą - a zarezerwowane przeze mnie miejsce jest wolne. Szybki telefon do Emirates i informacja że "bilet mógł nie zostać jeszcze zaktualizowany" bądź prośba o kontakt z pośrednikiem. Bilet zakupiony kilkanaście godzin temu. Powinienem zacząć się obawiać?

  2. #2
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A dlaczego dzwonisz z tym do emirates zamiast do pośrednika?

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Zadzwoniłem, powiedziano mi że według agenta wszystkie dane zostały prowadzone poprawnie, ale przyjrzą się sprawie. Niestety nic się nie zmieniło - na stronie emirates w zakładce "preferencje pasażera" widnieje informacja że na lot na który zakupiłem usługę wyboru miejsca, żadne miejsce nie zostało wybrane. Na potwierdzeniu zakupu od agenta widnieje informacja ze miejsce zostało wybrane, agent też potwierdza że wszystko powinno działać. Czy ktoś ma może doświadczenia z usługą zakupu miejsca przez agenta w lotach obsługiwanych przez Emirates?

  4. #4
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Kiedy lecisz? Może daj im trochę czasu, niech się "przyjrzą"

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Do lotu jeszcze dwa tygodnie - nie mam zamiaru czekać - taka sytuacja spotkała mnie pierwszy raz, a latałem już wiele razy.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fitter21 Zobacz posta
    Do lotu jeszcze dwa tygodnie - nie mam zamiaru czekać - taka sytuacja spotkała mnie pierwszy raz, a latałem już wiele razy.
    Jeśli dzwonisz do linii lotniczej i oni w swoim systemie nie widzą miejsc to tych miejsc nie masz zarezerwowanych. Czasem się zdarzają takie rozbieżności między systemami.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Co powinienem w takiej sytuacji robić? Postaram się w ciągu kilku dni zadzwonić do Emirates z zapytaniem, natomiast mój pomysł to wykupienie tego miejsca bezpośrednio u emirates, oraz dochodzenie zwrotu kwoty zapłaconej za to miejsce u pośrednika - co może byś skomplikowane - pośrednik to mytrip.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fitter21 Zobacz posta
    Co powinienem w takiej sytuacji robić? Postaram się w ciągu kilku dni zadzwonić do Emirates z zapytaniem, natomiast mój pomysł to wykupienie tego miejsca bezpośrednio u emirates, oraz dochodzenie zwrotu kwoty zapłaconej za to miejsce u pośrednika - co może byś skomplikowane - pośrednik to mytrip.
    Jeśli kupowałeś miejsce przez mytrip, to powinni dać Ci potwierdzenie, dokument zaczynający się od numeru 176 (tak jak bilet elektroniczny) i mający gdzieś napis EMD. Jak to podasz w Emirates to nie powinieneś płacić ponownie.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Emirates twierdzi że w u nich w systemie nie ma żadnej rezerwacji miejsca i nie są w stanie pomóc jeżeli bilet był kupowany przez agenta. Odmówiono mi jakiejkolwiek pomocy z tego względu, nawet na pytanie czy powinienem zarezerwować miejsce jeszcze raz u przewoźnika odpowiedziano mi że nie jest to ich problem. Z dodatkowych ciekawostek wybranie języka polskiego przed rozmową nie skutkuje rozmową z polską pomocą

    Zostaje zadzwonić jeszcze raz do agenta a jak nic nie pomoże.... to chargeback? Problem jest taki że same bilety są w porządku, a koszt zakupu nowych będzie zdecydowanie większy.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal Zobacz posta
    Jeśli kupowałeś miejsce przez mytrip, to powinni dać Ci potwierdzenie, dokument zaczynający się od numeru 176 (tak jak bilet elektroniczny) i mający gdzieś napis EMD. Jak to podasz w Emirates to nie powinieneś płacić ponownie.
    Oczywiście mam potwierdzenie zakupu biletów elektronicznych, natomiast nie widzę EMD.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poreba/EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fitter21 Zobacz posta
    Zostaje zadzwonić jeszcze raz do agenta a jak nic nie pomoże.... to chargeback? Problem jest taki że same bilety są w porządku, a koszt zakupu nowych będzie zdecydowanie większy.
    Serio? Te miejsca są aż tak istotne dla Ciebie by kruszyć o kopie? Warto?

  12. #12
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mathew Zobacz posta
    Te miejsca są aż tak istotne dla Ciebie by kruszyć o kopie? Warto?
    xD
    Tu chodzi o to czy w ogóle te bilety u EK są klepnięte.
    Czytanie ze zrozumieniem się kłania...

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    tak patrząc z boku...
    to na jaki dzwon kupował miejsca u pośrednika ? teraz trzeba wszystko robić z pośrednikiem... EK nic do tego nie ma...
    problem na własne życzenie... to tak jak mój znajomy kupił bilet LO i zapłacił za opcję checkinu przed lotem... a mnie sie pyta co jeśli mu nie przyśle pśrednik karty pokładowej i ile ma czekać na tę kartę...
    to robienie sobie problemów na własną prośbę..
    chcesz miejsce, kup normalnie a potem po locie reklamacja do pośrednika i walka przez męki o zwrot , nie zależy na miejscu t czekaj i już...
    megaloman likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mathew Zobacz posta
    Serio? Te miejsca są aż tak istotne dla Ciebie by kruszyć o kopie? Warto?
    Oczywiście że nie, powinienem się cieszyć że w ogóle dostałem jakiekolwiek bilety od pośrednika. Następnym razem nie będę nawet kupował biletów, tylko zrobię agentowi przelew na kwotę biletów które bym chciał kupić, a sam dostanę się do swojego celu autostopem.


    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    tak patrząc z boku...
    to na jaki dzwon kupował miejsca u pośrednika ? teraz trzeba wszystko robić z pośrednikiem...

    [...]
    Ludzie kupują u pośredników bilety bo są tańsze

    Różnica wynosiła około 20% na komplecie biletów za nieco ponad 5500 zł, dlatego różnica w cenie była dosyć poważna. Do tego przez stronę Emirates nie można było w ramach jednego biletu elektronicznego zarezerwować całej trasy na jakiej będę podróżował - Emirates nie umożliwia na swojej stronie zakupu wszystkich lotów obsługiwanych w ramach swoich lotów, np Flydubai albo Quantas.



    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    chcesz miejsce, kup normalnie a potem po locie reklamacja do pośrednika i walka przez męki o zwrot , nie zależy na miejscu t czekaj i już...
    Na taki pomysł wpadłem po pierwszym telefonie do pośrednika, podczas którego powiedziano mi że wszystko się zgadza i nie widzą problemu.
    Prawdopodobnie tak zrobię, bo ilość miejsc w samolocie się kurczy, a moje miejsce nadal jest wolne.

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fitter21 Zobacz posta
    Różnica wynosiła około 20% na komplecie biletów za nieco ponad 5500 zł, dlatego różnica w cenie była dosyć poważna. Do tego przez stronę Emirates nie można było w ramach jednego biletu elektronicznego zarezerwować całej trasy na jakiej będę podróżował - Emirates nie umożliwia na swojej stronie zakupu wszystkich lotów obsługiwanych w ramach swoich lotów, np Flydubai albo Quantas.
    Jeśli przez stronę się nie da, zwykle dzwoniąc do linii lotniczej się da bez problemu.

    Jeśli jednak kupisz bilet przez OTA, to usługi dodatkowe jak bagaż/miejsca kupuj bezpośrendio u linii, by uniknąć problemów.

    Większość OTA nastawione są na sprzedaż biletu i tyle - próba zmiany/dokupienia czegokolwiek, to loteria. W większości wypadków w małych OTA pracuje 1-2 osoby, często mające słabe pojęcie o tym, co sprzedają. Stąd kwiatki typu "sprzedali mi darmową odprawę na lotnisku"

    Inna rzecz, o której zapominamy kupując bilety - jeśli linia zmieni czas wylotu lub anuluje lot, to w przypadku biletu kupionego przez OTA trzeba rozmawiać z OTA, by ten bilet naprawić - to może okazać się bardzo trudne lub niewykonalne... stąd znajomym zwykle odradzam kupowanie przez OTA.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  16. #16

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Jeśli przez stronę się nie da, zwykle dzwoniąc do linii lotniczej się da bez problemu.

    Jeśli jednak kupisz bilet przez OTA, to usługi dodatkowe jak bagaż/miejsca kupuj bezpośrendio u linii, by uniknąć problemów.

    Większość OTA nastawione są na sprzedaż biletu i tyle - próba zmiany/dokupienia czegokolwiek, to loteria. W większości wypadków w małych OTA pracuje 1-2 osoby, często mające słabe pojęcie o tym, co sprzedają. Stąd kwiatki typu "sprzedali mi darmową odprawę na lotnisku"

    Inna rzecz, o której zapominamy kupując bilety - jeśli linia zmieni czas wylotu lub anuluje lot, to w przypadku biletu kupionego przez OTA trzeba rozmawiać z OTA, by ten bilet naprawić - to może okazać się bardzo trudne lub niewykonalne... stąd znajomym zwykle odradzam kupowanie przez OTA.
    To jest naprawdę wartościowy wpis w tym wątku, z co Ci dziękuję.
    Znam zasady - zakup u agentów pośredników zawsze jest odradzany z wielu względów - koszmarna obsługa, problemy w razie problemów ( ), oraz to że jak się okazuje, nie wszystkie usługi da się domówić - zazwyczaj bilety kupowane u agenta to najtańsze możliwe bilety, pozbawione wielu udogodnień, które pojawiają się dopiero w biletach o wyższej taryfie, które można kupić tylko u przewoźnika.

    Sam do tej pory korzystałem tylko i wyłącznie z zakupów bezpośrednio u przewoźników, ale były to bilety do tysiąca złotych, gdzie różnica w cenie nie była tak duża i można było z niej zrezygnować. Tym razem jednak podróż jest ponad 24 godzinna, wieloetapowa, stąd cena dosyć znacząca, a do tego nie byłem w stanie zakupić bezpośrednio interesujących mnie biletów.

    Na szczęście same bilety są w porządku, a wszystko rozchodzi się o dodatkową usługę, która nie została mi dostarczona - skoro agent oferuje możliwość dokupienia usług to jak najbardziej powinny one działać i być dostarczone.

    Zakupiłem swoje miejsce bezpośrednio, płacąc nawet nieco mniej niż u agenta , chociaż i tak kurs wymiany nie był rewelacyjny. Pozostaje mi w tej chwili zadzwonić do agenta i poinformować o tym jak sprawa wygląda i przygotować się do reklamacji samej usługi u agenta.

    Co ciekawe przy zakupie miejsca w Emirates wystawiono mi EMD, którego nie dostałem od agenta.

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poreba/EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    xD
    Tu chodzi o to czy w ogóle te bilety u EK są klepnięte.
    Czytanie ze zrozumieniem się kłania...
    Ty chyba w ogóle nie czytałeś. Napisał wyraźnie że bilety są w porządku. Przeczytaj jeszcze raz. Ze ZROZUMIENIEM


    "Zostaje zadzwonić jeszcze raz do agenta a jak nic nie pomoże.... to chargeback? Problem jest taki że same bilety są w porządku, a koszt zakupu nowych będzie zdecydowanie większy."

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fitter21 Zobacz posta
    Sam do tej pory korzystałem tylko i wyłącznie z zakupów bezpośrednio u przewoźników, ale były to bilety do tysiąca złotych, gdzie różnica w cenie nie była tak duża i można było z niej zrezygnować. Tym razem jednak podróż jest ponad 24 godzinna, wieloetapowa, stąd cena dosyć znacząca, a do tego nie byłem w stanie zakupić bezpośrednio interesujących mnie biletów.
    Dzwoniłeś do Emirates by zakupić interesujący Ciebie bilet bezpośrednio u Emirates?
    jeśli OTA może wystawić bilet w danej cenie, to linia lotnicza też może taki bilet wystawić.

    Cytat Zamieszczone przez Fitter21 Zobacz posta
    Zakupiłem swoje miejsce bezpośrednio, płacąc nawet nieco mniej niż u agenta , chociaż i tak kurs wymiany nie był rewelacyjny. Pozostaje mi w tej chwili zadzwonić do agenta i poinformować o tym jak sprawa wygląda i przygotować się do reklamacji samej usługi u agenta.

    Co ciekawe przy zakupie miejsca w Emirates wystawiono mi EMD, którego nie dostałem od agenta.
    Zakładam, że coś nie poszło na linii OTA-Emirates i OTA myśli, że miejsca Ci wykupiło, Emirates o tym nie wie.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  19. #19

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    jeśli OTA może wystawić bilet w danej cenie, to linia lotnicza też może taki bilet wystawić.
    Ale nie w takiej cenie

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez majek Zobacz posta
    Ale nie w takiej cenie
    Czemu nie w takiej samej cenie? Często tak robię, że bilety, które widzę w OTA, ale nie na stronie głównej przewoźnika, kupuję u przewoźnika dzwoniąc, w cenie, którą widziałem w OTA.

    Jeśli OTA ma niższą cenę, to albo robi to kosztem swojej własnej prowizji (wtedy różnica jest rzędu 2-3%) albo OTA ma nieaktualną cenę i po zakupie poprosi o dopłatę.

    Jedynym wyjątkiem są tzw. bulk fares, które pojawiają się czasem w ofertach dużych biur podróży (np. Expedia, Trailfinders, Orbitz) i zwykle w połączeniu z hotelem/wynajmem samochodu. Małe OTA, które oferują niższą cenę kosztem swojej prowizji, zwykle nie mają do nich dostępu.

    Każda linia lotnicza operuja jak de facto biuro podróży i może, ale nie musi, sprzedać dowolny bilet - jeżeli bilet jest dostępny w GDS dla OTA, to będzie też dostępny dla linii lotniczej.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •