Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar Luksik

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPPO/POZ

    Domyślnie Lewica chce latać z Krzesin


    Polecamy

    Lewica chce latać z Krzesin

    Radni koalicji lewicowej sejmiku chcą, żeby województwo wprost zapytało rząd: kiedy lotnisko wojskowe w Krzesinach będzie można przekształcić w lotnisko dostępne dla samolotów cywilnych. - MON już odpowiedział, że na razie nie ma na to szans - odpowiada marszałek Marek Woźniak.

    Temat wypłynął podczas dyskusji o stanie transportu lotniczego w Wielkopolsce na wczorajszej sesji sejmiku. A właściwie nie tyle wypłynął, co został wywołany przez Waldemara Witkowskiego. - W imieniu klubu lewicy apeluję, żeby wystąpić do rządu z jasnym pytaniem: kiedy lotnisko w Krzesinach będzie można otworzyć dla ruchu cywilnego? - zaczął radny Witkowski. Po czym przekonywał, że Krzesiny doskonale nadają się na lotnisko cywilne. - Są tam dwa równoległe pasy startowe, 600 metrów pasa jest podgrzewane - wyliczał. - Poza tym lotnisko ma połączenie z linią kolejową, a w dodatku leży w pobliżu drogi ekspresowej S11 i autostrady A2.

    Witkowskiego wspierał kolega z lewicy Zbigniew Ajchler. - Port lotniczy Ławica może przyjmować rocznie maksimum 2,5 mln pasażerów. Już teraz musimy myśleć o tym, co zrobimy, kiedy tę liczbę przekroczymy. Poza tym, samoloty przelatujące nad głowami poznaniaków przez centrum miasta, to coraz większy problem.

    Zapędy radnych lewicy tonował marszałek Marek Woźniak. - Publicznie zadałem pytanie o Krzesiny ministrowi obrony narodowej Bogdanowi Klichowi - odrzekł Woźniak. - I jego odpowiedź była jednoznaczna: Krzesiny nie będą lotniskiem cywilno-wojskowym. To jedno z siedmiu strategicznych lotnisk wojskowych w Polsce. Klich dodał, że dopóki on będzie ministrem, dyskusji na ten temat nie będzie.

    Port Lotniczy Poznań-Ławica, w którym województwo ma 14,6 proc. udziałów, zamierza obsłużyć w 2008 r. rekordowe 1,4 mln pasażerów.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Witkowski musiał być w jakimś odmiennym stanie świadomości jak oglądał te dwa równoległe pasy w Krzesinach.
    Sam pomysł niezły, ale dlaczego lansowany przez kompletnych dyletantów?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Konkurs:
    Znajdź na obrazku 2gi równoległy pas startowy lotniska Krzesiny?




    Jak ma się tak odważny pomysł to może warto skonsultować go z kimś kto ma o lotniskach choć troszkę wiedzy?
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  4. #4
    Awatar Luksik

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPPO/POZ

    Domyślnie

    Czas by Pan Witkowski odpowiedział na ten konkurs ale zapewne będzie chciał jakichś podpowiedzi.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Naprawdę nie rozumiem po co ta ciągle powracająca akcja z przenosinami "Ławicy" na Krzesiny.

    Chodzi tylko o to aby zaistnieć w mediach i pokazać jaki to ja jestem dobry dla mieszkańców.

    Nie pamiętam dokładnie, ale w Krzesiny zostało zainwestowane conajmniej 0,5 MILIARDA złotych, aby przystosować to lotnisko do przyjęcia f-16 i nie ma szans na zmiane przeznaczenia EPKS, chyba, że owi Panowie znajdą kolejne 500 mln złotych, które trzeba będzie włożyć w zastępstwo Krzesin.

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wojsko niech sobie wyłoży, te 500mln to i tak były pieniądze podatników. W tej kwocie naprawdę nie ma wiele rzeczy, które byłyby nieprzydatne dla lotnictwa cywilnego (chociaż przyznaję, że układ dróg kołowania na Krzesinach jest idiotyczny i trzeba by na nie sporo wydać).
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    big nice room

    Domyślnie

    Skoro trzy samoloty Ryanair'a zapychaja terminal i powodują 40 minutowe stanie w kolejce do odprawy bezpieczeństwa to drugie lotnisko nie jest takim złym pomysłem.
    Ławica z tym pozimem obsługi, czyli z:
    - autobusy do samolotu
    - tragicznie powolna praca smutnych pograniczników
    - czterkokrotne sprawdzanie paszportu/dowodu osobistego
    - firma obsługująca bagaże ze swoim managerem który wie że jego pracownicy kradną z bagaży i twierdzi że nic nie może z tym zrobić bo nie będzie miał nikogo do pracy;
    powinna mieć konkurencję.

    Nikt raczej nie wyobraża sobie jak Ci niekompetentni ludzie na tym durnym lotnisku mają sobie poradzić z Euro i nalotem samolotów.
    P.S. Latam raz w tygodniu z Ławicy bo muszę!!!

  8. #8
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    drugi pas jest do remontu i budowa nowego terminalu a poza tym pół lasu musieli by wyciąć,a droga dojazdowa jest naprawdę kiepska
    Pozdrawiam,
    Piotr

  9. #9
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piter2020
    drugi pas jest do remontu
    Jaki drugi pas?
    Chyba nie chcesz robić tego błędu co jest w WAW czyli krzyżujące się pasy !!

    Po za tym Ławica nigdy nie będzie potrzebowała 2ch pasów !!
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja bym takimi krzyżującymi się nie pogardził.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Nie chcę tutaj spekulować ale to mimo wszystko nie jest taki głupi pomysł z tymi Krzesinami, ale bezwzględnie terminal po północnej stronie pasa i droga do zjazdu na węźle "Koninko" i jest się na S11 a za 2 minuty na A2 także lokalizacja podobna do Lotniska "Poznań-Schoenefeld" (dojazdy bezpośrednio z dróg szybkiego ruchu). W sumie to okolica EPKS posiada ogromny potencjał do jego rozbudowy nawet na 2 pasy (tylko po co?) no i oczywiście kwestia odpowiedzi na pytanie - jak długo Ławica będzie się tak szybko rozwijała i kiedy się zapcha.

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Rozwijała, nie rozwijała - przecież ten teren można oddać albo pod centra handlowe, albo pod budownictwo mieszkaniowe, albo zamienić z MTP na potrzeby targów w zamian za tereny w centrum... Możliwości jest bez liku, trzeba mieć tylko WIZJĘ, której facet ze szczotką na głowie nie ma i mieć nie będzie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •