Nie.
Nie.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Krótko i na temat Szkoda prądu, dla takiego ruchu.Zamieszczone przez Atco
Możliwości techniczne są, pytanie: co na to "polskie podejście do spraw szeroko pojętego bezpieczeństwa"?
Myślę, że lepiej dogadać się z Witkiem, na zainstalowanie kamerki na jego balkonie, i panorama też fajniejsza.....(co widać po niektórych fotkach)
Kibicuję: www.portlotniczy.lublin.pl; www.lotnisko.katowice.pl
Czytam: www.anna.aero; www.pasazer.com
Może odkopie temat . Czy po 3 latach jest jakaś realna perspektywa na udostępnienie obrazu z jakiejś kamerki na EPPO ??
PS. czy jest gdzieś w sici możliwość słuchania TWR lub APP czy pozostaje tylko zakupienie skanerka ?
Przyłączam się do powyższych pytań i oczekuję pozytywnych rozwiązań.
-----------------------
pozdrawiam
Ja myślę że to prędzej jedna z osób z forum jest w stanie z balkonu zapodać widok niż sam port z jego terenu.
Potrzebujesz do tego ochotnika ze skanerem i bardzo dobrą lokalizacją/anteną. Do tego podpinasz komputer z szybkim łączem, który na bieżąco (najlepiej 24/7) przesyła strumień audio.
Niestety obawiam się, że wg obowiązującego w PL prawa może to być nielegalne.
Skanery nasłuchowe - kwestia prawna.
i cytacik (zanaczenia moje):
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), nie wymaga pozwolenia używanie urządzeń radiowych przeznaczonych wyłącznie do odbioru.
Należy jednak zwrócić uwagę na przepisy art. 159 i 160 ustawy Prawo telekomunikacyjne, które można odnieść do zagadnienia używania urządzenia radiowego umożliwiającego odbiór w zakresach częstotliwości przeznaczonych dla służb radiokomunikacyjnych, które prowadzą przekaz informacji nieprzewidzianych do publicznego odbioru.
Celem tych przepisów jest ochrona informacji przeznaczonych dla indywidualnego odbiorcy. Prawo telekomunikacyjne zakazuje dalszego przekazywania informacji odebranych przez osobę, nieuprawnioną. Stosownie do art. 160 ust. 3 osoba, która korzystając z urządzenia radiowego lub końcowego, zapoznała się z komunikatem dla niej nieprzeznaczonym, jest obowiązana do zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej. Z wyjątkiem przypadków określonych ustawą, ujawnianie lub przetwarzanie treści albo danych objętych tajemnicą telekomunikacyjną narusza obowiązek zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej.
Jednak na przykładzie nasłuchu na EPWA (liveATC.net) widzimy, że da się to jakoś ominąć Myślicie, że ktoś by tak ryzykował, skoro zakaz jest ustanowiony prawnie?
może wystarczy skorzystać z zagranicznego serwera do przekazywania transmisji ze skanera na atc.live ??
Szczerze mówiąc takie liveatc w POZ to troszkę robienie sobie jaj. Cały czas będę stał na stanowisku że do czasu kiedy nie zaczną do nas przylatywać samoloty to nie warto tego nigdzie instalować a tymbardziej jeżeli byłoby coś nie teges z prawem.
Wczoraj to dość wesoło na południowej było:
Cirrus G3 z Węgier
2x Dornier 228
Bombardier Challenger 300
Gulfstream G550
i kilka innych maluchów + Wizz / Ryan / Lot / Lufa / SAS
Canon EOS 450D + EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS + AddOns...
To miasto całe się cofa w rozwoju i to od kilku lat, gdyby nie 3 MECZE EURO (sic!), to już zupełnie nie było by niczego (to tak z Kononowicza). Od kilku miesięcy mam do czynienia z "lepszymi" ludźmi i ich opinie są druzgocące, ostatnio spotkałem się tylko z 1 pozytywną (wg. mnie naciąganą) opinią. To co myślę niestety nie kwalifikuje się to tematu lotniczego.
Płetwa - tak uważam że nocowanie 4 rejsowych (w tym 1 LCC) samolotów jest śmieszne.
Co w tym śmiesznego? I co złego w tym że jest LCC?
Czyżbyś był jednym z "oburzonych"??
Zauważ, że miesiąc temu byłyby 3 rejsowe. Czyli 33% wzrost
Poznań nie ma raczej żadnej szansy w dającej się przewidzieć przyszłości na szalony rozwój połączeń. Dobijemy do 2-2,5 mln, MOŻE 3 i koniec. To moje zdanie.
A ostatnio naprawdę jest poprawa: RYR do MAD, WZZ BCN, drugi SAS (nie LCC), ELO (nie LCC) do KRK i SZZ...Rozbudowa lotniska (nieważne z jakiego powodu), symulator Cirrusa, planowana nowa wieża.
Więc już bez przesady.
BTW: Korki wiadczą o tym, że jednak coś się w mieście dzieje
Ani nowy (ohydny) Tałer, ani symulator nie wpłyną na to, co się będzie działo na płycie ;p
Korki świadczą o tym, że wszystkie remonty robione są na hurra, pogoda siada to ludzie boją się jeździć szybciej niż 0,5km/h... nie dzieje się nic.
A kamerka to fajny pomysł, chociaż na EPGD rzadko widziałam coś ciekawego ;p
BTW: Norweg (zwany pieszczotliwie tamponem) zaraz wchodzi
Na hurra, ale ważne, że się robią!!
No ja nie do końca się zgadzam, że nic się nie dzieje.
Co do płyty - (przypominam o płycie północnej, na której też sporo a/c stacjonuje ostatnimi czasy) nie muszą nocować samoloty, aby coś się na niej działo, szczególnie przy obecnej konfiguracji kierunku lądowania (10) i dostępnych drogach kołowania (A).
Ostatnio pod oknami briefingu zrobił się przez to regularny parking krótkoterminowy dla a/c i trochę trzeba się napocić, żeby ten ruch cały poupychać. Nie wszyscy mogą sobie zdawać sprawę, że oprócz rozkładówek jest w końcu mnóstwo małego ruchu, którego "nie widać".
A o NAX'ie faktycznie zapomniałem
Choć pewnie nocował nie będzie
Nie odbiegajmy od tematu, Panie Dream.
Norweg, czy z nocowaniem, czy bez, będzie miłym dodatkiem. Szkoda tylko, że NAX i ELO mają takie same barwy, przez co nadal będzie monotonia w kolorach ;p
PS. nocować sounds better ;p
Ja uważam, że kamerka jest sensownym pomysłem. Sporo tego jeździ za oknem z twr fajny widoczek by był.
Zakładki