Strona 2 z 28 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 559
Like Tree103Likes

Wątek: EPPO/POZ Informacje Prasowe

  1. #21

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Ławica się rozsypuje
    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,360...ozsypuje_.html
    i co najważniejsze nie ma drogi kołowania!!!

  2. #22
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Głos Wielkopolski
    ŁAWICA - Wielkopolska bez lotniska cywilnego

    2008-10-27

    Istniejąca na poznańskim lotnisku droga startowa nie wytrzyma wzmożonego ruchu lotniczego – takie jest zdanie Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Obecnie Ławica dysponuje tylko jednym pasem, a brak miejsca nie pozwala na budowę drugiego. Istnieje więc groźba, iż remont generalny drogi startowej uniemożliwi pracę lotniska. Niewielkie są również możliwości rozwoju Ławicy. Rozwiązaniem mogłaby być zmiana lokalizacji portu. Jednym z pomysłów jest przeniesienie go na Krzesiny i połączenie z lotniskiem wojskowym.


    – Niezbędny jest generalny remont drogi startowej. Ekspertyza techniczna wykazała, że wyczerpują się zdolności nośne warstwy asfaltowej. Jeżeli ruch lotniczy jeszcze się zintensyfikuje, podłoże nie wytrzyma. Zły jest też stan znajdujących się pod spodem warstw betonowych – mówi Jerzy Witczak, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego. – Obecnie nie ma możliwości przeprowadzenia takiego remontu, bo gdzie miałyby wtedy lądować samoloty?


    Badanie nośności stanu dróg kołowania i płaszczyzn lotniska, w ubiegłym roku na zlecenie władz portu wykonał Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych.


    – Wyniki potwierdzają wcześniejszą wiedzę, że wytrzymałość niektórych fragmentów drogi startowej jest osłabiona – potwierdza Hanna Surma, rzecznik Ławicy. – Zgodnie z zaleceniami kolejne badanie odbędzie się wiosną przyszłego roku.


    W kwietniu zakończył się też proces certyfikacji portu. Ławica otrzymała certyfikat uprawniający do działania przez trzy lata (okres najdłuższy przyznawany polskim lotniskom).


    – Taki wynik procesu nie byłby możliwy, gdyby istniały uzasadnione wątpliwości, co do stanu technicznego drogi startowej w tym horyzoncie czasowym – dodaje rzecznik. – Modernizacja pasa jest zaplanowana. Obecnie przyjęty wariant technologiczny umożliwia przeprowadzenie remontu przy zachowaniu ciągłości ruchu.


    W 2010 roku ma rozpocząć się też budowa równoległej drogi kołowania. Brak perspektyw dla rozwoju Ławicy wciąż jednak niepokoi. – Najlepszym pomysłem byłoby połączenie lotniska cywilnego z wojskowym, znajdującym się na Krzesinach. Zmniejszyłyby się wtedy koszty utrzymania, a zwiększyło bezpieczeństwo, bo Krzesiny mają zasilanie z dwóch lub trzech źródeł, podczas gdy Ławica tylko z jednego – wylicza Witczak.


    Pomysł znalazł poparcie wśród współwłaścicieli portu.


    – Występowałem już do MON z takim pytaniem i otrzymałem odpowiedź negatywną – mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. – Lotnisko to może zostać ewentualnie udostępnione dla samolotów cywilnych w przypadkach awaryjnych. Nie o to nam jednak chodzi, ale o trwałe współużytkowanie.


    Za urzeczywistnieniem tej koncepcji przemawia chociażby fakt, że blisko Krzesin znajduje się autostrada, a do lotniska prowadzi linia kolejowa (jest też stacja obecnie wyłączona z eksploatacji). Nie bez znaczenia jest również to, że samoloty nie lądowałyby nad miastem.


    – Musimy myśleć perspektywicznie o nowej lokalizacji dla portu lotniczego. Jeśli tempo rozwoju ruchu się utrzyma, niedługo wyczerpią się możliwości tego lotniska – podsumowuje wicemarszałek Jankowiak.


    W pobliżu Poznania nie ma jednak nadających się do tego miejsc – wolne tereny, na których można by wybudować lotnisko, znajdują się 40-50 kilometrów od stolicy Wielkopolski.
    Pozdrawiam,
    Piotr

  3. #23
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piter2020
    Głos Wielkopolski
    W pobliżu Poznania nie ma jednak nadających się do tego miejsc – wolne tereny, na których można by wybudować lotnisko, znajdują się 40-50 kilometrów od stolicy Wielkopolski.
    No a lotnisko na Bednarach? Jest zdecydowanie bliżej niż 40 km.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  4. #24
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie ma to jak dziennikarskie zmyłki i pomyłki.
    Pozdrawiam,
    Piotr

  5. #25

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pletwa
    Cytat Zamieszczone przez piter2020
    Głos Wielkopolski
    W pobliżu Poznania nie ma jednak nadających się do tego miejsc – wolne tereny, na których można by wybudować lotnisko, znajdują się 40-50 kilometrów od stolicy Wielkopolski.
    No a lotnisko na Bednarach? Jest zdecydowanie bliżej niż 40 km.
    Jak dla mnie to troszkę kosztowna lokalizacja bo trzeba by było najpierw skomunikować je z cywilizacją - jedynie jeżeli powstanie cała 3 rama no i dobudować tory kolejowe od trasy Poznań-Wągrowiec i do PKP by Szynobus wtedy może nawet. Natomiast wolałbym już Krzesiny (choć daleko do focenia - 20km z domu przez calutkie miasto ).

  6. #26
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Krzesiny mają dużo miejsca wystarczy wyciąć las i postawić piękny terminal z rękawami dla mnie to jest marzenie.

    Ale za to droga jest fatalna do centrum i do A2.
    Marzenia zostawmy w tyle , ale co z naszym pasem startowym??
    Pozdrawiam,
    Piotr

  7. #27
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Faktyczni, koszmar:
    http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc...type=3&scale=5
    Trzeba by było chyba ze 3 km dwupasmówki zbudować!
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #28
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Droga jest cała do remontu 3 km to mało powiedziane przynajmniej 6 km.
    Żeby wszystko było na 6+ to trzeba trochę kasy wydać.
    Pozdrawiam,
    Piotr

  9. #29
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Którędy Ty chcesz prowadzić tę drogę, po tych wioskach? Będą wniebowzięci, jeśli im się tam przewali 2 miliony osób rocznie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #30

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Którędy Ty chcesz prowadzić tę drogę, po tych wioskach? Będą wniebowzięci, jeśli im się tam przewali 2 miliony osób rocznie.
    Jedyna sensowna opcja to wpięcie się w węzeł Trasy S11 w Jaryszkach.Choć pewnie mieszkańcy mogliby być troszeczkę niezadowoleni bo chcą przeniesienia Krzesin a tu kilkadziesiąt samolotów dziennie i to większych od F16 (wprawdzie cichszych) i do tego ruch samochodów.

  11. #31

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cyfer
    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Którędy Ty chcesz prowadzić tę drogę, po tych wioskach? Będą wniebowzięci, jeśli im się tam przewali 2 miliony osób rocznie.
    Jedyna sensowna opcja to wpięcie się w węzeł Trasy S11 w Jaryszkach.Choć pewnie mieszkańcy mogliby być troszeczkę niezadowoleni bo chcą przeniesienia Krzesin a tu kilkadziesiąt samolotów dziennie i to większych od F16 (wprawdzie cichszych) i do tego ruch samochodów.
    A ja sadze, ze (zakladajac, ze Lawica nie da rady w co watpie) terminal cywilny nalezaloby zbudowac po polnocno-zachodniej stronie Krzesin. Wtedy droga dojazdowa wpinalaby sie w A2 w nowym wezle na poludnie od linii kolejowej. Taki wariant umozliwa tez latwe doprowadzenie polaczenia kolejowego.

  12. #32
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Tyle, że na lewo od zaznaczonego miejsca w północno-zachodnim narożniku terenu lotniska znajdują się hangary 6elt.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pletwa
    Tyle, że na lewo od zaznaczonego miejsca w północno-zachodnim narożniku terenu lotniska znajdują się hangary 6elt.
    W niczym nie przeszkadzaja.

  14. #34
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Wojsko może mieć inne zdanie. Między strefą rozśrodkowania, a terminalem byłoby mniej niż 500m. Nie wiem, czy na jakimkolwiek lotnisku tak jest. Widziałem już zdjęcia wspólnych lotnisk, a z reguły wojsko i cywile byli usytuowani po przeciwnych stronach.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  15. #35
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    I miliony ludzi (teoretyzuję sobie) miałyby zaginać po wiejskich drogach, bo armia nie jest w stanie zbudować hangarów w innym miejscu?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #36
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Pewnie jest w stanie zbudować te hangary w innym miejscu. Tylko weźmy pod uwagę, że te hangary już są, a terminalu nie ma (i pewnie baaardzo długo nie będzie). Cywile na EPKS, to w na razie marzenia samorządowców. A później okazało by się jeszcze, że stowarzyszeniu Marlewo przeszkadzają także samoloty pasażerski i ruch przez nie generowany.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  17. #37

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Żeby była jasność.... koledzy niby dlaczego nie zbudowano węzła na Starołęckiej - ano dlatego że przepisy autostradowe nie pozwalają na zbyt gęste budowanie węzłów i stąd jego brak. Coś mi tam w mózgownicy świta że musi być minimum ileś kilometrów (5km) jeden od drugiego, to samo było przy okazji przebudowy S11 - też burzyli się mieszkańcy że muszą drałować dookoła ale nic to nie dało. Bo drogi są podzielone na kategorie i to warunkuje możliwość budowy węzła, są zdaje się jakieś wyjątki ale prawdopodobnie tutaj mógłby być jakiś problem właśnie z tymi kategoriami.

  18. #38
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ujmę to jeszcze inaczej: wczorajsze lądowanie F16 na Okęciu było spowodowane (za prasą) zablokowaniem pasa przez samolot, który musiał się zatrzymać na linach. Gdyby lądował na pasie o odpowiedniej długości, a nie był wciśnięty na siłe na lotnisko o pasa o minimalnej długości dla tego typu, to tego incydentu by w ogóle nie było. Taka sam historia mogła się zdarzyć w Poznaniu (i zapewne się zdarzy), a pas o imponujących rozmiarach jest zaledwie 70km od Krzesin i leży odłogiem. To oznacza, że wojsko prędzej czy później zniknie (przynajmniej bojowe) z Krzesin i przeniesie się do Powidza, a stanie się to po pierwszym wypadku z udziałem F16 (wyposażonym w katapultę, żeby mi zaraz nikt nie zarzucił złej woli). Wtedy dopiero armia zobaczy, co to jest presja opinii publicznej.
    A my sobie tedy wrócimy do tematu, gdzie postawić terminal na cywilnym lotnisku Poznań-Krzesiny. Albo czy warto kupić mieszkanie na nowopowstającym osiedlu na Ławicy.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #39
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cyfer
    Żeby była jasność.... koledzy niby dlaczego nie zbudowano węzła na Starołęckiej - ano dlatego że przepisy autostradowe nie pozwalają na zbyt gęste budowanie węzłów i stąd jego brak.
    O ile tylko ktoś w GDDKiA walnie się w łeb i zrozumie, że te drogi są dla ludzi, a nie dla wypełnienia norm i regulacji, to taki węzeł powstanie,
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  20. #40
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    (...) a pas o imponujących rozmiarach jest zaledwie 70km od Krzesin i leży odłogiem. To oznacza, że wojsko prędzej czy później zniknie (przynajmniej bojowe) z Krzesin i przeniesie się do Powidza, a stanie się to po pierwszym wypadku z udziałem F16 (wyposażonym w katapultę, żeby mi zaraz nikt nie zarzucił złej woli). Wtedy dopiero armia zobaczy, co to jest presja opinii publicznej.
    Lepiej, żeby wojsko przeniosło się tam bez takiego bodźca, jakim miałby być wypadek F-16. Sądzę, że Powidz jest na tyle duży iz swobodnie się tam pomieszczą 2 eskadry eF-ów i eksadra transportowa. Ta ostatnia zapewne będzie ciągle w niepełnym stanie bazowała z racji wykonywanych zadań.

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    A my sobie tedy wrócimy do tematu, gdzie postawić terminal na cywilnym lotnisku Poznań-Krzesiny.
    Wtedy nie będziemy dyskutować gdzie postawić, tylko jak szybko. Bo chyba lokalizacja będzie jasna?
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

Strona 2 z 28 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •