Strona 1 z 28 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 557
Like Tree103Likes

Wątek: EPPO/POZ Informacje Prasowe

  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie EPPO/POZ Informacje Prasowe


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Głos Wielkopolski
    W październiku z poznańskiego lotniska nie startują już samoloty linii lotniczych Centralwings do Rzymu. Swoją ofertę na tej trasie przygotował już jednak Wizzair, Rzym wróci więc na mapę połączeń z Poznania jeszcze w tym roku. Od połowy września nie mamy już też rejsów do Malmoe, a pod koniec miesiąca pożegnamy loty do Londynu Gatwick oferowane przez British Airways. W ich miejsce pojawią się jednak trzy inne trasy.

    Dzisiaj Ławica oferuje podróżnym 20 połączeń. 25 września po raz pierwszy w historii portu, wylądował tutaj milionowy pasażer (w ciągu roku).

    – Zgodnie z naszymi przewidywaniami do końca roku z usług portu powinno skorzystać około 1,3 miliona osób. Początkowo zakładaliśmy liczbę większą o około 100 tysięcy, jednak z uwagi na pojawiające się problemy w gospodarce, takie jak chociażby wzrost ceny paliw, prawdopodobnie będzie ona mniejsza – mówi Mariusz Wiatrowski, prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica.

    – Problemy gospodarcze zawsze odbijają się na branży lotniczej. Obecna dynamika wzrostu na Ławicy wynosi 55 procent. Ławica będzie miała lepsze wyniki, niż średnia w skali kraju – dodaje.

    Na lotnisku trwa modernizacja przed Euro 2012. W sierpniu oddano nową płytę postojową, końca dobiega budowa strażnicy dla Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej. Rozbudowano też halę odlotów, dostosowując ją do wymogów traktatu z Schengen. W planie jest m.in. modernizacja drogi startowej, budowa równoległej drogi kołowania i dróg technicznych. Do 2012 roku zakończona ma być rozbudowa płyty postojowej i stanowisk do odladzania samolotów.

  2. #2
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    ten artykuł coś nie dokończyli czy może skrócili na stronie Głosu ,ale czytałem dzisiaj rano Głos...... i było napisane jeszcze , że po Euro 2012 być może
    będzie nowy 2 terminal -tak sugerował pan Wiatrowski
    Pozdrawiam,
    Piotr

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    big nice room

    Domyślnie

    to bedzie pierwszy przypadek ze lotnisko ktore teraz obsluguje 1,3mln pasazerow a ma 3 czy 4 mln potrzebuje drugi terminal. To jakas absurdalna choroba dublownania na skale drugiego lotniska dla Poznania w Krzesinach.
    Nie lepiej miec jeden sensowny (nie taki jak teraz) terminal i jedno lotnisko na Ławicy???

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A nie lepiej by było mieć lotnisko w innej lokalizacji, żeby zniknęły ograniczenia dotyczące wysokiej zabudowy w centrum miasta?

    Nie chcę spekulować, na ile jest to realne w (niedalekiej) przyszłości, ale tak czy inaczej warto chyba przemyśleć taką ewentualność, żeby nie rozbudowywać nadmiernie portu, który - być może - miałby zostać przeniesiony w inne miejsce... Oczywiście w najbliższej przyszłości Ławica zostanie tu, gdzie jest, więc nie neguję konieczności rozbudowy "na bieżąco", jednak planowanie drugiego terminala już chyba nie ma sensu...

  5. #5
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wszystko zostało wielokrotnie przedyskutowane i przemyślane.
    Ograniczenia zabudowy centrum nie maja znaczenia bo i tak nikt takich budynkow nie buduje i nie zamierza (mamy doczynienie tylko z biciem piany).
    Lawice mozna bez zadnych problemow rozbudowac do 10mln pax, wiec unikanie budowy kolejnego terminala (raczej rozbudowy istniejacego) byloby skrajnie nieodpowiedzialne.
    Ta rozbudowa powinna byc przeprowadzona przed 2012, przynajmniej do 3-4mln pax - ale zaprojektowana tak by dalo sie w przyszlosci rozbudowac ja do 6-8mln.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Wszystko zostało wielokrotnie przedyskutowane i przemyślane.
    Ograniczenia zabudowy centrum nie maja znaczenia bo i tak nikt takich budynkow nie buduje i nie zamierza (mamy doczynienie tylko z biciem piany).
    To już w sumie temat bardziej na forum SSC , ale w każdym razie - mówi się od czasu do czasu o wysokiej zabudowie w centrum (a także podejmuje pewne działania w sprawie budowy wieżowca poza centrum). Ławica na pewno niczego w tym temacie nie ułatwia.
    No ale oczywiście niczego odkrywczego nie napisałem w poprzednim poście i domyślam się, że nie ja jeden myślałem o przeprowadzce portu. Szkoda tylko, że nie ma żadnej oficjalnej analizy na ten temat, a przynajmniej nic o takiej nie wiem...

    Lawice mozna bez zadnych problemow rozbudowac do 10mln pax, wiec unikanie budowy kolejnego terminala (raczej rozbudowy istniejacego) byloby skrajnie nieodpowiedzialne.
    Ta rozbudowa powinna byc przeprowadzona przed 2012, przynajmniej do 3-4mln pax - ale zaprojektowana tak by dalo sie w przyszlosci rozbudowac ja do 6-8mln.
    Jeśli faktycznie nie ma w ciągu nadchodzących lat żadnych szans na przeprowadzkę, to oczywiście pełna zgoda - trzeba planować budowę terminala "na zapas", żeby nie dusić się, jak swego czasu Okęcie na T1...

  7. #7
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dla wiekszości poznaniaków Ławica jest wygodniejsza niż Krzesiny. Jeśli już robi się tyle dodatkowych inwestycji dla Ławicy to bez sensu nie rozbudowywac terminala, który za 3-4 lata będzie najciaśniejszym wśród pierwszej 6 polskich portow.
    Można myślec docelowo o Krzesinach, ale w perwspektywie 20-25lat, nie wcześniej.

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Co do ograniczeń zabudowy jako hipotetycznego problemu - nie zgadzam się, budynek który powstanie obok AE miał być wyższy, inwestor zmodyfikował plany na żądanie ULC.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  9. #9
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Obok AE ? Wechta "Korona" Tower ?
    Nigdy nie było żadnych poważnych planów na ten budynek. Przypuszczam, że od początku zakładano zrobienie dymu wokół działki by ją dobrze sprzedac. Ten projekt był fatalny, a Wechtę taka inwestycja przerasta o lata świetlne. Nie należy traktowac tego obiektu nawet jako potencjalnej inwestycji.
    Przenoszenie lotniska z powodu inwestycji które są tylko w sferze wstępnych planów, a i tak bardziej by straszyły niż przynosiły miastu jakieś zyski, jest troche głupie. W poznaniu jest cała masa miejsc gdzie wysokie budynki pasują lepiej - problem w tym, że nikt nie chce ich budowac, a patrząc na obecne zawirowania w gospodarce, prawdopodobnie nowe REALNE plany takich inwestycji nie powsytaną w ciągu najbliższych 4-6lat.

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zbudują, nie zbudują - nie znamy wszystkich szczegółów, być może to i marketing. Faktem jest, że lotnisko OGRANICZA wysokość budynków w centrum a my nie wiemy, jakie były i są faktyczne plany inwestorów.

    Osobiście uważam, że prezydent miasta - wizjoner (czyli nie ten ze szczotką na głowie, który własnej ulicy w Poznaniu nigdy mieć nie będzie) powinien zabiegać o wydalenie wojska z miasta, nie wyłączając eksmisji F-16. Miasto jest dla ludzi.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  11. #11
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A z wojskiem się zgadzam.

    Co do budynków - wystarczą wysokie, nie musza byc przecież bardzo wysokie - jeśli już to na pewno nie w centrum. Średniowysokie mogą byc już w okolicach malty, ale tam (północny brzeg) miasto sobie wymyśliło zabudowę na max3 kondygnację (gdy na całym świecie szczyty popularności biją atrakcyjne fronty wodne).
    Raczej naszym aktualnym rządzącym daleko do odważnego, śmiałego podejścia do planowania miasta - o wizjonerstwie moim zdaniem nie ma mowy.

  12. #12
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale budowa nowego po 2012 będzie konieczna bo będzie tak jak na Okęciu w T1 myślę żeby u nas na Ławicy terminal ten obecny byłby np. tylko do czarterów i do tanich lini a jak by wybudowali T2 u nas to ten tylko do lini tradycyjnych , myślę że już po 2012 Ławica będzie miała więcej połączeń tradycyjnych mówię o KLM , Air France o Brish Airwyas który by powrócił , no i o Locie , który zapomniał już chyba że takie miasto jak Poznań jeszcze istnieje .
    Pozdrawiam,
    Piotr

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    big nice room

    Domyślnie

    Czytam i nie wierze z jakiego miasta pochodze. Przeciez w Waszych postach to skrzyżowanie Dubaju, Hong-Kongu z Manhatanem.

    Ludzie opamiętajcie się. Miasto nie portrzebuje bardzo wysokich budynków, a lotnisko z 25 (ciekawe o ile sie pomyliłem) lotami dziennie nie potrzebuje drugiego terminala, drugiego pasa czy tym bardziej nie jest potrzebny drugi port lotniczy pod Poznaniem.

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ilość lotów (pomyliłeś się o 200%) nie ma wpływu (bezpośredniego) na liczbę terminali. Jeśli jednak do Poznania mają latać LCC i zwykłe lnie, to niekoniecznie DLH chce płacić tyle samo za terminal co pasażerowie RYRa.

    Co do budowy, rozbudowy, przebudowy zarówno lotniska jak i terminala czy też budynków w centrum - pamiętaj, że żadna z tych rzeczy nie powstaje na 5 lat, tylko na znacznie dłuższy okres. Pamiętam głosy mówiące, ze używany obecnie terminal na Ławicy jest za duży i zawsze będzie świecić pustkami, miasto wielkości Poznania może, choć nie musi mieć też biznesowe śródmieście z drapaczami chmur.

    Sądząc po Twojej minimalistycznej wierze w możliwości i Ławicy, i Poznania można sądzić, że nazywasz się Ryszard Grobelny.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    big nice room

    Domyślnie

    Rozumiem przez 'zwykłe' linie British Airways czy LOT które jak BA kasują połacznie niż otwierają nowe (patrz również Aer Lingus). Powiedzy szczerze, mało który przewoźnik kto chce latać z Poznania. Razem ile lata regularnych lini pasażerskich, 5 czy może 6???

    Porównania do Grobelnego czy kogokolwiek zatrzymaj dla siebie.

    Skoro pomyliłem się i mamy 100 lotów dziennie to wychodzi 3000 operacji miesiecznie.

    Jest to prawie dwa razy tyle co w marcu. Brawo ale raczej mało kto uwierzy że jest dwa razy tyle lotów. Doszły czartey ale jednak to za duży wzrost.

    Gdyby nie Ryanair czy Wizzair to mielibyśmy lotnisko z 5 czy 6 połączeniami.

    ATCO, jest to przerost formy nad treścią.

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Osobiście uważam, że prezydent miasta - wizjoner (czyli nie ten ze szczotką na głowie, który własnej ulicy w Poznaniu nigdy mieć nie będzie) powinien zabiegać o wydalenie wojska z miasta, nie wyłączając eksmisji F-16. Miasto jest dla ludzi.
    Akurat w Poznaniu jest już ulica Grobelnego. Na Junikowie - os. Sienkiewiczowskie w okolicach ulic Cmentarnej i Ścinawskiej

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    @poznaniak: Nie obraź się proszę, bo to nie ma być złośliwe, ale naprawdę, kiedy przeczytałem twój przedostatni post, jeszcze zanim przeczytałem ostatni post Atco, pomyślałem sobie "Ryszard? To Ty?"

    Co do części merytorycznej dyskusji - w zasadzie zgadzam się z wypowiedzią Atco. Minimalistyczne podejście szkodzi. Czasami potrzeba odrobiny wyobraźni i optymizmu. Na pewno lepiej w ten sposób niż siedzieć i narzekać, że "niedasię", że zawsze będziemy wioską pod Berlinem i nie opłaca się nic budować, nic planować, bo i tak nic się nie uda...

    EDIT: I żeby nie było, optymizm oczywiście w granicach rozsądku, nie chcemy powstania Portu Lotniczego Poznań-Mirabel.

  18. #18
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poznaniak
    Skoro pomyliłem się i mamy 100 lotów dziennie to wychodzi 3000 operacji miesiecznie.
    3000 jeszcze nie, ale 2500 tak.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    big nice room

    Domyślnie

    Powinieniem wyrazić się jaśniej.

    Bardzo mnie wkurza nie to że nie ma drugiego pasa, drugiego terminala, drugiego lotniska ale to że nie ma z Ławicy ilości połączeń adekwatnej do wielkości Poznania. Dlatego uważam że nijak wierzowce i całe to gadanie o 'drugim' czymkolwiek ma dla mnie sens.

    Ławica jed idealnie położona w stosunku do centrum - 20-30 minut i jest się w centrum. Usprawnijmy nasze lotnisko a nie gadajmy o tym że fajnie bybyło wysyłać promy międzyplanetarne z Poznania. Marzenia dozwolone, tak????

    Można planować nawet 10 lotnisk ale jak nikt z nich nie będzie latał to po jakiego grzyba one.

    Lotnisko mamy ładne i nowoczesne (jednakże z wieloma błędami) więc teraz powinien być czas aby szukać połączeń a nie klepać za politykami temat Krzesin.

    W dodatku pozbędźmy się kompleksu Berlina, Wrocławia czy innego miasta!

  20. #20
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale to są 2 różne tematy.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

Strona 1 z 28 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •