Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Lubon

    Domyślnie Kierunek lądowania


    Polecamy

    Witam,

    Chciałbym dzisiaj pojechać na Ławicę, żeby zrobic zdjecia AEI Bodrum, ale nie wiem z której strony lądują od Przeźmierowa czy od ogródków działkowych?? Proszę o pomoc

    Bulmok
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 20-09-2010 o 14:27 Powód: ort.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPLS

    Domyślnie

    mamy wiatr z kierunku NE -najprawdopodobniej lądują od Przeźmierowa czyli pod wiatr.
    "Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają, jak latać " Antoine de Saint-Exupéry

  3. #3

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Lubon

    Domyślnie

    właśnie wróciłem i lądowały od ogródków a startowały w stronę przeźmierowa coś pięknego AEI,CO,LH,LO, to było to pozdrawiam

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Luboń k. Poznania

    Domyślnie I jeszcze a propos kierunku lądowania...

    Witam wszystkich,

    na Forum jestem całkiem nowy - lotnictwem jako takim również interesuję się od niedawna. Wiem, że zakładanie nowych wątków nt. spraw już poruszanych jest niezbyt dobrze widziane, dlatego podepnę się pod wątek istniejący.

    Orientuję się (mniej-więcej), że to, czy podejście na EPPO jest robione na 11 czy 29 jest zależne przede wszystkim od kierunku wiatru (w większości przypadków zachodni = podejście znad miasta, na 29) i może od innych czynników. Moje pytanie dotyczy natomiast lotów WizzAir, które - z tego, co obserwuję na flightradar24 - dość często stanowią wyjątek od tej reguły.

    Mieszkam w Luboniu i dzięki temu mam okazję poobserwować (i amatorsko pofotografować) maszyny, które lecą z zachodu i do podejścia na 29 odbijają na południe. Kilka razy zdarzyło mi się (np. dzisiaj, g. 11), że do Ławicy zbliżały się np. FR z Dublina i W6 z Luton, przy czym Ryan robił "standardowe" odejście od południa i potem S-E, a Wizz po linii prostej, od Zachodu - prosto na 11. Podobna sytuacja tydzień temu, w niedzielę (również DUB i LTN), czy w tygodniu, lot z Oslo, który lądował na 11 (wg. flightradar24 musiał do tego wykonać ze 2 pętle przed samym lotniskiem), mimo że chwilę wcześniej od wschodu na 29 lądował bodajże FR z Girony. Więc to nie wiatr...

    Tak się zastanawiam, czy to jakaś kwestia uprzywilejowania?

    Pozdrawiam serdecznie.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wizz ma bazę tutaj, więc może więcej. Np. dlatego, że po prostu jego piloci znają lepiej lotnisko i nie potrzebują ILSa.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ten z Oslo robił kółka nad Przeźmierowem bo chciał na 11 a na 29 lądował FR, nie miał więc uprzywilejowania.

  7. #7
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Wizz ma bazę tutaj, więc może więcej. Np. dlatego, że po prostu jego piloci znają lepiej lotnisko i nie potrzebują ILSa.
    W Poznaniu, w kontekście ATC, nikt nie jest "uprzywilejowany" i nie ma tu takich co mogą więcej. Jeśli ktoś chce podejść z zachodu na 11 przy operacjach na 29 i sytuacja ruchowa pozwala to staramy się pomóc.
    Co do wyboru pasa w użyciu, oprócz wiatru duże znaczenie ma też podstawa chmur oraz widzialność. Zasadniczo o ile to tylko możliwe latamy na 29.

    A tak na marginesie, podejście wg ILS czy VOR nie ma nic wspólnego ze znajomością lotniska.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    W Poznaniu, w kontekście ATC, nikt nie jest "uprzywilejowany" i nie ma tu takich co mogą więcej.
    A skracanie prostej do minimum? Zdarza się czasem i tylko Wizz tak czyni, nawet jak nie robi visuala. Może mi się coś miesza

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    A tak na marginesie, podejście wg ILS czy VOR nie ma nic wspólnego ze znajomością lotniska.
    Dawaj szczegóły, wyprowadź mnie z błędu. Wydaje mi się po prostu, że ILS jest precyzyjniejszy od VORa, co dla rzadko lądujących tu pilotów może być istotnym ułatwieniem. Tak mnie się to wszystko układa w jedno - gdzie tu jest błąd?

  9. #9

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wizz może więcej i przez to prawie by doprowadzili można powiedzieć że do katastrofy w piątek, wiem że to może za dużo powiedziane, ale może się ktoś z forumowiczów co pracują na Ławicy wypowiedzą kogo to była wina:> pewnie zainteresowani wiedzą, chodzi o piątek i o to jak Koral podchodził na 29, a Wizz od Przeźmierowa na 11 i dopiero jak były praktycznie na ok 500m i kawałek od pasa Wizz chyba się skapnął że coś nie tak i nagle był ostry skręt:> Szwagierka czekała na tego Wizza na lotnisku bo leciała do Anglii i mówiła że nawet wiara na lotnisku była zaniepokojona bo było widać świała lądujących samolotów z obu stron jednocześnie;>

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Luboń k. Poznania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky
    W Poznaniu, w kontekście ATC, nikt nie jest "uprzywilejowany" i nie ma tu takich co mogą więcej. Jeśli ktoś chce podejść z zachodu na 11 przy operacjach na 29 i sytuacja ruchowa pozwala to staramy się pomóc.
    Piszesz "staramy się pomóc" - czyli, jak mniemam masz bezpośredni kontakt z tymi sytuacjami Czy w takim razie, w takim przypadku, jak dzisiaj o 1100 - FR nie zgłasza chęci lądowania na 11 z Zachodu (było nie było parę minut mniej lotu), natomiast W6 od razu uderza z prośbą o podejście bezpośrednie?

    Tak, dla przykładu.

    PS - Dzięki za pozostałe odpowiedzi

  11. #11
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Plociu, dokładnie tak jak mówisz.

    Craviec, każda kumata załoga w miarę możliwości krótką prostą dostanie, jest jeden warunek, ten sam z resztą jak na 11 - trzeba pytać.
    EDIT: co do drugiej części pytania, myślę, że może być nieco obraźliwa dla zawodowych pilotów. No ale może się mylę. W każdym razie nawet jak jakiś rzadki gość dostanie 11 do lądowania to w głosie paniki nie słychać.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    EDIT: co do drugiej części pytania, myślę, że może być nieco obraźliwa dla zawodowych pilotów. No ale może się mylę. W każdym razie nawet jak jakiś rzadki gość dostanie 11 do lądowania to w głosie paniki nie słychać.
    Trochę odwróciłeś sytuację ogonem, ale nie jestem w stanie tego, co mam na myśli w formie pisanej wyjaśnić Uznajmy dyskusję za wyczerpaną.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leloch222 Zobacz posta
    Wizz może więcej i przez to prawie by doprowadzili można powiedzieć że do katastrofy w piątek, wiem że to może za dużo powiedziane, ale może się ktoś z forumowiczów co pracują na Ławicy wypowiedzą kogo to była wina:> pewnie zainteresowani wiedzą, chodzi o piątek i o to jak Koral podchodził na 29, a Wizz od Przeźmierowa na 11 i dopiero jak były praktycznie na ok 500m i kawałek od pasa Wizz chyba się skapnął że coś nie tak i nagle był ostry skręt:> Szwagierka czekała na tego Wizza na lotnisku bo leciała do Anglii i mówiła że nawet wiara na lotnisku była zaniepokojona bo było widać świała lądujących samolotów z obu stron jednocześnie;>
    Tak, wieża się zagapiła i podprowadziła KRB i WZZ równocześnie.

  14. #14

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tak, wieża się zagapiła i podprowadziła KRB i WZZ równocześnie.
    Kaczy ale to na serio piszesz, czy to taka ironia :> bo ja bardziej stawiałem na załogę WZZ bo to co oni czasami robią ...

  15. #15
    Awatar Pitras

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Puszczykowo

    Domyślnie

    Oby tylko nikt z wyborczej tego nie czytał. Bo znając ich nastawienie do Poznania to gotowi są pisać o minięciu się w ostatnich chwili dwóch samolotów i chwilach grozy, które przeżyli pasażerowie będący na pokładzie tych samolotów( tak jak parę miesięcy temu pisali o odejściu na drugi krąg jakiegoś samolotu, chyba Ryanaira).

  16. #16
    Awatar 787Dreamliner

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Wydaje mi się po prostu, że ILS jest precyzyjniejszy od VORa, co dla rzadko lądujących tu pilotów może być istotnym ułatwieniem.
    Hej! Wiem, że nie byłem wywołany, ale i tak napisze

    Może nie dla rzadko lądujących tu, tylko dla rzadko lądujących w ogóle (czyt. początkujących )

    Co do precyzji - masz rację. ILS jest podejściem precyzyjnym. Jest ścieżka zniżania i kierunku.
    VOR to tzw podejście nieprecyzyjne. Nie ma ścieżki zniżania, jest tylko kierunek. Ponadto, jest to podejście z tzw offsetem, czyli z przesunięciem. Pilot musi zobaczyć pas i 'dogiąć' samolot na kurs pasa i ustalić prędkość zniżania. Dlatego minima są wyższe niż na ILSa.
    Jednak przy jednym i drugim podejściu APP wkręca samolot na 'prostą' prostą lub prostą 'krzywą' (VOR) (pomijając sytuacje, gdy załoga sama nawiguje na x - miles final), więc w sumie znajomość lotniska czy też jego otoczenia (jak napisał hawky) nie jest zbyt istotna.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez leloch222 Zobacz posta
    Kaczy ale to na serio piszesz, czy to taka ironia :> bo ja bardziej stawiałem na załogę WZZ bo to co oni czasami robią ...
    Uważasz, że Wizz zrobił partyzantkę i podszedł bez zgody?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •